Jongen brengt geleend boek terug met afgescheurde pagina én een aandoenlijke excuusbrief. Gelukkig reageerde de bieb zo:

“Sorry!”

Het is natuurlijk een heel eng moment als je terug moet naar de bibliotheek met een gescheurd boek.

Het over kwam de jonge Jackson, die in slaap was gevallen tijdens het lezen van een Asterix-strip. Het boek is toen uit z’n handen geglipt, en zelfs uit z’n bed gevallen. De volgende ochtend kreeg de boekenwurm de schrik van zijn leven: er ontbrak een pagina. Die lag iets verderop op de vloer.. Oeps, hij had het boek gescheurd. Toen hij het boek dus terugbracht naar de bibliotheek, voegde hij er een excuusbrief aan toe. In zijn eigen handschrift schreef hij deze brief:

11895233_10153619533125229_6082804446116185118_oOftewel: “Het spijt me dat een pagina is afgescheurd toen het boek uit m’n bed viel terwijl ik ‘m aan het lezen was. Het zal niet nogmaals gebeuren. Het spijt me. Van Jackson.”

Jackson hield al rekening met het ergste: misschien moest hij wel z’n spaargeld gaan inleggen om het boek te betalen.. daar gaat z’n zakgeld. Maar gelukkig reageerde de bibliotheek heel anders. Zij namen een foto van Jacksons schattige sorry-briefje en plaatsten die op hun Facebook. De tekst die ze erbij zetten was:

Gevonden in de inleverdoos. 🙂 Dat er nog vele nachten mogen volgen dat je in slaap valt met een goed boek, Jackson!

En zo is het ook. De bibliotheek was niet boos, en Jackson? Die leent gewoon weer nieuwe boeken bij de openbare bibliotheek in zijn stad. Want lezen is veel te leuk om te laten schieten voor slechts één stomme afgescheurde pagina! Ongelukjes gebeuren, nietwaar?


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

1 reactie

  1. halo1

    romantiseer het nou weer niet te veel..er zijn er genoeg met minder naieve modaliteiten..

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.