Stel DDS in als voorkeursbron op Google.
Voeg DDS toe op Google
Op de vraag waarom de Amerikanen in Irak moeten blijven, gaven de diplomaten een eenduidig antwoord: anders zouden grote delen van Irak in handen van de Revolutionaire Garde vallen. Dit mogen de Amerikanen niet toelaten. Dat is ook de mening van de meeste Arabische buurlanden van Irak.
Achter de schermen werd druk onderhandeld met de regering van president Obama. Hem werd verzekerd dat totale terugtrekking politiek en militair onverantwoord is. Uiteindelijk besloot Obama om in Irak te blijven. Wat u hier leest, is in strijd met de door Washington goed gecoördineerde berichtgeving over Irak, maar de waarheid is dat de Amerikanen in Irak zijn en dat ze niet van plan zijn om Irak te verlaten. Een Koerdische politicus zei ooit tegen mij: de Amerikanen zullen heel, heel lang in Irak blijven en daarom bouwen ze mooie stevige militaire vliegvelden in strategische gebieden.
Loading