Andries Knevel ligt op de intensive care: ernstig ziek door legionellabesmetting

Het gaat alles behalve goed met Andries Knevel. De EO roept iedereen op om voor hem te bidden.

EO-presentator Andries Knevel heeft weleens betere tijden gekend. Het gaat op dit moment namelijk buitengewoon slecht met hem. Dat heeft zijn werkgever, de EO dus, laten weten.

Knevel was onlangs in Bolivia voor het tv-programma EO Metterdaad. Daar liep hij een legionellabesmetting op. Het gevolg? De 64-jarige journalist werd ernstig ziek. Zo ziek, zelfs, dat hij bij terugkomst in Nederland meteen opgenomen werd in het ziekenhuis. Hij ligt nu op de intensive care.

Dat is natuurlijk al een duidelijk teken dat hij erg slecht met hem gaat. Daarnaast is de situatie zo kritiek dat de EO iedereen oproept om voor Knevel te bidden. Als gelovig christen heb ik dat natuurlijk onmiddellijk gedaan. Niet-religieuze mensen kunnen hun steentje bijdragen door een kaart naar Knevel en zijn familie te sturen. Dat kan via de EO zelf:

Evangelische Omroep
T.a.v. Andries Knevel
Postbus 21000 1200 BA
Hilversum

Laten we hopen dat Knevel spoedig herstelt en dat we ons binnenkort weer aan hem kunnen ergeren op tv. Want een EO zonder Andries Knevel is geen EO.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

17 reacties

  1. ikweetwatikwil

    Beterschap meneer Knevel.

  2. van Urk

    Andries, van harte beterschap en hopelijk dat u er weer helemaal bovenop komt.

  3. Wim

    Eerst maak god hem ziek en nu moeten we op de knieën liggen om hem weer beter te maken. Die god is ook een mooie. Of god zou hem straffen dat hij op kosten van de belastingcentjes leuke reisjes maakt.
    Nou gewoon beterschap, je lot ligt in handen van de medici en je eigen herstelvermogen en niet in de handen van sprookjes.

    1. Beukman

      Michael schrijft:
      “Laten we hopen dat Knevel spoedig herstelt en dat we ons binnenkort weer aan hem kunnen ergeren op tv.”

      en Wim schrijft:
      “Of god zou hem straffen dat hij op kosten van de belastingcentjes leuke reisjes maakt.”

      Dit combinerend lijkt het erop dat God Knevel straft vanwege de vreselijke tv-programma’s die hij maakt.

      Voor mij persoonlijk maakt het niet uit, de aan-en uitknop op onze tv wordt ook wel de André Knevelknop genoemd, dus ik zie zijn kop eigenlijk nooit want de knop doet aan gezichtsherkenning en schakelt automatisch uit op het moment dat de kop van Knevel het beeld vult, maar uiteraard zal ik meebidden voor André, al ben ik dan een ongelovige hond. Het gaat om het gebaar, niet waar.

      1. Wachteres

        Wat Andries betreft ben ik het warempel met je eens, @Beukie

        Hij is een ongelofelijk macho-mannetje en ik heb de EU jaren geleden eens geschreven dat ze hem moesten leren om anderen uit te laten praten.

        Ik kreeg zelfs bericht dat ze meer van dergelijke klachten hadden gekregen.

        Dat is toen ook ietwat verbeterd.

        Maar ik gun natuurlijk niemand een ernstige ziekte en ik wens Andries van harte beterschap.

        Voor hem bidden? Tja daar heb ik een beetje moeite mee, alhoewel er in de bijbel staat dat je zelfs voor je vijanden moet bidden.

        Mattheüs 5

        Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten.
        44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;

        Oeps, toch maar eens informeren hoe ik daar tegenaan moet kijken.

        1. Norman Corinth

          @Wachteres,

          Over het ethische voorschrift uw vijanden lief te hebben moet u zich niet door anderen laten voorlichten maar bij uzelf te rade gaan.
          In dat zelfonderzoek kunt u mogelijk ook de vraag meenemen waarom het u kennelijk niet gelukt moslims als gelijkwaardige medemensen te zien.

          1. Sniper666

            @ N.C.

            Wat een inkoppertje. Moslims zien alle niet-moslims als ongelijkwaardig. Doe eens zelfonderzoek en stel uzelf de vraag waarom u met dit gegeven toch zo dol op moslims bent en blijft. Aha.., u bent zelf een moslim.

          2. Wachteres

            Je trekt weer een conclusie die nergens op slaat. Simon.

            Maar, dat ben ik van jou wel gewend.

          3. Wachteres

            En doe eens wat aan dat irritante toontje. Je lijkt wel een vrome dominee uit de 19e eeuw.

          4. Vabis

            Moslims zijn ook niet gelijkwaardig, maar juist minderwaardig!

          5. Floris

            NC schreef:

            “In dat zelfonderzoek kunt u mogelijk ook de vraag meenemen waarom het u kennelijk niet gelukt moslims als gelijkwaardige medemensen te zien.”
            ————————————————————-
            Het gedachtengoed dat een vrome moslim zou dienen te koesteren, althans volgens de islamitische traditie, vindt z’n weerslag in de sharia.

            Dat gedachtengoed is weerzinwekkend en is ethisch zeker niet gelijkwaardig aan het westerse gedachtengoed dat de UVRM tot stand bracht. Deze set mensenrechten wordt overigens door de lidstaten van de OIS niet erkend.

            Zet dat u niet aan het denken?

  4. Sniper666

    Wat deed EvilKnevel eigenlijk in Bolivia?

  5. Ni28

    Ik moet wel even denken toen hij over de MH17 vroeg iemand hoe de val naar beneden werd ervaren of iets in die geest, in ieder geval zeer ongelukkige opmerking onder de omstandigheden. Misschien ervaart hij nu zelf het “val” onder deze vreselijke ziekte. Ik vind het voor iedereen erg dus ook voor hem.

    1. van Urk

      “Wees niet vertoornd, Heer, straf mij niet, bedwing uw woede, sla mij niet. Diep zijn uw pijlen in mij gedrongen, zwaar is uw hand op mij neergedaald. Door uw toorn is niets aan mijn lichaam nog gaaf, door mijn zonden is niets van mijn gebeente nog heel ” Psalm 38:2-4 Is het een straf van God? Nee eerder “opvoedend” van karakter. Gods toorn is er niet op uit om te vernietigen, maar om verder te helpen. En dat heeft dezelfde dichter van deze Psalm geweten door te zeggen: ” Verlaat mij niet HEER, mijn God, blijf niet ver van mij. Haast U om mij te helpen, Heer, u bent mijn redding” Psalm 38:22-23 Deze Psalm kan je helpen om eerlijk naar je eigen leven te kijken wanneer je getroffen wordt door lijden. Zie het als een spiegel, waarin jezelf kunt herkennen en waarmee je op je eigen leven kunt reflecteren: Waar zit of zat het niet goed?, Waar zie ik mijn eigen tekortkomingen? En durf dan maar eens eerlijk een balans op te maken… Als het om zonde gaat leert de Psalm je om naar jezelf te kijken. Maar als het gaat om verwachting en redding helpt de Psalm je naar boven te kijken en met een gelovig hart mee te bidden: “Heer, al mijn verlangens zijn u bekend, mijn zuchten zijn niet verborgen. Want op U Heer, hoop ik, van u komt antwoord, mijn Heer en mijn God ” Psalm 38:10-16

  6. Arachne

    @Michael van der Galien:

    “Als gelovig christen heb ik dat natuurlijk onmiddellijk gedaan”.

    Ik kan mij vergissen, echter meen ik een aantal malen stukken van u gelezen te hebben waarin u aangaf zich tot het soefisme bekeerd te hebben. Het soefisme is loot van de islam ( Ja, ik heb me ingelezen). Dat komt overeen met uw schrijfsels over uw houden van de ramadan. Hoe het soefisme wilt presenteren, het is geen christendom. De 7 kaarsen uit de eredienst sluiten aan het bij het judaïsme, welk eveneens geen Christendom is.

    1. Floris

      Michael is van het soefisme afgestapt en weer christen geworden.

      1. Sniper666

        @ Floris

        Het lijkt wel een soort van FEBO. Klepje open klepje dicht.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.