Vroeger noteerde ze haar gasten in agenda's. Door deze innovatie loopt haar hotel nu beter dan ooit

Vroeger noteerde ze haar gasten in agenda's. Door deze innovatie loopt haar hotel nu beter dan ooit

De hospitalitybranche is continu in beweging. Door deze innovatie kunnen hoteleigenaren daar niet alleen op inspelen, maar zelfs van profiteren.

De afgelopen jaren is de hospitalitybranche buitengewoon veranderd. Dit komt grotendeels door technologische innovaties. Mensen boeken hun hotelkamers online of met behulp van een mobiel apparaat. Tegelijkertijd krijgen steeds meer hotels -- ook kleinere hotels die tot voor kort eigenlijk alleen maar binnenlandse gasten hadden -- gasten vanuit de hele wereld.

Dat is leuk, maar het vormt ook een uitdaging.

Katja Toet-Scheer kan daarover meepraten. Katja is de eigenaresse van Bed & Breakfast Pax-Tibi. Het leukste aan haar werkt, zegt ze, is dat ze gasten uit "allerlei verschillende landen en windstreken" krijgt. Dat is erg leuk, maar het stelt haar ook voor problemen, zeker wat betreft het bijhouden van de boeken. Haar moeder "hield boekingen bij in een agenda," lacht Katja, maar dat is tegenwoordig schier onmogelijk. Alles verandert, het leven en dus ook hotelboekingen gaan sneller dan ooit tevoren.

Katja:

"Technologie speelt een grote rol in mijn leven -- om het hebben van een Bed & Breakfast gemakkelijker te maken, om te zien welke mensen er boeken, en om te zien waaneer ze inchecken, wat het oplevert, wat we daar nog voor moeten doen om de mensen te verwelkomen..."

Gelukkig biedt SmartHOTEL de ideale oplossing. SmartHOTEL is een softwarebedrijf speciaal voor de hospitalitybranche. Met haar channel management software biedt het bedrijf de oplossing voor het online distribueren van hotelkamers. Katja maakt daar dankbaar gebruik van. Zo kan ze via Microsoft Outlook Add-in gemakkelijk om, legt Katja uit, "overal waar ik ben te zien wat er gebeurt in het bedrijf, zodat ik me bezig kan houden met de dingen die ik leuk vind." Zij gaat dus even bij de dieren kijken terwijl Add-in boekingen en beschikkingen van kamers automatisch bijhoudt: de hele dag door. Zo helpt technologie ondernemers dus om te groeien... en om van het leven te genieten.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meest gelezen

Lees meer