PVV totaal geïsoleerd in de Tweede Kamer

Er ligt een cordon sanitaire om de PVV: diens moties worden bijna nooit gesteund door andere partijen.

De PVV was altijd één van de minst effectieve partijen in de Tweede Kamer, maar sinds de ‘Minder, minder, minder’-controverse is de politieke impact van die partij nog verder gedaald.

Sterker nog, de partij staat tegenwoordig écht volkomen alleen. Geen enkele andere partij die het aandurft om moties van Wilders en co. met enige regelmaat te steunen.

Dat bericht Trouw:

De parlementaire invloed van de Partij voor de Vrijheid is sinds maart vorig jaar op een dieptepunt beland. In heel 2014 werden van de PVV slechts negen moties aangenomen, een krappe drie procent van de moties die de partij indiende. Nooit eerder was de betekenis van de PVV in de Tweede Kamer zo klein.

Hoewel Wilders zijn uitspraken over minder Marokkanen vooral deed om te voorkomen dat lokale PVV-afdelingen gedwongen werden om in lokale coalities te gaan zitten, heeft hij de Tweede Kamerfractie er per ongeluk ook flink door beschadigd.

Tot maart 2014 had eigenlijk geen enkele partij in de Kamer principiële bezwaren tegen het indienen van moties met de PVV. Na een wat voorzichtige start in 2006 dienden alle partijen regelmatig een voorstel in met een Kamerlid van de PVV. De samenwerking was groot met CDA en VVD, vooral in de jaren 2010 – 2012, toen de PVV als gedoogpartner dicht tegen de regering van CDA en VVD aan zat. In die jaren werden ook de meeste PVV-moties door de Kamer gehonoreerd.

Nu dus niet meer. Natuurlijk, eens in de zoveel tijd wordt er nog steeds een PVV-motie gesteund, maar over het algemeen is dat niet zo. Sterker nog, er zijn partijen die niet eens meer willen dat hun moties mede worden ingediend door Wilders en co.

Lees verder op pagina 2.

Abonneer je gratis en voor niets op het Telegram-kanaal van De Dagelijkse Standaard, en word lid van onze spiksplinternieuwe Facebookgroep!

Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

178 reacties

  1. aquarius

    Komen er verkiezingen aan ?
    Oh dan begrijp ik dit stukje propaganda ook weer !

  2. reageerbuis

    Beter had boven dit stukje kunnen staan: cordon sanitaire om de waarheid.

    1. arie_jansz

      welke waarheid doel je op regeerbuis?

      1. Niek Verheyen

        De waarheid, Jansz, zoals die door Geert Wilders’ PVV als enige in de 2e kamer vertegenwoordigd wordt. De rest is een bonte verzameling van hoofdzakelijk appeasers, wegkijkers, ontkenners en leugenaars. Op deze manier gaan we onherroepelijk onder het juk van islam en/of EU-dictatuur. Wordt wakker man.

  3. JanvanEechoud

    Des te meer reden om PVV te stemmen.
    ik hoor de critici nog wel piepen, later.

    En zijn de Canadezen in Nederland over vertegenwoordigd in de criminaliteit?
    Minder, minder, minder Canadezen dan!

    En iedereen denkt dan natuurlijk gelijk aan gaskamers, treinen en deportaties en razzia’s, toch?
    Paniekzaaiers!

  4. Gielah

    Een T.K. die de grootste partij in de peilingen isoleert, dient nóóit meer het woord ´democratie´ in de mond te nemen, om over vrijheid ( van meningsuiting of wat dan ook) nog maar te zwijgen.

    Een groot deel van de Nederlandse burgers stemt PVV!
    En dan zeker wél luisteren naar GL, SGP, CU en de snel slinkende PvdA… want de kiezers op die partijen doen er wél toe?

    Tijd dat de Tweede Kamer eens wat lessen maatschappijleer voor beginners gaat volgen.
    Ik geef ze die als het moet gratis… maar laat niemand verwachten dat ik na afloop een hapje ga eten in dat halal-restaurant van hen.

    1. arie_jansz

      Ik begrijp dat u totaal onbekend bent met het fenomeen “democratie”

    2. Jacobus

      “Een groot deel van de Nederlandse burgers stemt PVV!”

      In de fantasiewereld van Gielah is dat mogelijk zo maar in de realiteit niet. De PVV bezet slechts een schamele 12 zetels in de Tweede Kamer en bij de volgende ruzie kan dat zo weer minder zijn. De partij verloor de afgelopen drie verkiezingen en er zijn geen aanwijzingen dat die neergang bij de volgende Kamerverkiezingen zal worden gestuit.

      De PVV is op weg naar de status van splinterpartij en dat is een zegen voor dit land. Gelukkkig blijkt nu ook dat hun invloed op het landsbestuur nihil is.

      1. arie_jansz

        fijn dat je het even toelicht voor Gielah…maar of ze het wil of kan begrijpen is vers 2.

      2. zomaar

        ik heb je er al eerder op gewezen !!, met het tellen der stemmen , kan (ik schrijf niet dat het zo is) , iedere teller zijn partij bevoordelen .

        kwestie van waar leg je het stembiljet neer .

        en wordt dit nadien nog gecontroleerd, nee dus .

      3. LantR.fant

        Vooralsnog, Jacobus heeft de PVV 12 zetels en ziet het er bepaald niet naar uit dat er een verlies aan zetels op handen is bij de PVV. Eerder het omgekeerde.

        Nu is het zo, dat destijds rondom de Centrumdemocraten van Janmaat een cordon sanitaire lag. Kamerleden verlieten demonstratief de kamer als hij aan het woord was.
        Niet erg democratisch, want Janmaat vertegenwoordigde wel een aantal Nederlanders, die volgens onze politieke spelregels wel gehoord moesten worden.

        De gevestigde orde in 070 houdt er dus wel merkwaardige inzichten op na, als het om democratie gaat.

        Pim Fortuyn werd door de sociaaldemocraten gedemoniseerd en door een linkschmensch doodgeschoten.
        Afijn, dat is de democratie zoals die in uw optiek kennelijk juist is.

        Toen de PVV haar gedoogsteun introk en het kabinet sneuvelde werd er binnen het CDA bitter gesproken. De mensen, die toen geregeerd hadden werden in die partij bejegend als mensen in 1945 bejegend werden als ze fout waren in de oorlog.

        Die uitspraak van Wilders -die bij voortzetting van de islamterreur nog wel eens heel breed gedragen kan worden- is niet zozeer de oorzaak geweest van de uitsluiting van de PVV, maar vooral het excuus van veel partijen.

        En naar de toekomst toe zien we dat de Nederlandse bevolking zeer ontevreden is over het bestuur van Nederland.
        In grote lijnen is het vooral de PVV die pijnpunten aan de orde stelt. De machtsgreep van de EU en de islamisering.
        Daarin voelt een heel grote groep Nederlanders zich niet meer vertegenwoordigd.
        Bij de laatste 2e kamerverkiezingen hebben veel mensen strategisch gestemd. Ik stemde VVD, in de verwachting dat een paars kabinet de kar nog wel een keer zou trekken.
        Ik denk dat al die strategische stemmers straks PVV stemmen. Paars heeft het verkloot. Sowieso is ons land onbestuurbaar als je met gedoogpartners moet werken om wetsvoorstellen ook door de 1e kamer te krijgen.

        Hoe is die situatie ook alweer ontstaan?
        Oh, wacht, ik weet het alweer. Toen de PVV het kabinet VVD en CDA steunde besloten vooral linkse politici om de besluitvorming van de 2e kamer in de wielen te rijden in de 1e kamer.

        En voor wat betreft het “minder, minder”.
        Als een groot deel van de Marokkanen een hekel heeft aan Nederland en zich daarbij afzondert van onze samenleving. Waarom gaan ze dan niet terug naar het land waar het leven wel goed is, Marokko?
        Als ze hun handen niet uitsteken om zich hier te ontplooien, maar alleen om uitkeringen te vangen. Wat moeten wij met zulke mensen?

        Als hun religie een broedplaats is voor terrorisme. Dan is “minder, minder” toch ook het enig juiste antwoord?
        Dwing ze tot een keuze. Of hier voluit meedoen aan de samenleving, of vertrekken.
        Ofwel, aanvaardt de consequenties van je levenshouding.
        Maar dat mogen we van politiek correct Nederland niet zeggen. En daarom verliest die kaste met de dag meer stemmen. Ten gunste van de PVV.

        1. Jacobus

          Ik begrijp dat u een trouw aanhanger bent van de PVV en de mantra’s van deze racistische beweging helder kunt formuleren. Neemt u me niet kwalijk als ik het kwaadaardige wartaal noem.

          1. Eminem2

            Wat schiet u nou precies op met dit soort commentaren? Gaat u zo iemand overtuigen?

          2. LantR.fant

            U wilt mij geen gelijk geven, maar u hebt ook geen tegenargumenten. Kan ook niet, want het meeste wat ik aandroeg is glasharde geschiedenis.

            Ik denk dat er ook bij de auteur van het artikel dit artikel geschreven heeft vanuit het gezichtspunt: : “de wens is de vader van de gedachte”.
            Zijn analyse is historisch aantoonbaar onjuist.

            En voor wat mijn politieke voorkeur betreft.
            U had het al kunnen lezen, ik ben geen fanatieke PVV fan.
            Wilders kan de boel niet bij elkaar houden en hij zou een tikje genuanceerder moeten zijn in zijn uitspraken.

            Helaas is de rest van het politieke veld zo incompetent en zo verblind dat Wilders op dit moment van alle bagger nog de beste keuze is.
            Het zou mooi zijn als men in 070 stopt met het bashen van Wilders en zich voor de verandering eens gaat afvragen wie men nou eigenlijk wenst te vertegenwoordigen. Het volk, zoals zou moeten, of hun compleet achterhaalde idealen, die de samenleving compleet ontredderen.

          3. cmsuijkerbuijk

            Zo, en dan wil ik nú wel eens van je weten, wélk “ras” er dan door de PVV gediscrimineerd wordt. Ik beschouw niet reageren van jou als een volslagen misdadig stilzwijgen, wegzetten van een bevolkingsgroep als racisten en haatzaaien tegen zo’n dikke twee miljoen mensen!

          4. Willz

            Zoals u, Jacobus, kennelijk het verschil niet weet tussen religie en ras weet uw vriend Arie niet precies wat democratie inhoudt.
            mvg, punt.

    3. Ronald Zomer

      De grootste partij mag straks de nieuwe regering formeren. Nu komt de grap: er komt dan een minderheidsregering met alleen de PVV. Zo voorkomen we dat de anderen (elite, EUfielen en islamlikkers) wetten kunnen maken die ons (de PVV) niet bevallen. Ok, er komen ook geen andere wetten, want ja, helaas.. minderheid. Maar dan kan de regerende PVV de schuld van alles wat er fout gaat bij het cordon sanitair leggen. Deze situatie kan doorgaan tot er een meerderheid is voor de PVV, of tot andere partijen toch maar mee-stemmen (uit armoede, omdat er anders niets gebeurd). Dus de toekomst is zo slecht nog niet! En ministers kunnen binnen kaders altijd handtekeningen en budgetten weigeren… Ok, mee eens, niet helemaal democratisch, maar het is voor de goede zaak!

  5. Anna

    Dat zegt meer dan genoeg over de lafheid van alle andere partijen. Grijpen naar macht met gebruik van demoniseren om eigen macht en invloed te kunnen behouden. Hun laatste smerige strohalm.

  6. JanvanEechoud

    “er zijn partijen die niet eens meer willen dat hun moties mede worden ingediend door Wilders en co.”.
    Juist. Rattengedrag : heel normaal toch?

    En regelmatig wil ik ook wel eens minder, minder, minder Michael van de Galien.
    Oh, oh!
    Racisme! Discriminatie! Schandelijk! Te ver gegaan
    ! 2e wereldoorlog!Jan is een NSBer! !!!!!
    Idiote reacties toch?
    Of is dat normaal?
    Mvg Jan van Eechoud

  7. Willie.F

    Zeg maar een miljoen kiezers met de democratie door het riool gespoeld. Daarna schijnheilig in Parijs meelopen.Er zijn veel voorstellen wel beloond van de PVV alleen ze werden met een ander randje alsnog door de andere partijen in gediend. Het succes van de PVV is juist heel groot. Wie had ooit gedacht dat een PvdA’er zou roepen tegen zijn achterban stemmers als je het niet bevalt hier rot je maar op.

    1. arie_jansz

      Zo zie je dat de PvdA steeds weer verkeerd wordt ingeschat op deze site.

      De sociaal democratie is de enige politieke stroming die ook naar binnen toe altijd kritisch is en blijft en impopulaire keuzes durft te maken om het land bestuurbaar te kunnen houden.

      1. Jantje

        Dit meen je toch niet serieus?
        De laatste jaren heb ik nergens aan kunnen merken dat ze naar binnen toe kritisch zijn.
        Meestal komt de partij in het nieuws doordat leden hun eigen zakken weer op geheel socialistisch, verschillige wijze hebben gevuld.
        Of doordat ze Islam faciliteren, natuurlijk.

    2. halo1

      U heeft gelijk.. invloed hoeft zich niet altijd in (aangenomen) moties te uiten..deze rot-op-uitspraak kenmerkt de nakende bij naief-vastgeroest links nieuwe realiteit.. n.l. dat de mens helemaal niet zo goed als men daar altijd “dacht” ..

  8. Anna

    In de Tweede Kamer is niks belangrijker dan een grote oppositie die regering met feiten onder controle heeft. De PVV doet uitstekend werk. We zien het gevolg in de peilingen.
    PVV is virtueel de grootste partij. En terecht.

    1. Gielah

      Een niet-democratische regering wil helemaal niet gecontroleerd en op de vingers gekeken worden.
      Dat betekent maar een ding: dat zo’n regering er helemaal niet behoort te ZIJN…. want die vloekt met onze wetten.

      Dat er thans zovele mensen op partijen, die zo handelen, stemmen… heeft met die vermaledijde beïnvloeding .. ook door de media te maken.

      Juist dan is dus een PVV, die wél zegt hoe het zit… nodig als een waterbron in de woestijn!

      1. arie_jansz

        Helaas blijkt die waterbron een fata morgana…

        1. Pjotter

          Arie-Jansz, dat zullen we dan wel zien

      2. Jacobus

        Dat moet dan wel een kurkdroge waterbron zijn: de PVV vormt een kleine minderheid zonder enige invloed. Om die reden is een stem op de PVV een verloren stem. De kiezer die niet gek is snapt dat.

        1. VVM

          Want, alle stemmers op de PVV zijn gek?

          Als de PVV geen invloed zou hebben zouden jullie er niet zo veel aandacht aan besteden, het is het gebrek aan argumenten van jullie dat ervoor zorgt dat er slechts onzin uit jullie bek komt.

          1. arie_jansz

            Ik heb een mond en gek zou ik je niet willen noemen, hooguit een beetje dom.

            Overigens heb ik ladingen met argumenten aangedragen, die door niemand succesvol zijn tegengesproken.

            Maar voor het geval uw definitie van “argument” een andere is dan mijn definitie voor “argument” wil ik nog wel een objectief feit neerleggen.

            PVV = 12 zetels
            2e kamer = 150 zetels
            CDA = boos op PVV
            VVD = boos op PVV
            D66 = haat de PVV
            alle linkse partijen zijn het oneens met PVV

            In een democratie heb je een meerderheid nodig, dus hoe zou de PVV ooit iets voor elkaar kunnen krijgen?

            VVM gaat stemmen op de PVV, laat ik u invullen wat het resultaat zal zijn van die stem….

            succes ermee

        2. Pieter G

          Merkwaardig Jacobus.
          Dat de PVDA helemaal leegloopt dan door massaal naar de PVV te verhuizen.
          Sneu…
          Al uw PVDA vrienden lopen weg……

          Dan het ware verhaal:

          Misschien omdat de kiezer niet gek is en het eindelijk beginnen te snappen dat de PVDA de motor is van veel problemen in dit land.

          1. Jacobus

            Dat is niet mijn beeld; er is volgens onderzoek nauwelijks verloop tussen PvdA en PVV, wel tussen PvdA en SP en D66.

            De electorale kloof tussen links en rechts is in Nederland vrij diep; althans dat bleek de afgelopen eeuw.

      3. huuskesjong

        “Juist dan is dus een PVV, die wèl zegt hoe het zit… nodig als een waterbron in de woestijn!”
        Helemaal mee eens ‘Gielah’.
        Het is die verdomde LAFBEKKERIJ van de meeste politici en de media (voor mij HRM, HoofdRioolMedia) die veel, te veel mensen op het verkeerde been zet. Omdat die ‘Zeven kleuren stront schijters’ in hun lafheid alleen maar ‘Aai-poes-aai’ uitspraken doen en stukjes schrijven. Want er mocht eens een bomgordeldier op ze af komen…… De nu in een bepaald dorp aan de Amstelmonding ‘in de mode zijnde’ kombinatie van Achterbaksheid en Lafheid heeft dus ook al het Binnenhof en de HRM bereikt. Met funeste gevolgen, als we niet oppassen.
        Anders gezegd: ze geven zich al over voordat er een schot gelost is.
        Op hun is de uitspraak van Churchill van toepassing van ‘hen die de krokodil maar blijven voeren, in de hoop zelf als laatste opgevreten te worden’.
        Goodgoan: Gait H.M. Leferink

    2. arie_jansz

      Welk uitstekend werk Anna?

      de kostbare tijd verdoen met luchtballonnen?

      En peilingen zijn vanhetzelfde materiaal als de inhoud van die ballonnen….pfffffft

      1. Anna

        Als andere partijen de moties van de PVV niet steunen maar wel gluiperig overnemen dan heeft de PVV heel veel succes.

        1. arie_jansz

          noem eens zo’n motie Anna?

          1. Jacobus

            Goede vraag.

          2. arie_jansz

            En er kwam dus geen voorbeeld..

          3. VVM

            Nou ja, de vieze koran is uit de TK, daar heeft Geert toch maar mooi voor gezorgd, het werd wel gedaan alsof het gebeurde uit ruimtegebrek. maar daar kijkt iedereen doorheen.

  9. Anna

    Ach De Trouw. We zien dagelijks in De Trouw , (protestants CU dagblad) de smerigste demoniserende verhaaltjes langskomen aangaande PVV en vooral de persoonlijke aanval op Wilders.

    1. Staphylocoque

      In welke tijd leeft u? Trouw heeft zijn christelijke achtergrond allang afgeschud.

      1. Anna

        Staphy…..Dan leest u de Trouw niet.

        1. Staphylocoque

          Klopt en dat ga ik ook nooit doen, omdat algemeen bekend is dat Trouw geen christelijke krant meer is en zeker geen CU-blad.

        2. Willz

          ‘k Heb vroeger jarenlang de Trouw gelezen omdat het een voortreffelijke krant was.
          Toen ze in 1975 bij de Persgroep kwam (de linkse Volkskrant en het Parool) ging het rap achteruit met dat ‘voortreffelijke’. Begin ’80 jaren heb ik de trouw opgezegd.
          Dat christelijke is er allang af. Het is een linkse krant met hier en daar een religieuze sausje. ’t Is gewoon je identiteit verkopen voor geld en macht.
          Dezelfde achteruitgang overkwam het toenmalige werkelijk goede NRC Handelsblad dat bij die groep kwam. Abonnement ook opgezegd.

          1. Willz

            sorry, had onder anna moeten staan.
            mvg

  10. Anna

    CDA bijvoorbeeld. Alles afkeuren van de PVV om later dezelfde motie in te dienen. Hoe noemen we dit soort Kamerleden?

  11. zomaar

    dus weer laten de (oude), elitaire partijen zien , dat zij niet voor een democratie zijn .

    toch voluit gaan voor een dictatuur !!.

  12. arie_jansz

    De minst effectieve partij, hoe zou dat nu komen?

    Ik lees hier louter zielige Calimero-verhalen, maar enig…wellicht heel ietsie pietsie aan zelfreflectie is niet aanwezig.

    Ten eerste kunnen er ernorme kanttekeningen bij het soort moties worden geplaatst…een eenzijdige motie van wantrouwen tegen de minister maakt je al ongeloofwaardig of een onuitvoerbare, want in strijd met de grondwet, motie zal het ook nooit kunnen halen.

    Daarnaast zal je net als in het bedrijfsleven, moeten werken aan de verhoudingen. Als je iedereen beledigt, sta je snel alleen en zal ontslag snel volgen. (geen vertrouwen, onwerkbare situatie.)
    Niemand kan de PVV ontslaan, gelukkig maar, maar wel tot de orde roepen.

    En lees ik de verhalen hier…het ligt ALTIJD weer aan de ander, nooit aan de PVV.

    Er is alleen al qua partij en opbouw en organisatie zoveel mis met die partij…en dan hebben we het nog niet eens over de onuitvoerbare boodschap van deze partij.

    Kortom een partij die mooie praatjes verkoopt, maar geen werkbare oplossingen aanbiedt aan de tweede kamer krijgt er ook echt helemaal niks doorheen.

    Of heb ik iets gemist hier op deze site en heeft een PVV-aanhanger al eens een, slechts een werkbare oplossing aangedragen?

    1. Anna

      arie jansz Leg eens uit wat is er mis “qua partij, opbouw en organisatie”?
      Feiten kunnen niet beledigen.
      Kennelijk hebt u veel gemist op politiek 24.

      1. arie_jansz

        maar politiek 24 is toch MSM en daarom onbetrouwbaar?

        Dus u vindt het wel prettig dat je geen lid van de PVV kunt worden en niet mee kunt praten of beslissen.

        U heeft niet gemerkt dat er nogal wat PVV-vertegenwoordigers in het land afhaken om allelei redenen.

        U gelooft de verhalen van ex-PVVérs niet dat Geert alles beslist en dat je niks te vertellen hebt.

        Dat de PVV totaal geen grip heeft op de provinciale en gemeentelijke fracties

        Dus u vindt de PVV het toonbeeld van organisatie…oei

        1. zomaar

          arie , als PVV aanhanger , en sinds kort (jaartje ), vrijwilliger voor bepaalde taken .

          kan ik u uit eigen ervaring vertellen dat op bijeenkomsten , wel degelijk naar je geluisterd word , ook al (neigt ) is je opmerking, negatief .

          en zo lees je , dat de PVV als vereniging niets onderdoet aan ander elitaire partijen , die zeggen de democratie te vertegenwoordigen .

        2. Anna

          arie jansz Kunt u meepraten en mee beslissen met uw partij? U bedoelt een keer per jaar een klein kritisch vraagje kunnen roepen in de microfoon. Beslissen doen een paar mensen binnen uw partij. Uw hebt als lid niks en dan ook helemaal niks in te brengen

          1. arie_jansz

            Beste Anna,

            Zou je denken Anna?

            Geldt dat ook op gemeentelijk niveau?

        3. Anna

          arie jansz U mist alle wethouders staats en gemeenteraadsleden van alle andere partijen die dagelijks afhaken? Vooral van D66. Misschien moet u zich dan op politiek gebied toch eens wat uitgebreider verdiepen.

          1. arie_jansz

            Ik heb niets met D66 (gatverrrrrr zelfs) , maar buiten dat gedonder in 1 gemeente zijn mij geen gevallen bekend.

      2. Maaike

        arie jansz, goed uitgelegd. Anna, het gaat niet alleen om debat in de politiek, maar vooral ook om besturen, om samenwerken, om nieuwe wetten maken en oude veranderen, als dat nodig is. Daartoe is de PVV niet in staat gebleken. De PVV benoemt alleen, maar draagt daarvoor geen werkbare oplossingen aan.

        1. Anna

          Maaike u mist nog meer dan arie jansz. PVV werkt in het parlement op democratische wijze volop mee met alle andere partijen op het gebied van moties en amendementen. Achter de schermen werken ze allemaal samen op hun gebied. Er is veel meer samenwerking dan u ziet en denkt. Men zal als eerste moeten benoemen.

          1. Maaike

            Jammer van dat persoonlijke aanvalletje, Anna, want voor de rest blijkt dat u er meer van snapt dan ik eerst dacht.

          2. arie_jansz

            Met welke partijen werkt de PVV samen op het gebied van moties en amendementen?

            Noem er mij eentje!

    2. zomaar

      arie_jansz

      citaat “Daarnaast zal je net als in het bedrijfsleven, moeten werken aan de verhoudingen. Als je iedereen beledigt, sta je snel alleen en zal ontslag snel volgen. (geen vertrouwen, onwerkbare situatie.)”.

      arie deze vergelijking gaat mank mijn beste !!, in en binnen de politiek moet men de bevolking dienen .

      en als de huidige politiek halsstarrig volhoud , dat zij een democratie vertegenwoordigen , moeten zij binnen hun democratie het andere woord niet uitsluiten (buitensluiten ).

      dan vertegenwoordigen zij geen DEMOCRATIE , toch hun eigen DICTATUUR , die de mensen (de massa) verplicht te denken en handelen zo zij het wensen .

      nog eens de link te voorschijn gehaald over de maakbare samenleving der IS (Internationale Socialisten), (even een kanttekening , de afkorting het IS ,is per toeval gelijk aan de Islam dictatuur in wording , in Syrië en Irak , ook IS genaamd

      1. zomaar

        potdomme weer de link vergeten te plaatsen !!.

        komt i

        https://www.youtube.com/watch?v=aclY_G4jrDE

      2. arie_jansz

        Je zegt het, wat een toeval zeg.

        Ik ken ook zo’n onzinnige vergelijking waar je verder niets mee kunt.

        In Suriname heb je de Politie Voetbal Vereniging
        Premies VolksVerzekeringen
        Productschap voor Vee en Vooruitgang
        Potato virus V

        1. zomaar

          dat is onzin arie , toont een gebrek aan weerwoord , als jij mij niet kan overtuigen dat wij wel een democratie hebben inplaats van de huidige dictatuur .

          effe een opfrisser, het gehouden referendum den tijden van Balkenende.

          Nederland zij NEE !!!, de dictatuur zij ja .

  13. Anna

    PvdA en VVD.
    PvdA van 38 naar 11 zetels.
    VVD van 41 naar 18 zetels.

  14. VVM

    Alsof andere partijen werkbare oplossingen presenteren, de PVV benoemt tenminste de problemen zoals zij zijn in plaats van schaamteloos te buigen voor het islam gezwel en zijn uitzaaiingen.

    1. arie_jansz

      Je zegt dus eigenlijk al dat de PVV geen werkbare oplossingen hoeft te hebben omdat volgens jou andere partijen ook geen werkbare oplossingen hebben?

      Wel een beetje mager hoor…en een jij-bak bovendien.

      1. VVM

        De PVV heeft wel degelijk werkbare oplossingen alleen kunnen zij die in hun eentje niet uitvoeren, en aangezien de rest van de politieke partijen liever een pappen en nat houden beleid voert laten oplossingen op zich wachten.

        En verder ga ik over mijn eigen tekst en zit er niet op te wachten dat jij woorden in mijn mond gaat leggen, ook niet als je er een vraagteken achter zet.

        1. arie_jansz

          Volgens mij heb je geen werkbare oplossing als iedereen verder tegen is.

          Overkomt de beste partijen hoor… maar die gaan dan opnieuw praten, schaven en verbeteren totdat de motie op een meerderheid kan steunen.

          plat gezegd, beetje water bij de wijn doen…

          of je blijft geloven in je eigen gelijk…krijg je net als Joop den Uyl met 56 zetels ook geen poot meer aan de grond.

  15. Willie.F

    Jaren heeft Wilders gewaarschuwd voor het gevaar van de opkomende Islam. De tegenstanders van Wilders liepen mee in een protest tegen hem waar vlaggen werden gedragen van de IS en waar de evt. dood van Wilders bejubeld werd. En nu met schijnheilige gezichten mee lopen in optochten met een gezicht van ”Wir haben es nicht gewusst. Wat Wilders heeft gezegd is nog niets vergeleken met wat die cartoons uitbeelden en nu is men van de kaart. Schijnheiliger kan het niet.

  16. zomaar

    ik kan enkele partij coryfeeën opnoemen , die de aanhang en de PVV, verrot stonden te schelden tijdens de voorverkiezingen .

    onder anderen Agnes, Kant SP, vrouwe Halsema GroenLinks, vrouwe Sap GroenLinks , Pechtholt;d D66 , enz .

    toch een antwoord op een vraag gesteld aan de toehoorders , in besloten kring .

    meer of minder Marokkanen (criminelen ) , je kan ook horen en lezen minder moslim in onze samenleving , is uit den boze volgens onze (zich zelf benoemende ) elitaire partijen binnen onze samenleving ..

    die volgens hun EIGEN zeggen en schrijven , een democratie nastreven waarin de vrijheid van het woord centraal moet blijven staan .

    dus lezen wij nu , (en zij die politiek24 volgen , wisten dit al ), dat wij niet binnen een democratie leven , toch binnen een dictatuur gelijk aan de islam , het communisme ,en het fascisme.

    deze laatste word de aanhang van de PVV, nogal eens verweten door de gedrogeerde IS (Internationale Socialisten ) , aanhang (cq denkers ) .

  17. Antivenin

    Wanneer de eerste aanslag in dit land wordt gepleegd, hebben de media en de politiek allebei bloed aan hun handen.

    http://antivenin.blogspot.nl/2015/01/de-krokodillentranen-van-de-media.html

  18. Anna

    De PVV is in de Kamer geïsoleerd omdat Wilders zeer zwaar moet worden beveiligd vanwege moslims die hem met doodsbedreigingen de mond willen snoeren.
    Kritiek op de islam kost je leven. Zo leven veel mensen nadat de islam zijn intrede deed in Europa. Daar maken andere partijen misbruik van om Wilders/ PVV smerig ondemocratisch te behandelen. Dat isoleren en demoniseren zal op den duur voor ondemocratische partijen niks opleveren.

  19. Chr26

    Dat zou ik niet zeggen dat de PVV helemaal buitenspel wordt gezet in de tweede kamer. v.d Galien vergeet te zeggen dat de PVV samen met de SP, zeker in de laatste tijd, vaak aan de zelfde kant staan. Dat lijkt me ook wel logisch, want wat voor reden zou de SP hebben om de PVV 100% te boycotten alleen maar omdat ze totaal achterlijke ideeën hebben over immigratie? Ja, de PVV heeft zichzelf zeker bewezen als een onfris en eng clubje, maar dat neemt niet weg dat dit kabinet voor geen meter deugd. Dat neemt ook niet weg dat de PVV gelijk heeft dat onze ouderen, zieken en gehandicapten in de steek worden gelaten.

    Wat dat betreft heeft de SP altijd een objectieve houding gehad tegenover Wilders.

    1. Anna

      Chr26 De SP heeft echt mensen in hun gelederen die onfris en heel eng bezig zijn. Hebben we van PVV’ers nog niet gezien tenzij u van mening bent dat we meer criminele Marokkanen in Den Haag moeten toelaten en van mening bent dat vrouwen met hoofddoek deugen en zonder hoeren zijn. Wat Joden, Israël, OS miljarden, islam en immigratie betreft treffen PVV en SP elkaar niet. Dat klopt.

      1. arie_jansz

        De PVV heeft in tegenstelling tot de SP geen leden, dus veel constructieve gesprekken zullen al die PVVérs niet hebben.

        Tenzij je de meuk van de PVV-tokkies op deze site niet onfris vindt…

        1. Anna

          arie jansz Kennelijk bent u ook niet op de hoogte van het grote aantal afnemende leden van alle andere partijen. Dat is al jaren en feit. Bekijk het eens even?

          1. VVM

            Alsof politieke partijen hun oor te luisteren leggen bij hun leden, klapvee is het op partij congressen en meer niet. Maar ja laat hem in de waan dat leden van politieke partijen iets in te brengen zouden hebben.

          2. arie_jansz

            Maar ze hebben toch leden of ben ik nu gek?

        2. Anna

          arie jansz noem eens de “onfrisse meuk” volgens u op deze site door “PVV.tokkies” volgens u. Andere kiezers “tokkies” noemen zegt meer over u wijze van discussiëren.

          1. arie_jansz

            U ziet, ik ben bereid op iedere vraag in te gaan en zal u dus ook op deze vraag antwoord geven.

            Indien een PVV-aanhanger mij hoerenzoon noemt of vindt dat ik een bek heb,of een schrijver van DDS een dodelijke ziekte toewenst, dan vind ik dat een uitzonderlijk ONFRISSE wijze van discusieren.
            Dat hier als tegenreactie op een afwijkende (dan de PVV) mening standaard wordt gedramt over “Troll” en “door de overheid betaalde schrijver” dan vind ik dat zielig en kortzichtig.

            U vindt dat niet onfris of op z’n minst een beetje tokkiegedrag?

    2. zomaar

      Agnes. Kant, heb ik ander horen bleke !!! Emile.Roemer idem!!.

      zij dus de SP vindt , dat onze samenleving vol moet blijven stromen met gelukszoeker (lees uitkeringstrekkers), de oplossing waarvan dit betaald moet worden en blijven , is volgens de SP ieder die met zijn/haar verdienste boven het maaiveld uitkomt , moet dit blijvend betalen .

      een lekker communistische partijtje wat jij aanhangt , over onfris gesproken , deze partij streeft een dictatuur na , op communistische en islamitische leest geschoeid, ieder houd zijn bek MO en Stalin wisten het beter , beide massa moordenaars .

      dus past de SP meer (beter) in het denken en handelen van de andere partijen , die na eigen zeggen ook deze vorm van democratie (DICTATUUR) , nastreven

      1. zomaar

        even een correctie

        “Agnes. Kant, heb ik ander horen bleke !!! Emile.Roemer idem!!.”

        Agens. Kant heb ik anders horen blèren !!!, inplaats van bleke wat er staat .

      2. Maaike

        Nee zomaar, dan de PVV, die heeft een hoog democratisch gehalte. Die wil bepalen hoe wij feest vieren bij wet (zwarte piet wet), wat wij op de radio mogen luisteren (radio 2, alleen nederlandstalige muziek).Maar wat de PVV aanhang gelukkig wel mag is in koor ‘minder,minder, minder’ roepen.

        1. Anna

          Maaike Dat mag u ook hoor. Maar u wilt natuurlijk meer, meer, meer criminele in uw stad. Zwarte Piet en Nederlandse muziek niet verdedigen da’s echt heel sterk.

          1. Maaike

            U bedoelt dat ik mag meebleren in een zaaltje bij Geert Wilders?Nooit van mijn leven. Culturele uitingen (zoals bijvoorbeeld zwarte piet, muziek, musea) mogen nooit bepaald worden door de politiek. Dan krijg je kunst voorgeschoteld zoals het door de staat is bepaald. Dat lijkt mij een zeer slechte ontwikkeling.

          2. zomaar

            Maaike

            12 januari 2015 at 12:11

            in jou opinie is het dus beter dat de vreemdeling hier , onze culturele uitingen aanpassen (beïnvloeden) , onze kunst , en muziek .

            de kunst word al aangepast door en voor de vreemde , in openbare gebouwen mag men geen schildering meer hangen met een naakte of halfnaakte vrouw , schilderingen van (met ) varkens zijn ook uit den boze , in en binnen openbare gebouwen , (zelfs was er een bank die de varkensspaarpot in de ban deed ), afin als ik in een musea loop om schilderingen van oude meesters te bewonderen , dus ook de naakt schilderingen .

            volgens u mag de politiek niet bepalen wat wij zien of horen , maar wel de vreemde binnen onze samenleving .

            hoe krom kan je denken kindje

        2. zomaar

          Maaike , het is zo simpel te weerleggen kind , als de huidige elitaire partijen , gekozen door het volk , meegaan in de oproep van de enkeling , om een oude traditie overboord te kieperen , is het (bijna), wenselijk dat er wet is of komt die ons nationale tradities beschermt , tegen de eisen van de ons toestromende vreemden .

          elke vreemdeling gekleurd of niet , heeft wel ergens bezwaar tegen , omwille zijn kleur en of traditie , en zal van ons eisen dat wij onze TRADITIE overboord kieperen voor hen .

          en helaas de slappe hap , (regeringspartijen ) buigen naar iedere vreemde, en gaan mee in de eisen die zij aan ons stellen .

          dan radio twee , met alleen Hollandse muziek , wat is hier op tegen ?, wij alle betalen voor deze linkse media zenders . mogen onze ouderen en joongeren generaties , die graag Hollandse muziek horen , voor hun bijdragen aan dit gedrocht ook een zender voor zich zelf hebben !!.

          of is dit te veel gevraagd?.

          de PVV aanhang (stemmer ), wil minder islam binnen onze samenleving , mogen wij dan in koor roepen minder, minder .

          ach ja voor ik het vergeet , pak het minder Marokkanen voor islam , en je weet wat er bedoeld is geworden .

          dat de Marokkanen benoemd zijn komt , door hen zelf , zij zijn oververtegenwoordigd in de misdaad .

          1. Maaike

            Surinamers (bijvoorbeeld) behoren ook tot het nederlandse volk. Zij hebben ook recht om kritiek te hebben op een traditie. En waarom de traditie niet een beetje aanpassen? Zwarte Piet loopt toch ook niet meer met een roe rond?
            Als u vindt dat u niet bent vertegenwoordigd op TV of radio, dan moet u een zender oprichten, of een weblog starten, maar de staat mag zich niet bemoeien met de inhoud van de programma’s. Als dat zo was dan had Charlie Hebdo ook niet bestaan.

          2. zomaar

            Maaike, laat ik nu redelijk veel Surinamers , antilianen, enz , kennen .

            geen van hen heeft bezwaar tegen de zwarte piet in de huidige vorm , gewoon omdat zij ook hiermee opgevoed zijn .

            dan mijn best ik betaal AL (wij betalen AL) , aan de omroepen , dus waarom zou ik als Nederlander dan zelf een zender op moeten richten , als een zender Hollandse muziek draait , heb je nog zenders genoeg over om anders te beluisteren .

            jij vergeet wij betalen hiervoor , de ander zuigt alleen , en stelt de eisen .

            binnen een democratie zou Charlie Hebdo ook gewoon bestaan , naast de (bijvoorbeeld ) PVV.

            toch hier binnen onze IS democratie (dictatuur) wil men de PVV verbieden , en in Frankrijk Lepen , (als ik het goed schrijf , verbeteren mag!!, ben geen fransman ) ) .

            in Duitsland Pediga , enz , de IS aanhangers willen alles verboden hebben wat tegen hun gedachtengoed indruist

          3. Maaike

            Kunst en andere culturele uitingen worden altijd beinvloed door de wereld van buiten, en nu zeker door de hele wereld,door de globalisering. Ga eens naar een museum beste zomaar en u zult zien dat kunst ook een bepaald tijdsbeeld weergeeft.

          4. zomaar

            Maaike

            12 januari 2015 at 13:53

            citaat “Kunst en andere culturele uitingen worden altijd beinvloed door de wereld van buiten, en nu zeker door de hele wereld,door de globalisering. Ga eens naar een museum beste zomaar en u zult zien dat kunst ook een bepaald tijdsbeeld weergeeft.”

            ik heb en had het niet alleen over musea !!, ook over die dierenzaak (eigenlijk hengelzaak ), te A’dam , die een poster voor zij etalage had , (eigenlijk een tekening) , met een ontbloot bovenlichaam van een vrouw die een vis in haar armen droeg , noem het kunst of niet ?, ik kan zo niet tekenen !!.

            dan had ik het over die schilderijen in een stadhuis , die weggehaald moesten worden omwille van de vreemde die er aanstoot aannam .

            en zo Maaike kan ik nog wel effe door gaan .

            voor jou niet echt belangrijk , voor mij wel , dit is ons land , dit is onze samenleving , en ieder die hier komt past zich aan of niet , zij die dat niet doen kunnen gewoon weer vertrekken .

          5. zomaar

            Maaike

            12 januari 2015 at 13:53

            en Maaike ik persoonlijk hou van de oude meesterwerken , dus Rubens bv , vindt ik prachtig hoe hij de ronde vormen weergeeft , dat is mijn tijdsbeeld waarvan ik kan genieten .

            moderne kunst boeit mij niet

      3. Chr26

        Sorry hoor, maar dit doet me denken aan ‘de pot die de ketel verwijt’. Maar ik moet toegeven dat dit best hilarisch is door iemand die lid is van een partij zoals de PVV die een hele Godsdienst wil verbieden. Oeps, nou vergat ik eventjes dat je helemaal geen ‘lid’ kunt zijn van de PVV 😉

      4. Chr26

        Sorry hoor, maar dit doet me denken aan ‘de pot die de ketel verwijt’. Maar ik moet toegeven dat dit best hilarisch is door iemand die lid is van een partij zoals de PVV die een hele Godsdienst wil verbieden. Oeps, nou vergat ik eventjes dat je helemaal geen ‘lid’ kunt zijn van de PVV 😉

        1. Gielah

          Het is geen godsdienst.
          Het is op zijn best (óók) een afgodendienst ( je noemde vroeger de satanskerk toch ook geen godsdienst? ) maar het is voornamelijk een politieke ideologie.
          De islam wil de wereld veroveren en ons allen in slavernij brengen.
          Punt uit.
          Alleen een volslagen van de pot gerukte idioot toont daar respect voor.
          Angst is een heel wat verstandiger reactie, als het om de islam gaat.

          De zogenaamde islamofoben ( een term waar hele nare mensen altijd mee komen aanzetten…. en die bij ons meteen de seinen op rood moeten zetten)
          zijn in deze dus de meest realistische mensen, in deze tijd.
          Veel erger en gevaarlijker dan de islam valt er namelijk onmogelijk te verzinnen!

          1. Chr26

            De islam is wel een Godsdienst net als het jodendom en het christendom, en net zoals bij de laatst opgenoemde religies heb je onder moslims zeker mensen tussen zitten die niet in vrijheid geloven, dat klopt. Maar beste Gielah, door de islam weg te zetten als een ‘fascistische ideologie’ tref je heel veel mensen incl. de auteur van deze blog, en nog veel anderen die niks moeten hebben met terrorisme, en dat vind ik een kwalijke zaak.

          2. Jacobus

            De bijdragen van Gielah zijn altijd weer een pijnlijke illustratie van de morele verloedering die in dit land door Wilders is ingezet.
            Het is van een ziekmakende kwaadaardigheid.

    3. arie_jansz

      hoera…een SPer op DDS…

      moet wel lachen om de objectieve houding van de SP jegens de PVV…bij wie wil jij in het gevlei komen?

      1. Chr26

        @Arie

        Neehoor er is geen sprake van gevlei, maar wat ik bedoel is dat je het in principe fundamenteel met elkaar oneens kunt zijn maar toch op 1 punt wel je grootste tegenstander in de politiek ook gelijk kunt geven als jij vind dat ze gelijk hebben.

        “even a broken watch is right twice a day” 😉

  20. Chr26

    Natuurlijk zijn die ‘sociale’ punten van de PVV voor staat in mijn ogen niks anders dan opportunisme, om zoveel mogelijk stemmen te winnen. Zoveelste bewijs dat je met een SP verkiezingsprogramma heel ver kunt komen.

    1. zomaar

      hoe verklaar jij , dan die 26 zetels voor de SP , in 2006 , (mits ze meegegaan waren in het vormen van een regering ).

      kom zal het je even uitleggen , voor de verkiezingen , stelde de SP voor , als zij verkozen zouden worden door het volk .

      ieder uitkeringstrekker er 10% op vooruit zou gaan , mist zij deel zouden nemen in de regering.

      en zij kregen zoveel mogelijk stemmen , van eenieder die een uitkering genoot (sociale uitkering )

      1. Chr26

        Ja, dus??? dat heet solidair zijn met je naasten;)

        1. zomaar

          dus ook kregen zij jou stem voor 10$ meer sociale uitkering , waarvan dacht jij dat dit betaalt moet worden?.

          de werkman verder uitkleden om ons land vol te plempen met uitkeringstrekkers , dan ben je goed bezig .

          1. Chr26

            Neehoor! Veel van de belastingen gaan juist niet tengoede in de zorg maar wordt verspilt aan bureaucratie, bonussen, buiten proportionele inkomsten aan zorgverzekeraars. Daar kan heus wat geld van af, en dan blijft er genoeg geld over die tengoede in de zorg besteed kan worden, zonder belastingen te verhogen

    2. Anna

      Chr26 Wat “opportunisme” betreft. Partij met een goede toekomstvisie en daar naar handelt op het gebied van OS,islam,immigratie, windmolens, euro en EU opportunisme in de schoenen schuiven?

      1. Chr26

        in 2006 had de SP onder Marijnissen 26 (lang voordat de PVV een serieuze optie was). Hoe kan het nou dat de SP bijna gehalveerd is terwijl de PVV aanhang alleen maar toegenomen is??

        Nou simpel: De populariteit van de PVV heeft Wilders grotendeels te danken aan voormalige SP (en PvdA) kiezers, vandaar dat het Wilders ook enigszins goed uitkomt om zich sociaal voor te doen. Dat noem ik opportunisme, want dat is hij allerminst!

        1. Anna

          Chr26 Ach, PVV zou zich sociaal voordoen? Wilders heeft zijn populariteit te danken aan verkiezingsprogramma, uitstekende mensen en buitengewoon goed oppositie voeren.

  21. Jasterke

    en van Alexander Pechtold horen we óók niet echt veel meer…

    1. Anna

      Jasterke De islam staat volop in het vizier. Dan kruipt Alexander Pechtold angstig in zijn schulp. Stel dat zijn nieuwe kiezers weglopen.

      1. Jasterke

        mm…ik zou dat kruipen eigenlijk best graag willen meemaken…

    2. Eminem2

      Hoewel ik hem bijzonder laag acht (genocideontkenner), meen ik ergens gelezen te hebben dat hij graag zou willen dat alle kranten cartoons van Charlie Hebdo op de voorpagina zouden plaatsen. Maar als ik dat niet gedroomd heb, dan heeft deze opmerking van hem zeker bijzonder weinig aandacht in de media gekregen, wat ik ook niet direct zou kunnen verklaren. Want dit zou D66 waarschijnlijk zetels kosten ten gunste van “echt” links, met welke laatste een groot deel van de media sympathiseert.

  22. Kuifje

    Hoe meer het gelijk van Geert Wilders blijkt des te harder de media en politieke elite tegen Wilders aanschopt en alles inzet om het kapot te maken.

    Alles word uit de kast gehaald om Wilders politieke uit te schakelen; zelfs de rechter.

    Nu word de “minder” uitspraak als excuus gebruikt om niet met hem samen te werken en de mensen te laten geloven dat een stem op de PVV een verloren stem is. Want dat is de (verborgen) boodschap van het artikel in Trouw.

    Dit hele gebeuren toont aan hoe hypocriet de politieke en media elite is.

    Toen een paar jaar geleden Van bommel van de SP in een protestmars uit luide borst mee scandeerde “hamas, hamas, alle joden aan het gas” was er niemand van de correcte elite die daar bezwaren mee had.

    De week voordat Wilders zijn uitspraak deed over minder Marokkanen, debatteerde de Tweede Kamer over het initiatiefwetsvoorstel van VVD-er Bosman. Het is gericht op hetzelfde als wat Wilders wil, maar dan voor Antillianen. Bosman wil minder Antillianen en hij ‘gaat dat regelen’.

    De PvdA heeft veel grovere uitspraken gedaan over Marokkanen maar die uitspraken worden door de media volkomen genegeerd.

    Spekman PvdA 2008: “We moeten Marokkanen vernederen”
    Samson PvdA 2011: “Marokkanen monopolie op geweld”.
    Rob Oudkerk PvdA Amsterdam: Kut Marokkanen

    Geen media ophef over deze uitspraken en geen aangifte.

    De PVV wil:

    – Vrijwillige remigratie
    – Minder immigratie
    – Uitzetten criminelen met een dubbel paspoort

    Wilders heeft vele malen herhaald dat hij natuurlijk niet de normale, hardwerkende, geen last veroorzakende Marokkaan uit wil zetten. Wilders heeft het over criminele Marokkanen (en criminele buitenlanders). Dat staat ook in zijn programma en hij heeft dat ook in het verleden verschillende malen gezegd. Hij noemde Marokkanen vanwege de zeer hoge criminaliteit in die groep.

    Maar het gaat natuurlijk bij deze zaak niet om de feiten; het gaat erom om de PVV politiek uit te schakelen.

    En om dat doel te bereiken word alles uit de kast gehaald door de media en politieke elite.

  23. Willie.F

    Arie Jansz 11.31.uur

    Dat vind ik wel een nadeel van de SP dat de kwalificatie niet is je deskundigheid voor een baan als politici maar de bereidheid om je halve salaris aan de partij te schenken .
    Waarbij de belastingbetaler via de schenkingsmethode ook nog wordt opgelicht. Zeg maar verrijking van de partijkas over de rug van deze. Gezien deze belasting teruggaaf zijn de SP politici de duurste voor de belastingbetaler.

  24. rinus

    Inmiddels wil de Duitse PvdA (SPD) de om te beginnen in Leipzig de vrijheid van meningsuiting afschaffen. Dit soort strontbakken staken eerder nog borden en potloden in delucht. Zie Postonline, Bert Brussen.

    1. arie_jansz

      post online, Bert Brussen….dan moet het wel waar zijn!

  25. Jasterke

    Wij mogen best nog vrijuit spreken…op papier
    maar praktisch is die vrijheid knap begrensd
    en lijkt het wijzer elke waarheid te verbloemen,
    .
    want wie vrij spreekt wordt Wettelijk ontmenst
    (’t is hier niet nodig man en Geert te noemen)
    maar Misdaad-vrijheid is er juist weer wél !
    .
    dus dit Gezag kan doen en laten wat Zij wil
    maar het is “ongepast” Haar schoftenstreken te benoemen
    dus SCHRIJVEN wij maar: “Wij zijn Charlie” dus…
    .
    maar binnenkort is zelfs ook dàt verboden…
    dan schiet of steekt MEN je “gewoon” onder de zoden !

  26. JanvanEechoud

    @ Normale mensen,

    Ik had ook best wel tijd om te bakkeleien met bepaalde figuren.
    Maar, als je daar nu over nadenkt…. is het niet doodzonde van je tijd? Eindeloos welles – nietes?

    Zie het nou maar als je reinste vervuilen van een serieus blog.
    Mvg, Jan v. E.

    1. Jasterke

      tja….de geest is wel gewillig, maar niet gék ! 😛

  27. H.Vaes

    De PVV heeft wel degelijk invloed.Alle moties van de PVV die verworpen worden……worden even later door andere partijen ingediend en aangenomen. Dus wel degelijk invloed.

    1. Chr26

      De PVV kan wel 75 zetels krijgen maar dan nog zullen ze geen invloed hebben als er niet 1 partij is die met hun samen wil werken, althans niet in de regering;)

      1. zomaar

        geloof mij nauw, als het zo zou mogen zijn dat de PVV de groots partij (vereniging) wordt bij de volgende verkiezingen , de rest (een deel) , aan zal schuiven .

        zij kunnen het pluche niet missen , immers vandaaruit worden partijleden van hen op mooie baantjes geplaatst met riante inkomsten.

        dat zouden zij dan zomaar kwijt zijn .

        1. Jasterke

          mee eens @zomaar….dan staan ze domweg te dringen om te mogen méé-regeren…

          1. Chr26

            Ach ja?? Ben je dan niet de ‘dissidenten’ van de PVV vergeten die nu hun VNL begonnen zijn. Het is een lachtertje en natuurlijk zullen ze niet veel zetels winnen, maar de kans is er wel dat ze een paar zetels zullen winnen, en bij wie vandaan? Niet van links zou ik zeggen 😉

            Sjonge jonge jonge, en ik maar denken dat de verdeeldheid bij links erg was

        2. zomaar

          Chr26

          12 januari 2015 at 13:09

          citaat “Ach ja?? Ben je dan niet de ‘dissidenten’ van de PVV vergeten die nu hun VNL begonnen zijn. Het is een lachtertje en natuurlijk zullen ze niet veel zetels winnen, maar de kans is er wel dat ze een paar zetels zullen winnen, en bij wie vandaan? Niet van links zou ik zeggen ;)”.

          stel dat de VNL een zetel behaalt en de PVV 75 , dan vormen zij (als zij willen) de meerderheid in de tweede kamer!!.

          ik lach me suf !!, hebben zij die oude farizeeërsbende , die al decennia hier de dienst uitmaken niet nodig .

          ik lag me suf , bij deze gedachten

          1. Chr26

            ahahahaa dat geloof jij toch niet, of wel?

  28. Anna

    Dat stuk in Trouw is geschreven door Groen-Links dame Romana Abels die evenals Halsema haar kinderen van de zwarte school haalde omdat er o.a. straattaal werd gesproken en veel importbruiden aanwezig waren. Zulke stukken kunnen we dus verwachten van een Groen-Links parlementsredacteur in christelijk dagblad Trouw. De hypocriete Groen-Links moeders.

  29. Wachteres

    Laten we eens goed bekijken wat er werkelijk aan de hand is.

    Onze ‘elites’ vonden het ‘verschrikkulluk’ dat Wilders ‘minder, minder, minder Marokkanen’ riep.

    Dat betekent dus dat zij in feite voor ‘meer, meer, meer Marokkanen’ zijn.

    En dat blijkt ook wel, want van hen is er niemand op tegen dat er jaarlijks tienduizenden, Europees bezien nog veel meer, moslims, dus niet alleen Marokkanen, binnenstromen.

    Het gedrag van onze kamerleden is trouwens ook nog ongelofelijk hypocriet, omdat zij konden weten, dat heeft Wilders nooit verzwegen, dat hij een stop wil op de instroom vanuit moslimlanden.

    En als er in heel Europa ontzettend veel problemen ontstaan uit die instroom, dan zwijgen ze of zij ontkennen de problemen zoveel mogelijk.

    En mocht kritiek op hun beleid toch doorgaan dan zal er, net als in Zweden nu al het geval is, in de EU een wet komen waarin het verboden wordt kritiek op de islam of op het immigratiebeleid van de EU te hebben.

    Het is dan ook het toppunt van hypocrisie en schijnheiligheid als de regeringsleiders met elkaar in Parijs gaan demonstreren tegen moslimgeweld.

    Eerst uit veelal zeer primitieve landen, waar fundamentalistische islamitische opvattingen heersen, JARENLANG tienduizenden ‘vluchtelingen’, pardon gelukszoekers, laten binnenkomen en dan ach en wee roepen als zij hun gewelddadige opvattingen in de praktijk gaan brengen.

    En natuurlijk zorgen de elites er ook wel voor dat ze zelf zo min mogelijk last hebben van de door hen zo verheerlijkte multiculti-samenleving: Ze wonen meestal in blanke wijken en hun kinderen gaan daar naar blanke scholen.

    Zelfs de financiële problemen, die er logischerwijs mee gepaard gaan, worden op het gewone volk afgewenteld.

    ONBEGRIJPELIJK dat er nog mensen zijn die op D’66 stemmen. Alexander kan niet wachten tot Turkije bij de Eu is, wat onder meer tot gevolg zal hebben dat in principe heel Noord-Afrika Europa kan binnenstromen. Erdogan hoeft hen alleen maar [voor veel geld] paspoorten te verkopen – in Bulgarije gerbeurt dat ook al – en binnen een aantal decennia zal de EU zijn teruggevallen naar de voor-middeleeuwen.

    Die man is of verschrikkelijk kwaadaardig of ongelofelijk achterlijk. Laten we voor hem hopen dat het laatste het geval is.

    De aanhangers van die partij beschouw ik als debielen en ik weiger met hen in discussie te gaan.

    Onbegonnen werk!

    1. Eminem2

      Wachteres schreef:

      “Onze ‘elites’ vonden het ‘verschrikkulluk’ dat Wilders ‘minder, minder, minder Marokkanen’ riep.”

      Alleen dat *heeft* hij niet geroepen! (Hoewel het wat mij betreft wel degelijk toegestaan zou moeten zijn om dit te roepen).

      1. Wachteres

        Ik weet het @Eminem2, hij vroeg aan de aanwezigen of ze ‘meer of minder Marokkanen’ wilden.

  30. janszm

    @ arie_janszn, jacobus en vele anderen

    Ik vraag mij af, wie van u enige kennis heeft over de koran, hadith of de sira. Uit de vele reacties blijkt dat die kennis niets is.
    Het kan geen kwaad om vandaag de site van de ‘Vrijspreker’ te gaan en daar enige kennis op te doen aangaande de islam.
    Het zal u verbazen hoe “vredelievend” diezelfde islam is voor arie, jacobus, gielah, maaike en mij.

    Die moslimvrouwen maar kwijlen, dat zij dezelfde rechten als mannen hebben: een beetje dom.
    Eén van die sirawetten is: een man betaalt de bruidsschat voor de SEKSUELE ORGANEN van de vrouw. Een moslimman wil alleen de vagina en de baarmoeder, de rest is last.

    1. arie_jansz

      Kijk mede-reaguurdertjes op DDS…

      Dit is nou een echte trol..

      “Janszm”

  31. Seneca

    Beste Niek,
    Doe mij een plezier en reageer niet meer op reacties van Arie Jansz, Jacobus en Maaike. Hoe minder reacties zij krijgen, des te eerder worden zij door de overheid ontslagen en blijven wij gespaard van dit geraaskal.

    1. Anna

      U gaat zich toch niet zo gedragen als de socialist Hollande?

    2. Maaike

      Seneca,
      Doe mij een plezier en stop met je stompzinnige geblaat. Als u niet tegen een andere mening kunt gaat u maar in Rusland of de Arabische Emiraten zitten.

  32. Seneca

    Geachte medebloggers!
    DRINGENDE OPROEP! Geef geen reactie(s) op de stellingen van nogmaals Arie jansz, Maaike en Jacobus. Het is paarlen voor de zwijnen en het enige dat het kost is ergernis!!

    1. Anna

      Seneca. Ga zeker niet naar u luisteren. Met eenzijdige meningen is het moeilijk discussiëren.

    2. zomaar

      je hebt gelijk , alleen ik vindt het wel prachtig , als je een weerwoord geeft, en zij niet verder komen dan je wijzen van schrijven , of taalfouten (typefouten) die je maakt .

      dat geeft aan dat deze oetlullen gedrogeerd zijn door het Internationale denken , en niet verder kijken dan hun neus lang is , als het nu de neus van Charel de Gaulle betrof , zouden zij heel ver kunnen kijken , maar helaas

    3. Jacobus

      Dit is een pijnlijk gebaar van onmacht. Een discussieblog onwaardig.

      1. arie_jansz

        Och jee…wat zielig…

        Na trol, houd je bek, een oproep om een afwijkende mening collectief te negeren(sic) een dodelijke ziekte, beschuldigingen dat je bij een geheim schrijverscollectief hoort, hoerenzoon en branden in de hel…en nog meer van dat fraais, komt er nu ook nog “oetlul” bij

        En dan mag ik niet zeggen dat het hier barst van de tokkies?

        Idd. Het barst hier van de PVV-tokkies.

        1. Jasterke

          en die zetten veel onbenul knap voor de blokkies 😛

        2. Pieter G

          Het barst hier van de PVV-tokkies.

          U bedoelt vrijheidsstrijders?

          Niet alleen hier hoor.
          Dit land is door de oude stoffige partijen waaronder de PVDA kapot gemaakt.

          Wen er maar aan dat er dan krachten vrijkomen die de boel willen en gaan redden.
          Iemand moet het doen.
          Schelden helpt dan niet.

          U lijkt eigenlijk op een patiënt die erg in de war is en zijn hulpverleners uitscheld.
          Ja zelfs niet geholpen wil worden.

          Ik wil u toch adviseren minder agressief op uw PVV hulpverleners te reageren.
          Per slot van rekening moeten die de rotzooi opruimen.
          En dat doen ze met heel veel liefde en aandacht voor hun medemens.
          Maar intolerantie wordt niet getolereerd.

          Aan alles komt een einde, zo is het leven.
          Oude stoffige partijen hebben dit land NIETS meer te bieden. Zij zijn de oorzaak van problemen waaronder het islam probleem.

          Dan komen vanzelf de hulpverleners om goed te doen.
          Snapt u Arie?

      2. Jasterke

        haha…da’s ’n slimme 😛

    4. rinus

      Moet iedereen lekker zelf weten op wie en hoe men reageert. Dat kan je voor anderen niet uitmaken.

      Ik reageer niet op PvdA-fans of noem ze socialisten en ”restlinks”. Ik heb vanaf mijn jonge jaren genoeg meegemaakt en gezien van deze arrogante ”arbeiders”partij en haar (lokale) politici. Ze hebben de mensen in de oudere wijken laten vallen als een baksteen. En dan heb ik het nog niet eens over waar de partij tegenwoordig voor staat. Hier in de wijk barst het met verkiezingstijd van die rooie jasjes en roosjes. De enige straat hier die vrijwel alleen wordt bewoond door autochtonen slaan ze bewust over.

      Hier zijn ze namelijk bij niemand welkom, punt. Als ik ze ergens zie en ze willen praten wuif ik ze weg. Opzouten, wegwezen met je foldertjes. Het is geteisem. We zijn de PvdA en alles wat ermee te maken heeft door de jaren heen gaan haten. Krijgen geen woord meer.

      Als de PvdA ooit kapot gaat, is het hier groot feest.

  33. Jasterke

    haha de ”Gidsen” dienen zich alweer bij bosjes aan

    hoe rustig zou het zijn als men straks onbezoldigd bleef

    man man….je kon over de lege Kamerzetels lopen

    geen hond ging voor de Bühne over de schreef !

    .

    geen mens zou zijn/haar pen in leugenwater dopen

    maar nu…nú komt het hele poppenspel op dreef

    inhoudelijk valt er geen touw aan vast te knopen

    want ze praten domweg dommer dan m’n kleine neef,

    én dromen ze.. de race ligt vàst nog voor ons open

    nog altijd stekeblind voor Toon en tante Sjaan…

    .

    en vol bravoure schiet men de verbale pijlen

    maar ‘t Volk gaat straks de hele boedel veilen !

  34. Johan de Wit

    Geweldig hoe sommige zichzelf volgens mij buitengewoon intelligent vindende mensen hier reacties plaatsen. Zoals bijv. Chr 26. Vind als PVV sociale standpunten inneemt dit opportunistisch, maar als de SP dit doet dit solidair met je naasten. Hoe dom en lomp kunnen deze reacties nog worden. Deze persoon leeft volgens mij compleet buiten de werkelijkheid.
    Mijn vader riep vroeger al: Democratie is ook niet alles, als de stemmers dom zijn, zijn de leiders die ze kiezen nog dommer. Dus je kunt je afvragen wie deze meneer met “tokkies” bedoelt, ik denk zijn collega SP stemmers. Overigens wel geweldig dat er steeds meer anti-PVV reageerders op deze site komen om te de PVV naar beneden te halen. Ik denk dat ze compleet in paniek zijn over de te verwachten hoge virtuele stemmen aan de PVV. Tja als je zelf geen argumenten meer hebt, maak je gewoon een ander zwart, nietwaar. En dan zeggen dat anderen geen argumenten hebben. Haa

    1. Chr26

      @Johan de Wit.

      Het zal je misschien ontgaan dat de SP al een beetje langer in de tweede kamer rond dwareld lang voordat Wilders uberhaupt iets te zeggen had. Hij heeft zijn bestaansrecht te danken aan de SP, aangezien zijn PVV zo’n beetje de hele SP verkiezingsprogramma overgenomen heeft, minus hun fascisme dan

      1. Jasterke

        eindelijk eens iemand van het “vijandelijke Kamp” die het bestaansrecht van de PVV tenminste ruiterlijk toegeeft… ( in onschuld weliswaar, maar ik beschouw dit dan maar als 1 begin…)

      2. toetssteen

        @Chr 26
        Zou u zo vriendelijk willen zijn die SP punten allemaal op te noemen?
        Want keer op keer hoor ik beweren dat de programma punten eender zijn, maar wat men mist is als het op stemmen aankomt de PVV meestentijds gewoon met de VVD mee stemt. En de SP met Groen Links.

        1. Chr26

          Nou Toetssteen, feitelijk gezien worden PVV moties in de kamer vaak door de SP en andersom. AOW 65, tegen meer marktwerking in de zorg, meer investering in de zorg, kleinschaliger onderwijs, meer blauw op straat, tegen ontslagversoepeling, bezuinigen op het koningshuis, en een kritische houding tegenover de EU.

          Dit zijn allemaal issues waar de PVV een groter bondgenoot van de SP blijkt te zijn dan GL.

          Mind you, in mijn ogen is de PVV de laatste partij waar ik op zou stemmen maar dat er op aantal belangrijke issues verdacht veel overeenkomsten zijn is een feit die ik nog anderen hier kunnen ontkennen.

          Fleur Agema heeft dit trouwens in haar eigen woorden toegegeven

          1. toetssteen

            @Chr26

            Zucht, 65, u heeft volkomen gemist dat op de avond van de verkiezingen de sociale partner (lees vakbonden en werkgevers) tot een overeenkomen waren gekomen. 67.
            Een overeenkomst tussen de sociale partners wordt per definitie aangenomen als staand.

            Dus skip die maar.

            Voor de rest:

            http://blog.tomlouwerse.nl/2011/05/sp-trouwste-bondgenoot-van-de-pvv.html

            Conclusie, u praat onzin.

  35. ikwoudatiedereennadacht

    Meestal hebben de artikelen op dds betrekking op min of meer actuele zaken. Als het even kan met wat sneren naar Wilders. Ik kan mij goed voorstellen dat het momenteel niet meevalt om, inhakend op de actualiteit, iets negatiefs te schrijven over de islamstandpunten van Wilders of zijn, vlgs peilingen, grootste partij van Nederland. Gelukkig, er staat in Trouw (het blad dat meestal niet zo’n geweldige pers heeft op dds, maar ja, soms moet je wat !) iets negatiefs over Wilders, dus daar gaan we dan maar weer.
    En Jacobus en companen zorgen (als een onvermoeibaar estafetteteam met oogkleppen) wel voor de rest van het beoogde effect, want behalve het op Wilders inhakken is een hoog aantal reacties natuurlijk ook een doel van dit artikel.

    1. Jasterke

      allicht, maar dat nemen we dan maar voor lief beste… 😛

  36. Mike V.

    Het bericht zegt meer iets over de uitsluitende oude partijen dan over de PVV. Het zegt meer iets over de starheid en angst voor het nieuwe, de PVV. Het is politieke apartheid, het uitsluiten van andere partijen omdat ze niet hetzelfde denken dan de soeverniteitsweggevende landverraders. Het is vasthouden aan de archaische baantjesmachine die nog volop draait. Het zegt iets over dat de strijd nog lang niet gestreden is en dat het veelkoppige linkse monster nog jarenlang zijn terreur kan uitoefenen over ’s lands weldenkende mensen. Zoals de slangen van de kop van Medusa zijn de uitlopers van links die zich als een welbekende enge ziekte zich tot in de haarvaten van de samenleving heeft ingevroten om het einde van onze mooie samenleving en welvaar tot een einde te brengen. Wat daarna komt is nog in het ongewisse maar iets zegt me dat het te maken zal hebben met een geweldadige veroveringsideologie met een religieus sausje waarvan we dagelijks als in een boxwedstrijd al plaagstootjes krijgen.

  37. Le Pro 58

    Maart 2015 komt gevoelsmatig erg dichtbij , vandaar deze propaganda hetze , de Wilders aanhangers zal u niet verbazen groeit met de minuut .
    Maurice de Hond zijn peiling ploft van allemaal PVV wat de klok slaat .
    Hoe komt dit nu vraagt men zich af , welnu door dit soort roeptoeters die vergeten zijn dat de wereld door gaat met draaien en in een periode van 10 jaar Wilders er heel wat tegenstrijdigheden de revu gepasseerd zijn .
    De huilie huilie gangers staan op een gegeven moment totaal in hun hemd .
    Het zou geweldig zijn als zij dan toch in genade mee mogen debateren , uiteindelijk geld voor een VVD of een D66 of een CDA dat wat Wilders voorstaat een echte democratie kan zijn , alleen dan met echte lijnen uitgezet .

  38. Johan de Wit

    Wederom geweldig reactie van deze reageerder. Sp opgericht in 1972 naar beeld van maoïstische partij, oftewel communistisch, nu we weten wat dat communisme ons heeft gebracht. Pas nu sinds China het kapitalisme begint te omhelsen groeit daar de economie. Ook wel een aardige kromme gedachtengang. Wilders afkomstig vanuit de VVD, heeft bijna het volledige SP programma overgenomen. Hoe krijg je het verzonnen. Je moet toch een aardige kronkel in je hoofd hebben wil je dat bedenken. Ongetwijfeld een werkloze ambtenaar die hoopt ooit weer in gemeentelijke dienst te komenen op DDS zijn frustraties kwijt te kunnen. Forget it Boy, met die mentaliteit

    1. Jacobus

      Die arme Joost Niemöller, hij is triest van het padje.
      Hij probeerde het eerst een tijdje met de MH17 hoax maar nu probeert hij het met de aanslag. Weinigen nemen hem nog serieus maar gelukkig heeft hij nog een dozijn trouwe fans.

      1. VVM

        Als de boodschap je niet bevalt kan je altijd nog de boodschapper aanvallen, niet Jacobus?

        Alsof jij volle zalen trekt met islamofilie…

      2. W.H.J. Reiss

        De kots van gluiperigheid loopt nu echt langs je bek af ! Je eigen kinderen laten uitmoorden is al erg genoeg, maar laat het daarbij !

        1. W.H.J. Reiss

          Mail was voor ‘Sjonny’ Jacobus.

          1. arie_jansz

            Mijn hemel, wat een diskwalificatie! Ronduit schandalige reactie wederom.

            Is het toegestaan om maar te blijven beledigen en tieren op deze site?

        2. Maaike

          W.H.J. Reiss, kunt u stoppen, alstublieft, met uw schunnige taal? En laat ik u nog wat aanraden, haal de link met uw kantoor weg, want wat u hier uitkraamt, daar zou geen enkel weldenkend mens zijn financieel beheer aan toe vertrouwen. Dat is echt geen reclame.

  39. The Fox

    Politiek is een vuig spel. Stel je bent PvdA of VVD en je staat er slecht voor in de peilingen vanwege gevoerd beleid, waar jezelf content over bent, maar niet begrepen wordt door de kiezer. De kans dat je je traditionele achterban terug kan halen op korte termijn is erg klein.

    Wacht we kunnen natuurlijk de stenografen van het Binnenhof inzetten om PVV te marginaliseren. Dus laten we een fluistercampagne beginnen, hoe ineffectief de enige oppositie is en misschien komen de stemmen terecht bij de constructie oppositie (die geen oppositie is).

    Zo vlak voor 18 maart is er geen toeval. Gisteren hadden we plotseling weer Rutte bij Buitenhof met uitspraken dat je even dacht dat hij rechts was.

    En er komt nog veel meer daar de VVD er relatief heel veel geld tegen aan wil gooien. En laten we hopen dat het geen effect heeft en dat ze met een lege kas en afgebrande leider blijven zitten.

  40. Tosjacq

    Het lijkt dat jacobus een echte linkse d’66 man is ook gewoon een onderkruiper met achterbakse bedoelingen, die nergens opslaan ik hoop dat hij van zijn uitkeringen , subsidies en smeergeld als uitverkorene van de linkse partijen ooit eens leert begrijpen hoe erg wij onze Nederlandse staat verkwanselen door die linkse bende

    1. Jacobus

      Zo achterbaks kan het toch niet zijn, Tosjacq, ik geef precies en transparant aan wat ik vind en dat standpunt wijkt kennelijk af van dat van jou. De gedachte dat je voor het innemen van deze standpunten in aanmerking komt voor uitkeringen, subsidies en smeergeld was me niet bekend maar mogelijk wil je me informeren over de instanties die bereid zijn me die betalingen te doen. Naast mijn gewone werk sla ik een extra zakcent niet af.

    2. arie_jansz

      Nieuwe naam, oude PVV-tokkietaal.

      Tosjacq..de zoveelste tokkietrol

  41. Jasterke

    In sites & spelonken is Zuigtrol de baas
    die kleineert wat hij kan en dat lukt vaak helaas.
    maar ja, “c’est la Vie” wordt er weleens gezegd
    dat klinkt niet echt best, maar het is wél terecht,
    dus proberen wij maar dat gezuig te negeren
    want die Jacobus & _janszn, zijn niet meer te bekeren
    hoewel, waar ’t gelukt is, voelde dat ook niet goed,
    want hoor- wederhoor zit “tokkies” diep in ‘t bloed…
    maar we geven niet op, want het eind is in zicht
    dan doet hier de trollenmoller eindelijk z’n plicht !

  42. arie_jansz

    jansz praat graag over politiek
    Niet alleen met links, maar ook met de PVV-kliek.

    Begrip en respect zou hier moeten gelden
    En niet steeds dat smerige schelden.

    Jasterke lijkt me een redelijke vent
    Doe dan niet lelijker dan je echt bent.

    Samen kunnen we best door een deur
    Ondanks een enorm verschil in politieke kleur.

    Hier van mij een fictief potje bier
    Hoop dat het zorg voor meer discussie en plezier

  43. Jasterke

    proost…’n prima pleister op een wonde,
    op ‘n bont- en blauwgeschopte scheen
    dus morgen weer een nieuwe ronde….
    maar IEDER MENS BLIJFT ER WÉL ÉÉN !
    .

    Toevallig !!! 😛

  44. Jasterke

    p.s.

    eigenlijk heb ik spijt van die glimlach !!!

  45. Frits B

    Alle welles/nietes in de reacties ten spijt: het feit blijft dat de PVV in de Kamer genegeerd wordt en daardoor geen effectieve inbreng heeft. Al bezet de PVV 51% van de zetels, dan nog is regeringsmacht buiten bereik omdat de andere partijen liever een minderheidsregering zullen vormen dan met de PVV in zee gaan. Kun je ondemocratisch noemen, maar zo werkt het wel in de politiek; zie overigens ook Denemarken en Zweden. En de oorzaak ligt voor een groot deel in de aanpak van de PVV: monomaan en vaak bot. Dat is in de Nederlandse politiek niet handig; wij polderen. En dan kun je honderd keer gelijk hebben, maar resultaten boek je er niet mee. Het is als met de (Japanse) parabel van de eik en de bamboe: als het stormt, wordt de stugge eik ontworteld terwijl de meegevende bamboe blijft staan. Of iets westerser: met honing vang je meer vliegen dan met azijn.

    1. JanvanEechoud

      “de aanpak van de PVV: monomaan en vaak bot”
      Wij noemen dat “eerlijk”! Klare taal!

      Mvg. Jan v. E.

      1. Frits B

        Maar het is niet constructief. Wat heb je er dan aan? Je zit toch niet in de Kamer voor het presentiegeld? Je wilt iets bereiken ten gunste van het land, en dan moet je niet beginnen met de rest van de volksvertegenwoordiging steeds weer op de kast te jagen. Ik heb bij de laatste twee verkiezingen braaf PVV gestemd want ik ben het met hun ideeën grotendeels eens, maar begin te bedenken dat het verloren stemmen zijn.

  46. VVM

    En zo worden we het kalifaat ingepolderd…..

    1. W.H.J. Reiss

      En dat met Rubberen Rutte ! Die Rutte is een ware moslim, want hij wacht op zijn 72 maagden ! Allen getooid met de gebruikelijke ‘kopvod’ !

  47. J.C.

    Ik zat zojuist tegen beter in weer eens naar RTL late Night te kijken. Natuurlijk werd het onderwerp “Parijs” uitgebreid besproken. Maar wie zaten er aan tafel:
    een stelletje pro islam luxe poezen, die vrij mochten afgeven op de PVV. Overigens was er niemand van “extreem rechts”, zoals de zich niet positief over de islam uitlatende mensen, door de luxe poezen werden genoemd.

    Een duidelijker visitekaartje van de PVV bashende RTL is niet mogelijk. Overigens is het door de belastingbetaler gesubsidieerde programma van Jinek (NPO) minstens zo erg.

    Arm Nederland.

  48. Jasterke

    ach, ’n ÉCHT gewaarschuwd mens stemt PVV…

Reacties zijn gesloten.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.