Meer impact generen met jouw bedrijf? Combineer print en social media!

Meer impact generen met jouw bedrijf? Combineer print en social media!

In het huidige digitale tijdperk is er steeds meer aandacht voor social media en steeds minder voor het traditionele geprinte drukwerk. De jongste generatie marketeers, veelal digital natives, zijn zich vaak onvoldoende bewust van de mogelijkheden en kansen van print. Waar in het verleden direct mailings, visitekaartjes en folders de standaard waren, zijn er steeds meer bedrijven waar deze print uitingen niet meer benut worden. In dit artikel geven we je een aantal redenen waarom het loont om print media in te zetten in combinatie met online promotie.

Versterk naamsbekendheid in social media

Traditioneel drukwerk is uitermate geschikt voor branding campagnes. Wanneer iemand een fysiek product overhandigd krijgt waarop jouw logo staat, gaat dit niet ongemerkt voorbij terwijl mensen online toenemend blind worden voor de vele commerciële uitingen zoals banners en advertenties. Geprinte uitingen op drukwerk of produkten met logo kunnen ook uitstekend ingezet worden om online het branding effect voor een bedrijf te vergroten. Enkele tips on branding te versterken in social media zijn:

De creatieve mogelijkheden om custom relatiegeschenken, van woon accessoires, kantoorartikelen, tassen, tot gepersonaliseerde lippenbalsem op te nemen in foto composities zijn eindeloos. Kijk hier voor meer inspiratie voor gepersonaliseerde relatie geschenken. Met de inzet van deze geprinte uitingen laat zien dat je een professioneel bedrijf bent dat niet alleen online bestaat.

Verbinden online en offline

Geprint drukwerk vergroot het bereik van jouw merk en kan ingezet worden op plaatsen waar geen internet is, of mensen niet online zijn. Daarbij is het raadzaam om te verwijzen naar de website en social media kanalen van het bedrijf, om potentiële klanten zo aanvullende informatie en contact mogelijkheden te verschaffen.

Een handig middel om mensen van print naar online te bewegen zijn QR codes. Tegenwoordig zijn steeds meer telefoons standaard uitgerust met een QR code scanner, waarmee het eenvoudig is om vanaf een poster of tijdschrift een website te bezoeken. Andersom kunnen online kanalen ingezet worden om offline evenementen te promoten. Op deze manieren kunnen de kanalen elkaar versterken.

Meten

In het verlengde van het vorige punt biedt de link met de online wereld kansen om het effect van geprinte uitingen te meten. Zo kan bijvoorbeeld gebruik gemaakt worden van specifieke promoties die door middel van een kortingscode offline verspreid worden. Op deze wijze is het eenvoudig om de online conversies te meten waarmee meer inzicht verkregen wordt in de waarde van offline acties. Dit kan getest worden via posters, flyers of zelfs massa medium print in landelijke dagbladen. Hiermee wordt één van de nadelen van offline marketing, het gebrek aan objectieve gegevens over het effect, verholpen worden waardoor het bereik van een campagne sterk vergroot kan worden. Immers, er kan gemeten worden in hoeverre de hogere kosten rendabel zijn en bijdraagt aan de omzet.

Al met al biedt de combinatie van geprinte uitingen uit de traditionele offline wereld met de meetbaarheid van de online kanalen een uitgelezen kans om de zichtbaarheid van jouw bedrijf te verhogen en nieuwe doelgroepen aan te spreken.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties