Prikt het coronavirus feministische mantra’s door?

Om het Nederlandse bedrijfsleven uit de coronacrisis te trekken moeten we vaardigheden optimaal inzetten. Feministen moeten zich richten op de competenties van vrouwen, niet op ‘geslacht’. Als corona verdwijnt wordt het dan ‘business as usual’ of worden feministische mantra’s blijvend doorgeprikt?

De crisis vergroot het verschil tussen mannen en vrouwen. Dit werd in maart al meteen duidelijk toen de Britse regering vanwege de Coronacrisis bedrijven van de verplichting onthief om de loonkloof tussen mannelijke en vrouwelijke werknemers te rapporteren”, schrijft Diana van Maasdijk, CEO Equileap in Het Financieele Dagblad van 4 mei jl. Deze mantra nummer één van feministen wordt door corona doorgeprikt. De focus komt nog meer op vaardigheden te liggen, niet op geslacht. De loonkloof bestaat, maar slaat slechts voor 5% op geslacht. De kloof is afhankelijk van vaardigheden: talent, inzicht, betrokkenheid, inzet, karakter, presentatie, moederschap, ‘child penalty’, flexibel werken. Bij een identieke functieomschrijving is het basissalaris van vrouwen en mannen gelijk. Tijdens de loopbaan treedt de loonkloof op door voorgenoemde factoren. Salarisverschil enkel aan geslacht toeschrijven, is misleidend.

Equileap wil ‘genderequality’ want het is goed voor winstgevendheid. Deze mantra was al voor corona doorgeprikt, maar krijgt door het virus extra profiel. SCP-CPB onderzoek “Vrouwen aan de top” (2019): “Er is geen eenduidig causaal verband tussen vrouwen aan de top en winstgevendheid,” uiteraard strijdig met het businessmodel van Equileap. Winstgevendheid aan geslacht toeschrijven, is misleidend.

Feministische ‘studies’: mannen discrimineren vrouwen in het ‘mannenbolwerk’ en ‘glazen plafond,’ mantra drie. Discriminatie komt voor, maar in z’n algemeenheid is het een ernstige beschuldiging. Corona zorgt voor structureel meer thuiswerken. Het brengt een verschuiving teweeg naar vaardigheid tonen en klimmen in de hiërarchie, als er nog hiërarchie zal zijn.

Feministen klagen over haantjes gedrag en ‘macht’. Dankzij corona wordt mantra vier doorgeprikt: door thuiswerken wordt macht minder belangrijk, evenals het uiterlijk, want men ziet elkaar veel minder. Feministen willen meer vrouwen in topposities van het bedrijfsleven. Welnu, bewijs je vaardigheden.

Psychologen waarschuwen ons ervoor dat men niet enkel op basis van verkregen data, menselijk gedrag mag verklaren, zoals Equileap doet. Mannen generiek veroordelen, zonder evidente eigenheden van het individu, eigenschappen van vrouwen en mannen, psychologie en individuele casuïstiek, in beschouwing te nemen, is onmenselijk. Je mag de mens niet enkel als een ding c.q. geslacht, in een databank beschouwen en behandelen.

Willens en wetens verschillen op de werkvloer enkel aan geslacht toeschrijven is misleidend en totalitair. Het móet rechtgetrokken worden: “dat doen wij, Equileap”! Het mondt uit in “naming & shaming” van bedrijven die te weinig vrouwen in dienst zouden hebben. “CEO, u voldoet niet aan het vrouwenquotum”. CEO: “Ai, daar gaan we dan gauw wat aan doen!” Schadelijk voor onze samenleving: tweespalt, discriminatie van mannen en stress als een functie niet wordt verkregen vanwege ‘verkeerd geslacht’. Schadelijk voor onze economie: minder winstgevendheid, aangezien vaardige mannelijke kandidaten per definitie worden buitengesloten. Na Corona kunnen we ons dat niet langer permitteren. De beste persoon móet winnen.

Er zijn nogal wat organisaties die hun kopjes boven het maaiveld uitsteken nu er in Nederland een vrouwenquotum is. Bij Equileap in Amsterdam zijn uitsluitend dames werkzaam. Blijkbaar ontbreekt vertrouwen dat diversiteit via geslacht goed uitpakt op hun winstgevendheid. Het gaat mij niet om Equileap, wel om genderequity clubs die adviezen aan CEO’s verstrekken via schijnbaar logische verhalen door prettig uitziende dames. Meer vrouwen in dienst, prima, maar wel op basis van competentie.

Corona zorgt er voor dat door thuiswerken de machtfactor minder wordt, beoordeling op vaardigheden wordt belangrijker. Feministische mantra’s worden doorgeprikt. Managers, hoed u zich voor organisaties die zich opwerpen voor ‘genderequality’, ‘loonkloof slechten’ en ‘winstgevendheid’. Ze baseren zich altijd op gekleurd onderzoek. De verhalen lijken geloofwaardig maar het is misleiding in een fraaie verpakking. Ze slaan de bijl aan de wortels van uw winstgevendheid.’ Als corona ons blijft plagen worden feministische mantra’s blijvend doorgeprikt.

Frits Bosch, auteur van “Feminisme op de werkvloer”


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

13 reacties

  1. Pijnstiller

    Met alle respect Fritzl geeft in dit stuk niet één argument waardoor de argumenten van de feministische tuinbroeken doorgeprikt wordt

  2. Alfred Bentinck

    Frits is een man, en niet de uitvinder van het buskruit. Dus ik snap zijn angst voor slimme vrouwen.

    1. Maurits Dekker

      Frits is een man, en niet de uitvinder van het buskruit. Dus ik snap zijn angst voor slimme vrouwen.

      Uw angst voor vrouwen is nog onmetelijk veel groter. In uw geval zijn namelijk alle vrouwen slimmer dan u.

      1. Jack Flash

        Je intelligenter willen voordoen dan je bent is het domste wat je kunt doen bentinc.

        1. Alfred Bentinck

          Eerst mijn naam correct spellen, Flash, dan praten we verder.

          1. Jack Flash

            Geen behoefte aan mezza.

    2. Kretoloog

      Alfred denkt dat het buskruit door een vrouw is uitgevonden. Arme sukkel…

      1. Rosasolis

        Kretoloog. Heeft u gekeken naar mijn lange lijst van vrouwelijke componisten
        van gisteren? Heeft u niets beter met uw tijd te doen dan urenlang achter uw
        laptop te hangen om DDS abonnees te gaan pesten? Het is heel erg dom om wat iemand had geschreven te proberen om de draaien…Oude truc uit Amerika gewaaid.
        Jammer dat je zo weinig waardering heeft voor vrouwen, behalve om kinderen te baren.

  3. inert

    “De focus komt nog meer op vaardigheden te liggen, niet op geslacht.”
    Inderdaad,de vaardigheden van vooral vrouwen zijn uiterst belangrijk!
    De door het feminisme ingegeven penisnijd moeten ze proberen te overwinnen, om zich vol overgave te werpen op hen door de evolutie aangeboren latente vaardigheden te praktiseren:
    mannen plezieren, pijpen, copuleren in alle standjes, kinderen baren en opvoeden, koken en hapjes bereiden, mannen ophanden dragen en respecteren!
    Voor de meer pragmatische dingen in het leven zijn ze feitelijk niet geschikt, uitzonderingen bevestigen uiteraard de regel!

    1. perry

      inert:
      Volgens het bijbelverhaal is Eva ontstaan uit een rib van Adam, dus een soort van tweederangs productie eenheid van de Almachtige!
      Immers Adam leed onder de verveling, zodoende kreeg hij een gleufdier om zijn libido op los te laten!

  4. Rene van der Grijp

    Alfred is een absolute mislukkeling die al vele jaren niets anders doet dan fora vervuilen. Een zielig geval.

    Hij is jaloers op mensen als Frits Bosch die wél wat bereikt hebben in het leven.

    1. weer woord

      Alfredo faggotini is zo’n stumperdje die denkt dat als hij maar lang genoeg de femanistische hielenlikker uithangt hij er vast wel een keertje op mag.

      Helaas masturbeert de gemiddelde vrouw liever met een kaasrasp dan zo’n zwakke gnoom als hij ook maar een blik waardig te keuren….

  5. Rosasolis

    Zowel gedurende enkele jaren, voor nu , en na de Corona, is feminisme niet langer nodig…als het begrip van onze moderne man – vrouw maatschappij gewoon doorgaat!
    Gelijke rechten, plichten, en kansen voor mannen en vrouwen, zonder gender discriminatie. Het gaat om samen werken om onze planeet te redden, maar ook een beter kans in het onderwijs en werk voor meisjes in arme landen te geven. Vrouwen die gewaardeerd worden als collega of als gelijke partner in het dagelijkse leven voelen geen dwang om te gaan vechten voor meer rechten…omdat ze eindelijk er zijn.
    Voor jullie mannen, we houden nog steeds van jullie, en zien de meeste van jullie als
    lieve vrienden die samen met ons vrouwen door het leven gaat.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.