Met welke sporten kan je de meeste calorieën verbranden?

image1
Foto:

Nu dat het najaar er weer aankomt kunnen we ons weer lekker verstoppen in dikke truien. Maar om nu te voorkomen dat we tegen de zomer schrikken van ons spiegelbeeld, is het geen slecht idee om ook tijdens de koudere maanden wat calorieën verbranden. Maar welke sporten zijn er nu het beste om zoveel mogelijk gewicht te verliezen? We zetten ze voor je op een rijtje!

  1. Tennis

Vooral de actieve sporten waar je veel en continu in beweging bent zijn erg goed om veel calorieën te verbranden en ook nog eens plezier te hebben. Dit maakt tennis de ideale sport om op een leuke manier snel gewicht te verliezen. Zorg natuurlijk wel voor een goede outfit en materialen om zeker te zijn dat je jouw lichaam niet zomaar overbelast. Je kunt bij gespecialiseerde winkels tennisschoenen heren en dames kopen die ervoor zorgen dat jij vol zelfvertrouwen de tennisbaan op kunt.

  1. Bootcamp

Een andere leuke manier om snel calorieën te verbranden is een deelname aan een bootcamp. De afwisseling en de geweldige (en vaak wat zware) intervaltrainingen zorgen ervoor dat je stofwisseling een flinke boost krijgt. Zorg ook hier altijd dat je goed voorbereid aan de slag gaat en de juiste uitrusting aanschaft bij gespecialiseerde zaken zoals Intersport. Op deze manier doe je jouw lichaam geen kwaad aan, en kun je vol energie deelnemen aan een bootcamp. Spreek vooraf ook altijd even met de instructeur zodat deze rekening kan houden met jouw fysieke staat.

  1. Boksen

Weer zo’n actieve, leuke sport waarbij je continu in beweging bent: boksen. Je gebruikt hier namelijk lang niet alleen je armen, maar bijna iedere spier in je lichaam. Je benen moeten hard werken, je core wordt flink geactiveerd en je bent daarnaast continu in beweging. Een geweldige manier om snel, veel calorieën te verbranden.

  1. Intervaltraining

Houd je van hardlopen en ga je er regelmatig op uit? Voeg dan eens een intervaltraining aan je schema toe. Met intervaltraining wordt je hartslag regelmatig zowel verhoogd als verlaagd waardoor je sneller calorieën verbrandt. Je kunt de intervaltraining toevoegen aan je hardloopschema, maar ook gewoon op de fiets in de sportschool!

  1. Crossfit

Crossfit geeft je niet alleen ontzettend veel afwisseling maar zorgt er ook voor dat je veel calorieën verbrandt. Wel is het erg belangrijk om bij deze trainingen stil te staan bij je eigen grenzen en hier niet zomaar overheen te gaan. Zorg dus altijd voor een goede coach die jou in dit traject begeleidt!

  1. Touwtje springen

Heb je een springtouw in de achtertuin liggen? Pak deze er dan eens regelmatig bij om touwtje te springen. Goedkoop, makkelijk en overal te doen. Warm eerst een paar minuutjes op met een lager tempo en maak vervolgens een kleine 300 sprongen op een hoger tempo. Wissel het tempo regelmatig af en probeer de activiteit minstens drie keer per week uit te voeren. Je zult zien dat die calorieën in no-time verbranden!

  1. Zwemmen

Dat zwemmen gezond is wisten we al, maar wist je ook dat je iedere spier in je lichaam gebruikt? Dit betekent natuurlijk dat je tijdens het zwemmen ontzettend veel calorieën verbrandt!


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

2 reacties

  1.   

    Rampetampen; en daar hoef je nog niet eens je bed voor uit!

  2.   

    De beste manier om te bewegen is SCHOONMAKEN.
    1) Activiteit die een hele dag kan duren.
    2) Veel gebruik van spieren die je niet veel gebruikt.
    3) eer van je werk
    4) GRATIS en kan zelfs geld opleveren of besparen.
    5) Gegarandeerd dat je over een paar dagen opnieuw kan beginnen.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!