Klant met stevige kater komt een bijna failliet restaurant binnen. Wat hij dan doet blijkt hun redding

Klant met stevige kater komt een bijna failliet restaurant binnen. Wat hij dan doet blijkt hun redding

Als het tegenzit in het leven, dan is een dronkenlap wel het laatste waar je op zit te wachten. Voor dit kleine restaurant bleek dat echter een zegen te zijn.

Het zat niet mee voor de eigenaar van een kleine Canadese fish&chipswinkel. Hoewel ze allerlei snacks uit de hele wereld verkochten - zelfs Nederlandse - hadden ze toch veel te weinig klanten om het hoofd nog langer boven water te houden. Eigenlijk is dat nog lichtjes uitgedrukt, want de trieste waarheid was dat het restaurant elke dag vrijwel leeg was. En al kun je nog zulke lekkere dingen maken: als er niemand is om ze te eten is het snel voorbij. Het was gewoon "absoluut verschrikkelijk", aldus de 69-jarige eigenaar, John McMillan.

Vorige week kwam de redding van zijn restaurant en pensioen echter plotseling binnengestrompeld, in de vorm van een man die de nacht ervoor duidelijk te diep in het glaasje had gekeken. De klant, Colin Ross, had last van een enorme kater en kon wel een stevig ontbijt in de vorm van fish&chips gebruiken. Een klant is een klant, dus al snel kon Colin genieten van zijn ontbijtje. Die maaltijd deed hem duidelijk goed, want toen hij zijn bord geleegd had, voelde hij zich al een stuk helderder. Plotseling besefte hij hoe leeg het restaurant was, en dat terwijl hij net één van de beste maaltijden van zijn leven had gehad. De eigenaar biechtte op dat het inderdaad niet best ging, en kreeg te horen dat Colin het "wel zou oplossen via Facebook". De oude man had nog nooit in zijn leven gebruik gemaakt van social media, en had dan ook geen idee wat te verwachten.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157579687505019&set=a.10150254219210019.492012.574740018&type=3&theater

Dat werd hem echter snel duidelijk, toen er opeens een enorme rij voor zijn zaak stond. John kon zijn ogen niet geloven, maar al snel kwam de aap uit de mouw: de beschonken klant had (zo te lezen nog niet helemaal helder) zijn 2000 Facebookvrienden geschreven dat hij een geweldige tent had ontdekt, en dat ze daar allemaal maar snel naartoe moesten gaan. Dat bericht is op dit moment wel 8366 gedeeld, en aan de rijen te zien is een groot deel daarvan ook daadwerkelijk richting het restaurant van McMillan gegaan.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157593533375019&set=a.10150254219210019.492012.574740018&type=3

"Het gaat inmiddels zo goed met de zaken dat mensen soms anderhalf uur staan te wachten om hier te kunnen eten", aldus de stomverbaasde eigenaar. Toch klaagt hij zeker niet, want dit betekent absoluut de redding van zijn zaakje. Hij weet niet hoe hij Colin moet bedanken, maar voor die liefhebber van alcohol en vis staat in ieder geval vast: "Dit is een gewoon een geweldig restaurant dat het verdient om rijen voor de ingang te hebben!"

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties