Een restauranteigenaar wint werknemers voor het leven voor wat hij deed toen hij de zaak sloot voor een renovatie

Dít is nu nog eens een manier om je personeel te belonen!

Toen de eigenaar van een kiprestaurant de deuren van zijn zaak voor vijf maanden moest sluiten, leek de ergste nachtmerrie waarheid te worden voor de werknemers van Chick-Fil-A. Geen klanten, geen inkomen. en ze leken dus allemaal op korte termijn werkloos te raken. Maar Jeff Glover – de uitbater van de zaak – greep toen in, want zijn trouwe personeelsbestand in één klap lozen.. dat kon hij niet over z’n hart verkrijgen.

Het begon allemaal met een gedachte:

“Ik dacht bij mezelf.. ik wil mijn groep niet hun salarissen ontzeggen.”

vlcsnap-2015-08-15-09h00m42s134Maar het werd al snel concreter. Het werd de werknemers van Jeff al vrij snel duidelijk dat ze hun baan helemaal niet zouden verliezen. Sterker nog: Jeff zou ze gewoon doorbetalen tijdens de verbouwing van het restaurant. En nog beter zelfs: hij gaf ze allemaal een loonsverhoging van maar liefst €1 per uur!

Op Facebook deed Jeff zijn verhaal. Hij kon het namelijk niet verkroppen dat zijn loyale personeelsleden op straat zouden komen te staan:

“Deze vijftig weer terugkerende werknemers zijn zoveel meer dan alleen “de hulp.” Ze zijn mijn vrienden, ze zijn mijn werkfamilie. Ze zijn mijn trouwe leger dus het is niet langer meer ‘ik vs. de wereld. Ze zijn mijn handen, voeten en stem geworden. Mijn doel. Ze zijn precies de mensen die over mijn zaken waken, dag in en dag uit. De helft van hen is hier al trouw meer dan tien jaar.”

Zie zelf maar maar wat voor een topwerkgever Jeff is:


.

Heb jij ook zo’n geweldige baas, of juist helemaal niet? We horen het graag van je!


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.