G4iEMy6WMAAB-_G

Gemeenteraadsverkiezingen 2026: Hart voor Den Haag start campagne met 'En nu De Mos!' – Richard de Mos wil terug in college

Binnenland31 okt , 14:00
De champagne van de Tweede Kamerverkiezingen is nog niet opgedronken, of het politieke circus verhuist alweer naar het lokale toneel. Op 18 maart 2026 trekken de Nederlanders opnieuw naar de stembus – dit keer voor de gemeenteraadsverkiezingen. En terwijl Den Haag zich nog afvraagt wie straks het Torentje betrekt, warmt Hart voor Den Haag zich al op voor de strijd in eigen stad.
Donderdagavond barstte het los in een afgeladen Bleyenberg aan de Grote Markt. Onder de slogan “En nu De Mos!” lanceerde de partij van Richard de Mos haar campagne – vol energie, Haagse trots en die herkenbare dikke middelvinger naar het politieke establishment.

“Zes jaar in de wachtkamer is genoeg”

Richard de Mos, de onverwoestbare voorman met het charisma van een echte Hagenees, stond op het podium als een generaal die zijn troepen toespreekt. “Zes jaar in de wachtkamer is genoeg!” bulderde hij, en de zaal ging uit z’n dak.
Want één ding is duidelijk: Hart voor Den Haag, jarenlang de grootste partij van de stad, heeft het zat om aan de zijlijn te staan. De Mos wil terug in het stadsbestuur – met een wethouder die zijn eigen naam draagt en een team dat de stad weer op de rails zet.
“De grootste partij hoort aan het stuur,” zegt De Mos. “Geen smoesjes meer. Tijd om te doen wat nodig is.”

De problemen? “Alles, eigenlijk”

Wat er volgens De Mos misgaat in Den Haag? “Alles, eigenlijk.” Hij noemt het een litanie van falen: woningnood die ontspoort, ondernemers die stikken in regels en belastingen, buurten waar leefbaarheid en veiligheid een farce zijn. Wegen dicht, parkeerplekken verdwenen, ouderen in de kou – de lijst is eindeloos.
“Gewone Hagenaars voelen zich niet gehoord,” zegt De Mos. En precies dat wil Hart voor Den Haag veranderen. Niet met loze praatjes, maar met daadkracht, optimisme en stadstrots.
“Wij geven nooit op,” belooft De Mos. “We blijven knokken voor de stad, met de rug recht en de vuist gebald.”
De slogan “En nu De Mos!” vat het samen: het is tijd om weer te bouwen aan Den Haag – voor de mensen die er wonen, werken en leven.

Campagne vol pit: radio, podcast en de ‘Moscotte’

De partij pakt de campagne ambitieus aan. Natuurlijk komen er posters, straatteams en buurtbijeenkomsten, maar Hart voor Den Haag denkt groter. Vanaf eind januari lanceert de partij “Hart voor Den Haag Radio” – een eigen online radiostation met Haagse muziek, interviews en verkiezingsnieuws. Daarnaast komt er een wekelijkse podcast: “Den Haag Inside”, gepresenteerd door Richard de Mos en Coen Bom, met scherpe gesprekken, politiek commentaar en flinke doses Haagse humor.
“Een knipoog naar Vandaag Inside,” lacht De Mos. “Maar dan met meer gezelligheid, meer meningen en bakken liefde voor Den Haag.”
De avond werd afgesloten met een knaller: de onthulling van de “Moscotte”, een Haagse ooievaar in partijkleuren – mét De Mos’ iconische brilletje. De zaal barstte in lachen en applaus uit.
Campagneleider Coen Bom vat het perfect samen:
“Vrolijk, positief en knetter-Haags. Geen wollig gedoe, maar doen wat nodig is. Ombudspolitiek met inhoud, humor en strijdlust.”
Het partijprogramma en de kandidatenlijst zijn nog in de maak, maar één ding is zeker: deze campagne wordt er één om van te smullen.
Hart voor Den Haag is terug. Met lef, liefde en de slogan die alles zegt: “En nu De Mos!”
🟥 DDS zal blijven benadrukken wat de mainstream niet wil horen: Nederland wil verandering, geen voortzetting van D66- en GroenLinks-beleid. ❤️ Steun ons werk vandaag nog via dds.backme.org of direct op NL95 RABO 0159 0983 27. Want de waarheid mag nooit verdwijnen achter de Haagse façade.

Ga verder met lezen
loading
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten

Loading