Het is een volstrekt misdadige en schandelijke vertoning die zich momenteel voltrekt in het Nederlandse onderwijs. Terwijl de temperaturen buiten naar tropische waarden stijgen, is inmiddels maar liefst één op de drie scholen in ons land genoodzaakt om over te stappen op een noodgedwongen tropenrooster. Werkende ouders worden hierdoor massaal met de handen in het haar overvallen en moeten halsoverkop opvang regelen omdat hun kinderen uren eerder naar huis worden gestuurd. En dat terwijl er jaarlijks miljarden euro's aan belastinggeld in die bodemloze onderwijsput worden gestort! Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat in elk gemiddeld kantoorgebouw de airconditioning en de klimaatregeling perfect op orde zijn, maar dat onze kinderen in klaslokalen worden gedumpt waar de temperatuur oploopt tot wel veertig graden? Het toont aan dat het welzijn en de prestaties van de Nederlandse jeugd voor de linkse deugelite in Den Haag en de scholenkoepels totaal geen prioriteit hebben! Kantoren zijn ijskoud, maar het kind heeft "geen prioriteit"
De chaos op de basisscholen
is compleet. In steden zoals Utrecht schrijven directeuren wanhopige brieven naar ouders dat het in lege lokalen al 29 graden is, waardoor ze verplicht zijn om halve schooldagen aan te houden. In de WhatsAppgroepen van ouders barst het onbegrip en de woede logischerwijs direct los. Directeur Lobke Vlaming van de organisatie Ouders & Onderwijs bevestigt dat de situatie enorm leeft en dat er diep onbehagen heerst:
„Ouders hebben praktische vragen over hoe ze nu de opvang van hun kinderen moeten regelen. Daarnaast zijn er ook veel vragen over waarom het eigenlijk zo heet is in de schoolgebouwen. Er is onbegrip, in kantoren is het namelijk wel uit te houden. Voor kinderen heeft dit blijkbaar geen prioriteit.”
En dat is precies de spijker op de kop. De hele volwassen werkende klasse zit in modern geïsoleerde kantoren met perfect werkende klimaatbeheersing. Maar de kinderen en de docenten - die met tientallen tegelijk op elkaar gepakt zitten in slecht geïsoleerde ruimtes - worden letterlijk aan hun lot overgelaten. Volgens Floor de Booys van de Algemene Onderwijsbond (AOb) is de luchtkwaliteit in maar liefst 80 procent van de basisschoolgebouwen onder de maat. Het binnenklimaat is het hele jaar door ongezond, maar in de zomer valt de Haagse verwaarlozing pas écht pijnlijk op.
VECHT MEE TEGEN HET PARTIJKARTEL: STEUN DE DAGELIJKSE STANDAARD EN DONEER NU! (Artikel gaat verder onder deze oproep)
De gevestigde orde en het linkse partijkartel doen er alles aan om onafhankelijke rechtse stemmen te smoren, te censureren en monddood te maken. Wij buigen niet voor de Hilversumse mores, weigeren ons te conformeren aan de deugcodes en blijven de rauwe, ongecensureerde waarheid opschrijven. Maar om deze frontale strijd vol te kunnen houden tegen de met miljoenen gesubsidieerde staatspers, hebben we jóuW hulp keihard nodig!
⭐ Laat het kartel niet winnen en steun onze onafhankelijke journalistiek met een directe financiële donatie. Elke euro is een rechtstreekse klap in het gezicht van de deugelite en helpt ons om de barricaden op te blijven gaan.
🔗 Doneren kan veilig en rechtstreeks via bankoverschrijving:
IBAN: NL95RABO0159098327
T.n.v.: Liberty Media
Samen trekken we de grens tegen de totale hypocrisie!
Waar blijven die miljarden?
Het argument dat er "geen geld" is, is de grootste fabel die de linkse onderwijslobby ons probeert voor te schotelen. Jaarlijks klopt de sector aan voor extra miljarden voor zogenaamde 'kwaliteitsverbeteringen', diversiteitsprojecten en deugprogramma's. Maar als het aankomt op een fatsoenlijke basisvoorziening zoals een ventilator of een fatsoenlijk luchtverversingssysteem, geeft Den Haag niet thuis.
Volgens berekeningen van de AOb is er jaarlijks 1,3 miljard euro nodig om schoolgebouwen simpelweg toekomstbestendig en gezond te krijgen. In plaats van dat geld direct te investeren in airco's en fatsoenlijke isolatie, verdwijnen de miljarden in een ambtelijke bureaucratie van scholenkoepels en managers.
Ondertussen moeten leraren noodgedwongen de gymlessen schrappen en de computers uitzetten om de interne warmte-uitstraling te beperken. Buiten lesgeven blijkt onhaalbaar. Andere opties zoals extra water drinken of ventilatortjes neerzetten zijn allang niet meer toereikend om de
hitte van 40 graden te bestrijden.
Leren bij dit soort temperaturen is een utopie, want een kind neemt dan helemaal niets meer op. Scholen worden nu puur gebruikt als een gebrekkige, deeltijdse opvangfabriek om te zorgen dat ouders tenminste nog een paar uur per dag kunnen werken voor de BV Nederland.
De misdadige verwaarlozing van onze jeugd
De maatschappelijke gevolgen van deze misdadige onderwijskaalslag zijn gigantisch. Tegenwoordig is er door de economische druk van het kartelbeleid immers niet meer standaard één ouder thuis om de kinderen op te vangen. De extreme hittegolven vinden bovendien steeds vaker plaats buiten de reguliere zomervakantie, waardoor de schooluitval structureel wordt.
Het is werkelijk een gotspe dat de overheid miljoenen over de balk smijt voor klimaatfondsen en linkse hobby's, maar weigert om voor onze eigen kinderen een gezonde en veilige leefomgeving te garanderen. Die schoolgebouwen moeten onmiddellijk worden aangepakt. De bezem moet door de onderwijsbureaucratie: stop het geld in airco's en ventilatie in plaats van in linkse praatclubjes!
ELKE DAG RECHTS EN ONAFHANKELIJK NIEUWS: RECHTSTREEKS STEUNEN MET EEN DONATIE!
Als u wilt dat er in Nederland een vlijmscherp, rechts en onafhankelijk geluid blijft klinken dat de naïviteit van de politieke klasse en de valstrikken van het partijkartel genadeloos blootlegt, help ons dan om terug te vechten. Zonder uw directe financiële betrokkenheid worden we weggesmoord door de reguliere mediamafia. Laat ons rechtse geluid niet kapotgaan!
⭐ Maak het verschil en doe vandaag nog een donatie op onze officiële bankrekening:
- Rekeningnummer (IBAN): NL95RABO0159098327
- Ten name van: Liberty Media