ISIS nadert Bagdad

Nieuws12 jun 2014, 14:00

Wilt u DDS vaker zien?

Stel DDS in als voorkeursbron op Google.

Voeg DDS toe op Google
Burgeroorlog.

De regering van Irak lijkt de controle over steeds meer gebieden te verliezen. Terroristen van het aan Al-Qa'ida gelieerde ISIS zijn donderdag de hoofdstad Bagdad op minder dan 90 kilometer genaderd. Ze bedreigen de sjiitische machthebbers van Irak.

We krijgen straks mogelijk een all-out oorlog tussen soennieten en sjiieten in Irak. De sjiieten worden dan gesteund door Iran, terwijl de soennieten op de steun kunnen rekenen van, met name, Saoedi-Arabië. Dat zijn dus de twee meest extreme vertegenwoordigers van hun versie van de islam in de regio, die dan opeen een proxy-oorlog met elkaar gaan uitvechten.
Ga verder met lezen
loading
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten

Loading