Hubert Bruls pleit voor coronabewijs op werkvloer: “We hebben meer belang bij robuuste maatregelen dan hele kleine”

De voorzitter van het Veiligheidsberaad, Hubert Bruls, pleit voor een herinvoering van de anderhalvemeter-regel én het mogelijk maken van de invoering van een coronabewijs voor op de werkvloer. De Nijmeegse burgemeester wil stoppen met kleine maatregelen en gaan voor wat hij noemt ‘robuuste maatregelen’. PVV-leider Geert Wilders tikt Bruls direct op de vingers. Er is namelijk een motie aangenomen in het parlement die zo’n maatregel onmogelijk zou moeten maken.

Moties zijn alles behalve gezaghebbend dezer dagen, maar toch wil PVV-voorman Geert Wilders de Nijmeegse burgemeester wijzen op het feit dat de gehele Tweede Kamer de motie van Wilders en Gert-Jan Segers ondersteunde.

Ondanks de aangenomen moties was Bruls zojuist bij het programma Buitenhof duidelijk: hij wil afrekenen met de halve maatregelen en zware geschut inzetten. De coronabesmettingen lopen op en de druk op de ziekenhuizen neemt toe, vandaar dat hij pleit voor een rappe wetswijziging die strengere maatregelen mogelijk zou maken.

“Ik zou er erg sterk voor zijn. Wetende dat we nu al flink oplopende besmettingen hebben en dat vertragingseffect van twee weken hebben voor dat we echt de nood aan de man in de zorginstellingen komt, moet je die wetswijziging eerder vandaag dan morgen in gang zetten.”

Als het aan Bruls ligt dan is het geoorloofd dat werkgevers binnenkort mogen vragen naar de vaccinatiestatus van hun werknemers. Waardoor we in feite Italië achteraan lopen, daar is sinds vorige week een coronabewijs verplicht om aan het werk te kunnen.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze omroep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Politieke bestuurders riepen dat dit nooit de werkelijkheid zou worden in Nederland, maar we stevenen nu toch echt af op een harde tweedeling in de samenleving.

Abonneer je gratis en voor niets op het Telegram-kanaal van De Dagelijkse Standaard, en like onze spiksplinternieuwe Facebook-pagina!
In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

131 reacties

  1. CZ

    Deze vetklep spreekt voor de bühne, en moet z’n mond houden, uiteraard worden dit soort vetkleppen graag door de links fascistische npo uitgenodigd.

    1. ElGuapo

      Precies!
      Goed dat Wilders die rollade er even op wijst dat het niet gaat gebeuren.

      1. Albert Egberts

        Wilders wijst op een motie die gold in andere omstandigheden. Als het Kabinet het advies van Bruls opvolgt, wat te hopen is, ontstaat een nieuwe situatie waarover de Kamer opnieuw gaat stemmen.

      2. LifeBuddy

        Professor Eric zegt dat het bewezen is, dat dubbelen rollade figuren door teveel ophoping van slinkse vetcellen, er teveel Woeste Min signalen naar de hersenen worden afgegeven. Zie hier het bewijs.

  2. Albert Egberts

    “Ook pleit Bruls voor een wetswijziging die het mogelijk maakt om het coronatoegangsbewijs op veel meer plekken in te voeren, bijvoorbeeld bij bedrijven. Bruls spreekt over een ’robuuste uitbreiding’. Uit cijfers van de ziekenhuizen blijkt namelijk dat het leeuwendeel van de mensen die na een coronabesmetting in het ziekenhuis terechtkomt ongevaccineerd is.”

    Bruls maakt de juiste analyse en het is te hopen dat het Kabinet hem hierin volgt.

    1. Mistgabel

      U bent in uw nopjes, vuile fascist.

      1. Krasvast

        @Mist: Negeren werkt veel beter, probeer het maar! 😉

    2. sonny

      Ernst,
      “het Kabinet hem hierin volgt”
      Welk kabinet, het selectief demissionaire kabinet bedoel je toch!
      Er zijn alsook een serie “oude wetten” die aangepassing behoeven:
      Het vluchtelingen en het asylrecht, privacy wetgeving opdoeken mbt criminaliteit, bindende volksraadpleging, onbetwisbare souvereiniteit vastleggen, om een paar te benoemen!

      1. Albert Egberts

        Ik doel uiteraard op het huidige demissionaire Kabinet, sonny.

  3. rasecht wappie

    Deze Dikke Deur mag wel uitkijken,want als ie in een ziekenhuis beland met dat “gevaarlijke” griepvirus…is ie binnen een paar dagen dood door complicaties door zijn Obesitas.

    1. Albert Egberts

      De obesitas van Caroline van der Plas wordt hier nooit als argument in de discussie aangevoerd.
      Op zichzelf is dat juist.

      1. sonny

        Ernst,
        De genderstatus van Jetten ook niet!

        1. Albert Egberts

          Dat lijkt me ook terecht.

          1. sonny

            Ernst,
            Jouw genderstatus is daarentegen wel van belang!
            Bah, brrr kippevel……kleine knulletjes.

          2. right

            Sonny@
            Heus?
            Tjonge, jonge, er loopt wat gespuis rond op onze aardkloot!

          3. CZ

            Jazeker Right, albert is er zo eentje…

      2. Piepertje

        Obesitas, is heel wat anders als ‘volslank’, speklapje. Vond je het fijn, om die mevrouw weer te katten? Je bent een zielige en eenzame speklapje. Tiktaktiktak.

        1. Krasvast

          @Piep: Hem in z’n sop gaar laten koken zorgt ervoor dat hij in z’n sop gaarkookt. Dat werk beter dan hem een reactie gunnen, want dat vindt hij nu juist zo lekker! Hoe meer iedereen reageert hoe mooier hij het vindt. En hoe er gereageerd wordt maakt hem niet uit.

          Wil je echt te pakken nemen? Niet op reageren, dan gaat hij om reactie zeuren, smeken, bedelen en schreeuwen, en dat is pas écht leuk. 🙂

      3. rasecht wappie

        Reactie van een kind.

    2. Albert Egberts

      Bruls was zonder twijfel zo verstandig om zich te laten vaccineren. Die loopt dus weinig risico tot ziekenhuisopname.

      1. CZ

        Bruls is net als al die andere gevaccineerden, een gevaar voor anderen en de maatschapppij

        1. Krasvast

          @CZ: Je hebt hem pas echt te pakken als je hem negeert, 100% succes verzekerd.

          1. Krasvast

            @Piep: Hij is er inderdaad eentje van het soort dat niemand zal missen als hij voor het laatst zijn ogen dicht doet.

          2. Albert Egberts

            Krasvast is niet in staat hier een inhoudelijke bijdrage te plaatsen me ik moet hem nageven dat hij trouw reageert op al mijn inhoudelijke bijdragen.
            Dat maakt hem wel weer sympathiek.

        2. Piepertje

          Heb je hem nog voorop zien lopen, toen er aangifte gedaan werd tegen Wilders. Deze ”iets” is een schande voor de mensheid. Niet zo gek, want zijn opa was ook al fout.

        3. september

          Je bent zelf een grote idioot maar ja dat veranderd toch nooit

          1. ElGuapo

            Aldus de blogbatsbuddy van kwakma.

            DaT iS nOu EeNmAaL zO eN zAl NiEt Zo GaUw VeRaNdErEn

          2. Woordkunst

            Lik nog wat harder befemmer, zo worden Engnek’s hielen natuurlijk nooit schoon!

      2. leukeditter

        geloof je nog steeds dat er meer ongevaccineerden liggen domme sukkel , zoek de bron op van verschillende artsen in verschillende ziekenhuizen geven aan dat de spuiters de overhand krijgen…nijmegen ziekenhuis augustus 30% gevaccineerden , september 40% en oktober 80%!! . die prik gaat per week in bescherming achteruit dus zul je 3 of 4 prikken per jaar moeten nemen. kwalbert laat je volspuiten ouwe rukker , misschien vind je t nog lekker ook

        1. Albert Egberts

          Leukeditter is een domme jongen die er niet in zal slagen een bron voor zijn wonderlijke cijfers te leveren.

          Het is beter deze sukkel te negeren.

          1. Arbeider65

            Ook gevaccineerden liggen op de IC. Misschien minder, maar ze liggen er wel.

          2. Albert Egberts

            “ Ook gevaccineerden liggen op de IC. Misschien minder, maar ze liggen er wel.”

            Zeker, er zijn gevaccineerden met een verminderd immuunsysteem, bejaarden en mensen met ander onderliggend lijden die met een coronabesmetting op de IC terecht kunnen komen. Bovendien is de groep gevaccineerden veel groter dan de ongevaccineerde.

            Ondanks dat ligt het aandeel van de ongevaccineerden hoog, ongeveer 90% van de coronapatiënten op de IC betreft ongevaccineerden.

            Het is daarom logisch dat bestuurders als Bruls aandringen op het terugdringen van ongevaccineerden in het maatschappelijk verkeer. Het kan niet zo zijn dat deze groep op basis van bullshitargumenten de hele samenleving platleggen.

          3. leukeditter

            doe je best halve zool , je kan het wel..de bron is er hoor echt waar

          4. september

            Je hebt hier wel meer van die domme mensen .Maar ze blijven hier toch komen

        2. Branzino

          @leukeditter
          “nijmegen ziekenhuis augustus 30% gevaccineerden , september 40% en oktober 80%!!”

          Deze info wijkt wat af van de info die het ziekenhuis nu zelf geeft en ik vorige week hier ook al gaf:

          Chantal Bleeker, internist-infectioloog in het Radboudumc

          In het Radboudumc liggen voornamelijk mensen die niet gevaccineerd zijn. ,,Dat beeld is vergelijkbaar met de laatste maanden. Dit zijn hele zieke mensen die enorm benauwd zijn.’’

          1. Branzino

            @leukeditter
            Men wil hier altijd graag een bron, een terechte wens: gelderlander.nl/home/ziekenhuizen-slaan-alarm-operaties-afgezegd-door-grote-toestroom-coronapatienten-te-weinig-plek-op-ic~a0b2dcc9/

          2. Gerda2

            Een bijna 2 weken oud artikel.

          3. Branzino

            @Gerda2
            “Een bijna 2 weken oud artikel.”

            Een beetje flauw vind je zelf ook niet? Leukeditter doet een bewering over de afgelopen maanden v.w.b. percentages gevaccineerden onder opgenomen patiënten. In een recent artikel spreekt een specialist uit het Radboud UMC dat 100% tegen, ook v.w.b. de twee voorgaande maanden. Dan doet het helemaal niets af aan de waarde van dat artikel als het een kleine twee weken geleden al gepubliceerd is. Het klopt gewoon nog steeds voor de volle 100%. De mensen die nu nog steeds die onjuiste percentages gevaccineerden en ongevaccineerden aanhalen staan gewoon te liegen of willen de werkelijkheid niet kennen.

      3. JvD

        De bijwerkingen in het vaccin beginnen al aardig hun werk te doen : het is types zoals Bruls inmiddels behoorlijk in de frontaalkwab geschoten. Je moet toch écht een plaat voor je hoofd hebben om als obesitasfiguur te durven, dergelijke onzin te verkopen. Maar één ding is zeker : als meneer Bruls onverhoopt corona krijgt en op de IC zal belanden is het nog maar de vraag of hij dit zal overleven. Ja, óók als hij gevaccineerd is !!.

    3. ElGuapo

      @rasecht wappie

      Als het aantal dagen gelijk is aan onderkinnen een dag of 3.

  4. Uwehetgeweten

    Dan wordt het tijd dat ongevaccineerde , een gevaccineerde aansprakelijk kan stellen bij een besmetting. Voor alle derving van kosten.

  5. Mistgabel

    Personeelstekort:
    Op de IC is een tekort aan verpleegkundigen 12 oktober 2018.

    12 oktober 2018 !!!!!
    Zelfde liedje.

    h*tps://www.nrc.nl/nieuws/2018/10/12/kiezen-op-ic-de-kanker-of-de-leverpatient-a2421535

  6. RvdBe

    Dat obese varken is onderdeel van de grootste epidemie van Nederland: hart en vaatziekten door ongezonde levenstijl.
    Dit soort asocialen tracht over de rug van anderen zijn plekje aan de beademing te claimen.
    Terug de stal in en ruimen dat wanprodukt.

    1. CZ

      Het is een belediging van alle varkens natuurlijk maar je hebt gelijk

    2. Gerda2

      Gewoon een kuurtje ivermectine zonodig , grote kans dat hij het overleeft. Net als vele mensen in bepaalde Indiase deelstaten en vele andere landen.
      Zelfs in Japan wordt het met groot succes ingezet.
      En kom maar niet aan dat het alleen voor dieren wordt gebruikt. Tot voor kort kon het in Nederland ook door een huisarts worden voorgeschreven.
      Door het onthouden van deze medicijnen aan zieke mensen, hebben heel wat mensen bloed aan hun handen.
      Hopelijk worden ze er ooit op afgerekend.

  7. rafi

    Hij leeft zeker in een bunker. Het staat immers vast dat in Belgie en het VK de meerderheid in de ziekenhuizen wel geprikt is maar een doorbraak-infectie heeft. Van de niet-geprikten bestaat het gros uit lui met iets onderliggends, waardoor ze daar liggen, ze krijgen inhaalzorg. Dat zeggen ziekenhuisdirecteuren. Dat de Tweede Kamer geen cijfers hiervan krijgt van De Jonge, is ongrondwettig en zeer verdacht. De situatie is verder nijpend door de absurde bezuinigingen op bedden en de uitstroom van medisch personeel de laatste jaren, waardoor Nederland een van de laagste percentages IC-bedden van de E.U. heeft. Tenslotte kunnen geprikten met QR-code wel degelijk besmettelijk zijn.

  8. Mistgabel

    Is een derde coronaprik wel echt nodig? Marc Kaptein van @PfizerNL zegt van wel. “Als je echt optimaal beschermd wil zijn heb je die derde prik nodig. Je ontlast daar de zorg mee en je beschermt de ongevaccineerden.” #Op1

    h*tps://twitter.com/i/status/1454188113392246784

    Ouwe prikverkoper.

    1. ElGuapo

      Alles voor een extra eurootje.

    2. Mistgabel

      Luister eens goed.

      Zelfs contract was al getekend met Europa.
      Ook opschalen volgens Gommers..

      DIT is volgens Gommers !
      h*tps://twitter.com/blckbxnews/status/1451294790868426754?t=3hvAkofoJJ5MSUwUYpofDg&s=09

      h*tps://www.youtube.com/watch?v=T2clEQ-4LBM

    3. Mistgabel

      h**ps://twitter.com/markw69/status/1454188521619660812

    4. Mistgabel

      3e prik allang ingekocht, was dus al…

      Afijn, Egberts zat er weer volkomen naast.

      1. Albert Egberts

        Ik ontken niet dat de derde prik al is ingekocht, sterker, dat lijkt me heel verstandig.

        1. CZ

          Tja en die moeten ze wel kwijt natuurlijk en hoe doen ze dat? nou door dwang vanuit allerlei leugens en op basis van onbetrouwbare en leugenachtige informatie…

        2. Mistgabel

          Omdat de eerste 2 fiasco’s zijn.
          De derde zal wel…

          🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡😜😜😜😜😜🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡😜😜😜😜😜

        3. Mistgabel

          Eerst wilde u nog bewijs zien en het was niet zo, blahblahblahblah.

          1. Albert Egberts

            Wat bedoel je Mistgabel?

  9. Riche

    Artikel waarin staat dat 8 van de 10 mensen op de IC obese zijn. Bruls kan beter wat gaan afvallen dus. Hetze tegen dikkerds op komst?

    Het afgelopen jaar had een meerderheid van de patiënten op de covidafdelingen overgewicht de ic waren dat zelfs acht op de tien.

    Dat betekent niet dat de ziekenhuizen dus vol lagen met patiënten die dat aan zichzelf te wijten hadden, zegt hoogleraar obesitas hamert Liesbeth van Rossum tegen de Volkskrant. Maar wel dat niet alleen de mensen met overgewicht zelf last hebben van hun dikzijn.
    ‘We kunnen ons afvragen of er een lockdown nodig was geweest als die pandemie van overgewicht er niet was geweest’, zegt Van Rossum.
    Bron Volkskrant/welingelichte kringen.

  10. CZ

    h*tps://www.trouw.nl/opinie/behandel-ongevaccineerden-niet-als-een-groep~bd09e223/?utm_campaign=shared_earned&utm_medium=social&utm_source=whatsapp

  11. Arbeider65

    Kan iemand mij uitleggen wat het nut is, om elke dag, je code te laten zien…. Het gaat druk worden in de ziektewet. Leuker kan ik het niet maken, leve de ziektewet.

    Wat een onbenul , die vetzak.

    1. Heinzs

      Leve de Koning. Maar hoezo ziektewet?

  12. Xyz1234

    Ook door deze meneer

    1. Xyz1234

      …wordt geen onderscheid gemaakt tussen ongevaccineerden die een risico lopen om op de IC te belanden (bejaarden of mensen met onderliggend lijden) en mensen die geen enkel risico lopen (mensen met een goed immuunsysteem. Zo’n 99% van de mensen).
      Zolang dit soort stukken onbenul nog een podium krijgen om leugens te verkondigen zijn we nog niet van deze onzin af.

      1. Albert Egberts

        Mensen met een zodanig goed functionerend immuunsysteem dat ze een coronabesmetting kunnen overleven hebben geluk gehad en bereiken het ziekenhuis niet. Helaas is het immuunsysteem van een deel van de ongevaccineerden niet toereikend om ziekenhuisopname te voorkomen waar ze vervolgens medische behandeling van doodzieke kanker- en hartpatiënten langdurig blokkeren.

        Bruls snapt dat en bepleit de enige maatregel die werkt: ongevaccineerden stimuleren tot vaccinatie of ze maatschappelijk zoveel mogelijk isoleren.

        1. leukeditter

          in amerika morgen ook problems

          De deadline waarop talloze overheidsmedewerkers gevaccineerd moeten zijn in New York loopt maandag af.

          Degenen die dan nog niet zijn gevaccineerd mogen naar huis en naar verwachting wordt het een grote puinhoop in die stad.

          Een dwingende overheid is iets waar veel mensen niet mee willen leven. Soms zijn ze helemaal niet tegen vaccinaties, maar het afdwingen van vaccinaties door overheden is iets dat bij veel mensen in het verkeerde keelgat schiet.

          Zoals we eerder zagen zijn de ziekenhuizen in Amerika al overbelast door gevaccineerde mensen met allerlei klachten, maar volgens Bill de Blasio, de burgemeester van New York, zullen de verplichte vaccinaties levens redden.

        2. CZ

          Je bent een zeer dom figuurtje albert 99,85% heeft nergens last van gehad…
          Je npo riedeltje met nu de nuance van “een deel van de ongevaccineerden” blijf je maar afdraaien, je bent echt niet goed bij je hoofd natuurlijk en ze zouden jou je vrijheid moeten ontzeggen en chemisch moeten castreren

          1. Albert Egberts

            Waar haalt usb die 99,85% vandaan?

            Helemaal zelf uitgerekend?

          2. CZ

            Je bent natuurlijk gewoon een zielig figuurtje die zijn nog zieligere lege leventje vult met vragen….

          3. Albert Egberts

            Zoals al duidelijk was, CZ zoog dit percentage gewoon uit zijn duim. Het kereltje liegt makkelijk en graag.

          4. CZ

            Het is iedereen duidelijk dat jij je immens zielige lege leventje 18 uur per dag 7 dagen in de week opvult hier op dds.
            Je bent een nutteloos figuurtje.

          5. Mistgabel

            Totaal aantal overleden COVID-19-patiënten
            18.411
            Dit getal laat zien van hoeveel COVID-19-patiënten in totaal is gemeld dat ze zijn overleden, sinds het begin van de meldingen.

            Bevolkingsteller
            Hoeveel mensen wonen nu in Nederland?
            1 7 5 6 4 4 4 4
            Realtime prognosezondag 31 oktober 2021
            21:57:37 GMT +01:00Bron: CBS

            18411 / 17564444 x 100% = 0.10481971419%

            99.8951802858%

          6. Mistgabel

            Inmiddels bijna 2 jaar.

            Dus 18411 delen door 2 = 9205,5 per jaar.

          7. CZ

            Kan je nagaan schatte ik het nog laag in

          8. Branzino

            @CZ
            “99,85% heeft nergens last van gehad…”

            Zo gaat de discussie steeds. Met onvolledige informatie wordt wat gegoocheld met cijfers om zo te laten zien dat corona geen enkel probleem zou zijn.

            Corona is WEL degelijk een immens probleem. Die gemiddeld ruim 9.000 doden per jaar is vergeleken met griep simpelweg heel veel. Slechts eenmaal waren er in 1 seizoen zoveel griepdoden. Nu zijn er 18.000 doden in twee seizoenen, waarvan ongeveer 12.000 in het eerste. Onvergelijkbaar dus met griep en dat kan zelfs een BO-leerling begrijpen.

            Maar je opmerking “99,85% heeft nergens last van gehad…” gaat veel verder. Ik kan met recht stellen, dat ruim 17.000.000 mensen in Nederland heel veel last hebben gehad van het corona-virus. Zij werden namelijk tot een ongewenste levensstijl gedwongen om te zorgen dat het aantal doden bij die ruim 18.000 bleef. Bij geen enkele griepgolf was dat nodig.
            Ook hier op DDS hebben massa’s deelnemers zich beklaagd over de effecten, de misdadigheid van de genomen maatregelen en doen daty nog dagelijks. Dus kom nu niet aan met de suggestie dat het aan de meeste mensen gewoon voorbij is gegaan. Zonder die maatregelen waren er veel meer dan 100.000 doden gevallen. Dat is in Nederland niet te zo eenvoudig zien of te berekenen, wel in landen waar men veel te terughoudend was met maatregelen. Zelfs in het hier ook zo vaak geroemde Zweden wordt nu kritiek geuit op de bestuurders wegens foute gemaakte keuzen. Zelfs daar zijn de dodencijfers nu slechter dan in veel andere landen.

          9. Gerda2

            @Zo gaat de discussie steeds.

            Het hele COVID “probleem” zou helemaal niet zo hoeven te lopen.
            Er zijn prima medicijnen voor.
            In vele landen gebruikt met goed succes.
            En als de overheid nu al begint te piepen dat de boel uit de hand loopt, heeft ze dat aan zich zelf te wijten.
            Zelfs een stevige griepgolf zouden de ziekenhuizen nu niet aankunnen, als je de alarmerende berichten moet geloven. Dat belooft wat voor de komende maanden.
            Nederland is bijna het slechtste jongetje uit de Europese klas wat bedden en ic’s betreft.

          10. Albert Egberts

            “Er zijn prima medicijnen voor.
            In vele landen gebruikt met goed succes.”

            Op welke medicijnen doelt Gerda?

          11. Gerda2

            Gerda doelt op bijvoorbeeld een middel, dat ze al in een reactie op dit artikel heeft geplaatst. Dus zoek maar even op.
            Nu de factchecker eroverheen, en klaar is Albert.

          12. Albert Egberts

            Gerda,

            Excuses, ik las er overheen. Je doelt dus op ivermectine en je weet dus al dat die de factcheck niet kan doorstaan.
            Je riep dus maar wat.

            ht*ps://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2021/03/22/ema-raadt-gebruik-ivermectine-bij-covid-19-af-buiten-klinisch-studies

          13. Gerda2

            Factcheckers zijn voor de domoren en luilakken.
            Je weet toch hoe ze werken en hoe de meeste worden gefinancierd?
            Ga zelf eens wat onderzoek doen buiten hetgeen je van de MSM te horen krijgt.
            Het is maar een suggestie hoor.
            Je kunt altijd tot nieuwe inzichten komen, net wat we zagen bij het artikel van Gert-Jan Ludden, dat hieronder is geplaatst door Krasvast. Volgens Branzino zou hij waarschijnlijk fout zijn geïnformeerd.
            Wie weet, je bent nooit te oud om te leren.

          14. Albert Egberts

            “Factcheckers zijn voor de domoren en luilakken.”

            In kringen van complotdenkers en wappies zijn ze als de dood van factcheckers. Feiten zijn als knoflook voor de vampier.

            Als je een serieuze bron wenst op te voeren volgens welke ivermectine een adequaat medicijn is tegen corona wens ik je veel sterkte. Die bronnen zij er eenvoudig niet.

        3. september

          Je hebt gelijk en wat die CZ weer over je zegt,wat is dat toch een domme idioot,niks van aantrekken en hier blijven komen

          1. CZ

            🥸

  13. Xyz1234

    Krijgen = krijgt

  14. Mistgabel

    h*tps://twitter.com/i/status/1454188113392246784

    1. leukeditter

      haha ze hebben het allang verkocht die smerige klootzakken, wie dit allemaal nog niet in de gaten heeft moet echt naar een opvangcentrum voor blinde paarden

  15. leukeditter

    wat een schitterende komedie van rutte en trudeau…elkaar buiten ontmoeten met mondmaskertje en elleboogkusjes en later lkkr borrele in de kroeg en met zn allen op de foto…wat een ongelooflijk stel homos zijn dat allemaal.. en nog mensen die overal intrappen

  16. leukeditter

    en steeds meer van zulke berichten :Doorbraakbloedingen, hevige menstruatie of juist het uitblijven van de ongesteldheid. Bijwerkingencentrum Lareb heeft tienduizend meldingen ontvangen van vrouwen die na hun coronavaccinatie problemen ervaarden met hun menstruatie. Het bijwerkingencentrum zegt dat nog niet duidelijk is of de bijwerkingen daadwerkelijk door het vaccin komen. Het gaat wel om veel meldingen, maar menstruatiestoornissen komen überhaupt al vaak voor.

    Je hoeft geen wetenschapper te zijn om te bedenken dat er een verband is tussen die problemen en het vaccin. Simpel feit is dat al deze vrouwen die klachten niet hadden voordat ze die prik haalden en nu wel.

    Hetzelfde geldt voor de vele hartproblemen die zich nu overal voor doen. Zoals het verhaal van de kapster (identiteit bekend bij redactie) die in één week tijd drie rouwbrieven krijgt van klanten die alle drie zijn gevaccineerd en overleden aan een hartstilstand.

    Het is niet één bepaalde hartaanval die zich ergens voordoet, het is een optelsom van hartproblemen en beroertes

    1. Albert Egberts

      “Het bijwerkingencentrum zegt dat nog niet duidelijk is of de bijwerkingen daadwerkelijk door het vaccin komen. Het gaat wel om veel meldingen, maar menstruatiestoornissen komen überhaupt al vaak voor.”

      Duidelijk.

      1. CZ

        Het is een experimentele vloeistof waarbij de ernstige bijwerkingen natuurlijk gebagatelliseerd worden genoemd, de kans dat mensen met ernstige bijwerkingen te maken krijgen is uiterst groot zelfs met de dood tot gevolg…

        1. Albert Egberts

          Dit is inderdaad de angstfantasie van de Corona-wappies. Het is bizarre onzin, er geen beging van wetenschappelijk bewijs voor en in de praktijk zijn er zelfs geen aanwijzingen dat dit soort dingen werkelijk gebeuren.

          Als je dit soort verhalen gelooft ben je ernstig van het padje maar je zult dit soort dwazen niet de kost moeten geven.

          1. Fax uit Darmstad

            Engbek,

            Wellicht de linken eens lezen die u ter hand worden gesteld. Of blijft u dit domme geblaat maar verkondigen. Geef gewoon toe dat u de verkeerde keus hebt gemaakt omdat u een heel angstig mannetje bent. Maar omdat u zo bang bent, hoef ik nog niet bang te zijn.

          2. CZ

            Het is iedereen duidelijk dat jij je immens zielige lege leventje 18 uur per dag 7 dagen in de week opvult hier met het verspreiden van desinformatie op dds.
            Je bent een nutteloos figuurtje.

          3. Krasvast

            Negeren geeft de beste resultaten.

          4. CZ

            Zeker maar ik blijf albertje confronteren met zijn immens zielig lege leventje 18uur per dag 7 dagen in de week…

          5. Krasvast

            “Zeker maar ik blijf albertje confronteren…”

            O maar dat vindt hij prima hoor, hij geniet van jouw aandacht. Het maakt hem daarbij niet uit wat voor aandacht. Je treft hem het meest door nooit meer op hem te reageren. 🙂

          6. Krasvast

            @CZ: Let maar op en lees zorgvuldig! Er zijn steeds meer mensen die niet op hem ingaan, daardoor schreeuwt hij om reacties en krijst hij om antwoorden op zijn ‘vragen’. 🙂

        2. Krakras

          Komen deze verschijnselen ook bij mannen voor? Vreemd dat de Hartstichting en de Hartbrug nog niets hebben vermeld hierover.

        3. rafi

          Mee eens. Bruls doet alsof de prikweigeraars principiele vaccinatie-weigeraars zijn, maar ik bv. ben dat niet, ik heb hem niet genomen omdat ik gewoonweg van meet af aan BANG was en ben voor dat experimentele gen-therapeuticum, dat aan de wereldbevolking alleen maar verkocht wordt als zijnde een vaccin omdat die term terecht een zo positieve connotatie heeft.

      2. leukeditter

        hahahahaha ze weten wel zeker dat het coroma was bij de doden , maar de doden en zwaar gewonden van die prik zullen ze nooit weten…..ben je nou echt zo stom om dat allemaal te geloven pffff

  17. Hamer Sikkel

    Bruls, burgemeester van het links-radicale Nijmegen is van het CDA.
    Via deze maatregel houdt ’t CDA 0,3% van de kiezers over. Dat is een halve zetel. Gezien de omvang van de betoepsregelaar lijkt me dit godsonmogelijk net zoals genoemd voorstel geen kans van slagen heeft. ⁉️

  18. Gerda2

    HUGO de Jonge in actie, belofte maakt schuld.

    twitter.com/IkNet/status/1454903393328275461

    1. CZ

      Liego de jonge

      1. Gerda2

        Onvoorstelbaar toch dat dit dit getolereerd wordt?
        2 ras-echte leugenaars bij elkaar.

        1. Gerda2

          Elke keer een stukje verder.

          1. Gerda2

            Vriendje Klaus aan het eind ook nog even in beeld.

        2. CZ

          Tja het volk vindt dit prima men stemt er immers op althans dat lijkt zo…

  19. J. Punt

    kanshebber op een Standaard IC bed, wel 2 naast elkaar gezien de corpulentie. Risicogroep.

  20. J. Punt

    in duitse publicaties leest men verslagen van plotselinge uitzaaiingen en nieuwe metastases bij groepen gevaccineerde patiënten.
    Reden zoveel om die troep niet te accepteren. Alleen het vermoeden al.
    Maar natuurlijk is dat absoluut niet waar. Zal wel verzonnen zijn want HIER hoor je daar niets over, dan bestaat het ook niet volgens de nieuwe richtlijnen.

    1. Albert Egberts

      Op welke publicaties doelt de heer Punt?

  21. Albert Egberts

    Mooi stuk van Sander Schimmelpenninck over Corona-wappies.

    ht*ps://www.volkskrant.nl/a-b9521ea7

  22. J. Punt

    Veel mensen, heel veel mensen zorgen ongemerkt niet goed voor zichzelf. Vreten alles wat de reclame voorschrijft en gelooft dit ook.
    Vinden het normaal en gewoon om in een lunch 50 gram pure suiker naar binnen te krijgen. De grootse ziekmaker. Duizend keer erger dan Covid. Per dag 6 mensen aan covid en 146 per dag aan diabetes en slechte voeding.

    1. Albert Egberts

      Kun je mijn vraag nog beantwoorden?

  23. Albert Egberts

    De Corona-wappies zijn niet alleen een maatschappelijk probleem omdat ze de gezondheidszorg onevenredig belasten:

    ht*ps://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/kogel-door-de-ruit-van-de-praktijk-bedreiging-van-dokters-die-zich-uitspreken-in-vaccinatiedebat~bd0ff56c/

  24. Krasvast

    Hubert Bruls pleit in Buitenhof voor de invoering van het CTB op de werkplek. Dat voorstel is vanuit medisch-, ethisch-, juridisch-, organisatorisch- en crisisbeheersingsperspectief volstrekt misplaatst. Ik mag toch hopen dat we het gezonde verstand laten prevaleren boven het blindelings kopiëren
    van draconische maatregelen uit enkele andere landen.

    Landen zoals Italië, Frankrijk en de Verenigde staten waar de demonstraties en stakingen inmiddels hand over hand toenemen en tot grote maatschappelijke onrust leiden. We weten inmiddels dat je niet meer kunt volhouden dat het overgrote deel van de patiënten in de ziekenhuizen ongevaccineerd is. Dat blijkt wel uit het feit dat Hugo de Jonge weigert de daadwerkelijke aantallen bekend te maken aan de Tweede Kamer. We weten ook dat de effectiviteit van de vaccins sneller afneemt dan men had gedacht. En we weten dat gevaccineerden besmet kunnen raken, voor transmissie zorg kunnen dragen en zonder toegangstest de horeca en elders binnenwandelen met significante risico’s voor de volksgezondheid.

    Het wordt de hoogste tijd dat we nu eens stoppen met het polariseren, de ongevaccineerden als zondebok te stigmatiseren en daarmee een falend overheidsbeleid proberen te maskeren. We begeven ons daarmee op een gevaarlijke glijdende schaal en die eindigt op plekken waar we liever niet willen zijn. Dat er in deze fase van de crisis iets moet gebeuren is duidelijk. Maar het zal slechts effect sorteren wanneer men opnieuw de toevlucht neemt tot generieke preventieve maatregelen ( en wellicht de booster voor de meest kwetsbaren). Daar is de samenleving en de zorgsector uiteindelijk het beste bij gebaat. Hoe moeilijk dat voor sommigen ook is, we zullen moeten aanvaarden dat de keuze tot wel of niet vaccineren een individueel grondrecht is en zal blijven. Een mensenwaarde die onaantastbaar en onvoorwaardelijk is en die de minderheid te allen tijde moet
    beschermen tegen de tirannie van de meerderheid.

    En dat zou Hubert Bruls als geen ander moeten weten. Het kabinet mag en kan zijn voorstel dus ook niet overnemen.

    Gert-Jan Ludden, 2de Adviseur en Projectleider Crisisbeheersing 1-11-2021

    1. Albert Egberts

      “We weten inmiddels dat je niet meer kunt volhouden dat het overgrote deel van de patiënten in de ziekenhuizen ongevaccineerd is.”

      De feiten zijn niet anders.

    2. Albert Egberts

      “Hoe moeilijk dat voor sommigen ook is, we zullen moeten aanvaarden dat de keuze tot wel of niet vaccineren een individueel grondrecht is en zal blijven. Een mensenwaarde die onaantastbaar en onvoorwaardelijk is en die de minderheid te allen tijde moet beschermen tegen de tirannie van de meerderheid.”

      Dat grondrecht staat ook niet ter discussie. Het enige wat van vaccinatieweigeraars wordt gevraagd de consequenties van hun gedrag te aanvaarden. Dat is met testen ook goed mogelijk.

    3. Branzino

      @Krasvast
      Ik vraag me af, waarom je deze tekst publiceert. Deze meneer benoemt twee belangrijke punten:
      1. Nederlanders hebben het recht om zelf te beslissen of ze zich laten vaccineren of niet en verwijst daarbij naar landen waar inmiddels veel verzet is. Hierover moet inderdaad de discussie gaan en dat gebeurt gelukkig ook.
      2. Hij pleit voor meer preventieve maatregelen: “Dat er in deze fase van de crisis iets moet gebeuren is duidelijk. Maar het zal slechts effect sorteren wanneer men opnieuw de toevlucht neemt tot generieke preventieve maatregelen ( en wellicht de booster voor de meest kwetsbaren).”

      Zijn opmerking, dat het overgrote deel van de patiënten in de ziekenhuizen ongevaccineerd is en dit bewezen wordt, omdat De Jonge niet met een duidelijk antwoord komt, raakt kant nog wal. Bovendien geven bestuurders van ziekenhuizen heel andere info.

      1. Albert Egberts

        “Zijn opmerking, dat het overgrote deel van de patiënten in de ziekenhuizen ongevaccineerd is en dit bewezen wordt, omdat De Jonge niet met een duidelijk antwoord komt, raakt kant nog wal.”

        Ik denk dat Ludden hier een retorisch trucje uithaalt. Hij spreekt over het percentage (on)gevaccineerde patiënten in de ziekenhuizen, niet specifiek over Corona-patiënten. Als hij daarop doelt liegt hij inderdaad.

        1. leukeditter

          mis halve zool ..mis mis mis… 70% gevaccineerden in europese ziekenhuizen. gommers geeft al 50% aan maar het ligt veeeel hoger

          1. Krasvast

            @Leuke: Negeren werkt veel beter! 100% succes verzekerd.

          2. Albert Egberts

            Leukeditter roept maar wat. Hij levert geen bron voor zijn idiote bewering.

          3. Branzino

            @Krasvast
            Inderdaad negeer je zelf ook vaak reacties. Dat zijn dan vooral reacties die een bewering, zoals hierboven, met feiten weerleggen. Dan kun je twee dingen doen: (1) toegeven, dat je even niet goed geïnformeerd was (bekennen dat je bewust met nep-nieuws kwam is misschien de werkelijkheid, maar dat bekennen is inderdaad een grote stap) of (2) negeren.
            Dat laatste is het gemakkelijkst en het veiligst en daar kies je blijkbaar graag voor.

        2. Branzino

          @Albert Egberts
          Toevallig ken ik Ludden als een ZZP-collega. Ik kan me niet voorstellen, dat hij zo’n retorische truc inzet. Ik denk, dat hij zich gewoon fout heeft laten informeren, zoals zoveel deelnemers hier doen.

          1. Gerda2

            Er zijn mensen die tot nieuwe inzichten komen. Het bestaat echt.

          2. Branzino

            @Gerda2
            “Er zijn mensen die tot nieuwe inzichten komen.”

            Inderdaad, ik geniet dagelijks van mensen hier en elders, die tot nieuwe inzichten zijn gekomen. Ik zag vorige week iemand op TV, inderdaad de msm TV, waar iemand bekende eindelijk tot het inzicht te zijn gekomen dat de aarde plat is. Hij had lang in de bolvorm geloofd, maar zag nu ook in, dat het natuurlijk hilarisch is om je de aarde als een bol voor te stellen die met een noodvaart door het heelal zuist.
            Ik vond hem (plm. 35 jaar oud) aandoenlijk eerlijk, hij kon goed praten en redeneren (niet logisch overigens) en zag v.w.b. corona ook allerlei leeuwen en beren op z’n weg (levensgevaarlijke vaccinaties, ook met chips, 5G, wereldheerschappij).
            Ik vind mensen die voortdurend proberen aan te tonen, dat gevaccineerden veel meer risico lopen dan ongevaccineerden, even aandoenlijk. Overtuigen met heel heldere verifieerbare cijfers lukt dan niet meer en zo blijven die mensen onwetend, onwetend v.w.b. de positieve kansen die ze met een vaccin laten liggen.

          3. Gerda2

            Alleen reageren op hetgeen ik heb gezegd is voldoende.
            De rest van het verhaal is prachtig, maar niet relevant.

          4. Branzino

            @Gerda2
            “Alleen reageren op hetgeen ik heb gezegd is voldoende.”

            Sorry, ik probeerde nog wat zinnigs van je bijdrage te maken, door jouw suggestie van wat inhoud te voorzien, mensen die tot nieuwe inzichten zijn gekomen. Altijd een bron van vermaak, maar hier blijkbaar niet. Maar een volgende keer zal ik me beperken, als er tenminste iets te reageren valt.

          5. Gerda2

            Branzino, als ik schrijf “Er zijn mensen die tot nieuwe inzichten komen. Het bestaat echt”, dan is dat natuurlijk een reactie op op het stukje dat jij daarvoor inzond over Ludden. Jij denkt dat hij zich waarschijnlijk verkeerd heeft laten informeren. Mijn reactie lijkt me toch tamelijk eenvoudig en makkelijk te begrijpen.

            Hoe verwacht je dat ik dan op jouw volgende epistel reageer?
            Ik kan het niet anders zien, dan het neer kalken van een stuk proza.

            Beter misschien om dit soort korte opmerkingen (van mij) als kennisgeving aan te nemen i.p.v. deze omhaal van woorden waar ik niets mee kan.

          6. CZ

            “Maar een volgende keer zal ik me beperken”

            Graag, branzebino is een denigrerende rat die meent dat hij verheven is boven iedereen, met z’n nuance gezeik..

          7. Gerda2

            Mij is de reactie van Branzino in ieder geval niet duidelijk.
            Ik krijg het idee dat hij heel wat mensen aandoenlijk vindt.
            Of het nu gaat over mensen die van gedachten veranderen of anderen die voortdurend van alles aan willen tonen.
            Het is gewoon aandoenlijk hoe Branzino over deze mensen praat.

          8. Branzino

            @Gerda2, CZ
            Ik vind inderdaad veel mensen aandoenlijk. De laatste tijd betreft dat vaak mensen die allerlei niet onderbouwde en wel of niet serieus bedoelde theorieën over corona en Covid19 ventileren. Daar doen ze zichzelf tekort mee, maar dat moeten ze natuurlijk zelf weten. Dat vind ik aandoenlijk. Maar velen van hen doen daar ook anderen tekort mee, omdat ze de risico’s op een ernstige ziekte verhogen. En dat vind ik niet zozeer aandoenlijk, maar iets anders, dat ik nu maar even voor me houd.

            Dat nu geprobeerd wordt om de schuld van de huidige ellende bij de gevaccineerden te leggen, door een heel kleine groep schreeuwers, vind ik niet aandoenlijk meer, maar eerder laster of smaad. Maar gelukkig trekt het grootste deel van de bevolking zich dat niet aan, hoewel ze de maatregelen, net als ik, ook zat zijn.
            Maar wat moeten we anders? Als die pandemie niet beheersbaar wordt, blijven we tot in lengte van jaren met deze ellende zitten.
            En tegenstanders van de maatregelen zouden ook kunnen bedenken, dat ons land niet alleen staat. In vrijwel elk land worden vergelijkbare maatregelen getroffen. Dat zou toch ook eens overdacht kunnen worden.
            Natuurlijk kunnen wetenschappers zich vergissen, maar bij zo’n overgrote mate van overeenstemming, net als bij de klimaatproblematiek, is de kans klein, dat men het niet voor het grootste deel bij het rechte eind heeft.

  25. HenC

    Och ja mijnheer Bruls,
    Alexander Pechtold zegt zelf in een radiointervieuw dat “zijn” CBS werknemers maar voor 65% zijn gevaccineerd en dat door 2G beleid hij het bedrijf niet kan laten draaien en de rijexamens nog minder in aantal worden….

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.