Hongaarse premier Orbán: Migranten zijn groot gevaar voor Europa, Europese leiders leven in een droomwereld

Orban1
Foto:

“Ouders van Aylan hadden beter niet naar Europa kunnen komen”

De Hongaarse premier Orbán heeft in een interview met de Duitse krant Bild fel uitgehaald naar Europese politici. De rechtse premier vindt dat Europese leiders de ogen sluiten voor de negatieve impact die de grote migratiestroom richting Europa heeft. Vooral de Duitse bondskanselier Merkel moet het ontgelden:

“We moeten ernstig spreken over de gevolgen van de Duitse beslissing om de migranten in Duitsland te laten. Deze aankondiging heeft in Hongarije een revolte veroorzaakt. Migranten zijn uit hun opvangcentra ontsnapt, hebben zelfs politieagenten aangevallen. Ze weigerden om zich te laten registreren zoals de EU-wet vereist. Voorheen had onze overheid de situatie in de hand. Pas toen de Duitse regering aankondigde de EU-regels ‘tijdelijk’ buiten werking te stellen, brak hier de chaos uit. Zoiets gebeurt, wanneer men zich niet aan de regels houdt.”

Orbán vindt dat EU-leiders migranten een rad voor de ogen draaien, waardoor veel mensen hopen in Europa een beter leven te krijgen.

“Die mensen die hier komen, worden tweemaal bedrogen. Door de mensensmokkelaars, en door EU-politici. Beide beloven hun een beter leven en dat ze bij ons kunnen blijven – zelfs dan, wanneer in hun thuisland weer vrede is.”

Bij de vraag, wat hij voelde toen hij de foto van het gestorven jongetje Aylan Kurdi zag, wijst Orbán op de gevaren van de reis naar Europa die migranten ondernemen:

“Ik was geschokt, ieder verloren leven is een tragedie. Maar ik dacht ook aan de ouders van deze jongen. Ze hebben vanuit een veilig vluchtelingenkamp buiten Syrië de reis ondernomen, hun leven en dat van hun kinderen op het spel gezet. Men moet hen duidelijk maken, dat de gevaren die op de weg naar Europa loeren, door ons niet kunnen worden weggenomen. Daarom was het beter geweest, als ze niet waren gekomen.”

Orbán is resoluut over de toekomst van migranten die nu in Europa zijn. Die moeten zo snel mogelijk terug naar de vluchtelingenkampen in Turkije en Libanon waar ze vandaan komen. Om die landen te helpen met de opvang van vluchtelingen uit Syrië, moet één procent van het EU-budget worden uitgetrokken, vindt Orbán.

Het EU-plan om vluchtelingen gelijk te verdelen over de verschillende lidstaten, vindt hij onzin:

“Twee punten zijn daartegen. Ten eerste: Zo’n quotum heeft pas zin wanneer onze grenzen gesloten zijn. Tot dan weet geen enkele regering om hoeveel mensen het nu concreet gaat. Want het worden er steeds meer. Ten tweede: Kunnen we migranten werkelijk verhinderen om daarheen te gaan, waarheen ze willen? Moeten we ze in Europese hoofdsteden vastbinden, zodat ze niet naar Duitsland gaan?”

Orbán heeft geen goed woord over voor EU-politici, die volgens hem in een droomwereld leven:

“De Europese leiders leven tegenwoordig in een droomwereld. Ze hebben geen idee van het daadwerkelijke gevaar dat de migranten voor ons betekenen. Ook niet van de schaal van het probleem: We hebben het hier over tig miljoen mensen. De potentiële toestroom is eindeloos: Uit Pakistan, Bangladesh, Mali, Ethiopië, Nigeria. Als we die allemaal hier toelaten, gaat Europa ten gronde.”

 Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Reageer

141 reacties

  1.   

    eindelijk een premier , die zijn ogen open heeft !.

    en ook hij word door de media , door het slijk gehaald .

    1.   

      Hij kreeg in de Bild een goed interview..viel me mee

  2.   

    Volkomen eens..gewoon consequent snoeihard tegen links aan blijven schoppen..uit die verdedigingsstelling komen..Wilders moet ook veel meer die link zoeken..maar zit natuurlijk met dat homo-(deel)aspect..

  3.   

    Orban is binnen de EU de woordvoerder van volksnationalistisch rechts, een minderheidsstem die recht van spreken heeft maar afwijkt van de meerderheidsconsensus binnen de EU. Hij staat dus voor een keuze, zich voegen of er uit stappen. Voor dat laatste zal hij het Hongaarse volk niet bereid vinden, dus hij zal moeten inbinden.

    1.   

      Niemand… helemaal niemand…. kan tegen dit betoog ook maar één argument aanvoeren.

      Een enorme opluchting…. dat er ook nog zulke mensen bestaan.
      Laat de EU er haar voordeel mee doen.
      Temidden van alle verdwaasde ja-knik-slaafjes ook nog een volksvertegenwoordiger die én flink is… én gelijk heeft.

      Lastig natuurlijk, voor de heren dictators, maar wél heilzaam.
      Hun opgeblazen ego’s behoeven niet ontzien te worden.
      Alle burgers van Europa… dié moeten ontzien worden!
      Die mensen en hun veiligheid…. die zijn wél belangrijk…. en deze blaaskaken met hun wereldvreemde machtsdromen zijn dat niet.
      Vandaag zijn ze er… morgen zijn ze dood.
      Maar wat laten ze aan ellende achter… als we hen niet tegenspreken en stoppen?

      Dus laat allen het voorbeeld van Orban volgen… voor het te laat is.
      Tegenspreken… tegenspreken… tegenspreken…. tegenspreken.
      En uiteindelijk…. liever gisteren van vandaag… deze waanzin stoppen.

      En of de man rechts is of links…. who cares?
      Slechter dan links kán niemand het doen.
      ——————————————————

      Dat zien we toch voor onze ógen?
      Daar hoeven we alleen maar de televisie voor aan te zetten.

      1.   

        volkomen gelijk !

    2.   

      politici als Werner Faymann willen natuurlijk dan ook een superbaan in Brussel.

    3.   

      Simon ik had niets anders van je verwacht , ieder die het IS met hun maakbare samenleving niet ondersteund is natuurlijk rechts of extreem rechts !!.

      hoe simpel kan men denken op (bij) , het linkse front!, wie het niet eens is met gratis en voor niets uitdelen , is (anders) dus rechts of extreem .

      geen linkse denkt , dat zij zelf niet sporen door heel de oude vertrouwde samenleving op het spel te zetten, om fascisten binnen te halen!.

      zie en lees deze link effe door , http://educatie-en-school.infonu.nl/diversen/28473-wat-is-fascisme.html

      en je leest veel overeenkomsten betreft de islam en het fascisme.

      en deze ideologie , wordt door de huidige machtshebbers royaal, binnen gelaten en gehaald !.

    4.   

      Brouwenstein. Al degenen die zich voegen aan politici die vinden dat we nog meer islam aankunnen zijn lafbekken. Iedereen die de ontwikkelingen in de wereld volgt ziet dat Europa leeft onder de angst van de islam. Islam is ANGST! Hoe meer islam hoe meer ANGST!

    5.   

      “Voor dat laatste zal hij het Hongaarse volk niet bereid vinden, dus hij zal moeten inbinden.”
      Waarop baseer je deze uitspraak, heb je peilingen of id? Ik denk nl dat de meerderheid van de Hongaren genoeg heeft van de ondemocratische EUSSR.

    6.   

      gelukkig een ander geluid dan het alles vernietigende linkse gezwets !

    7.   

      hij zal moeten inbinden ? wat een ondemocratische opmerking…nare linkse drammerigheid….gevaarlijk

    8.   

      Meneer Brouwenstein,

      Ik vrees dat de heer Orbán helaas gelijk heeft, er zijn namelijk miljoenen vluchtelingen en/of geïnteresseerden die onder het mom van ‘vluchteling’ graag naar ons toe willen komen. De meesten van hen zijn kansarm, hebben geen diploma’s oid en kunnen alleen maar hun handje ophouden. Schijnbaar gooien ze zelfs eten weg omdat het niet goed genoeg is, terwijl voor de echte vluchteling alleen veiligheid belangrijk zou moeten zijn. Het gevolg van deze “vluchtelingen” die allemaal hun hand ophouden zijn alleen de kosten die zich opstapelen, en wie denkt u, mag dat betalen? Juist, wij, terwijl de belastingen al zo hoog zijn en er zoveel geld ook al elders over de balk wordt gesmeten. Daar komt dan nog bij dat deze “vluchtelingen” ons niet eens dankbaar zijn, het zal ze een worst wezen van wie Europa is en wie het continent heeft opgebouwd. Kortom, zoiets hoeven wij niet te pikken en zou daarom graag zien dat het aantal vluchtelingen drastisch wordt ingedamd, desnoods maar kwaadschiks ter omwille van ons eigen welzijn.

      Tenzij het de heer Brouwenstein niks kan schelen dat over 50 of 100 jaar de blanke oorspronkelijke Europeaan nauwelijks nog bestaat. Dat zou alles verklaren.

    9.   

      Brouwenstein is een arrogante druiloor die met powerspeak probeert te imponeren, maar vrijwel constant ongelijk heeft.

      Ziek in zijn hoofd, door en door gehersenspoeld met het hele arsenaal aan policor meningen en het klapaapje en zuigslaafje van linksdraaiend Nederland.

  4.   

    “De Europese leiders leven tegenwoordig in een droomwereld. Ze hebben geen idee van het daadwerkelijke gevaar dat de migranten voor ons betekenen”.

    Natuurlijk weten zij dat wel, net zo goed als wij het weten. Zo achterlijk zijn ze nu ook weer niet!

    En dan is er maar één logische verklaring voor:

    Dit is een bewust beleid. De EU wil de macht overnemen en dat krijg je zo gauw mogelijk voor elkaar als je chaos veroorzaakt, door mensen binnen te halen die niet in onze cultuur passen en derhalve geen binding hebben met het land waarin zij terecht komen.

    Ik heb het eerder gezegd en ik herhaal het steeds:

    Over de EU kan niet slecht genoeg worden gedacht.

    Niet voor niets onderneemt de ‘elite’ NIETS om de instroom te doen stoppen.

    http://www.vrijspreker.nl/wp/2015/09/eurofascisme-en-de-vluchtelingencrisis/

    1.   

      De bondskanselier is duidelijk bij Angela Merkel in de leer geweest. Net als de Volkskrant trouwens.

      Je moet wat doen om ‘erbij te horen’.

    2.   

      Simon, met alle respect voor u, maar met deze link verlaagt u zich tot het intellectuele niveau van een amoebe.

      Om te beginnen vermoordden de Nazi’s mensen uit hun eigen samenleving, die daar in beginsel normaal functioneerden.
      Daar gaan we al, Dat stelt Orban niet voor. Ik denk dan ook dat die Oostenrijkse Naziroeper de consequenties van zijn hersenloze en opzwepende geblèr moet accepteren: opzouten.

      Wat Orban in dat interview zegt is 100% juist. Dat wordt ook gedragen door de overgrote meerderheid van de Europese bevolking, die het toch al hard te halen heeft als gevolg van EU fouten rondom de Euro.

      Dat een aantal EU politici, zoals de niet democratisch gekozen wijnvat Juncker, compleet schijt heeft aan de mening én de belangen van de Europese burgers is schrijnend.
      Maar de uitlatingen van mr. Zuipschuit zijn niet representatief voor Europa.
      Dat er een gering aantal naïefjes uitgebreid in beeld wordt gebracht is een poging van de msm om de burger op het verkeerde been te zetten.

      En eerlijk gezegd, Simon, hecht ik meer waarde aan de ongepolijste woorden van mijnheer Wilders, die tenminste nog oprecht zijn, dan aan alle gewauwel vanaf het pluche, dat ons steevast bedondert.

    3.   

      Brouwenstein. Eens komt de tijd dat al de voorstanders die de tegenstanders uitmaken voor tuig , extremist,onmensen en nazi’s.zijn sporen zal achterlaten.

    4.   

      Medio augustus noemt Amnesty de opvang in Oostenrijk nog schandalig en mensonterend. De pot dus..! Dit was voor de grote uittocht al een feit. Hoe zou het nu zijn? Alles doorsturen naar Duitsland en dan afgeven op iemand die zich aan de EUSSR-regels houdt.

    5.   

      Och ja, de Volkskrant dan zal het wel kloppen….

    6.   

      De heer Brouwenstein geeft hiermee aan dat hij een social justice warrior is uit de school van Alinsky. Een volslagen bespottelijke vergelijking door Faymann, immers Hongarije heeft helemaal niemand vermoord of ook maar mishandeld.

  5.   

    In ieder geval krijgt deze meneer geen belangrijke post in Brussel.

  6.   

    Orban is dus hard bezig zich politiek te isoleren. Ik zou als Hongaar zeer ongerust zijn met zo’n provocateur als premier.

    1.   

      Je bevestigt wat ik zeg, Simon. Goedzo!

      1.   

        Voor Simon is ‘erbij horen’ blijkbaar belangrijker dan opkomen voor de belangen van je eigen land en volk.

        Helaas staat hij daarin niet alleen – dan zou het geen probleem zijn – maar is hij in dienst van de grootste verraderskliek uit onze geschiedenis:

        De EUSSR

        1.   

          Onlangs keek ik op youtube naar de Olympische Spelen vanaf 1948.
          Topsporters aller landen kwamen ongewapend bijeen. Politieke en etnische spanningen werden opzij gezet.
          Toch waren ze niet EEN.
          Elk land behield zijn eigen vlag, volkslied, kleding, etc..
          Niet de anti-etnische eenheidsworst van de EU.
          In de toekomst zijn er geen Europese staten meer. Dan zien we op de Olympische Spelen enkel nog de EU-vlag.

    2.   

      Wat is politiek isoleren? Niet meelopen met de kudde naar de slachtbank. Over 5 jaar trekken blanke mensen uit een door immigranten verwoest Europa naar Hongarije.

    3.   

      Brouwenstein. Dat isoleren van landen en demoniseren van mensen die van mening zijn dat de islam Europa zal vernietigen en we moeten stoppen met economische mensen uit niet westerse landen toe te laten zal eens zijn sporen nalaten. Groot deel bevolking uitsluiten zal ook zeker zijn gevolgen hebben.
      Politici (Mark Rutte) die beweren dat alle religies gelijk zijn deugen niet.

    4.   

      Brouwenstein. Hongaren hebben de beste premier van de wereld hij probeert een “religie” van wil, eisen en indien nodig met gebruik van geweld en moord buiten zijn land te houden.
      Dat doen ook de Australiërs en vergeet niet de Amerikanen. Daar komen ze niet binnen. Die enkele die volledig worden gecontroleerd daarvan kun je niet zeggen dat ze ze wel binnenlaten.
      Wij moeten stoppen om de islam te versterken door nog meer mensen van deze”religie” toe te laten. We hebben er al meer dan genoeg en meer dan genoeg problemen en meer dan genoeg haatpaleizen.

    5.   

      Ik vrees dat u de Hongaren zeer slecht kent. De tweede partij in dat land is ook tegen het EU-beleid.

      1.   

        De mening van de Europeanen over de EU wordt permanent onderzocht. Het is overigens juist dat de Hongaren relatief meer eurokritisch zijn.

        http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/eb/eb81/eb81_publ_en.pdf

  7.   

    http://www.telegraaf.nl/watuzegt/24468771/De_mond_gesnoerd_.html

    De mond gesnoerd

    Lezer H. Nieuwkerk schrijft dat degenen die vluchtelingen een warm hart toedragen “niet moeten zeuren dat alles steeds duurder wordt en de sociale zekerheid verder afgebroken gaat worden”. Degenen die op de gevaren van de vluchtelingenstroom wijzen worden volgens hem in de hoek gedrukt als fascist: “Je kunt in Nederland maar beter je mond houden”. Voelt u dat ook zo?

    H. Nieuwkerk schrijft:

    De regeringspartijen zijn het over de vluchtelingen weer heel snel met elkaar eens, dus laat maar komen al die arme mensen. Ondertussen wordt er van alles aan gedaan om mensen, die op de gevaren van deze onverantwoordelijke daden wijzen, in de fascistenhoek te drukken.

    Je kunt in Nederland maar beter je mond houden als je zo je bedenkingen hebt bij deze gang van zaken.

  8.   

    Daar wordt dan wel weer een dood kind even voor opgelapt door hem fleurige kleding aan te trekken…leuke sokjes…schoentjes..en daarna wordt dat dode kind weer in een mooie pose gelegd die onze gevoelens in een hogere versnelling moeten zetten…….omzo de Asiel=tsunamie-fabriek door te laten draaien…want de industrie moet draaien zonder haperingen…

    De volgende keer leg je een dood meisje :-( neer…met vlechtjes…rose shirtje en een blauw pantalonnetje……Ik weet niet of die magie nog werkt hoor….want iedereen heeft het nu over de vader die zijn kunstgebit belangrijker vond dan zijn gezin…….;-) ;-)

    1.   

      Ik zie dat mevrouw Geah ook veel moeite heeft zich tot de ellende van vluchtelingen te verhouden.

      1.   

        Ik geef alleen de mentaliteit van de jonge asielzoekers weer…die nu hun kinderen gebruiken voor een luxe leventje….Maar voor de echte vluchtelingen stel ik mijn hart echt wel open….en dan denk ik vooral aan de Christelijke vluchtelingen..

      2.   

        Simon er is geen moslim te vinden , die uit navolging van zijn ideologie, geen leven wil offeren , ook al is dit een kinderleven , de islam staat voor hen voorop !!.

        en de (linkse) westerse media trapt er met hun blotevoeten in !!.

        en dat het een voorop gezet plan is van de islam om via migratie hun geloof in het westen , te laten wortelen mogen duidelijk zijn , nu bekent (gisteren bij het nieuws) gemaakt is dat Turkije zijn opvangkampen aan het legen is , en deze mensen naar de westerse landen stuurt , tja en dat Erdogan een radicaal islam gelovigen is , is langzamerhand bij ieder bekent .

        misschien nog niet bij u ?.

      3.   

        zelfs in deze toegeeflijke tijden storen linksmensen zich mateloos aan correctie.

      4.   

        Hoeveel vluchtelingen en asielzoekers heeft de heer Brouwenstein tot nu toe al in zijn huis opgenomen?

    2.   

      -@Geah,

      -Ondertussen zijn er al zoveel foto’s van de Pallywood industrie debunked, dat de afnemers van deze ranzige plaatjes zijn overgestapt om elke kritieticaster weg te zetten als NAZI, zie reaguurder 10:13

      1.   

        Een mooi opgelapt dood kind oogt beter en staat wat fotogenieker voor de kiek dan een kinder-lichaam met vodden aan…Zo zonder sokjes en schoentjes (die weggerukt zijn door de sterke stroming) zou zo’n foto niets doen…

  9.   

    https://www.youtube.com/watch?v=jlm2YGuKfcg

    De ‘zielige vluchtelingen’ van Simon.

    Wie zullen het slachtoffer zijn als hier nog miljoenen van binnenkomen?

    1.   

      deze beelden gaan wij ook hier in onze stad, dorp zien !, als aan de eisen , (hoe durft men als vluchteling, voor het geweld ), geweld te gebruiken als aan jou verwachting of eisen , niet voldaan kan worden .

      hoe durft men als vluchtig voor het geweld in je thuisland , te eisen naar welk land of vluchtelingen kamp je wilt !.

      en tot slot hoe durft men als vluchteling voor het geweld in je thuisland , voedsel dat je aangeboden krijgt via het rodekruis , weg te donderen omdat er geen!! halve rode maan op de verpakking staat !.

      hoe durven wij , deze mensen onze grenzen te laten overschrijden !, in de wetenschap dat zij de voorbode vormen van het geweld , gepleegd door en onder de naam van de islam !.

      hoe durven wij dat ?.

  10.   

    Mensen.. laat julie je toch niet zo opfokken door Brouwenstein.. het is maar een mening…laat hem maar. concentreer je nou op Orban!

    1.   

      Dat is een goed advies, halo.

    2.   

      Dat zijn ook de enigste meningen die Simon standaard neerzet. Hij zet bepaalde mensen direct neer als “fascist” zonder eens een keer stil te gaan staan dat deze “fascisten” met bepaalde meningen of oplossingen voor dit probleem nog wel eens gelijk kunnen hebben. Je hoort van Simon anders nooit een eigen mening hoe hij over deze situatie denkt en wat voor gevolgen dat kunnen zijn in de toekomst van Europa. bang dat hij zelf voor fascist uitgemaakt wordt.

      1.   

        Ik ben inderdaad consistent in mijn opvattingen, beste heer van Urk

        1.   

          -Consistente fascisten zijn ook fascisten.

        2.   

          ik heb eiken zien omvallen

    3.   

      @Halo 1.

      Ik mag veronderstellen dat DDS door meer mensen wordt gelezen.

      Het wordt hoog tijd dat de linkse leugens – hier door Simon c.s. verkondigd – aan de kaak worden gesteld.

      Voor het te laat is en dat duurt met deze instroom niet zo lang meer.

      1.   

        Ja okay.. maar dat vervelende gehakketak vind ik ergerlijk..we kennen zijn mening nu wel.. houd het zakelijk(er).. vermijd het “jij-bent-een-lul!””-niveau!

        1.   

          Mee oneens halo1: we kunnen met z’n allen niet vaak genoeg tegen Brouwenstein zeggen dat hij een lul is. Dat is uitermate zakelijk/ter zake doende.

  11.   

    Orban zegt openlijk wat vele anderen denken maar bang zijn om hardop te zeggen want de politieke correctheid dat niet toelaat. Wie is erger?

  12.   

    http://www.bbc.com/news/world-middle-east-34173139

    Migrant crisis: Why the Gulf states are not letting Syrians in

    De Arabische oliestaten doen de grenzen niet open omdat ze instabiliteit vrezen.

    De intelligentie van onze leiders kan dus niet laag genoeg worden ingeschat.

    Of zou hun beleid puur op kwaadaardigheid berusten?

    1.   

      Dankzij ladingen geld uit het Midden-Oosten en afspraken die gemaakt zijn zal de EUSSR haar beleid ‘menselijk’ noemen en ‘de democratie waardig’ en zal zij de grenzen blijven openhouden.

  13.   

    http://nos.nl/artikel/2057143-200-000-vluchtelingen-naar-europa-in-een-maand.html

    Tussen half augustus en half september hebben bijna 200.000 bootvluchtelingen Europa bereikt. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM). Tot vandaag telde de IOM in totaal 432.761 vluchtelingen die dit jaar Europa bereikten. Dat is een verdubbeling [ in één maand tijd!!!] ten opzichte van heel 2014.

  14.   

    -Nog een maandje en dan wordt het koud op de Balkan en de rest van Europa, vluchtelingen zullen in grote groepen al plunderend op zoek naar een warme slaapplaats door Europa trekken, weg van die tentenkampen. Waarom hoor ik daar onze (EU)politici niet over?

      1.   

        Ik las dat 90% van de ‘vluchtelingen’ die zegt uit Syrië te komen geen papieren heeft waarmee zij dat kunnen bewijzen.

    1.   

      Dan zullen wij gedwongen worden hen op te nemen in onze huizen, @V.K.:

      “The show must go on”.

      1.   

        In Polen waren de hulpinstanties verbouwereerd toen vluchtelingen als een dief in de nacht waren vertrokken richting Duitsland terwijl ze in Polen alles kregen wat ze nodig hadden.

      2.   

        -@Wachteres,

        -Denk dat ook, tzt zijn de leegstaande panden op.
        -Ga er van uit dat dankzij het slappe beleid van de EU, (wie herinnerd zich nog dat Frontex de Griekse muur ging bewaken), ministers al dan niet met een noodwet de burgemeesters gaan dwingen om voor huisvesting te zorgen ….opvallend genoeg heb ik hier alleen Wilders over horen praten in de 2e kamer.

    1.   

      Maar goed, linkse guthmenschen willen een maatschappij met meer verdraagzaamheid creeeren in Europa door zoveel mogelijk moslims binnen te halen: http://www.powned.tv/nieuws/foto/2015/09/dame_laat_voeten_rusten_man_wo.html

      1.   

        Kan de heer van Urk deze opmerkelijke bewering onderbouwen met beleidsuitspraak van een linkse politieke partij of linkse politicus?

        1.   

          Waarom moeten andere altijd hun beweringen onderbouwen en hoeft de heer Brouwenstein dat niet en geeft dan niet thuis.

          1.   

            de wesp van Socrates ?

  15.   

    Volledig eens met de Hongaarse premier Viktor Orban. Hoe meer islam hoe meer groot gevaar voor heel Europa.
    Waarom zou de VS maar 10.000 asielzoekers opnemen ( zeggen ze en nu pas)?
    EU-leiders moeten als er een burgeroorlog uitbreekt allemaal voor het gerecht worden gesleept.
    Schandelijke politici die heel Europa laten vernietigen door de islam. We hebben nadat de islam zijn intrede deed al zo ontzettend veel ellende met deze ideologie. Onze vrijheid van meningsuiting is niet meer vanzelfsprekend en angst heerst in heel het Westen. Daar is de islam voor verantwoordelijk. Velen kunnen zich niet meer in vrijheid bewegen.Daar is de islam voor verantwoordelijk. Hun wil geschiede met wil en eisen en indien nodig met gebruik van geweld en moord. Dat zal absoluut niet iedereen uitvoeren maar een minderheid is al meer dan genoeg. Hoe meer islam hoe meer angst onder de bevolking. Zo kun je als christen,Jood en andersdenkenden niet leven.

  16.   

    Orbán heeft natuurlijk volkomen gelijk. Iedereen die in een grote stad in West Europa woont ziet dat wat Orbán zegt de feiten zijn.

    Helaas blijven de West Europese leiders en grote delen van de media hun ogen sluiten voor de feiten.

    Onderstaande ZDF reportage bevestigd de woorden van Orbán.

    Docu: multicultureel Duitsland en integratie – Ein Staat, zwei Welten

    Dé staatstv-docu over islam en integratie die je gezien moét hebben

    http://media.tpo.nl/2015/09/12/docu-multicultureel-duitsland-en-integratie-ein-staat-zwei-welten/

  17.   

    Orban,dat is de man die we nodig hebben, die durft tenminste te zeggen wat er aan schort en dat in tegenstelling met al die politiek correcte wegkijk regeringsleiders.

    De Volkkrant op 6 oktober 2006:
    “Wilders bang voor ‘tsunami van islamisering’.
    Nederland staat aan de vooravond van een ‘tsunami van islamisering’. Moslims zullen de Nederlandse samenleving overspoelen en zorgen voor criminaliteit en overlast, ook op het platteland….
    Van onze verslaggevers Sanne ten Hoove, Raoul du Pré 6 oktober 2006, 13:23″.

    En wat een hoon kreeg Wilders toen over zich heen vooral van die door mij intens vervloekte Pechtold.

  18.   

    Beste mensen,
    Stop nu toch eens met reageren op die leuterpraat
    Van Hr. Brouwenstein!
    Volstrekt negeren is het beste antwoord.

    1.   

      Groot gelijk clemens43, maar soms jeuken mijn muisvingers als ik zijn Pavlov-reacties lees.
      Ik ga het proberen alhoewel het wel moeilijk zal zijn.

    2.   

      clemens 43. U wilt niet dat we Brouwenstein met feiten en argumenten om de oren slaan? Die moeten onder de tafel worden geveegd?

      1.   

        Een zeer terechte vraag, mevrouw Anna, in de inhoudelijke discussie moet het gaan om feiten en argumenten.

  19.   

    Ik zie dat ik in deze draad de enige ben die niet dolenthousiast is over de bruine ideeën van Orban.

    Hoe het zij, Orban vertegenwoordigt in de EU minderheidsstandpunt waarover de rest van regeringsleiders de schouders ophaalt. Hij was politiek ook zo onhandig dat de kans nihil is dat hij nog wat binnenhaalt.

    1.   

      De meerderheid heeft altijd gelijk Simon…dus leg je nu maar bij onze grote democratie neer……Wij moeten ze niet en hun kroost ook niet..

      1.   

        De meerderheid heeft niet per definitie gelijk maar in een democratie moet ze dat wel krijgen.

    2.   

      Integendeel, hij zegt waar het op staat en soms moet het maar bij 1 persoon beginnen. Wellicht dat daardoor elders in Europa ook wat meer stemmen opgaan om zijn ideeën te volgen. Zou zomaar kunnen zijn dat men op partijen in een dergelijke richting gaat stemmen, wat mijns inziens een positieve ontwikkeling zou zijn.

    3.   

      zeker Simon nu jou opponent nog-1 , de oren is gewassen !, door hem met zijn eigen tegenstrijdig schrijven te confronteren .

      hij/zij , zal tijdelijk wel niets meer van zich laten horen , (lezen) , bang voor weer een afgang .

      kan je nagaan hoe dom jij moet zijn , om hier je propaganda te spuien over meer islam , en de IS maakbare samenleving .

      ondanks merk ik op straat , er meer en meer mensen zijn die heel die linkse maakbare samenleving niet zien zitten ,en er een afkeer van hebben , evenzo van de opdringende moslim met al hun eisen !!.

      zelfs de linkse domme stemmer , (links stemmen heb ik persoonlijk altijd als dom gevonden ), praat nu anders over de huidige partijen en woordvoeders hiervan .

      bijna niemand heeft nog een goedwoordje over voor b.v Pechtold, of Rutte , Samsom, Roemer , van klaveren, Buma , ect .

      vele linkse stemmers hebben en of zijn van plan toch maar de zijde van Wilders te verkiezen .

      de redenen hiervoor mogen jou duidelijk zijn , net als bij premier Orbán , zit in de woorden van Wilders veel waarheid .

  20.   

    Brouwenstein. De “bruinen” zijn de voorstanders van nog meer islam de grote voorstanders van de vernietiging van Europa. De meelopers , de lafbekken.

    1.   

      Beste mevrouw Anna, waarop baseert u dat Orban voorstander is van meer islam?

      1.   

        ach ook nog kleuren blind ?, het is wat doof , slecht lezend en kleurenblind , jij trekt zeker een uitkering ?, gezien je voorkeur voor links en de Europese communisten .

        tja dan kan je al de werk willende uit den vreemde wel gebruiken ! , zodra er voor jou een job gevonden is kan je roepen en hij dan!!!, hij is speciaal voor werk binnen gehaald, gekomen .

        en verder gaat jou uitkering voor de rest van je leven , zo is nu eenmaal de links mens , een ordinaire profiteur.

    2.   

      liever bruin gekleed dan zwart gekleed

  21.   

    Beste Zomaar,
    Als u alles en iedereen dat zich politiek links van de PVV bevindt links noemt ben ik inderdaad links. Van het socialisme moet ik echter niets hebben.

  22.   

    http://www.nu.nl/bootvluchtelingen/4124348/munchen-verwacht-weekend-tienduizenden-vluchtelingen.html?kl=513&ku=3574&utm_source=SIM&utm_medium=email&utm_campaign=201506_nu_nieuwsbrief_juni&utm_content=&utm_term=a_122216

    München houdt er rekening mee dat er dit weekend tot 40.000 vluchtelingen de stad binnenkomen.

    In de Zuid-Duitse plaats kwamen zaterdagochtend al zo’n 1.600 vluchtelingen aan.

    Burgemeester Dieter Reiter van München heeft Duitse deelstaten om hulp gevraagd, omdat de meeste vluchtelingen uit Hongarije via zijn stad Duitsland binnenkomen.

    Vrijdag waren dat zo’n 5.800 vluchtelingen. Naar verwachting komen er dit jaar 800.000 vluchtelingen naar Duitsland.

    1.   

      -@14:33

      -Zolang dat schreeuwende EU gespuis geen blanco paspoorten/doorreisvisa in Hongarije uitdeelt, maar wel kritiek heeft op Hongarije, notabene grenzend aan Oostenrijk is alle vergelijking met fascisme door de EU ongepast.

      1.   

        Tja, hoe lang zijn voor links degenen die een andere opvatting hebben al niet fascisten, racisten en nazi’s.?

        ‘Politiek gespuis’ is eens weer wat anders.

        Ik vermoed dat De Morgen daar wel extra subsidie voor krijgt.

        En een handgeschreven compliment van Angela Merkel.

        De uitdrukking kan zij hergebruiken.

        Wel even vertalen in het Duits, natuurlijk.

        1.   

          zelfs in deze toegeeflijke tijden storen linksmensen zich mateloos aan correctie.
          het smijten van woorden als bruinhemden en gespuis kent geen enkele rationele basis en zelfreflectie.

          1.   

            Maar het klinkt wel stoer, Pimsch

    2.   

      Ook weer een citaat uit een uiterst links blaadje. En U beweert niet links te zijn.

    3.   

      Brouwenstein. Kijk eens naar het nieuws van België. Dan zie je niks anders dan kruipende journalisten als de dood voor extremist Verhofstadt. Overgrote deel asielzoekers in België zijn Irakezen. In hele wijken in Antwerpen en Brussel durft geen politie meer binnen te komen laat staan bevolking. Brussel erken je niet meer. Hoe lang dulden we nog dat ondemocratische dictator gespuis van Timmermans, Merkel en Juncker. Door gebrek aan feit en argument beginnen ze met inzetten van Tweede-Wereldoorlog Joden , nazi’s en Hitler al degenen die tegen hen zijn voor het vuil van de straat uit te maken. Dat is het smerige ondemocratische gespuis binnen de EU. Mensen trappen er niet meer in tenzij je een meeloper bent en geen eigen mening.

  23.   

    @SB
    Dat u politiek gezien een onbenul bent, wist ik al maar dat u deze onbenulligheid in uw reactie van 13.53 zo duidelijk laat blijken, vervult mij met opperste verbazing. U schrijft: ‘ alles wat zich links van de PVV bevindt, ja dan ben ik links’. Afgezien van de waarschuwingen t.o.v. de islam, die GW telkens laat horen, is de PVV net zo links als de SP. In mijn optiek bent u een ‘anti-racist’ die geen bezwaar heeft tegen de Jodenhaat die in het vod waar u uw idiote ideeën uit heeft, de VK, telkens staat.

    1.   

      Beste Seneca,
      Als u de PVV ziet als een socialistische partij gaat mijn beschrijving van mijn politieke positie inderdaad niet op.
      Laat ik in uw richting dan zeggen dat ik welzeker ook niet socialistisch ben op de manier waarop u de PVV socialistisch acht.

      1.   

        Simon de PVV is sociaal naar de ouderen, zieken ,gehandicapte , de werkende en niet! werkende (zolang men niet kan werken door , de toestanden van buiten af , is zelfs de PVV nog zo sociaal , dat die mensen een goede vergoeding moeten krijgen ).

        tja en daar horen vele gelukszoekers en onwillende niet bij !!, (voor alle duidelijkheid onwillende wil zeggen hij/zij die niet willen integreren nog assimileren, uit monden van hun geloof ), of anderen zaken .

        waarom moeten wij dan blijvend sociaal betalen voor hen die niets bij willen dragen aan onze samenleving ?.

        jij moet vanaf volgende week aan moeder de vrouw , vragen of zij van jou inkomsten effe drie buren en hun gezin te eten wil geven voor een week, maand, of jaar . en van haar verwacht dat zij nog bespaart voor je pensioen !, en dat van 100 euro per week .

        wedde dat je overmorgen buiten staat , met je koffer in de hand , dakloos en verlaten , zonder computer .

      2.   

        @B
        Vrije markt, lage belastingen, kleine overheid, nou dat klinkt me toch socialistisch! Grapjas.

  24.   

    Hou op met dit domme gedonderjaag, Simon!
    Orban is een van de weinige mensen die hoog boven de rest van het gehoorzame, dociel de ongekozen EU-volgende, contingent politici uitsteken.

    Dat deze man ú niet bevalt is eerder een pre dan een waarschuwing.

    Het gespuis zit in de eerste en misschien wel enige plaats in de EU-top.

    En ik weet óók wel dat dit berichtje van u weer een van de duizenden, door de maanden heen, is…
    die er slechts op gericht zijn mensen op DDS boos te maken en hen op uw minderwaardige persoon te laten reageren.
    Ik ken uw verslaving… uw aandacht-belustheid.
    Wij allen kennen die.
    Wij worden er kotsziek van.

    Meestal laten we u maar wat aanrellen….zo van: ach… het is Simon maar.

    Maar u hebt het dus ook nu weer voor 1000% mis.

    Het is namelijk niet de vraag,
    hoelang ‘wij’ …..( tussen ons en u is er geen spráke van een ‘wij’, maar goed…)
    meneer Orban zullen dulden.
    Het is de vraag hoe lang wij (= niet ú) de ongekozenen in Brussel, mét hun paladijnen in de diverse lidstaten, zullen blijven dulden.
    Om met Jacobse & van Es te spreken:
    “… onze pik is wel lang… maar ook dáár komt een einde aan”.

    1.   

      “… onze pik is wel lang… maar ook dáár komt een einde aan”.

      Parbleu, mevrouw Gielah!

  25.   

    Orban….EEN van de leiders, die oa met Wilders het gezonde verstand laat prevaleren boven de gehersenspoelde breinen van heel het media park en de zogenaamde EU leiders met een eikenhouten plank voor hun kop.
    Er is m.i. maar EEN mogelijkheid om het probleem op te lossen en dat is GRENZEN POTDICHT en orde op zaken stellen.
    Zij die terecht hier zijn…. helpen. en de rest …de overgrote meerderheid terugzenden.

    1.   

      Beste heer Vaes, het is uw goed recht om het inhoudelijk met de rechts-extreme politicus Orban eens te zijn maar ik hoop wel dat u beseft dat zijn politieke richting in het algemeen en de aanpak van het vluchtelingenprobleem in het bijzonder verder in Europa geen enkele steun heeft.
      Zijn geroep is dus als dat van Wilders, het maakt wel veel lawaai, maar het heeft geen enkele invloed op het feitelijke beleid.
      Het enige wat deze controversiële politicus bereikt is een ernstige verzwakking van de positie van Hongarije binnen Europa.

      http://www.theguardian.com/world/2015/sep/09/refugee-crisis-viktor-orban-how-does-europe-solve-problem

      1.   

        De zelfgenoegzaamheid van links wordt door Simon keer op keer gemanifesteerd.

        Zouden de linksjes daar nu nooit genoeg van krijgen?

        We weten dat die voortkomt uit minderwaardigheidsgevoelens en zelfbeklag, maar eens moeten zij zich toch uit hun dal optrekken en flinke, volwassen mensen worden?

        Mensen die het niet nodig hebben om troost te vinden in hun opvatting dat ze bij ‘de meerderheid’ behoren, hoewel onderzoeken dat niet bevestigen.

        De andere mensen worden weleens moe van al maar weer hetzelfde te moeten aanhoren:

        Ultra-rechts, nazi, fascist en racist.

        Wij begrijpen best dat het moeilijk is om je mening vol te houden en te blijven uitdragen als alle feiten op den duur tegen je getuigen, maar toch …..

        1.   

          — eh ….. bruinhemd was ik nog vergeten.

          1.   

            @Wachteres
            Grinn, want groen en rood=bruin. Zeg ik nu toch weer!
            Begrijp je trouwens nu waarom velen de PVV in het socialistische vak aan het manipuleren zijn. Niet dat op de ouderen en gehandicaptenzorg er iets socialistisch is te vinden in het programma, maar ach, sommigen moeten wat om onzin te rijmen.

          2.   

            Wat ouderenzorg betreft hoort de PVV misschien bij het ouderwetse socialisme, zoals het jaren geleden was.

            Daar is niets meer van terug te vinden.

            Ons wordt nu geadviseerd om maar een groentetuintje aan te schaffen.

      2.   

        U citeert weer een opvallend linkse krant, die zoals altijd bij U gelijk heeft.

        1.   

          Het ontbinden van etniciteit en nationaliteit is het uitgesproken middel van de EU om van Europa een nep-Verenigde Staten te maken.

      3.   

        Brouwenstein. Wij PVV’ers hebben in ieder geval zoveel invloed dat het nodig is dat u dag en nacht Wilders/PVV en aanhangers moet demoniseren of te wel in de grond moet trappen. Geld eveneens voor EU tuig en de meelopers bij nationale politici

  26.   

    Beste meneer Vaes…. het is eveneens uw goed recht om het met de extreem-LINKSE Simon oneens te zijn.

    Dat Orban en/of Wilders geen invloed of te weinig invloed zouden hebben is misschien jammer… maar het is geen reden
    a. voor hen om te zwijgen of
    b. voor ons, om ons hun woorden niet aan te trekken.

    Ook al onderwerpt de meerderheid zich aan de leugen… uit domheid of slechtheid of een combinatie van beide…..is dat dan een reden om de waarheid te verzwijgen?

    Hoeveel invloed ging er in de jaren 1940-1945 uit van het verzet hier in dit land?
    De Duitsers gingen gewoon hun niet-goddelijke gang, hoor!
    Hitler en/of Seys-Inquart hebben geen moment wakker gelegen van wat de illegaliteit hier te lande meende.

    Toch hebben zij gedaan wat zij meenden te moeten doen.

    Het is een van de hoogste kwaliteiten in mensen dat zij niét om gewin of nut hun stellingen innemen… maar gewoon omdat zij dit GOED en de WAARHEID achten te zijn.

    Gepruttel van: “Er gaat te weinig invloed van uit…. kijk maar….”, wijst op een houding van: sta maar liefst aan de winnende kant… of die nu JUIST is of niet.
    Alleen omkoopbaren zullen die positie willen innemen.

    Maar de adelaar vliegt…. als het moet… alleen!

    Het goede en de waarheid is dat offer van alleen-staan of met- een- kleine- groep- alleen- staan waard!

    Hier openbaart zich het enorm-grote verschil tussen ménsen en lamstralen.

    1.   

      Ik stel vast dat mevrouw Gielah ook beseft dat de invloed van de rechts-populisten als Orban en Wilders zeer gering is. Zoals eerder gezegd betekent dat niet dat ze ook vanzelfsprekend ongelijk hebben maar het betekent in de democratische opzet van de EU wel dat ze geen gelijk zullen krijgen.

      Mevrouw Gielah noemt me extreem-links en dat verbaast wel omdat hier zojuist ook werd aangegeven dat de PVV een linkse partij is. Ik sta ver af van de PVV en van het socialisme moet ik ook niets hebben.
      Verwarrend hoor.

      1.   

        Welke democratische opzet van de EUSSR bedoelt U? De ongekozen commissarissen misschien of de duurbetaalde bankzitters die alleen maar kunnen klappen voor de niet gekozenen.

        1.   

          Beste Stanly,

          Ik doel op het geven dat gemeenschappelijk beleid in de EU gebaseerd moet zijn op een meerderheid van stemmen.

          1.   

            Verklaar U nader. Welk beleid wordt er in de EU gepraktiseerd? Je kunt eerder spreken van geen beleid. Duitsland/Frankrijk doen waar ze zin in hebben en de rest moet maar volgen. Eindelijk hebben ze tegenspraak gekregen en wel van de heer Orban. En dat bevalt ze (de ja-knikkers van de EUSSR) van geen kant.
            De door ons gekozen leden van het duur betaalde huis kan alleen maar over stekkers, stofzuigers e.d. stemmen.

        2.   

          Ja @Stanly , de EU doet – op communistische wijze – goed haar best om zoveel mogelijk stemmen te trekken.

          Niet door het volk over hun plannen te vertellen, of die uit te leggen – ze kijken wel uit – maar door andersdenkenden op alle mogelijke manieren zwart te maken.

          Ach, in Oost- Europa werkte dat ook …..

          Voor een tijdje.

      2.   

        @B
        Kom op met al die ‘linkse’ standpunten! Man en paard en graag asap! Nee en niet de ouderen en gehandicaptenzorg! Die heeft een baard gelijk Methusalem. Sociaal zijn jegens mensen die hulpbehoevend zijn, is niet links, niet rechts, maar wat het is: naastenliefde!

  27.   

    Iemand die anderen… lukraak…. de godganse dag door ´extreem-rechts´ noemt… die hóudt kennelijk van het woordje ‘extreem’.

    Gewoon rechts kent hij niet.
    Nee… er moet perse extréém bij…. dat sneert lekkerder.

    Nu… waarom zou ik u dan niet verheugen met datzelfde adjectief?
    Extreem-links.
    Extreem-aandachtsgeil.
    Extreem-onsympathiek.
    Extreem-landverraderlijk.

    En inderdaad zou de invloed van de PVV veel groter kunnen zijn.
    Tuurlijk!
    Maar wat ik al schreef: de waarheid is óók waar als er geen hónd samen met je achter die waarheid zou staan.

    Overigens vind ik 24 zetels in de peilingen nu ook weer niet NIETS.
    Toch… in dit ondemocratische land ( tegenwoordig zijn wij dat helaas geworden) heeft de PVV een zetel of 90 nodig om überhaupt serieus genomen te worden.

    Dat is een schande… toegegeven, maar laat ik realistisch zijn.

    BLIJFT staan wat ik schreef: als zou Wilders maar één zetel hebben.. of zelfs géén zetel hebben… echt of in de peilingen… dan nog zou ik achter zijn standpunt staan.
    gewoon omdat hij gelijk heeft…. en niet omdat ik zo graag bij een winnende club… bij een meerderheid… wil behoren.

    “Gij zult de meerderheid in het kwade NIET volgen”, staat er niet voor niets.
    Gezien het geestelijke non-niveau van de mensheid anno 2015 zal de meerderheid ervan áltijd voor het kwaad zijn.
    Dat heb je nu eenmaal met onbewusten…. met mensen die geen idéé hebben wat er aan de orde is.

  28.   

    Ik moet mevrouw Gielah toegeven dat de term extreem-rechts voor Orban kan worden betwist. Wellicht is beter hem aan te duiden als volksnationalistisch of ultra-conservatief.

    1.   

      @B
      Uhuh, de ondergang van het West Romeinse rijk 2.0 verdient navolging……

  29.   

    Ik ben het voorts met mevrouw Gielah eens dat het Bijbelwoord dat men de meerderheid in het kwade niet moet volgen een goed principe is.Het is wel goed dit Bijbelwoord in de context te lezen waarin het staat. Het staat in Exodus 23 waarvan het 9e vers luidt:

    ” Vreemdelingen mag je niet uitbuiten. Jullie weten immers hoe het voelt om vreemdeling te zijn, omdat jullie zelf vreemdelingen zijn geweest in Egypte.”

    Mevrouw Gielah noemt zichzelf theoloog maar ik vrees dat ze deze context niet besefte, zoals ze wel vaker de strekking van Bijbelpassages niet lijkt te doorgronden.
    De meerderheid in het kwade volgen betekent in het verband van deze tekst de politiek volgen van degenen die vreemdelingen diskwalificeren en niet met barmhartigheid bejegenen.

    1.   

      jouw vrees zal mij…en gelukkig steeds meer wakker wordenden mét mij…een grote zorg te zijn huichelachtige Simon met het mombakkes…

      1.   

        Er is geen reden tot grote zorg, beste Jasterke. Mijn verwachtingen ter zake mevrouw Gielah zijn inmiddels niet meer hoog gespannen.

      2.   

        Je moet erkennen dat hij zalvend kan spreken, Jasterke.

        Simon de pilaarheilige

    2.   

      @B
      Alleen kende men toen het stelen door de overheid niet. Wat bazelt u nou toch? De arbeidende klasse buit vreemdelingen uit? Of is het de arbeidende klasse wordt uitgebuit?

  30.   

    Blijft altijd een vermakelijk iets… als de duivel en zijn dienaren godsdienstige kletspraat gaan uitslaan…. vooral als dat adderengebroed dan óók nog lijkt te denken dat mensen hen daarin serieus nemen.
    Mooi niet!

    Daarvoor missen zij én het mandaat én het inzicht én het niveau.

    Dus leuk geprobeerd… griezeltje… maar mooi niet.

    Maar brutáál bent u wel… o… ja… zo brutaal als de beul.
    Helaas trap ik niet in uw leugenachtige geëmmer.
    Probeer eens een ander!
    Veel succes.

    1.   

      Wellicht is het goed dat ik mevrouw Gielah er op wijs dat Exodus 23 opent met een vermaning die wellicht zeer op haar van toepassing is: “Onthoud je van lasterlijke aantijgingen”.

  31.   

    “Simon, met alle respect voor u, maar ………..”

    En ik kan zomaar aannemen dat alle mensen hier dat diepe respect voor Mr Simon ook hebben………

    goed, was weer ff lachen….. Tot over een tijdje weer…..
    Mvg
    Jan van Eechoud

    1.   

      Leuk dat u even langswoei, beste heer van Eechoud.

      Verder alles goed? Ook met de borgbeveiligingen?

      1.   

        Kunt U niet een tijdje wegwoeien? Of toch maar niet. DDS zou minder leuk worden zonder Uw betweterige commentaar. U doet me aan mijn broer denken. Die noemde wij IWAB. (Ik Weet Alles Beter)

  32.   

    https://www.youtube.com/watch?v=X2rmA9A7CEM

    Gaat wat worden als deze jonge kerels los worden gelaten op de ‘ongelovigen’.

    1.   

      Toetsteen. Daar stonden de Dolle Mina’s voor te zingen ” welkom,welkom, welkom. Arme Europese toekomstige jeugd die van een ondemocratisch smerige stelletje EU elite hiermee moet samenleven. Dat zal nooit goed aflopen. Deze kerels hebben nog niks anders gedaan dan oorlog voeren tegen Assad en andere stammen

    2.   

      Toetssteen. Arm Hongarije. Je zult zo’n stel jonge islamitische mannen in je steden krijgen. Stel dat ze heel Amsterdam , Den Haag en Rotterdam zouden afbreken omdat hun eisen niet worden ingewilligd. Kijken wat de burgemeesters dan voor maatregelen zouden nemen.

      1.   

        @Anna
        Ik zit het hoofdschuddend te bekijken, antwoorden heb ik niet, behalve dan hetzelfde als wat Orban zegt. Overigens ook Cameron, die geeft behoorlijk wat geld voor de vluchtelingenkampen in Libanon, Turkije en Jordanië. Stop daar de miljarden in. Ik vermoed dat dan alleen de echte vluchtelingen over zullen blijven.

        1.   

          Op zichzelf is het investeren in opvangmogelijkheden in de regio natuurlijk de beste weg. Ik kan dat iedereen die dat bepleit eens zijn. Zolang er echter geen politieke oplossingen in de regio bereikt worden waardoor safe havens kunnen ontstaan zijn dit soort voorstellen fopspenen dan wel lege hulzen.
          Orban weet dat heel goed en daarom is hij politiek niet integer bezig.

          1.   

            Daarom moet de EU daar keihard werk van maken en harder hun best moeten gaan doen om die regio,s zover te krijgen en niet zomaar duizenden vluchtelingen verwelkomen om die eerst binnen te laten gaan om daarna nog eens een keer als politici tijd hebben met een oplossing te komen hoe het verder moet. De vluchtelingen worden nu al met van alles blij gemaakt o.a. met woningen en baantjes om deze mensen het idee te geven dat zij permanent mogen blijven. Dat geeft alleen een aanzuigende werking op andere duizenden vluchtelingen en gelukszoekers die overwegen om ook de oversteek te maken. Wat dat betreft is dat al een grote fout die de EU begaat met uitzondering van Orban die juist deze toestroom wil gaan afremmen omdat hij weet dat deze vluchtelingen die in de tot de miljoenen op kunnen gaan lopen nooit of te nimmer meer terug willen als het daar weer veilig is. En dat het de EU in de toekomst financieel en maatschappelijk zal gaan slopen.

  33.   

    http://www.telegraph.co.uk/news/religion/11859029/Nothing-has-changed-in-25-years-toease-my-concerns-about-Islam.html

    Een een goed artikel van de Telegraph.

    Nothing has changed in 25 years to ease my concerns about Islam
    Significant numbers of Muslims see a faith-run, faith-defined state as the ultimate goal in this life

    Kijk, dan is – ook voor een krant – schelden op andersdenkenden niet nodig!

  34.   

    Telegraaf en AD
    =============

    Weert weigert acute opvang vluchtelingen

    WEERT –
    De gemeente Weert heeft zaterdag een dringend verzoek van staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Asiel) om per direct vluchtelingen op te vangen in de leegstaande KMS-kazerne, afgewezen. Dijkhoff, zaterdag op bezoek in Weert, vroeg om acute huisvesting omdat de instroom van vluchtelingen zo groot is.-

    Prima ontwikkeling, nu moeten de overige gemeenten nog weigeren, dan moeten ze wel de grenzen sluiten !

  35.   

    “….. Maar ik dacht ook aan de ouders van deze jongen. Ze hebben vanuit een veilig vluchtelingenkamp buiten Syrië de reis ondernomen, hun leven en dat van hun kinderen op het spel gezet.”
    Nu, dat gezin woonde al jaren in Turkije, vader wilde een mooier gebit, had Zweden daarvoor gekozen omdat hij het daar gratis zou verkrijgen. Vervolgens heeft vader zijn gezin opgeofferd om een dag later in Syrie het slachtoffer te spelen. In Syrie ja! Da’s het ware verhaal! En de president van Hongarije; voor mij is het de man van het jaar! En wat zal hij, net als Wilders al ettelijke malen heeft bewezen, een volkomen krijgen! En of dan al die gutmensen en politiek correcten er dan nog zijn?

  36.   

    `….net als Wilders al ettelijke malen heeft bewezen, een volkomen gelijk krijgen!´

Dagelijksestandaard.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Cookies van onszelf en van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen en artikelen aan te bevelen op dagelijksestandaard.nl die aansluiten op uw interesses. Ook derden kunnen uw internetgedrag volgen. Cookies kunnen gebruikt worden om op sites van derden relevante advertenties te tonen. Cookies van derde partijen maken daarnaast mogelijk dat u informatie kunt delen via social media zoals Twitter en Facebook.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!