Je webshop voorbereiden op de feestdagen

webshop
Foto:

Het duurt nog even, maar de feestdagen komen inmiddels alweer steeds dichterbij. Een enorm spannende en mogelijk winstgevende tijd voor webshops: de zoektocht naar kerstcadeautjes gaat namelijk beginnen! Begin op tijd met de voorbereiding en maak jouw webshop (en alle marketingplannen) nu al klaar voor de feestdagen met deze handige tips.

  1. Bedenk campagnes

Er is geen tijd als nu. Plan vast wat tijd in om campagnes te bedenken die je voor de feestdagen in kunt zetten om het bereik van je webshop te vergroten. Schakel de hulp van een professioneel internet marketing bureau in om zeker te zijn van optimale resultaten. Daarnaast kunnen deze specialisten je natuurlijk ontzettend goed ondersteunen bij het brainstormen en het opzetten van werkende campagnes.

  1. Verbeter je positie op Google

Ook een zoekmachine optimalisatie bureau kan een grote bijdrage leveren. Het is natuurlijk altijd ontzettend belangrijk om je SEO op orde te hebben, maar het is helemaal belangrijk om tijdens de feestdagen een toppositie te pakken te hebben. Ga natuurlijk ook op zoek naar een lijst keywords die gedurende de feestdagen het meest toegepast worden. Zo zoekt heel Nederland al maanden naar de leukste kerstpakketten, en worden ook zoektermen als kerstboom en kerstcadeaus veelal gebruikt. Link deze keywords dus ook op een slimme manier naar je onderneming om hoger in de resultaten te komen!

  1. Maak een content plan

Niet alleen is het bedenken van voldoende content belangrijk, je moet deze ook op de juiste manier kunnen plannen. Begin met het schrijven van een x aantal content stukken die je webshop aantrekkelijk maken voor het grote publiek, en plan vervolgens welke stukken op welke dagen gepubliceerd mogen worden. Houd bij de opzet van je content plan ook de minder bekende Nederlandse feestdagen in het achterhoofd. Iedere kans om op iets leuks in te spelen kan je zomaar onverwachte veel resultaat leveren.

  1. Stel strategie├źn en SMART doelen vast

Maak aan de hand van al deze content, campagnes en interessante marketingmiddelen een duidelijk strategisch plan. Welke content valt binnen welke campagne, wanneer start en eindigt deze campagne en welke zaken vragen er nog meer om een duidelijke strategie. Stel duidelijke doelen vast en maak deze niet alleen haalbaar, maar ook vooral meetbaar. Leg ook direct vast hoe je deze doelen denkt te gaan bereiken. Zo kun je na afloop van de campagnes direct zien wat wel, en wat niet werkte; en kun je er volgend jaar alleen maar op vooruit gaan!

Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!