Filmpje! Baudet (FvD) vraagt onderwijsdebat vanwege politieke beïnvloeding van scholieren door rector

Thierry Baudet (FvD) tijdens  een  debat in de Tweede Kamer. Bron: YouTube / 
Rafiek De Bruin
Foto: Thierry Baudet (FvD) tijdens een debat in de Tweede Kamer. Bron: YouTube / Rafiek De Bruin

Thierry Baudet (FvD) vroeg in de Tweede Kamer een onderwijsdebat aan naar aanleiding van e-mails van leerlingen waaruit bleek dat personeel van onderwijsinstellingen de leerlingen politiek beïnvloedde. Zo wapperde Baudet met een e-mail van het Haagse Montessori Lyceum waarin te lezen valt hoe de rector van de school de scholieren aanmoedigt naar een GroenLinks ‘meet-up’ te gaan. Baudet diende een debat in, maar een debat is niet wat Baudet kreeg. 

Wat Baudet wel kreeg was een korte toelichting van Kamervoorzitter Arib en vervolgens geen steun voor zijn debat. Wel van een aantal Tweede Kamerleden natuurlijk, maar te weinig om daadwerkelijk een losstaand onderwijsdebat te gaan voeren over de vermeende propagandamaterialen, die de rector van de Haagse onderwijsinstelling naar haar leerlingen stuurde. Paul van Meenen (D66) kwam grappend naar de microfoon om Baudet nog eens te herinneren aan zijn afwezigheid bij andere onderwijsdebatten.

Maar die aanval hebben we zo vaak gehoord dat hij eigenlijk niet meer leuk is, Paul! Verder is het natuurlijk een goed idee om eens een onderwijsdebat te gaan organiseren over multidimensionaal schaken van machthebbers via de ideeën gepresenteerd in schoolboeken. En natuurlijk de e-mail waarmee de rector leerlingen aanmoedigt naar GroenLinks bijeenkomsten te gaan. Dat laatste is overigens in lijn der verwachtingen immer zijn de meeste docenten nog steeds ‘linksig’.

Dat onderwijsdebat van Baudet, dat kwam er dus niet. Ondanks steun van de te verwachten partijen waaronder de SGP en afwijzingen van de partijen die liever geen gesprekken voeren over longitudinale programmering, zijn er wel wat lichtpuntjes te noemen. De PvdA weet wat ze kan verliezen bij zo’n debat en Ploumen (PvdA), die zich meer bezig houdt met vrouwen in Cambodja dan met wie dan ook, stemde snel tegen.

En ook Paul van Meenen (D66), die Baudet wel verwijten toespeelt, maar zelf eigenlijk niets noemenswaardigs heeft gepresteerd in zijn lange periode als ‘onderwijsman’ van D66.

Farid Azarkan (DENK) dacht na, maar kwam er niet helemaal uit in z’n eentje. Hij vroeg zich af ‘wat er e uit zo’n debat moet komen’. Ja, aanvankelijk natuurlijk niets! Er moet worden overlegd over iets dat dhr. Baudet constateert of denkt te zien. Namelijk dat politieke beïnvloeding op scholen schering en inslag is. Dit keer was het een e-mailtje van een rector, maar wellicht ziet Baudet nog veel meer. We weten het niet en dat debat was een mooie plek om te zien wat hij zou vertellen en om te zien of meerdere Kamerleden ‘het zien’.

Daarom riep Baudet leerlingen op ‘zich te melden’ als ze politieke beïnvloeding waarnemen op hun school. Jammer genoeg zijn niet alle vormen van politieke beïnvloeding zo overduidelijk zichtbaar als een concrete e-mail.

Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

22 reacties

  1.   

    Het grootste gevaar zijn de meer dan 700 moskeëen in ons land die elke week de haat prediken tegen de westerse (christelijkgevormde) maatschappij want die moet eerst kapot/ leeggezogen worden onder de Jihad. Er zal van democratie niets meer overblijven en van u als niet-islamiet is uw leven niet veilig. Turkije kent geen christenen meer. Dat is met de massale instroom van moslims en buitenlandse financiering en wekelijkse inmenging van imam Erdogan een dagelijks aanval op onze rechtstaat. De politieke overtuigingen en wetten van de islam roepen op tot de omverwerping van westerse constituties en door ons mensen gemaakte rechtspraak, en dus roept het op tot de omverwerping van onze regering, wat per definitie opruiing en landverraad betekent.

    De islamitische leerstellingen roepen op, desnoods met geweld tot de omverwerping van westerse democratieën — de beschermers van vrijheid van godsdienst en mensenrechten:

    Afscheidsrede van Mohammed, 632
    ”Ik werd bevolen om alle mensen te bevechten totdat zij zeggen: ‘Er is geen god dan Allah.

    ”Hadith Sahih Bukhari 4:52:196“

    Ik heb de opdracht gekregen om te vechten tegen mensen totdat ze zeggen: ‘Niemand heeft het recht om aanbeden te worden behalve Allah.”

    Hadith Sahih Bukhari 1:3:125

    ”Hij die zo vecht dat de islam superieur wordt, vecht voor de zaak van Allah.”

    Hadith Sahih Bukhari 3:46:694

    ”Ik vroeg de Profeet, ‘Wat is de beste daad?’ Hij antwoordde: ‘Om te geloven in Allah en te vechten voor Zijn zaak.

    Hadith Sahih Bukhari 6:60: 40

    “En bestrijdt hen, totdat er geen tegenstand meer is (dat wil zeggen, dat niemand anders dan Allah aanbeden wordt)”.

    Koran 3.151

    “Spoedig zullen wij angst in de harten van de ongelovigen werpen.”

    Koran 8:12

    “Ik boezem ontzag in de harten van de niet-moslims. Sla daarom hun hoofden en al hun vingertoppen eraf.”

    Koran 8:60

    ”En maak alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.”

    De Koran is de grondwet van de islam en volledig tegengesteld aan de grondwet van het Westen met zijn mensenrechten en vrijheden. Volgens de islam en de moslims is de Koran de vlekkeloze en onvergankelijk wet van God. Terwijl de door mensen in het Westen gemaakte grondwet, gebaseerd op de gulden [of gouden] regel niet onfeilbaar en daarom onzuiver is.
    In een moskee wordt de superioriteit van de moslims over de niet-moslims verkondigt.
    In een moskee worden gewelddadige, haatzaaiende en racistische sharia-wetten gepropageerd.
    De moskee is een ontmoetingsplek voor strijders, voor het smeden van jihadistische plannen.
    De moskee is een kazerne waar rekruten opgehitst worden met anti-christelijke, anti-joodse erediensten.
    De moskee is een commando centra waar de imam als generaal zijn soldaten oproept op straat rellen te schoppen of nog erger, dood en verderf te zaaien.
    De westerse grondwet is de antithese van de Koran. Moslims vinden dus dat zij niet de plicht hebben om aan deze westerse grondwet te gehoorzamen.
    Een moskee in het Westen is een commando en controle centrum van een buitenlandse politieke en militaire staat die tot doel heeft onze regering omver te werpen.
    De aangestelde buitenlandse imam voor een moskee is een politieke en militaire vertegenwoordiger van een buitenlandse staat die [indirect] kan oproepen tot de omverwerping van het Westen.
    De grondwet in het Westen bieden specifieke strafrechtelijke sancties wegens opruiing en landverraad. Deze wetten zijn niet alleen van toepassing op diegene die pleiten en oproepen voor het omverwerpen van onze grondwet en regering. Zij zijn ook van toepassing op iedereen die “steun of comfort” geven aan dergelijke vijanden van het Westen.

    Ook mensen die zich met dit doel willen organiseren zijn strafbaar. Dit soort organisaties versterken zich door het rekruteren van nieuwe leden, het vormen van nieuwe afdelingen, het hergroeperen of uitbreiding van bestaande broederschappen of organisaties. Moskeeën zijn dergelijke organisaties.

    1.   

      “Het grootste gevaar zijn de meer dan 700 moskeeën in ons land die elke week de haat prediken tegen de westerse (christelijkgevormde) maatschappij want die moet eerst kapot/ leeggezogen worden onder de Jihad.”

      Het toenemende aantal moskeeën, in combinatie met de toenemende islamisering (27-10-2010) van onze maatschappij, is inderdaad een groot en niet te onderschatten gevaar. Temeer nog omdat er nog steeds forse linkse krachten actief zijn die dit proces van harte en actief steunen, denk bijvoorbeeld aan de GroenLinks-burgemeester van Amsterdam die er destijds, in een motie, toe opriep om de islamisering van ons land niet tegen te gaan. De motie werd Kamerbreed, m.u.v. SGP & PVV, aangenomen. O ja, FVD bestond toen nog niet.

      Weet dus wat je stemt op 20 maart en 23 mei a.s.

      #stemzeweg

    2.   

      Het verdiepen in de Koran en/of Hadith kan leiden tot bekering.
      Uit het verleden behaalde bekeringen geven te denken voor de toekomst.

    3.   

      En wat te denken van de Koranscholen in het weekend?
      Ja, mijn kinderen gaan op zondag naar “Arabische les”.
      Leerboek: De Koran!
      Waarschijnlijk nog gesubsidieerd ook.

  2.   

    Een heule tijd geleden was er al een repo op TV (toen ik er nog naar keek) over linkse beïnvloeding op universiteiten, gelukkig kwamen er ook intelligente studenten aan het woord, die zeiden ook wat lullen ze nou. Tsja eigenlijk kan links ook niet beter.

  3.   

    PSP en CPN posters hingen in de klas bij sommige leraren tijdens verkiezingstijd.Naast de enorme poster van Thijs van Leer op zijn fluit in een van de lokalen. Vurig werd er reclame gemaakt voor deze partijen. De poster met de naakte dame naast de koe werd gedeeltelijk bedekt door de bakkebaarden van Thijs. Gekleurde geschiedenis lessen over het barbaarse gedrag van Hollanders in de slavenhandel en dat we veel landen leegroofden enz. Als je zei dat jouw ouders ook helemaal leip waren van die partijen, kreeg je bijna automatisch een dikke voldoende!
    Een jongen uit de klas zei dat hij wel een Nazi vlag wou hebben voor op zijn slaapkamer als cadeau op zijn verjaardag, werd naar de direkteur gesleept door een hysterische “Thijs” . Meester “Softie” Thijs is later opgenomen in een gesticht omdat hij door was gedraaid en onder andere een leerling aanviel met een grote puntige geo driehoek.

    1.   

      @Victus: Herken- en verklaarbaar. De rode loper werd eind jaren ’60 van de vorige eeuw al uitgelegd in onderwijsland. Sindsdien is het onderwijs inderdaad verroodkoperd en zitten we vandaag de dag met een erfenis van jewelste! Nog steeds hangt er een geur van kruidenshag en geitenwollensokken, de hoogste tijd voor verandering, ook in het onderwijs.

      #stemzeweg

      1.   

        @ Lugar
        Kruidenshag, inderdaad. En de progressieve heren waren zelf ook niet vies van een stickie in de pauze. Kwamen ze na de pauze de klas in dan rook je dat overduidelijk. Sommige kinderen werden van school gehaald omdat een van die maffe partijen pleitte voor legalisering van kinder p*rn*
        Dat schoot bepaalde ouders in het verkeerde keelgat dat openlijke politieke geheul op school. Een andere leraar die openlijk uitkwamen dat hij superlinks en nudist was kreeg in de winter een sneeuwbal met een dikke M20 moer erin tegen zijn kop aan . Werd afgevoerd door een ambulance.

  4.   

    FVD vraagt regelmatig debatten aan en dient moties in, dat is een goede zaak. Zo kwam o.a. het verschrikkelijke Marrakesh op de agenda zodat er in elk geval discussie over werd gevoerd, de ervaring leert namelijk dat de politici in de parlementaire democratie gewoon hun goddelijk gang gaan en zich van de bevolking geen ene moer aantrekken zodat er van alles tussendoor gemoffeld wordt.

    Laatst nog, toen FVD een motie indiende waarmee ze vroeg om 1 miljard extra voor politie en justitie… de motie werd kansloos afgevlagd terwijl de bezuinigingen al bijna 30 jaar aan de gang zijn en de aangiftebereidheid zo ongeveer nul is waardoor Nederland steeds ‘veiliger’ wordt.

    FVD stoomt op en gaat hoge ogen gooien tijdens de provinciale verkiezingen op 20 maart 2019.

    #stemzeweg

  5.   

    Daarom riep Baudet leerlingen op ‘zich te melden’ als ze politieke beïnvloeding waarnemen op hun school.
    .
    Melden bij FvD?
    Lijkt wel politieke beïnvloeding van scholieren en studenten.
    Emailadressen verzamelen, direct marketing.
    Valt helemaal niet op.

    1.   

      Wellicht wil Thierry het met dit materiaal aan de kaak stellen, zou dat kunnen denk je?

      1.   

        Zijn nacristische inslag kennende denk ik er heel anders over.
        Alles voor de bühne, niets voor de inhoud.

        1.   

          @spaansetrol wat een kansloos leven heb je toch..
          14 uurtjes ongeveer per dag 7dagen per week hier aanwezig..en dat al meer als 9 jaar.
          Geen enkel sociaal leven, zielig achter je scherm op jacht naar zelf voldoening om anderen reaguurders te trollen en af te zeiken.
          Welk moment van de dag je ook kijkt je huistrol met meerdere accounts is er ALTIJD op dds

          1.   

            Duizend maal dank voor uw medeleven.

  6.   

    Dat leraren linksig zijn is makkelijk te verklaren, op rechts is egoïsme een veel voorkomende eigenschap en zijn minder idealen wat betreft wij ipv ik. Het is belachelijk te verwachten dat leraren hun ideeën over de maatschappij niet zouden mogen uitdragen, in alle totalitaire regimes mag dit ook niet. Sowieso is onderwijs gekleurd, de geschiedenis wordt door de winnaars geschreven wat betreft wo1 leren wij de waarheid ook niet.

    Baudet beledigd hier het denkvermogen van de jeugd, het is namelijk zo dat een grote groep zich van nature afzet tegen volwassen en die kunnen dan prima bij dat clubje van hem uitkomen. Ik heb tijdens mijn schooltijd die niet lang achter me ligt niet het idee gehad dat er geen ruimte voor andere meningen was.

    Het is eng wat baudet hier probeert en veelzeggend dat hij het onderwijs politiek wil sturen.

    1.   

      Het probleem is vooral dat de school de opvoedkundige taak van de ouders heeft overgenomen. Een 1zijdige kijk op de maatschappij vind ik persoonlijk geen goede ontwikkeling. Mensen die de normen en waarden hebben zien veranderen zullen beter begrijpen wat ik bedoel. Het maakt mij verder niet uit maar ondanks dat er zogenaamd vrijheid , blijheid en de wereld is voor iedereen word onderwezen overheerst haat en onverdraagzaamheid in de samenleving. Links geeft rechts de schuld en rechts geeft links de schuld misschien moest iedereen eens meer naar zichzelf kijken en bedenken wat kan ik er aan veranderen.

    2.   

      Dat jouw schooltijd nog niet lang achter je ligt is wel aan alles te merken

  7.   

    Rector Haagse Montessori Lyceum moet zich niet met politiek bemoeien.
    Deze rector moet zich eens afvragen waarom, vooral, in grote steden detectiepoorten en beveiligers nodig zijn.
    En zich afvragen waarom in kantines/aula’s altijd een grote puinhoop wordt veroorzaakt door de “klimaat gevoelige leerlingen!”

    1.   

      Tsja, waarom eigenlijk? Waarom zijn hedentendage die detectiepoortjes nodig?

  8.   

    Natuurlijk verzet D66 en GroenLinks zich tegen zo,n debat
    Het is toch algemeen bekend zeker voor ouders met kinderen, dat de meeste onderwijzers links soms uiterst links georiënteerd zijn, en daarmee de kinderen beïnvloeden!

  9.   

    @Lugar. Het grootste gevaar zijn de meer dan 700 moskeeën in ons land. …..denk bijvoorbeeld aan de GroenLinks-burgemeester van Amsterdam die er destijds, in een motie, toe opriep om de islamisering van ons land niet tegen te gaan.

    Lugar, je wordt langzaamaan een grijsgedraaide grammafoonplaat met je verwijzingen naar de 2010 uitspraak van Femke Halsema. En je maakt steeds een denkfout, die ik hier vaker zie maken: Femke Halsema heeft nooit gezegd dat ze het islamiseren van harte en actief ondersteunt. Ze heeft gezegd dat je het niet actief moet tegengaan. Dat is iets heel anders, Maar hier op DDS (en ook bij jou) overheerst simpel denken. Wie niet tegen iets is, ondersteunt het van harte, wie de moslim niet bestrijdt is een moslim knuffelaar. Stomme gedachte. Ik zal nooit de islamisering bestrijden. Maar ik zal het ook zeker niet actief stimuleren. Is je brein niet in staat dat soort nuanceringen te begrijpen? Het is toch niet moeilijk.

  10.   

    In de moskeeën worden sprookjes verteld door gestoorde imams die geloven dat hierboven het paradijs is waar alle islamitische gelovige terecht komen. Nou ik geloof daar helemaal niets van. Amen.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!