Walgelijk! Jonge homo door groep mannen in elkaar geslagen! Syrisch-orthodoxe jongeren zouden daders zijn…

De 23-jarige Gerardo Kenzo Sno is afgelopen nacht door een groep mannen in elkaar geslagen. Het zou gaan om Syrisch-orthodoxe mannen, maar de politie wil hier niet op in gaan. Een pijnlijk drama dus, want het blijft een structureel probleem in Nederland: anti-homogeweld lijkt steeds vaker voor te komen.

Gerardo heeft zijn verhaal op Facebook gezet en dat maakte logischerwijs veel reacties los. Want waar gaan we heen als samenleving dat dit steeds vaker gebeurt?

„Want dat dit in Enschede gebeurt kan echt niet. Waar is het respect jongens, omdat ik een extravagante uitstraling heb? Omdat ik veel beter met je vriendin kan opschieten? Omdat ik homo ben?”

Gerardo heeft zijn verhaal op Facebook gezet omdat hij vindt er iets gedaan moet worden aan het structurele geweld tegen homo’s. Hier heeft hij helemaal gelijk in, als we kijken naar de afgelopen maanden dan zien we veel te veel meldingen van anti-homogeweld.

Nederlandse politici hebben hun mond er vol van als andere landen idiote maatregelen nemen tegen de LHBT-gemeenschap – zoals Polen bijvoorbeeld. Hun kritiek is meer dan terecht, maar ondertussen komen ze nooit echt met concrete plannen om de homofobie in Nederland eens goed aan te pakken. Want ja, ook in Nederland kunnen we nog flink wat stappen maken.

Geweld tegen homo’s lijkt steeds ‘normaler’ te worden in Nederland. Het wordt tijd voor een hardere aanpak vanuit de politiek om dit tegen te gaan.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

33 reacties

  1. Henk-Jansen

    Heerlijk toch, die christelijke traditie?

    1. Original NL

      Heerlijk toch die gelukzoekers?

      1. Brenda Welsh

        Prachtig met de onverholen instemming van DDS aanhang wat blijkt uit vele reacties hier direct op de man Jetten, vrouw Ollongren enz.

        1. Start

          Enz?

    2. Appelstroop

      Leviticus 20:13
      If a man lies with a man as with a woman, they have both committed an abomination. They must surely be put to death; their blood is upon them.

      Quran 4:16
      And the two who commit it among you, dishonor them both. But if they repent and correct themselves, leave them alone. Indeed, Allah is ever Accepting of repentance and Merciful.

      De wereld op z’n kop, christenen laten homo’s (althans hier) grotendeels met rust terwijl hun boekje het over ter dood brengen heeft. Ondertussen spreekt het islam boekje van vergeving als je net doet alsof je geen homo meer bent, maar is het toch regelmatig op het nieuws dat moslims homo’s in elkaar slaan, of in hun eigen landen ophangen, martelen, etc. Ze houden zich iig beide niet aan de voorschriften in hun heilige boek.

      1. combat le pelicule

        appelstroop is een leugenachtige nedermoslim het type valse leraar, precies waar Gods woord voor waarschuwt…

        1. combat le pelicule

          2 Petrus 2:1 Maar er zijn ook valse profeten onder het volk geweest, zoals er ook onder u valse leraars zullen zijn, die heimelijk verderfelijke afwijkingen in de leer zullen invoeren.
          Daarmee verloochenen zij zelfs de Heere, Die hen gekocht heeft, en brengen zij een snel verderf over zichzelf.

        2. Appelstroop

          Ik ben geen moslim, geen leraar en ook geen valse profeet.

          Ik citeerde gewoon een stukje uit jouw bijbel,
          dit is wat jij gelooft, niet ik.

  2. RvdBe

    Denk niet dat het veel.media aandacht gaat krijgen: een zwarte homo in elkaar gemept door een stel moslims.
    Ware het zwarte homo in elkaar gemept door stel blanken had de linkse media er massaal op gesprongen.
    Helaas voor hun komt dat echter bijna niet voor.

    1. Original NL

      Het is voor de msm van het grootste belang dat de juiste groep de juiste groep aanvalt…
      Dus zwart tegen blank…..geen nieuws.
      Blank tegen zwart…….voorpagina.
      Moslim tegen blank…..geen nieuws
      Blank tegen moslim…..voorpagina.tv specials
      Moslim tegen homo….geen nieuws
      Moslim tegen jood…geen nieuws.
      Jood tegen moslim….voorpagina.

      1. JFU

        Zo werkt nu eenmaal onze ‘democratie en het gelijkheid principe’…dat werkt dus niet meer. De media doet hier heftig aan mee, eenzijdig nieuws die in hun extreem links straatje past. En dat noemen ze dan’ nieuws van alle kanten.” Lachwekkend dus als het niet zo ernstig zou zijn.

      2. Bolkestein

        Moslim tegen homo….geen nieuws

        Gelet op dat het de voorpagina niet heeft gehaald en geen nieuws is mogen we de conclusie trekken dat deze daders van dit zeer laakbare haatgerelateerde geweldsdelict Moslims zijn. En sowiezo ondervinden we alleen maar ellende van die invasie van Moslims uit Syrië. Wir schaffen das…

    2. evil knievel

      +++++++!👍🏼😁

    3. Kleurloze Politiek

      @combat le pelicule

      Een vraagje ben je een lid van de Jehova getuige Of Gereformeerde Kerk

      Andere leden hier zijn nagenoeg niet gelovig of durven zich niet uit te spreken
      Ik denk dat jij één van de weinige bent die hier openlijk over spreekt.
      Ik ook trouwens maar ik merkte al heel snel dat jij gelovig bent.

      God heeft twee ongelijke geslachten geschapen de man en de vrouw om in alle reinheid de liefde te bedrijven zoals God dat heeft voor geschreven.

      De gêne die Gods woord niet waarlijk neemt en het manlijke lust met een manlijke deelt of het vrouwelijke lust met een vrouwelijke deelt
      Keert zich af van God en van zijn genadigheid

      Volg het pad dat hij ons toe heeft gewezen en je zult in alle tijden zijn barmhartigheid rijken.

      En voor hen die waarlijk berouw betonen aan God zullen in de genade van God genomen worden ..
      God is de meest Genandige en de meest barmhartige.

      Zie je nou wel met respect voor elkaar en naar elkaar kun je veel bespreekbaar maken.
      En niet altijd gelijk je conclusie trekken dat er een donkere wolk in aantocht is.
      En dat je denkt dat je niet met een moslims kunt discussiëren integendeel ik leer en hoor graag van andere.

      1. B. Pascal

        Allah is niet de God van de Joden en Christenen. Als moslim mag u nimmer Allah God noemen. Mohammed wilde de Joden en Christenen overtuigen van Allah, Mohammed heeft nooit de God van de Joden erkend als God. Allah is de maangod Sin en Kusuh (Egypte). De maangod werd Al-Ilah genoemd in het Arabisch. De God”, en dat werd ingekort tot Allah in pre-islamitische tijden. Alhoewel zij 360 goden aanbaden in de Kaäba in Mekka, was de maangod de hoofdgod. Mekka was in feite gebouwd als een schrijn voor de maangod. Dit is het wat Mekka tot de heiligste plaats maakte van het Arabische heidendom. De heidense Arabieren gebruikten zelfs Allah in de namen die ze aan hun kinderen gaven. Zo hadden zowel Mohammeds vader als zijn nonkel “Allah” als deel van hun namen. Het feit dat zulke namen gegeven werden door hun heidense ouders bewijst dat zelfs in Mohammeds tijd Allah de titel was voor de maangod.

        Moslims aanbidden niet de God van de Bijbel maar de maangod en zijn dochters al-Uzza, al-Lat en Manat. Het is niet langer mogelijk het feit te vermijden dat Allah in Islamitische tijden de maangod is. Is het dan verwonderlijk dat het symbool van de Islam een wassende maan of maansikkel is? Dat er een maansikkel staat op de top van hun moskeeën en minaretten? Dat de maansikkel gevonden wordt op de vlaggen van Islamitische naties? Dat de moslims vasten gedurende de maand die begint en eindigt met de verschijning van de wassende maan aan de hemel?

  3. ikweetwatikwil

    Zwaar straffen die meppers. Wij van de PVV en FVD zullen dit NOOIT tolereren.

  4. evil knievel

    N nog steeds niet duidelijk waar t geweld vandaan komt!?🤯
    Goed bezig NL!👍🏼😡

  5. Paardenmiddel

    Christelijke traditie?? Het zijn praktisch altijd moslims die homo’s slaan.
    Natuurlijk, met dank van d66 die dit land kapot gemaakt hebben.
    “Grenzen open, nog meer jonge mannen die niet hoeven te werken. Grenzen open”…

  6. Kleurloze Politiek

    @combat le pelicule

    Jij bent hier de gêne die zijn eigen Religie verlogend.
    Geen van de drie religies keurt het het LHBT’ERS goed.

    De Koran niet.
    De Bijbel niet.
    De Thora niet.

    1: ) Wie waren bij Profeer Lot te gast

    2: ) Om welke reden heeft God het volk Lot vervloekt en de stad in één nacht verwoest..

    Als jij echt een Joods of christen gelovige bent dan zou je dit kunnen weten.

    1. combat le pelicule

      Nee hoor, integendeel, ik schaam mij het evangelie niet.

      Sterker nog, jij kent de weg.

      Jezus zegt, Ik ben dé weg, dé waarheid en hét leven, Ik ben dé weg tot de Vader zegt Jezus, Jezus zegt tegen jou, bekeer je, het koninkrijk van JHWH is nabij..

      En je bent verkeerd ingelicht, God wijst de mens niet af wel hun zondig gedrag, het is overigens niet aan mij om hier een oordeel over te vellen.

      Er staat geschreven in Romeinen 1 vers 24
      Daarom ook heeft God hen in de begeerten van hun hart overgegeven aan de onreinheid om hun lichamen onder elkaar te onteren.
      25 Zij hebben de waarheid van God vervangen door de leugen, en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, Die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen.
      26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke hartstochten, want ook hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke.
      27 En evenzo hebben ook de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkaar ontbrand: mannen doen schandelijke dingen met mannen en ontvangen het gepaste loon voor hun dwaling in zichzelf.
      28 En omdat het hun niet goeddacht God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan verwerpelijk denken, om dingen te doen die niet passen.
      29 Ze zijn vervuld van allerlei ongerechtigheid, hoe*erij, boosaardigheid, hebzucht, slechtheid. Ze zijn vol afgunst, moord, ruzie, bedrog, kwaadaardigheid.
      30 Kwaadsprekers zijn het, lasteraars, haters van God, smaders, hoogmoedigen, grootsprekers, bedenkers van slechte dingen, ongehoorzaam aan hun ouders,
      31 onverstandigen, trouwelozen, mensen zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, onbarmhartig.
      32 Zij kennen het recht van God, namelijk dat zij die zulke dingen doen de dood verdienen, en toch doen zij niet alleen zelf deze dingen, maar stemmen ook van harte in met hen die ze doen.

  7. Kleurloze Politiek

    @combat le pelicule

    Excuses drukte te snel

    Jij bent hier de gêne die zijn eigen Religie verlogend.
    Geen van de drie religies keurt het het LHBT’ERS goed.

    De Koran niet.
    De Bijbel niet.
    De Thora niet.

    1: ) Wie waren bij Profeer Lot te gast

    2: ) Om welke reden heeft God het volk van Lot vervloekt en de stad in één nacht verwoest..

    3: ) op welke moment en hoe moesten zij de stad verlaten

    4: ) wat gebeurd er toen zij de stad verlieten.

    Als jij echt een Joods of christen gelovige bent dan zou je dit kunnen weten.

    1. B. Pascal

      Het gesprek loopt nu al niet. Omdat de maamgod Allah niet dezelfde God is als de joden en christenen. Maar de moslim zullen we de joden en christenen even zeggen wat wel en niet. Afsluiten, het midden oosten heeft al oorlog genoeg.

  8. M. Brandenburg

    Opvallend dat.ju ook spontaan de religieuze achgergond Van de vermoedelijke daders word vermeld, wil men zeggen dat nu het geen moslims zijn het ineens wel van belang is?

  9. B. Pascal

    In alle vormen blijft dit overeind: geslachtsgemeenschap kan alleen tussen man en vrouw. De overige vormen zoals homo’s en lesbische, zijn seksuele omgang. Er ontstaat alleen nieuw leven tussen man en vrouw wanneer de deze samenkomen. Homo seksuele omgang is daarmee helder tegen natuurlijk. In de Nederlandse cultuur zijn we daar tolerant tegenover, we verdrijven deze vormen niet. Echter wat zien we nu, na een bepaalde periode gaan de tegennatuurlijke seksuele omgang gelijkwaardig behandelen aan geslachtgemeenschap, men zal het wel willen, maar nooit werkelijk kunnen. Immers de natuur bewijst zichzelf, daar is geen dokter bij nodig.

    Waarom werd er in de bijbel mannelijke homoseksuele omgang met de dood bestraft? Omdat een klein volk als Israël, zich geen geslachtsziekten kon veroorloven. Immers, ook werd seks met kinderen en tieners en dieren met de dood bestraft. Dat kwam omdat Israël een kleine natie was, het oordeel moest afschrikken. We weten hoeveel soa’s en aids er onder mannelijke homo’s was en is. Het is een vieze cultus, uitzonderingen daar gelaten. We zien hoe Nederland verziekt is geraakt.

    Echter wanneer een burger een homo slaat, dan moet hij (volgens de bijbel) in hetzelfde oordeel als de op ‘’heterdaad’’ betrapte homo’s gestraft worden. De overheid is het zwaard gegeven, zegt de schrift! Dus geen christen mag een homo slaan, dat oordeel ligt bij de overheid. In Nederland slaat de overheid de homo’s niet, daarom komt het geen mens toe! Dat wij als Nederland volledig overgegeven worden aan seksuele tegennatuurlijkheid komt omdat met God heeft verloochend.

    1. Kleurloze Politiek

      @B. Pascal

      Even trug komend op het onderwerp Allah of God..
      God , Allah of Ilahi vormen één betekenis
      God de Schepper van het leven en dood
      God de Schepper de Schenker de Barmhartige De Genadige.

      De Benaming voor de Schepper is door de eeuwen heen door verschillende stammen en volkeren anders in de mond genomen.

      Het Joodse Volk duid zijn Naam in het Hebreeuws en het Aramees aan met ILAHI

      Het Christendom duid zijn Naam in het Latijns aan met God

      De Islam duid zijn Naam in het Arabisch aan met Allah.

      Dus er is énige draagvlak om tu kunnen concluderen dat het uit één oorspronkelijke bron komt.

      En over het volk van Lot waar een groep mannen hen sekslust op andere mannen verheerlijkte en de vrouwen niet meer werden gebaard.

      Alleen is Het de vraag of de vloek toen op het volk van Israël ( Jacob ) de klein zoon van Abraham werd uitgesproken of toch op een andere Volk
      De geschriften leren ons dat Lot en Aad wel in de zelfde tijdlijn van Abraham leefden maar voor de geboorte van Jacob ( Israël )
      Die in het land Kanaän leefden waar Jacob is opgegroeid
      Zijn Groot vader Abraham en zijn zoons iIsmael en IIzak komen uit Midjan

      Waar het op neer komt is dat God in alle drie Boeken zich spreekt over de Homo seksuele handelingen.

      Nou ben ik als moslim niet iemand die over ander een oordeel zal hebben.
      Laatstaan aanspreken op iemands geaardheid.
      Ik mag het volgens de Islam ook niet zelf doen omdat ik geen gerechtelijke macht beoefen of een functie in gelijke draag die hier over mag oordelen.

      Maar ik respecteert wel de Kerk
      Die uit religieuze opvattingen uitspraken hierover doet los van wat wel of niet wettelijk is toegestaan.

      1. Rammstein

        Geloven in een god -welke naam je het ook geeft- is een uiting van primitief en onvolwassen denken en valt te rangschikken onder volledige ontoerekeningsvatbaarheid.

        1. B. Pascal

          Geloven in een niet-god is nog verder af van alles.

      2. B. Pascal

        Ik blijf bij de oudste bronnen. Hebreeuws 6000 jaar geleden en later Grieks 2000 jaar geleden. Latijn is er later bijgekomen, maar is geen grondtaal. Homoseksuele omgang is niet natuurlijk. Ik veroordeel de daad, niet de persoon. Dus iemand slaan vanwege zijn persoon is laakbaar.

  10. Genoeg van linkse dictatuur

    Met dank aan Rutte en alle partijen die voor open grenzen zijn. Jullie zijn verandwoordelijkheid vh bewust in gevaar brengen van onschuldige mensen. Stem op Baudet en Wilders, dat zijn de enige 2 partijen die het belang van de mensen inzien, en dan direct exxit E U

  11. Henk Albarda

    Homofobie is in Nederland door islamitisch uitschot een veel groter probleem dan het ooit in Polen zal zijn. In Polen worden homos uitsluitend verbaal bekritiseerd, niet met geweld zoals dat door moslims in Nederland voortdurend ongestraft wel gebeurd.

  12. bandini

    Grote vraag natuurlijk: waarom is er vrijwel geen ophef als er een blanke hetero in elkaar geslagen wordt?

  13. ervi

    Als het inderdaad om Syriers gaat komt er geen reactie van Sylvana en consorten, want moslims.
    Als blijkt dat het tuig uit blanke Hollanders bestaat zal de hel wel weer losbarsten.
    Ondertussen blijven homo`s de nieuwe Joden.

  14. 56RdK

    Tja, zolang aanhangers mét hun ideologie de islam hier in alle opzichten worden gefaciliteerd, alle vrijheid krijgen want “goddienstvrijheid” en “vrijheid van scholing”, zolang het islamgif tussen de oren van de labielen en het inteelt kan worden gepropt hoef je ook hier in dit land geen verbeteringen te verwachten, ergo, het zal ook hier nog veel slechter en gevaarlijker worden! En zeker als er islamvuilnis uit IS-gebied gehaald gaat worden, want “mensenrechten en goddienstvrijheid”.

    Mensenrechten voor lui die nog erger zijn dan de nazi’s vorige eeuw én goddienstvrijheid, waar die satanische ideologie zich onder mag verbergen. Want wij zijn deug, ook al wordt onze veiligheid en vrijheid levensgevaarlijk ondermijnd, wij blijven deug!

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.