shutterstock 1267803823

PVV'er Leon de Jong: 'Ad Melkert demoniseerde Pim Fortuyn de dood in maar kan nu een recensie van tv-serie geven'

Politiekmrt 26 2022, 10:39
PVV-Tweede Kamerlid Leon de Jong vindt het ongekend dat Ad Melkert of all people gisteravond lekker met een glas wijn op de bank kon kijken naar de nieuwe tv-serie over Pim Fortuyn en een recensie kon geven... terwijl hij één van de grote demoniseerders was van diezelfde Fortuyn. "Verschrikkelijk," concludeert De Jong.
Gisteravond ging de tv-serie Het Jaar van Fortuyn van start. De serie bestaat uit vijf afleveringen.
Vreemd genoeg vindt de politieke elite het heel leuk allemaal. Zij zien zichzelf ook gespeeld worden op tv, en weinig is strelender voor de ego dan dat.
Alleen zijn er ook mensen die zich daar boos over maken. Zo ook PVV-Tweede Kamerlid Leon de Jonge. Hij vindt het eigenlijk ongekend dat zo'n man als Ad Melkert "na 20 jaar zakkenvullen met een glas wijn op de bank naar een serie over het jaar van Fortuyn kan kijken en een recensie [kan] geven," terwijl hij één van de mensen was die het klimaat schepten waarin Fortuyn vermoord kon worden.
"Fortuyn kan dat niet meer," stelt De Jong dan ook. "Verschrikkelijk."
Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!
Vergis je niet, dat hele partijkartel vond het maar wat fijn dat Fortuyn uit de weg werd geruimd toen. Daarom hebben ze die demonisering later herhaald toen Geert Wilders en Thierry Baudet in opkomst waren. En waarom ook niet? Zij bleven aan de macht! Sterker nog, ze trokken meer macht dan ooit naar zich toe. Er was even een 'hik' in het systeem, en dat was het dan. Daarna ging het door als vanouds, met mooie posities, geld, aanzien, respect.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten