Ze stopten met het brouwen van bier om overstromingsslachtoffers te helpen. Wacht tot je leest waarom

Toen dit bierbedrijf het nieuws zag over de overstromingen in Texas, vonden ze dat er iets moest gebeuren. Hoe konden zij de hulpverleners helpen? 

Het bierbedrijf Anheuser-Busch klinkt misschien niet bekend in de oren bij de meeste lezers, maar merknamen als Beck’s of Budweiser zullen bij velen een belletje doen rinkelen. Voor Amerikanen zijn deze biertjes net zo bekend als Heineken hier. Toen de directie van Anheuser-Busch het nieuws zag over de tornado’s en overstromingen in Texas die al 37 levens hebben gekost, besloten ze om iets verrassends te doen met hun bierbrouwerij in Georgia.

Ze stopten met het brouwen van bier. 

Dat leest u goed. Een brouwerij van het grootste Amerikaanse bierbedrijf stopte met het brouwen van bier. In plaats daarvan begon de brouwerij blikjes te vullen met water. Bij de slachtoffers van de tornado’s en overstromingen is namelijk een groot tekort aan schoon drinkwater, aangezien veel waterleidingen door het natuurgeweld zijn kapotgeslagen. De blikken water worden op kosten van Anheuser-Busch opgestuurd naar het rampgebied, waar ze in samenwerking met hulporganisaties zullen terechtkomen bij de mensen die ze nodig hebben.

Wat een mooie actie! Het is geen makkelijke stap om een hele bierfabriek stil te leggen voor de productie van water, maar als de nood hoog is, kan dat wel de beste stap zijn. Fantastisch dat dit bierbedrijf zelf het initiatief nam voor deze goede daad – soms zijn de hulppogingen van de overheid of van hulporganisaties simpelweg niet toereikend. Het is dan aan individuen en bedrijven om hun steentje bij te dragen aan het helpen van hun medemens. Dit bedrijf geeft daar een inspirerend en hartverwarmend voorbeeld van.

Abonneer je gratis en voor niets op het Telegram-kanaal van De Dagelijkse Standaard, en like onze spiksplinternieuwe Facebook-pagina!
In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

2 reacties

  1. AnnieJansz

    Dat hadden ze beter nog eerder kunnen doen, niet te drinken dat amerikaanse bier.

  2. papa charlie

    “Wat een mooie actie!”. Inderdaad. Maar bovenal een fantastische marketing-stunt!

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.