Hypocriet links gebruikt nazi-aanslag om heel rechts als gewelddadig neer te zetten. Dom!

In de strijd tegen het nazisme zouden we de krachten moeten bundelen. Maar links wil dat helemaal niet. Voor links is het namelijk niets meer of minder dan een leuke strategie om iedereen die hun idiote denkbeelden niet deelt weg te zetten als mini-Hitlers.

Conservatieve redacteur, journalist en columnist Robert Tracinski heeft het helemaal gehad met de linkse gekken die de vreselijke aanslag van gisteren in Charlottesville, uitgevoerd door een neo-Nazi, gebruiken om de hele rechtse, conservatieve beweging weg te zetten als nazistisch. Sterker nog, door de belachelijke reacties van links maakt Tracinski zich daadwerkelijk zorgen voor en over links: ze worden daar namelijk gewoon steeds gekker.

Vervolgens legt hij uit dat ze deze aanslag gebruiken om hun demonisering verder door te zetten — een demonisering die gericht is op “iedereen die het niet eens met ze is,” en dat ze nóg minder bereid zijn om mensen een handreiking te doen en anderen te overtuigen van hun gelijk. In plaats van argumenten te gebruiken gaan ze vol op het dictatoriale politiekcorrecte orgel. Ironisch genoeg werken ze zichzelf daarmee juist in de nesten, maar dat lijken ze volstrekt niet te begrijpen.

“Als je iedereen die het oneens met je is neerzet als een ‘nazi,’ maak je het onmogelijk voor mensen om krachten te bundelen met je tegen daadwerkelijke nazis,” aldus Tracinski. “Dit heeft zijn eigen enge totalitaire element. Het is alsof ze iedereen die het niet met ze eens is wil wegzetten als het totale kwaad. En dat rechtvaardigt in hun ogen onbeperkte wraak: slaan, schoppen, conservatieven ontslaan, het afschaffen van de vrijheid van meningsuiting — niet voor echte nazis, maar voor iedereen.”

Het is triest, maar dit is natuurlijk hoe links al decennia rolt. Het kan dus absoluut niet als een verrassing komen dat deze types hun haatfeest gewoon doorzetten. Voor deze mensen is het een way of life. Daar gaan wij geen verandering in brengen.

Abonneer je gratis en voor niets op het Telegram-kanaal van De Dagelijkse Standaard, en like onze spiksplinternieuwe Facebook-pagina!
In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

133 reacties

  1. K.Dopper

    Als je wilt voorkomen dat extreem-rechts in de beeldvorming gelijkvalt met rechts (zoals soms extreem-links in de beeldvorming soms bewust op één lijn wordt gesteld met links) dan is het essentieel dat je het onderscheid helder zichtbaar maakt.
    Dat gebeurde op dit blog in de commentatoren op het artikel van Tim (die hier als een linkse liberaal werd uitgekafferd) in elk geval niet. Een scherpe veroordeling van de racistische aanslag in Charlotteville las ik niet maar wel veel rechtvaardigingen en verlegging van de schuldvraag, met name dat de vreedzamen ‘linkse’ demonstranten het geweld zouden hebben uitgelokt en en zelf gewelddadigheden zouden hebben gepleegd. Een evidente leugen die kennelijk nodig is om deze smerige aanslag te kunnen relativeren dan wel goedpraten.

    1. meanstreak2099

      het is inderdaad schaamtevol dat extreem rechts neo nazi bestaan en daar wil ik ook afstand van nemen maar je kan mij niet vertellen dat de linkse demonstranten vredelievend waren om daar heen te gaan.
      ze wisten dondersgoed dat het matten werd als de twee extremen bij mekaar komen.
      en hier wil ik niet goed praten dat er doden zijn gevallen

      1. K.Dopper

        Dit is op de keper beschouwd ook een rechtvaardiging van het extreem-rechtse geweld.

        Jammer maar wel een treffende illustratie van het probleem dan Michael aankaart.

        1. ayreonaut

          Als iedereen die rechts is weg wordt gezet als nazi mag je één ding hopen, dat is dat ze zich niet als dusdanig gaan gedragen.

          1. sjun

            Dt kan niet want nazi is de afkorting voor iemand die de nationale variant van het socialisme aanhangt. Socialisme is linkse opgedrongen wereldverbetering, de gewenste mening verkondigen want anders… Jozef Stalin, Mao Tse Tung, Fidel Castro, Ernesto Guevara, , Pol Pot, Kim il Sung, Moammar al-Qadhafi, Robert Mugabe, Idi Amin, Jacob Zuma en nu ook weer Nicolás Maduro zijn linkse jongens, Adolf Hitler was dat trouwens ook met zijn meerjarenplannen, ziekenfonds, werkgelegenheidstrajecten en een auto voor iedereen. Maar links organiseerde nog meer wapenfeiten. Dankzij linkse hand en spandiensten zitten de ayatollahs stevig in het zadel in Iran en het is de linkse politiek dat ook Europa vatbaar maakt voor islamisering. Niemand hoeft zich daarom de moraal te laten kapen door linkse lieden die vooral een grote broek aantrekken. Belicht zulke zaken en help anderen er eveneens doorheen te prikken om de toekomst op beschaafde wijze leefbaar te kunnen houden.

        2. Ni28

          Rechts geweld wordt hier door niemand gerechtvaardigd. Iedereen zweert hier alle geweld af ongeacht het gebeuren behalve u want u wilt alleen maar rechtse geweld zien. U bent links en u ruikt bloed en u wilt bloed. Dat is op zich ook geweld. Zo eindigt het nooit.

          1. ayreonaut

            Wow, en mag ik vragen hoe u tot deze goed doordachte conclusie bent gekomen, waar echt géén speld tussen is te krijgen?

          2. Floris

            @ Ni28: Inderdaad, alle geweld is fout.

            Linkse agitproppers als Dopper buiten extreemrechts geweld (hoe zeldzaam dat ook is) ten volle uit.

            Als wij dat ook zouden doen inzake extreemlinks en islamitisch geweld hadden we er onze handen aan vol. Ik heb bijvoorbeeld niet eens de moeite genomen om op dat gebeuren in Hamburg in te gaan. Die antifa’s zijn al decennia extreem gewelddadig, dat weet iedereen. Om over de jihadisten maar te zwijgen.

          3. K.Dopper

            Floris meent dat extreem-links extreem gewelddadiger dan extreem rechts maar we moeten wel meer dan 40 jaar teruggaan in de tijd voordat extreem links slachtoffers maakte en dan ook nog in aantallen waar Breivik en neo-nazi’s met minachting op neerkijken.

            De bewering dat extreem links gewelddadiger zou zijn dan extreem rechts heeft niets met de feiten te maken. Het is overigens een leugen die hier permanent wordt herhaald.

          4. K.Dopper

            Floris reageert nooit op feiten en koos ook hier weer het hazenpad.

        3. DutchDropveter

          @dopper

          Beide kampen zijn slecht en hebben geen fatsoen en verantwoordelijkheid.
          Waar hier op wordt gehamerd is de selectieve berichtgeving van de MSM het zijn nu de rechtse mensen, maar in Hamburg was het een groepering (lees de nieuws berichten maar terug)

          Het moet eens afgelopen zijn dat de MSM denkt selectief groepen over een kam te scheren. Waar ze met Sinterklaas en Zwartepiet rekening willen houden met een paar mensen doen ze dat nu juist (selectief) weer niet.

          En daarmee vind de msm waar links zich vaak zo aan vast klampt zich op een zeer gevaarlijk speelveld. Als ze dan hard door de mand vallen dan gaan er in een keer heel veel ogen open.

          Oplossing; is er gewoon weg niet.

    2. Ritter

      K.Dopper

      Trump heeft het geweld veroordeeld. Zowel van links als van rechts. Zowel van extreem rechts als van extreem links. Dus van alle partijen die betrokken zijn bij de rellen.

      Maar voor de media , die sympathiseren met links en links geweld vaak door de vingers zien, is dat niet genoeg. Die wil dat Trump zijn pijlen alleen richt op extreem rechts.

      Obama heeft niet geweld van “Black Lives Matters” veroordeeld. Zelfs niet nadat deze groepering opgeroepen heeft om politie agenten neer te schieten. Na die oproep werden een aantal agenten in hun auto doodgeschoten.

      En laten we niet vergeten dat extreem links speciaal naar die demonstratie is gegaan om deze te verstoren met geweld. Dus de verantwoordelijk voor het geweld ligt zeker ook bij de linkse tegen demonstranten.

      Hetzelfde zien we in Europa waar extreem links vaak naar rechtse demonstraties gaat om die met geweld te verstoren.

      ‘We Are Americans First’ Donald Trump Calls For Peace; Condemns Violence ‘From All Sides’
      http://www.breitbart.com/big-government/2017/08/12/americans-first-donald-trump-calls-peace-condemns-violence-sides/

      1. ayreonaut

        Obama presteerde het zelfs om BLM uit te nodigen in het Wiite Huis.

        Stel je ff voor dat Trump dit gaat doen met de Neo Nazi’s of KKK.

      2. K.Dopper

        Extreem rechts claimt de morele overwinning na hun gewelddadig optreden. Ze kregen de steun van Trump.
        https://www.nrc.nl/nieuws/2017/08/13/drie-doden-bij-extreem-rechtse-demonstratie-in-vs-a1569757

        1. Beukman

          “David Duke, de voormalige leider van de Ku Klux Klan, zegt in Charlottesville: „We gaan de beloftes van Donald Trump inlossen. We stemden op hem, omdat hij heeft beloofd dat hij ons land zal terugpakken.”

          “De vage veroordeling leidde tot euforische reacties bij Richard Spencer en zijn aanhangers. Spencer twitterde: „Heeft Trump zojuist antifa veroordeeld?” The Daily Stormer, een site voor neonazi’s, juichte de president toe: „Hij viel ons niet aan. Hij impliceerde dat er haat was, aan beide kanten! Dus hij impliceerde dat de antifascisten haters zijn. (..) Helemaal geen veroordeling. Toen hij ernaar gevraagd werd, liep hij de kamer uit. Echt, echt goed.”

          En zo heeft extreem-rechts precies wat het hebben wil: erkenning. Daarvoor storten ze wel Charlottesville in chaos. Met vele honderden lopen betogers de hele zaterdag door de stad, op zoek naar rellen. Ze vechten in het centrum met antifascisten. Een voorbijganger krijgt ‘Jood! Kike!’ te horen. Als een groep neonazi’s langs een terras loopt, steken enkele terrasgangers hun middelvinger op. De neonazi’s reageren met de Hitlergroet. De politie is het grootste deel van de dag afwezig, hoewel er tientallen gewonden vallen.”

    3. Beukman

      @Dopper
      Inderdaad.
      Een vrouw die is verkracht heeft er zelf om gevraagd, de redactie van Charlie Hebdo heeft er zelf om gevraagd, de linkse betogers die zijn aangereden hebben er zelf om gevraagd, van dergelijk dik hout zaagt men hier planken.

      Het lijkt mij een goede zaak als men onderscheid maakt tussen de neonazis en de voltallige rechtse, conservatieve beweging. Zelfs Trump verdomt het echter om dit te doen. Logisch dat de neonazis hem op het schild hijsen.

      Van de steen die Trump in de vijver gooit, zien wij hier op DDS de rimpels.

      1. Two Ravens Black Kettle

        David Duke is samen met U erg boos op Trump omdat hij het waagt om de ‘hate, violence and bigotry’ aan de kaak te stellen.
        Zowel aan de kant van antifida neonazi’s als de bleke neonazi’s.

        In deze tijd zou Martin Luther King gehaat worden door links. Te soft. Te veel liefde voor iedereen. Wars van Identity Politics. geweldloos. Mensen zien als mensen. Oprecht strijden voor een betere Wereld. Mensen niet wegzetten als ‘deplorables’. De hand reiken naar iedereen.
        Hij zou door het moreel failliete Links anno 2017 uitgekotst worden.

      2. Ritter

        Beukman

        Trump heeft het geweld veroordeelt van beide partijen. Links is berucht voor haar geweld. BLM en AntiFa.

        Beide zijn bezig geweest met geweld en dus hebben beide schuld.

        Vergeet ook niet dat de linkse tegendemonstranten geen vergunning hadden om te demonstreren en toch waren ze gekomen om met geweld de demonstratie te verstoren. Dat is typerend voor het linkse geweld.

        En laten we vooral niet vergeten dat Obama tijdens zijn presidentschap geweigerd heeft het enorme geweld van BLM en Antifa te veroordelen! Zelfs niet toen BLM had opgeroepen om politie agenten neer te schieten wat dan ook gebeurde.

        1. Beukman

          @Ritter
          Natuurlijk, die demonstranten hadden niet eens een vergunnig. Eigenlijk hebben ze er dus zelf dubbel om gevraagd om te worden doodgereden. Net als de demonstranten die in 1965 werden doodgeschoten toen zij samen met ML King een mars hielden voor stemrecht voor zwarten. Ook voor die demonstratie was geen vergunning verleend.

          Trump had het dodelijke geweld van de neonazis beter kunnen veroordelen zonder het op één hoop te gooien met het gooien van een paar stenen door demonstranten tegen de neonazi-beweging.
          Het gevolg: Trump wordt nu door de neonazis op het schild gehesen. Dit gaat een staartje krijgen, want de neonazis voelen zich nu door Trump in hoge mate aangemoedigd.

          Wat Obama betreft: die heeft wel degelijk een veroordeling uitgesproken.

          “Nothing justifies violence against law enforcement. Attacks against police are attacks against all of us and the rule of law.”

          http://www.politico.com/story/2016/07/obama-police-baton-rouge-225679

          1. Two Ravens Black Kettle

            “What do we want ? Dead Cops”
            “When do we want it Now !!!”

            The officers — Michael Smith, Lorne Ahrens, Michael Krol, Brent Thompson and Patrick Zamarripa — were killed during a Black Lives Matter protest Thursday night by a black sniper who told police he targeted white officers.

            “Pigs in a blanket, Fry them like bacon !”

            President Obama defended the Black Lives Matter movement Tuesday at a memorial service for five slain Dallas police officers, saying bigotry remains a problem in police departments across the U.S.

            “What do we want ? Dead Cops !”
            “When do we want it Now !!!”

            De racisten van Black Lives Matter worden opgehemeld in NL.
            5 doden
            Afgemaakt vanwege hun kleur
            Exact nul procent ophef in Deugend Nederland.

          2. Ritter

            Beukman

            Obama heeft de zwarte racisten van “black live matters” niet veroordeeld om het geweld dat ze hebben gepleegd. Zelfs niet nadat ze opgeroepen hebben om om agenten neer te schieten.

            Obama heeft BLM zelfs uitgenodigd op het Witte Huis en omarmt.

            Obama Thanks Black Lives Matter Leaders for Their ‘Outstanding Work’
            http://www.breitbart.com/big-government/2016/02/21/obama-thanks-black-lives-matter-leaders-outstanding-work/

            Obama heeft ook het linkse geweld van AntiFa veroordeelt.

            Nogmaals Trump heeft beide kampen veroordeeld; hij heeft het rechtse en linkse geweld veroordeeld. En dat doet de media ( die vaak sympathiseren met links) zeer. Want die willen dat Trump vooral zijn pijlen richt op rechts.

            Onder Obama had het linkse geweld vrij spel; dat is niet meer onder Trump die zowel rechts als linkse geweld veroordeeld.

          3. Beukman

            @Ritter
            Ik heb al laten zien dat het Breibartverhaal verzonnen is: Obama: “Nothing justifies violence against law enforcement.'”

            Face it. De neonazis zien in Trumps woorden een bevestiging van hun gelijk. “We stemden op hem, omdat hij heeft beloofd dat hij ons land zal terugpakken.” Ze hebben al aangekondigd dat ze de macht gaan overnemen bij de Republikeinse partij.

            Trump houdt een lulverhaal over verzoening, maar in werkelijkheid splijt hij de VS. Bannon, Duke en Spencer zijn zijn profeten. Ook voor jou wordt het nu tijd om je propaganda te staken, Ritter.

          4. Ritter

            Beukman

            Nogmaals Obama heeft BLM niet veroordeeld maar zelfs uitgenodigd op het op het Witte Huis. Daarmee heeft Obama het geweld van BLM gelegitimeerd.

            BLM is bij veel geweld betrokken.

            Obama meets with Black Lives Matter leaders
            http://www.baltimoresun.com/news/85952771-157.html

            Onder Trump hebben de linkse activisten geen vrij spel meer voor geweld. Want Trump veroordeeld zowel links als rechts geweld.

            De media heeft Obama hierop niet aangesproken omdat veel journalisten de agenda van BLM steunt.

      3. Two Ravens Black Kettle

        Black Lives Matter

        “Pigs in a blanket, Fry them like bacon !”

        “What do we want. Black cops !
        When do we want it. Now !”

        Nadien zijn talrijke politieagenten afgemaakt. Letterlijk geliquideerd. Onlangs nog een moeder van twee. Een Afro-Amerikaanse heldin die dagelijks de straat opging om Amerika iets veiliger te maken.

        Als beloning werden de racisten van Black Lives Matter ontvangen door Barack Obama

  2. Floris

    Dit is koren op hun molen. Net als Breivik dat was.

    1. Laaghlandt

      Even ter info.. Breivik is een semietenvriend.
      Hij wordt gehaat door ‘neo nazi’s’..

  3. Ritter

    De gevestigde media ,die vooral links zijn en zeer anti-Trump, hebben een dubbele standaard en zijn hypocriet.

    Het meeste geweld komt van links maar word vaak door journalisten door de vingers gezien of de media proberen er sympathie voor te kweken. Neem b.v de rellen tijdens de G20 door links.

    Onder Obama hebben (extreem) linkse actie groepen vrij spel gehad. Zelden werd hun geweld tegen b.v Trump supporters veroordeeld door Obama. Zelden werd hun geweld op scholen en universiteiten veroordeeld door Obama en de media.

    Ook zwarte racistische groepen als “Black Live Matters” heeft vrij spel gehad onder Obama. Zelfs na de oproep van “Black Live Matters” om politie agenten neer te schieten heeft Obama geweigerd deze groep te veroordelen. En de media vonden het allemaal goed.

    Wat er nu gebeurt (het verzet tegen de verwijdering van standbeelden) is een gevolg van 8 jaar Obama presidentschap waarin SJW vrij spel hadden en iedereen demoniseerde die het niet eens waren met hun (extreem) linkse ideeën.

    Ook bij deze demonstratie is links daar naartoe gegaan om de demonstratie te verstoren met geweld. Dat is uit de hand gelopen. Als links de demonstranten gewoon had laten demonteren dan was er vermoedelijk niets gebeurt en had alles rustig verlopen.

    Dus Trump heeft groot gelijk beide kampen te veroordelen!

    Dat is moed voor nodig en geen angst voor de media. (omdat de media gelijk Trump gaan aanvallen en demoniseren)

    Pollak: Trump Was Right to Condemn Violence on ‘Many Sides’ in Charlottesville
    http://www.breitbart.com/big-government/2017/08/13/charlottesville-donald-trump-right-condemn-violence-many-sides/

  4. Two Ravens Black Kettle

    Kijktip: alles van Dave Rubin. Daar komt iedereen aan bod. Links, rechts, conservatief, liberaal en zelfs zo nu en dan een Regressive.
    Revolutionair !
    In Nederland krijgen we louter 1 kant van het verhaal te horen.
    Journalistiek wordt verward met het dagelijkse patrouilleren van de Gedanken-Gestapo.

    Iedereen die een nanoseconde durft af te wijken van de PC-orthodoxie wordt weggezet als nazi, racist, tokkie, fascist, bruinhemd.
    Het kostten Fortuyn en Theo het leven.
    We hebben zelfs in NL een haat-site rechtsstreeks gefinancierd uit belastingen genaamd Joop.nl die concurrerende politici mogen kallt stellen.

    De Vrijheid van Meningsuiting geldt alleen voor de Betere Mensch. Een compleet medialandschap is er omheen gebouwd. Journalistiek in NL is zo dood als een pier.

    Het is zoals Mark Steyn tijdens de herdenking van de Deense cartoon rellen zei: (parafrase) Nu ik hier ben moet ik denken aan Christian Andersson. Het sprookje van de naakte keizer. Echter in het sprookje prezen de mensen het jongetje die de naakte Keizer ontmaskerde. Hedentendage trappen journalisten het jongetje in elkaar”

    Mark Steyn, interessante denker en ie zullen we dus ook nooit horen en zien bij onze Staatsmedia en hun miezerig PC broertje genaamd RTL.

    1. Floris

      “Het is zoals Mark Steyn tijdens de herdenking van de Deense cartoon rellen zei: (parafrase) Nu ik hier ben moet ik denken aan Christian Andersson. Het sprookje van de naakte keizer. Echter in het sprookje prezen de mensen het jongetje die de naakte Keizer ontmaskerde. Hedentendage trappen journalisten het jongetje in elkaar”
      ——————————————————————-
      Een rake observatie.

      En hoe minder inhoudelijk weerwoord ze hebben des te harder ze gaan trappen.

      Om een historische parallel te vinden moeten we terug naar de jaren 30.

  5. Ritter

    Een tijdje geleden heeft een anti-Trump en Sanders supporter een aantal Republikeinen neergeschoten nadat Hillary had oproepen tot verzet tegen Trump.

    Kennelijk vinden de media het niet erg als een linkse demonstrant Republikeinen neerschiet. Weinig ophef daarover.

    James T. Hodgkinson, Shooting Suspect, Campaigned for Bernie Sanders
    http://www.breitbart.com/big-government/2017/06/14/james-t-hodgkinson-report-scalise-shooting-suspect-campaigned-bernie-sanders/

    Trump supporters worden al vanaf de verkiezingen aangevallen door linkse demonstranten. Daar zijn talloze getuigenissen van en youtube video’s.

    Hollywood sterren praten openlijk over een aanslag op Trump en dat soort dingen.

    Maar de media maken daar geen ophef over want die zijn ook anti-Trump dus die vinden het allang goed.

    Hoe hypocriet is dus de verontwaardiging van de media over deze rellen waarbij hier ook de linkse demonstranten speciaal naar de demonstratie zijn gekomen om deze te verstoren. Maar over dat linkse geweld hebben de media geen moeite.

  6. Ni28

    De vorige artikel ging over de uitspraak van Trump die voor de linkse mensen niet ver genoeg ging omdat hij de rechter flank niet apart veroordeeld heeft. Trump heeft geweld veroordeelt of deze nu links of rechts is het blijft geweld en is ongewenst. Maar dat is niet genoeg voor links, links ruikt bloed en wilt bloed. En als links demonstreert zoals in Hamburg wordt het zowat goedgepraat door links. Nee, het moet met dezelfde kracht bestreden worden en daarom is de uitspraak van Trump de meest verstandige op dat moment.

  7. Two Ravens Black Kettle

    De haat jegens Trump verblindt de mens. Zelfs websites die het normaal gesproken behoorlijk goed op orde hebben (denk aan Geenstijl) gaan helemaal overboord.
    Virtue Signalling NRC-Style !
    Dat bevreemd en bedroeft me.
    Wat me ook opvalt is de woede bij diegenen die consequent elke andere moordpartij vanuit een bepaalde religieuze groep ontkennen/verdoezelen en juichen wanneer neonazi’s genaamd antifascisten mensen en dorpen in puin slaan.
    Of zoals iemand als onze gewaardeerde Beukman stelt; steentjes gooien is niet erg.
    Nee
    Een baksteen op je schedeldak is geen probleem.
    Een politievrouw die voor haar leven vecht is geen probleem
    Iemand zijn broodwinning ontnemen is geen probleem.
    Links geweld is nooit een probleem geweest voor onze MSM
    Noch voor onze politieke rechtbanken

    Charlottesville is een rariteit. Geweld vanuit niet-linkse kant is zeldzaam. Zeker in West-en Noord-Europa. In 99% van de gevallen komt het geweld vanuit de welbekende hoek (of islam of radicaal links).
    Vandaar dat links nu dit voorval in notabene Amerika zullen uitmelken tot ze een ons wegen.

    Ik had het liever anders gezien.
    Een open debat tussen mensen zonder tussenkomst van een lid van de Gedanken-Gestapo
    Debat op de radio, debat op tv, een open debat waar ook andersdenkenden mogen deelnemen ipv de eindeloze narcistische ondraaglijk lichte eigenpijperij op de PO en RTL.
    Een debat waar iemand niet meteen als untermensch wordt neergezet wanneer ze de bijbel van Twan Huys en consorten niet braaf van A tot Z onderschrijven

    Maar dat zal er nooit komen.
    Sterker nog het verval gaat rapper dan ooit te voren
    De-Platforming, trigger warnings, ‘opschonen’ Youtube en Facebook, beroepsverboden, totale zuivering van conservatives in de universitaire wereld
    Ondermeer
    Dankzij het tuig dat zich journalist noemt.
    Want hun oertaak is signaleren en gillen !
    Nu is het doofpotten en jagen op Thought Crimes.
    Het heeft Fortuyn het leven gekost.
    En ze hebben niks maar dan ook he-le-maal niks geleerd.

  8. Feit

    “Het is triest, maar dit is natuurlijk hoe links al decennia rolt. Het kan dus absoluut niet als een verrassing komen dat deze types hun haatfeest gewoon doorzetten. Voor deze mensen is het een way of life. Daar gaan wij geen verandering in brengen.”

    Toen ik dit las dacht ik aan K.Dopper. Dit is precies wat het doet. Dit dit dit. Precies dit!

  9. van Urk

    Er hangt geweld in de lucht. Hysterisch geluid. Een dreiging die niet te stoppen lijkt. Een irrationele haat die onvermijdelijk ontaard in moord en doodslag. Gewelddadige emoties in allerlei gradaties gevoed en gelegitimeerd door de media, politiek en intelligentsia. Iedereen wordt gemobiliseerd in de strijd tegen een democratisch gekozen president. Een foute man omdat hij niet beschikt over de juiste politieke kleur en nestgeur. Linkse tegenstanders trekken scheldend, schoppend en slopend door de straten van het vrije westen. Andersdenkenden worden gemolesteerd. Film en popsterren flirten met bomaanslagen, staatsgrepen en onthoofdingen. politici organiseren protestdemonstraties en vergelijken hun opponenten met nazi,s en fascisten. Psychologen hebben de president ongezien als geestesziek gediagnostiseerd. Dag-en weekbladen fantaseren breeduit over de moord op Donald Trump. Politiek is emotie. Althans in Linkse kring. Alles draait om gevoel. De geborgenheid van een groep gelijkgestemden. De status en autoriteit van morele superioriteit. Twijfel is overbodig, Links staat immers aan de goede zaak. Wentelen in de verheerlijking van Obama of in je afkeer van die duivelse Trump, leidt tot hetzelfde resultaat: dat gelukzalig gevoel van verheven saamhorigheid. Links, altijd op zoek naar groei, gaat voor diversiteit. Moslims, Afrikanen, homo,s en lesbiennes worden met open armen ingesloten. Mits ze geen rechtse ideeen koesteren. Want Links is dol op mensen die anders zijn maar niet op andersdenkenden. Linkse vrijheid is een paradox. Je bent vrij te verkondigen wat je wilt zolang het maar Links is. Wie zich niet conformeert aan het gedachtegoed wacht harde handen die je verwijderen uit de groep. In een door Links gedomineerde wereld is dat een sanctie die menigeen afdoende intimideert. De media, het onderwijs en het bestuursapparaat zijn na de “de mars door de instituten” van de babyboom generatie volledig in handen van Links. Dat is inmiddels zo gewoon dat de nieuwe in Linkse ideeen gemarineerde generaties niet eens beseffen hoe geindoctrineerd ze zijn. Docenten op basisscholen vertellen kinderen spookverhalen over rechtse politici. Middelbare scholen behandelen geschiedenis uit een Links perspectief. En alle sociale faculteiten bedrijven uitsluitend Linkse “wetenschap”. Het westen wordt in toenemende mate geteisterd door de filosofische erfenis van de Franse revolutie. Een intellectuele geweldsorgie die Frankrijk letterlijk heeft onthoofd. Het land verloor voorgoed zijn leidende positie. Het speelt op het technologische toneel van vandaag geen rol van betekenis. Frankrijk is het land van de sociale wetenschappen. En ondanks de vernietigende economische neergang houdt het hardnekkig vast aan zijn revolutionaire beginselen. Parijs was en is het exportcentrum van Linkse ideologie. Het bood en biedt onderdak aan tirannen uit de hele wereld. Aan de boulevards wonen Latijns-Amerikaanse gangsters, Arabische despoten en Afrikaanse potentaten gebroederlijk naast elkaar. Pol Pot werd er ideologisch geschoold, ayatollah Khomeini door Foucault op zijn troon gehesen en Mao door het echtpaar Sartre van bloedvlekken ontdaan aan de man gebracht. Door de mei-opstand van 1968 heeft dit dwaze Franse denken alsnog kans gezien de Angel-Saksische wereld te veroveren. De elite is gezwicht. De bevolking biedt weerstand. Dwangmatig utopisme versus pragmatische behoudendheid. Dat is de kern van de crisis waarin wij bevinden. Twee wereldbeelden die gedoemd zijn te botsen. De geschiedenis leert dat Links geen nederlaag kan accepteren. De neiging tot zelfreflectie ontbreekt. Utopisch Links grijpt uiteindelijk naar geweld. In Nederland heeft dat al eens eerder geleid tot moord en doodslag. Het is een heilloos pad. Wie niet rechtsomkeert maakt is verantwoordelijk voor het geweld dat niet aflatende ophitsing onvermijdelijk oproept.

    1. Floris

      Je vergat de link: https://opiniez.com/2017/02/05/er-hangt-geweld-in-lucht-links-geweld/

      Deze column is briljant.

      “Dwangmatig utopisme versus pragmatische behoudendheid. Dat is de kern van de crisis waarin wij bevinden. Twee wereldbeelden die gedoemd zijn te botsen. De geschiedenis leert dat Links geen nederlaag kan accepteren. De neiging tot zelfreflectie ontbreekt.”

      Dit is zo verschrikkelijk waar. Vooral die laatste zin. Er valt met links gewoon niet te praten. We zien dat hier op DDS ook, met de heertjes Beukman en Dopper. De eerste beweert niet links te zijn maar braakt enkel en alleen linkse praatjes uit en is zo eigenwijs als een deur. Over de tweede kan ik zwijgen, dat is de vleesgeworden linksheid.

      1. Neworder

        Wel eens gehoord van -helicopterview?
        Je valt compleet door de mand.
        2 maanden …………………………

    2. Neworder

      Mijn beste Urkie, Trump heeft je hart gestolen met zijn anti abortus en zijn – vrouwen terug naar de keuken of in bed ..
      Zo zie je maar weer – religie maakt blind.

      1. van Urk

        De enigen die een oog behandeling nodig hebben zijn figuren die zichzelf de Neworder noemen.

    3. K.Dopper

      Van Urk staat hier inmiddels bekend als een nare leugenaar. Deze tekst pikte hij zonder bronvermelding van een troebel haatblog.

      Triest en dom.

      1. van Urk

        Dus ik ben opeens een leugenaar als ik een artikel overschrijf waarvan ik vind dat er een keiharde kern van waarheid in zit? Dit soort reacties van u beschrijft precies waar dit artikel overging. God, wat is Links toch triest voor woorden.

        1. K.Dopper

          Oplichter mag ook: het zonder bronvermelding overtypen van een verhaal van iemand anders noemen we plagiaat.

          Ik betrapte je al vaker op dit soort praktijken, van Urk, dus houd ermee op: al is de leugen nog zo snel, ik heb oplichters van jouw soort haarfijn door.

          1. Augustinyak

            De leugenachtige psychopaat heeft oplichters snel door, je had clown moeten worden Wim Hutten……

          2. Floris

            Zou die eikel echt denken dat er nog iemand is die hem niet door heeft?

          3. K.Dopper

            De werkloze sloeber Rob de Haan uit Rockanje kan goed schelden maar verder heeft hij toch weinig zinnigs te melden.

          4. van Urk

            K.Doperwt@ Ik kon die link niet doorsturen dus heb ik hem overgeschreven. Dat heeft niks met oplichting te maken. Sinds wanneer bepaalt u wat strafrechtelijk is of niet? Zeg nou gewoon dat dit artikel koud op je Linkse dak is gevallen en dat u nu precies zo reageert waar dit allemaal omdraait. Ik ben niet Links maar gelovig en dus een reden om als mikpunt te dienen van Linkse scheldreacties . Triest.

          5. K.Dopper

            Kon je de link niet doorsturen? Waarom niet, kleine leugenaar?

          6. swetsnek

            Het is ook jammer dat kdoppertje niet echt alleen maar virtueel is anders was het makkelijk he shift F7 weg er mee hahaha

        2. Neworder

          Religie is om te huilen van Urk.
          Op Urk hebben ze iemand als Ferdinand Domela Nieuwenhuis nodig, laat de twijfel in de harten van de gelovigen komen en het zal zijn als een openbaring..

          1. K.Dopper

            Van Urk is een bijzonder gelovig Christen. Hij is uiteraard tegen euthanasie en bepleitte hier dat zieke bejaarden die levensmoe zijn zich maar van het balkon of voor de trein moeten werpen in plaats van christelijke dokters lastig te vallen.

            Christenen veroorzaken veel ellende en de meeste christenen zijn inderdaad om te huilen.

          2. van Urk

            Ik heb hier kennelijk met twee figuren te maken die zichzelf correct, tolerant en verdraagzaam tegen anderen noemen. Maar ik geloof mijn ogen niet wat ik lees. “Christenen veroorzaken veel ellende en de meeste christenen zijn om te huilen”. Het staat er echt! Ik denk dat er juist meer te leren valt van christelijke gezinnen die hun zaakjes meer op orde hebben dan de gemiddelde niet-gelovig gezin. En wat het socialisme eigenlijk al niet gestolen heeft van het christendom. Over plagiaat gesproken.

          3. K.Dopper

            Christenen die hun zaakjes netjes op orde hebben, op de PVV stemmen en menen dat levensmoede bejaarden maar voor de trein moeten springen.
            Mag ik een teiltje?

          4. van Urk

            Ik stem geen PVV en heb nooit gezegd dat bejaarden voor een trein moeten gaan springen. Waar haalt u dit soort onzin toch vandaan? U gebruikt mijn woorden om ze later naar uw eigen smaak te kunnen gaan verbuigen geloof ik.

          5. K.Dopper

            De heer van Urk is van de eerste leugen niet gebarsten. U beweerde wel degeli jk dat levensmoede bejaarden hun dokters niet mogen lastigvallen met een verzoek om euthanasie en als ze dan zonodig dood willen daar zelf maar voor moeten zorgen. Daarbij noemde u het voor de trein springen met name als een mogelijkheid.

          6. van Urk

            K.Doperwt@ En deze woorden nam u letterlijk op? Als u door de regels heen had gelezen dan begreep u wat ik eigenlijk wilde zeggen. Iedereen vergeet namelijk met euthanasie dat de mening van de arts ook meetelt. Een arts die hierbij betrokken is en hopelijk de patient het beste kent, zal altijd zoveel mogelijk de wens van de patient respecteren. Maar als het begrip van “onverdraaglijk of uitzichtloos lijden” wordt opgerekt naar een gebied, waarbij toch nog redelijk behandelbare psychiatrise en of lichamelijke stoornissen de hoofdrol spelen, dan komt het aspect “respect voor het leven” in zicht. De wens van de patient komt dan in een heel ander licht te staan. In dit geval doet de mening van de arts er wel degelijk toe evenals de mening van de naaste familie. Van de arts en de familie mag dan ook niet zonder meer geeist worden dat zij zich conformeren aan de wens van de patient. Het zal ieder keer opnieuw een individuele afweging moeten zijn om wel of niet over te gaan tot euthanasie.

          7. K.Dopper

            Ja, van Urk, ik nam deze woorden letterlijk op omdat u ze ook letterlijk zo bedoelde. U meent dat levensmoede dokters niet moeten lastigvallen met een doodswens, ook als er sprake is van ondraaglijk lijden, en dat betrokkenen voor euthanasie maar een andere oplossing moeten zoeken.
            Ik snap wel dat de christelijke theologie tot deze perverse logica kan leiden (bij het abortusvraagstuk werd in christelijke kringen in dezelfde trant geredeneerd) maar ik ben toch maar zo vrij dat er op te wijzen dat toepassing ervan in moderne verhoudingen (waarin we doodzieke mensen eindeloos met behandelingen in leven kunnen houden) leidt tot immorele uitkomsten.

          8. ookmaareenmening

            @ K.Dopper
            @ Beukman
            @ van urk
            http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/06/jan-roos-voor-een-partij-ben-ik-echt-bang-d66/
            .
            van Urk 2 maanden ago
            Kogelbert@ Als mensen dood willen, dan springen ze maar voor een trein of trekken ze zelf de stekker er maar uit en val artsen die juist mensen willen redden hier niet mee lastig!

          9. K.Dopper

            Ja, ookmaareenmening, de heer van Urk valt hard door de mand maar hij vroeg er om.

          10. van Urk

            Dood willen gaan is toch niet zo moeilijk. Voorbeelden zat hoe mensen zichzelf van kant hebben gemaakt zonder hulp van een buitenstaander. En er zijn genoeg mensen die zoveel capriolen uithalen als zogenaamde sport alsof ze erop staan te wachten. Maar om hierbij de hulp te gaan vragen van een persoon (genezer) die later zijn hele leven opgezadeld zit met het feit dat hij aan iemand zijn dood hielp, vindt ik weinig humaans aan. U wilt mij overal voor betrappen vanwege mijn christen zijn, maar u vergeet dat mijn meningen nogal recht door zee zijn en dat heeft meer met mijn karakter te maken dan vanwege mijn geloofsachtergrond.

          11. sjun

            F.D. Nieuwenhuis trok in zijn tijd ook een veel te grote broek aan. Niemand wilde de revlutie van deze man dus stond hij voor schut en ging hij voor gaas. Ook vandaag de dag trekken de volgelingen van de uitvreter Karl Marx een veel te grote broek aan. Elk Marxistisch politiek experiment mislukte en verwerd tot een dictatuur en doorgaans niet nadat het vele onschuldige slachtoffers kostte. Samenlevingen weren verwoest, gewone burgers op enorme kosten en in de armoede gejaagd. Vandaag de dag vinden er in Zimbabwe, Zuid-Afrika en Venuzuela nog steeds ten koste van de bevolking en haar vrijheid van meningsuiting zulke experimenten plaats. Met de leer van Marx zou evenals met de leer van Mohammed definitieve kom af moeten worden gemaakt zodat deze vaak gewelddadige onderdrukkende hersenspinsels naar de vuilnisbelt van de geschiedenis verwezen kunnen worden.

      2. sjun

        Zeur toch niet zo en spreek voor jezelf. Van Urk komt op mij oprecht over en deelt zijn mening zonder deze met absolute uitspraken op te dringen. Uiteindelijk pikt hij zeker op hoe hij zuigers wat handiger van repliek dienen kan en zal hij zonder mankeren de schouders kunnen ophalen over oneigenlijke verwijten. Zo draagt u ongewild bij aan training van steeds meer mensen op doorprikken van nieuwspraak en overleving onder een klimaat van meningsjuridisering.

        1. IJscoman

          Sjun, de zich noemde K.Dopper is een autist/asperger met psychopatische karakterstructuur op een megalomane narcistische basis. Hij komt hier enkel om te sarren, jennen en treiteren. Kijk hoe de amorele smeerlap met Van Urk omgaat. Ik heb Van Urk in de loop der jaren leren kennen als een beschaafd, beheerst en vriendelijk mens die bijna dagelijks aan discussies deelneemt en altijd een interessante inbreng heeft.

          K.Dopper is asperger, wat o.a. inhoudt dat hij een gering gevoelsleven heeft, zich slecht in kan leven in anderen en dus geen empatische gevoelens kan tonen. Laten we mededogen met deze zware patient hebben.

          1. van Urk

            Sjun en IJscoman, Zeer bedankt voor jullie,s inval. 😉

          2. sjun

            Ik heb wat ervaring met zulke klantjes. Het is niet altijd wat het lijkt. Hoewel sommigen als ideale schoonzoon overkomen zouden ze hun moeder nog voor wat centen met een mooi verhaal verkopen. Hun kleine koninkrijkje is gebouwd op het voortdurend trachten anderen van zich afhankelijk te maken en houden is het niet met centen dan wel met strooks en het uitspelen van de Dramadriehoek van Karpman. Het is sterker dan henzelf, zo overleven zij als kapitaal en energiezuigertjes. Sporadisch zie je zulke maskers afglijden.

            Er is best mee om te gaan door wat zij inbrengen niet al te serieus te nemen en bij elke absolute uitspraak na te denken over welk doel of effect die uitspraak dient. Mededogen lijkt me voor zulke gebondenen zeker op zijn plaats zolang dit maar niet ten koste van hun slachtoffers gaat.

          3. Beukman

            @IJs, het gaat op DDS niet om wat iemand is, maar om wat iemand zegt. Ik heb hier vandaag serieus mensen horen zeggen dat Heather Heyer er om had gevraagd om te worden doodgereden: ze had immers geen vergunning aangevraagd om te demonstreren.

            En dan ga jij Dopper verwijten dat hij geen empathische gevoelens kan tonen?
            Scheer je weg, hypocriete goedmens.

          4. Floris

            “@IJs, het gaat op DDS niet om wat iemand is, maar om wat iemand zegt.”
            ———————————————–
            Inderdaad. En wat we jouw vrind hierboven hebben zien zeggen tegen Van Urk is schandalig. Van Urk wordt hier op een buitengewoon agressieve manier weggezet als een “kleine leugenaar” enkel en alleen omdat hij geen bronvermelding gaf. Ik gaf die bron meteen na zijn post, maar dat terzijde.

            Jij valt allerlei mensen aan omdat ze naar jou zin niet genoeg afstand nemen van geweld, maar je laat na afstand te nemen van de kwaadaardige Dopper.

            Daarmee daal je af naar hetzelfde armzalige niveau. Overigens vermoed ik dat jij zelf ook een Asperger bent.

          5. K.Dopper

            Van Urk heeft er een handje van om teksten te publiceren waarvan je achteraf vaak moet constateren dat ze plagiaat zijn. Ik vind dat een doodzonde en na een paar keer wilde ik hem dat een keer stevig duidelijk maken.

            Ik hoop dat hij er wat van geleerd heeft.

          6. Floris

            Lul niet klootzak, je bent een kwaadaardig monster die in een isoleercel thuishoort.

          7. K.Dopper

            Stel je niet zo aan, Floris, je zet met dit soort hysterisch gestampvoet alleen jezelf voor schut.

          8. van Urk

            K.Dopper @ U hoeft mij niks te leren of zeggenschap over te hebben en u heeft ook niet met mijn zaken te gaan bemoeien wat u niet eens aangaat. Ik denk eerder dat de teksten die ik publiceer u gewoon totaal niet zint omdat het om feiten gaat. Of pietje of Jantje ze schrijft het gaat erom dat ik vind dat iedereen dit lezen moet. Soms worden linken niet eens aangeklikt en gelezen of kan ik ze niet doorsturen naar deze site dus schrijf ik het gewoon op zodat het meteen voor iedereen zichtbaar is. Wat ik wel hoor te doen en daar geef ik ook u gelijk in, is even meteen ook de bron te gaan vermelden.

    4. Ben Zine

      @van Urk
      Perfect verwoord, en zo volkomen waar. De linkse kerk ten voeten uit. Niet voor rede vatbaar, niet het intellectuele debat aangaan, maar een totaal onschuldig iemand, waar je het toevallig niet mee eens bent, met voorbedachten rade van dichtbij met 5 kogels voorgoed uit het leven schieten. DAT IS LINKS. Dat is de mentaliteit waar we mee te maken hebben. In de afgelopen 15 jaar is het alleen maar erger geworden, links is gewelddadiger dan ooit (Hamburg), de gedachtenpolitie krijgt langzaam maar zeker Stasi-achtige trekjes (Merkel wil Facebook “zuiveren”), als een kwaadaardige tumor woekert die linkse kerk alsmaar voort in de Westerse maatschappij, net zolang totdat die uiteindelijk zal zijn verpest, verkankerd en bedorven. Hoe lang blijven we dit nog aanzien, hoe lang blijven we nog passief aan de zijlijn staan ?

    5. Beukman

      Dat van die link interesseert me niet @Urk, maar wat een – excusez le mot – waardeloze lulcolumn heb je hier geplakt. Fatsoensrakker Van As heeft wel heel veel zinnen nodig om duidelijk te maken dat hij aan de goede kant van de lijn staat. Hij begint zo:

      “Er hangt geweld in de lucht. Hysterisch geweld. Een dreiging die niet te stoppen lijkt. Een irrationele haat die onvermijdelijk ontaardt in moord en doodslag.”

      Erg grappig dat hij even verderop “Links”(wie is dat toch?) bekritiseert, omdat “alles om gevoel draait”.

      Van As is zelf een gevoelsmens, dat laat hij met dit stukkie zien.

      1. K.Dopper

        Beukman, volgens mij weet je hoe je in dit blog kunt zoeken naar een oud onderwerp. Hoe doe je dat?

        1. Augustinyak

          Wat een debiel ben je toch Wim, zelfs die klerk van je weet hoe dit moet……

          1. Beukman

            Door wie laat jij eigenlijk je tikwerk doen, @yak?

          2. K.Dopper

            Misschien doet Henny dat. Lijkt me een degelijke huisvrouw.

            🙂

          3. Beukman

            Dat garnalen pellen hou je natuurlijk ook niet uren achter elkaar vol.

        2. Beukman

          @Dopper
          Booleaans zoeken met de juiste operatoren. Dus bijvoorbeeld:
          “dagelijkse standaard” (met aanhalingstekens) en daarachter zoektermen eventueel met OR of NOT ertussen. Met Google kan je ook eenvoudig binnen een bepaalde periode zoeken.
          Hou er wel rekening mee dat de de reacties van oude artikelen zijn verwijderd.

          Nou word ik wel benieuwd waar je naar op zoek bent.

      2. van Urk

        Beukman@ Ik had ook niks anders van uw reactie verwacht. Het is rechts geluid nietwaar? Het is toch waar hoe Links op dit moment uitermate hysterisch gedraagt in de VS omdat hun president nu eenmaal anders over het leven denkt dan hun zelf. of niet soms?

        1. Beukman

          Ik heb helemaal niets tegen een rechts geluid, @Urk. Maar waarom zou ik van een rechts geluid niet enig niveau mogen eisen? Dit stuk heeft dat niet. Het is zeer zwak en ontbeert een retorische opbouw. De auteur Van As heeft dit stuk geschreven om anderen te laten zien hoe voortreffelijk hij zelf is.

          Wat “Links” betreft: inmiddels neemt het rumoer ook onder de Republikeinen toe omdat de president “anders over het leven denkt”. Ook bij hen neemt de bezorgdheid toe over de wijze waarop Trump het vuurtje aanwakkert in het toch al verdeelde America. De neonazis voelen zich door Trumps woorden aangemoedigd; voorbeelden van zulks heb ik in deze draad gegeven.

          Zijn de Republikeinen “links” volgens jou? Denk jij niet dat de incidenten van gisteren nog een heleboel ellende voorspellen?
          Trump zou er goed aan doen om aan te bevelen om de genoemde standbeelden van voormalige racisten op te blazen. De gebeurtenissen van gisteren tonen aan dat dit de enige manier is om nog veel grotere rellen in de nabije toekomst te voorkomen.
          De vraag is nu of Trump er de ballen voor heeft.

          1. Two Ravens Black Kettle

            De democraten zijn de partij van de slavendrijvers.
            De republikeinen de partij van de emancipatie
            Ik wanhoop over de staat van het onderwijs en media.

            Overigens zitten nogal wat democraten bij de Republikeinen zoals de oorlogszuchtige Al-Qaida-gek McCain en MSNBC-hero Lindsay Graham.

            De republikeinen hebben alle macht
            En nog krijgen ze niks voor elkaar.
            Zie het drama van Obama-Care
            Acht jaar de tijd gehad
            En nog zitten ze als kleuters te foeteren
            Deep State.
            Kartelvorming
            Daar kan Trump weinig aan doen.
            The Swamp is deep.

          2. van Urk

            Hoe lang staat die standbeeld daar al? Vorige presidenten hadden waarschijnlijk ook de ballen hier niet voor. Zelfs Obama niet. 😉

  10. Nasrani

    Dit is wat links eigenlijk altijd doet. Je bent extreem rechts wanneer je het niet met hun standpunten eens bent omtrent immigratie, moslims, dubbel paspoort, asielzoeker etc. Dat zie je hier ook in sommige reacties. Kortom, niet te druk om maken want er is niets nieuws onder de zon.

    1. Neworder

      En waar valt Jodenhaat onder ?

      1. IJscoman

        Jodenhaat is (extreem) links natuurlijk. Smoorverliefd als ze zijn op de Palestijnse moordenaars.

        1. K.Dopper

          Natuurlijk, de zwijnen die de Holocaust organiseerden waren ook extreem-links.

          🙂

          1. Ni28

            wat bent je toch een grappige azijnpisser.

          2. sjun

            Het zouden wel eens gewone linkse jongens met een uniform kunnen zijn geweest. Zij hingen de nationale variant van het socialisme aan en hadden het streven Europa koste wat het kost te verenigen. Noem het de banaliteit van het kwaad

          3. Nasrani

            Nationaal socialisme is idd erg links. Verdiep je er eens in.

          4. van Urk

            Ik ken geen vormen als Rechtse Socialisme. 🙂

        2. Augustinyak

          Alhoewel ik de pvda niet snel extreem links zou willen noemen moet ik wel vermelden dat die politieke misdadigers van diezelfde pvda smoorverliefd zijn op palestijnse moordenaars, en ik schrijf niet voor niets de naam van dit ongedierte zonder hoofdletter.

        3. Neworder

          Oeps, moet mij heroriënteren – links/ rechts.
          Of moet ik mij toch maar vast houden aan het -zoals we dat de afgelopen zeventig jaar zien.

      2. Floris

        Bij jouw partij zitten veel antisemieten, tomaatje.

  11. Ni28

    Uitgerekend links, hier vertegenwoordigd door enkele linkse geesten eisen van Trump en reaguurders hier dat zij dingen bij naam noemen. Wat een brutaliteit! Iets wat zij zelf pertinent niet doen en stokdoof voor zijn. Hypocrieten! Doordat je alle geweld veroordeelt en niet alleen de rechtse geweld bent je een fascist. Dit is de linkse taal pur sang. Je kunt zo mee naar Pauw of Jinek. Stelletje hypocrieten zijn jullie!

  12. Ni28

    Ik geloof niet dat wij een nieuwe trol besteld hebben.

  13. Ni28

    Fascisten, nazi’s, socialisten, communisten, allemaal door en door slechte mensen. De een geeft de ander de schuld terwijl zij in wezen allemaal gelijk zijn.

    1. Zwarte band

      Daar kan je de Islam ook nog aan toevoegen.

      Ik zeg: Weg ermee!
      https://pbs.twimg.com/media/CbG1N1SW0AAYWBa.png

  14. sjun

    Verstandelijke beperking dom noemen zet geen zoden aan een Hollandse dijk. Trivialiseren, uitvergroten en afleiden is jarenlang in de aard van dat beestje ingesleten. Er rest die arme mensen weinig anders dan zichzelf voortdurend te herhalen in het beperkte handelingsrepertoire dat ook nog eens aan een afnemend referentiekader lijdt. Als gevolg hiervan treedt binnen de zelfbenoemde bevoogdersbeweging steeds verdergaande versimpeling op en komen al gauw vastgeroeste reacties aan het licht. Anderen erover voorlichten en de schouders er verder over ophalen. Laat zulke mensen genoeg touw dan knopen ze zichzelf op.

    1. K.Dopper

      Sjun verhief zich nog even parmantig op zijn intellectuele teentjes in de hoop met gezwollen gezwatel heel intellectueel over te komen.

      Hij zou toch kunnen weten dat ik zijn niveau al jaren geleden adequaat inschatte?

      1. Nasrani

        Dat moet je toch bekend voorkomen, ha ha. Aapje met gouden ring….

        1. Floris

          Het hilarische is dat de gek de ganse dag als een bezetene zit te typen terwijl niemand hem nog serieus neemt.

          Ergens is het best wel zielig.

          1. K.Dopper

            Die bezetenheid zullen we maar als een projectie beschouwen.

            Je bent aandoenlijk, Floris.

      2. sjun

        Ik weet vooral dat het raak is. Overigens zou ik niet klakkeloos termen uit een cohortstudie naar infectieziekten kopiëren om interessant over te komen. Dat past niet in de reactie die niets van doen heeft met een reproductiegetal en je weet duidelijk niet wat de term reciproke betekent. Zo scoor je geen ontzag of respect maar slechts meewarigheid Wim. http://www.dagelijksestandaard.nl/?p=172143 reactie 27.

        Voor wie het interessant vindt de bron van het ‘dopperse’ misplaatste plagiaat: Epidemiologisch Onderzoek: Opzet En Interpretatie – L. M. Bouter, M. C. J. M. van Dongen, Bohn, Stafleu, Van Loghum 2010, ISBN 9789031378135, p.229

  15. K.Dopper

    Extreem rechts geweld is niet alleen in Europa de oorzaak van de meeste geweldsincidenten. In de V.S. is het een wellicht nog groter probleem.

    https://www.adl.org/education/resources/reports/dark-constant-rage-25-years-of-right-wing-terrorism-in-united-states?utm_medium=website&utm_source=nieuwskoerier.nl

    1. Ritter

      K.Dopper

      Het meeste geweld komt van links; kijk maar naar b.v de G20 waar linkse activisten een halve stad in puin hebben gelegd.

      In de VS is dat precies hetzelfde. Daar hij onder Obama links vrij spel en oefende op mensen met een andere mening veel geweld uit. Dat is nu voorbij omdat Trump zowel links als rechts geweld veroordeeld.

      De media die vaak linkse actiegroepen steunt en links geweld tolereert is nu woedend op Trump dat ook door hem links geweld word veroordeeld.

      Overigens word het meeste geweld in Europa door islamitische aanslagen gepleegd. Praktisch alle veiligheid maatregelen die in Europa zijn genomen hebben te maken met islamitische terreur.

      1. K.Dopper

        Hoeveel doden vielen de afgelopen 30 jaar door extreem-links geweld, Ritter en hoeveel door extreem-rechts geweld?

        1. Ritter

          K.Dopper

          Meer doden door islamitisch en links geweld dan door z.g “rechts geweld”

          In Europa hebben we linkse terreur groepen gehad zoals Rote Armee fraction en de Rode Brigades en dat soort linkse terroristische organisaties.

          Pim Fortuyn is door een linkse activist doodgeschoten.

          Talloze aanslagen gepleegd door moslims in Europa, enzovoorts.

          Extreem rechts is zowel in de VS als in Europa zeer klein. En vaak is het zo dat als extreem rechts een demonstratie houd (vaak niet meer dan een paar honderd man) extreem links er naartoe gaat om met geweld de demonstratie te verstoren. Dat is ook zo in Europa.

          En dat is ook gisteren gebeurt toen extreem links naar de demonstratie ging om die met geweld te verstoren. Als ze niet gekomen waren was de demonstratie rustig verlopen.

          De linkse demonstranten hadden stokken en zelfs “vlammenwerpers” bij zich.
          https://media.townhall.com/townhall/reu/hv/images/2017/225/79b7fe09-f77d-47f7-a120-880f293f8a2d.jpg

          1. K.Dopper

            Ritter probeert zich eruit te kronkelen door islamitisch geweld en extreem-links geweld maar bij elkaar op te tellen.

            Mijn vraag gaat echter over extreemlinks geweld, Ritter. Hoeveel doden veroorzaakten die de afgelopen dertig jaar?

        2. van Urk

          Gaan we een wedstrijdje houden? Gaan we weer hetzelfde jankerig geluiden horen van:”Ja maar, hunnie hebben er meer gepleegd”. Extreem-rechts geweld wordt niet alleen door Links erkent maar ook door Rechts. Wanneer erkent Links hun eigen gewelddadige rotzooi? Ik zie op dit moment overwegend veel Links geweld. En daar laat ik het nu even bij.

        3. buitenbeentje

          30 jaar? dus vanaf 1987. inclusief communistische (extreem-links dus) landen: Sovjet unie, Roemenië, Tsjecho-Slowakije, Hongarije, DDR, Bulgarije, Yougoslavie. Hoewel de meeste cijfers uit de Oostblok staten + USSR geheim gehouden zijn durf ik te gokken dat het aantal slachtoffers van extreem links geweld een veelvoud is. Probeer het nog eens.

        4. Nasrani

          Dit isecht lachwekkend hoor. Wat dacht je van de sovjetunie, china, noord korea, pol pot. Wil je echt de doden gaan tellen? Je kennis van de geschiedenis schiet toch echt tekort.

    2. Two Ravens Black Kettle

      U liegt.
      Uiterst kwaadaardig.

      De verkrachtingsgolf die over Europa waait is grotendeels geïmporteerd.
      Van Rotherham, Rochdale, Oxford, keulen tot Zweden

      Maar ach
      Who cares
      Zo lang de glunderende K.Dopper maar kan deugen
      En in de groezelige visie van K. Dopper behelst deugen het beschuldigen van onschuldigen (Rechts geweld in Nederland, quatsch !!!!) en het lynchen van de boodschappers met de ongemakkelijke waarheid.
      De slachtoffers interesseert de K.Dopper Menstype geen ene ruk.
      Het is 110% Virtue Signaling.
      De staat van Links anno 2017.

      Sam Harris (die overigens een hekel heeft aan Trump) heeft hier een mooie term voor gemunt; The Regressive Left.

      Boekentip voor de ‘sociale’ heer K.Dopper
      Violated: A Shocking and Harrowing Survival Story from the Notorious Rotherham Abuse Scandal.

      Meer dan 1400 meisjes
      Kapotverkracht
      Verraden door de Deug-club van K.Dopper.

      1. Floris

        “Uiterst kwaadaardig.”
        ——————————
        Yep. Maar in zijn geval heeft het met multiple persoonlijkheidsstoornissen te maken.

        Erger zijn degenen die dezelfde leugens verspreiden maar wél bij hun verstand zijn.

        1. K.Dopper

          Floris bladerde nog even in de DSM5 in de hoop daar de legitimatie te vinden om niet te hoeven reageren op mijn feiten en argumenten waardoor hij zo lullig klem kwam te zitten.

          1. Floris

            Dopper bevestigt (uiteraard ongewild) mijn diagnose weer eens. Hij gaat hier dagelijks af als een gieter maar in z’n grootheidswaanzin keert hij dat om.

            Het blijft interessant, de psyche van een gek. Leuk om te analyseren.

            Op de fora was ooit ene Eduard actief. Ook een Asperger, ook overal uitgekotst en weggetrapt en mogelijk nog een grotere etterbak dan Dopper. Er was echter een verschil: Eduard gaf toe dat hij een Asperger was. Dopper kan dat niet. Dat laat z’n megalomane ego niet toe.

          2. Two Ravens Black Kettle

            U zegt het treffend.
            “Uw” feiten
            Met de realiteit heeft het natuurlijk weinig van doen.

            Wensdenken
            Het is een virus dat 99% van de clowneske pierlala’s die zich journalisten noemen onder de leden heeft.
            Men ziet iets
            Wat niet strookt met hun inteelt-ecosysteem
            Wenst dat het anders is
            En rossen vervolgens de jongen of meisje in elkaar die blijft wijzen naar de realiteit.

            De Drie Aapjes Tango maakt het leven gemakkelijker.

          3. K.Dopper

            Probeer het eens inhoudelijk, Floris, deze psychobabbel op MBO-niveau is gênant.

          4. K.Dopper

            Two Ravens,

            Om het even over de feiten te hebben stel ik ook u maar even de (retorische) vraag: hoeveel doden vielen de afgelopen jaren in Europa en de V.S. door extreem-links geweld en hoeveel door extreem-rechts geweld?

          5. Floris

            Inhoudelijk lig jij allang in de touwen, Trollemans. Al jaren.

            Maar vertel eens, jongen. Waarom geef je niet gewoon toe dat je last hebt van al die persoonlijkheidsstoornissen? Mogelijk krijg je dan wat meer begrip van de mensen hier. Nu zit je jezelf alleen maar gehaat te maken. Waarom zou je dat willen?

          6. K.Dopper

            Kun jij inhoudelijk iets met de vraag die ik aan Two Raven stelde, Floris?

            Ik denk van niet.

            🙂

          7. K.Dopper

            Nee dus, Dloris vindt dit een te moeilijke vraag en koos het hazenpad.

        2. Zwarte band

          Bestaat er naast een militair S-5 ook nog zoiets als een maatschappelijk S-5?

  16. Paul

    En dan willen ze hier zo graag diversiteit.
    America wordt dan vaak als voorbeeld genomen, als bewijs hoe goed dat gaat.
    Tja, na zo’n 300 jaar gaat het daar voorbeeldig, zo te zien/wil men ons doen geloven….

    1. sjun

      In Amerika is jarenlang een behoorlijk selectieve toelating geweest. De meeste problemen zijn er met de grootste culturele spagaatjes. Net als in Europa.

  17. Ritter

    Alt-Rechts Activisten veroordelen het geweld en betwisten het mainstream media verslag over wat er is gebeurt tijdens de rellen.

    Het lijkt er steeds meer op dat het geweld voor het overgrote deel kwam van de extreem linkse Antifa.

    “We initiated, from what I saw, literally none of the violence. I would say, of the violence initated 98 percent Antifa, two percent ours, and that’s just out of margin of error,” George said.
    http://www.breitbart.com/big-government/2017/08/13/alt-right-activists-condemn-violence-dispute-mainstream-account/

    1. Ali Yas

      Het gaat links niet om de waarheid maar om het beeld.

      Het is bijzonder vervelend dat dat beeld wordt bepaald door linkse media, maar het is natuurlijk aan de burgers zelf om daarmee af te rekenen. Tenslotte verplicht niemand je te kijken of te luisteren naar media die je belazeren.

      1. Kodi

        Zo heeft links er vaak ook grote problemen mee andermans meningen met feiten te kunnen weerleggen.

    2. ookmaareenmening

      @Ritter
      Wij van WCeend zijn de grondleggers van WCeend. erkennen uitsluitend WCeend en gebruiken alleen maar WCeend .

    3. Kodi

      Zegt het voort!

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.