Van je reinste chantage: Pas jullie social mediaberichten aan Kardashians, of er zwaait wat!

Een stevige tegenvaller voor de leden van de families Kardashian en Jenner: de sociale mediakoninginnen hebben hun berichten en masse moeten aanpassen.

Als er iemand is die weet hoe ze zichzelf moet verkopen op social media, dan is het natuurlijk Kim Kardashian! Haar familieleden volgden niet veel later, en inmiddels zijn de Kardashians en Jenners één van de grootste beroemdheden op plekken als Instagram en Facebook.

Helaas waren sommige mensen niet heel blij met het feit dat zij deze laatste tijd niet alleen zichzelf schenen te verkopen. Nee, er leek sprake te zijn van sluikreclame, waarbij bepaalde producten ‘onopgemerkt’ aan de man en vrouw gebracht worden. En inderdaad, bij sommige berichten spatte het er wel een beetje vanaf:

Maarja, neem het bedrijven eens kwalijk dat ze dit soort bekendheden benaderen voor wat publiciteit! Dat is niet illegaal, maar gewoon heel slim. Helaas zag mediawaakhond Truth in Advertising dat ietsjes anders, en dreigden ze stappen te ondernemen tegen de zussen. Dat konden ze slechts op één manier ontlopen, en dat was door onder alle dergelijke berichten duidelijk neer te zetten dat het om een advertentie of zogenaamde ‘sponsored content’ gaat. En zo geschiedde het, want inmiddels zijn alle berichten ‘opgefleurd’ met duidelijke verhalen dat Kim niet zomaar voor dit ene haarmiddeltje had gekozen, maar dat er meer achter zat. Als het goed is, zijn de Kardashians nu dus van alle dreigementen af.

Tsja, ze zijn er dus redelijk vanaf gekomen, zou je zeggen, want ze hebben er waarschijnlijk een aardig centje mee verdiend. Of had dit gewoon moeten kunnen zonder dat er in koeienletters ‘ADVERTENTIE!’ bij moest staan?


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.