Inwoners Gouda woedend over doordrukken megamoskee

De bewoners staan voor een voldongen feit. Het islamitisch paleis komt er, inclusief de vrouwendiscriminerende muur.

Het overwegend linkse college van Gouda drukt de megamoskee erdoor, inclusief de speciale muur om de moskeegaande moslims te beschermen tegen de vrouwen die werken bij de aangrenzende gehandicaptenopvang en een school. En de omwonenden? Die zoeken het maar uit. Alexander Bakker van De Telegraaf was gisteren bij een bewonersavond en ontdekte dat de onrust in Gouda is overgeslagen naar een ware volkswoede:

Tijdens een bewonersavond in het door politieagenten bewaakte ‘Huis van de Stad’ confronteerde onafhankelijk voorzitter en CDA-prominent Wim Deetman de buren met een voldongen feit: “Het draait vanavond om vragen en antwoorden. De gemeenteraad besluit alleen over de kredietaanvraag van de school en het kinderdagverblijf.”

“Om te huilen”, reageert een bewoonster na afloop. Jeroen van Walstijn van de actiegroep ‘Gouda Noord zoals het hoort’ begrijpt de commotie. “Achteraf meepraten. Het stadsbestuur dendert lekker verder.”

De buurtbewoners zijn boos, en terecht. Ze mogen helemaal niet meepraten over de enorme megamoskee, ze mogen alleen ja en amen zeggen op het voorstel. In Gouda doet de PvdA-wethouder Rogier Tetteroo, bekend van zijn sussende woorden als het gaat om de muur die de mannen van de vrouwen moet scheiden – want vrouwendiscriminatie is hartstikke oké, olé, olé! -, net alsof hij de opkomst prachtig vindt. “Niemand kan nog stellen dat lokale democratie hier niet leeft.”

Man, man, man. Er is pas sprake van lokale democratie als de buurtbewoners ook echt iets te zeggen hebben over de komst van de megamoskee. Dat is in dit geval niet zo. Aan dit besluit is niks democratisch. Wat een farce. Logisch dus dat de mensen in Gouda woedend zijn op de politiek. Volgens de krant werd er tijdens de bewonersavond bovendien met geen woord gerept over de vrouwendiscriminatie. Ze lieten de aparte vrouweningang zelfs weg uit de presentatie van de architect. Ook dat nog. Wat een laf gedoe.

Abonneer je gratis en voor niets op het Telegram-kanaal van De Dagelijkse Standaard, en like onze spiksplinternieuwe Facebook-pagina!
In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

121 reacties

  1. DickKraaij

    En nu?

    1. DeManVanIngrid

      en nu?

      Het zal nooit ophouden…

      vers van de pers:

      Dode bij aanslag bijeenkomst Mohammed-tekenaar

      http://nos.nl/artikel/2019296-dode-bij-aanslag-bijeenkomst-mohammed-tekenaar.html

  2. arie_jansz

    zucht….ik vind het pas laf als je een ophitsend stuk schrijft maar niet in wil gaan op alle feiten en procedures die dit met zich meebrengt.

    Ik wil met plezier de besluitvorming uitleggen hoe je uiteindelijk tot een bouwvergunning komt in dit land, maar bij het woord Islam of Moskee is hier alle rede ver te zoeken.

    Ik zou zeggen, ga lekker naar de raad van state….en ook die uitspraak zal je niet bevallen heb ik het vermoeden.

    Uiteindelijk is het een rechtmatig en democratisch genomen besluit waar ook democratisch rechtse partijen niet tegen kunnen en zullen stemmen.

    1. Wilhelmson

      Nou ? De Goudse Moskee is meer dan een normale procedure tot bouwvergunning. Het is een politieke religieuze beslissing geworden. De vraag van alle Nederlanders en buurtbewoners zij terecht.
      Kunnen we die zogenaamd niet-gewelddadige muslims dan wel vertrouwen, als ze die doctrine die wereldwijd zoveel slachtoffers maakt (de ‘klassieke’ sharia) blijven verdedigen? Bevat die doctrine niet te veel en te gevaarlijke ammunitie tegen de openbare orde in een democratie? Wat zal er met de buurt gebeuren ? met gouda ? Alles hee terechte vragen , die onbeantwoord zijn en de buurtbewoners aan de kant gezet.

      1. arie_jansz

        overigens denk ik dat de meeste buurtbewoners uw argumenten niet zullen gebruiken of in meerderheid onderschrijven.

        Het belangrijkste argument voor de buurtbewoner is natuurlijk de overlast die zo’n grote moskee met zich meebrengt.

        1. Wilhelmson

          Heb je gelijk in . Maar dat zouden ze beter wel.
          Kortom, wat doet een moskee van die omvang in gouda ? Bevolkt door hen die de democratische regels niet aanvaarden ? Kan dat wel correct functioneren in een democratische rechtsstaat? Zullen ze hun kinderen niet opvoeden met dermate conflicterende waarden dat deze hier daardoor dikwijls problemen zullen kennen? Een moskee van die omvang zal zeker door de muslims als een politieke overwinning worden gezien . Zal het ene kind dan in Gouda niet ‘plots en onverklaarbaar’ radicaliseren en geweld omarmen, en de andere zich beperken tot een zelf gekozen segregatie?
          Zal dat de samenleving in gouda niet in het gevaar brengen ? Kortom, levert de ingeplante mega moskee geen continue stroom problemen aan ne met onze maatschappij op, én grote frustraties én problemen voor debuurtbewonders, én grootschalige problemen van openbare orde? Het gaat hier niet om een voetbal arena tenslotte.

          Horen moskees van die omvang hier eigenlijk wel thuis?
          Moet de rechtsstaat zich niet tegen die grote gevaren van het islamisme verdedigen ?

          1. arie_jansz

            Uw vragen zijn allen legitiem, doch uw voornaamste angsten zijn in de nederlandse samenleving geen gemeengoed en dus ook nergens opgenomen.

            mooie vraag stelt u overigens, waar ik wel benieuwd
            bij ben of er ook maar 1 raadslid is geweest die
            die vraag heeft gesteld aan BenW
            “Zal dat de samenleving in gouda niet in het gevaar brengen ?”

            dat had namelijk een discussie op kunnen leveren
            en een politiek spel richting de goudse bevolking.
            Ik vrees echter dat geen een raadslid aan die
            vraag gedacht heeft.

            En dus vist iedereen achter het net voor iets waar links en rechts echt geen behoefte aan hebben en zeker niet in een woonwijk.

        2. Antidotum

          @arie,

          Niet echt, buiten de overlast dalen de huizen van de omwonenden in waarde.

          Kent Gouda geen welstandscommissie?
          Zij hadden wellicht door hun gebruikelijke weerbarstigheid en ge-etter, als het normale burgers betreft, de bouw kunnen tegen houden.
          Om de doodeenvoudige reden dat dergelijke bouwstijlen niet in het straatbeeld passen, dat flikken ze ook bij jan met de pet.

          1. Jacobus

            @ Antidotum,

            De bouwvergunning was er niet geweest zonder een positief advies van de Welstandscommissie. Het gebouw werd dus geacht in het straatbeeld te passen.

          2. arie_jansz

            Overigens kan een welstandscommissie ook nog overruled worden door BenW.
            Die jongens worden overgewaardeerd, het is uiteindelijk niet meer en minder dan een advies.

            Overigens gaat welstand niet over de waarde van de huizen.

            Dus ook uit die hoek viel geen stop of verbod te verwachten.

            Ik vrees voor de bewoners in die wijk dat er zeer weinig mogelijk zal zijn, hooguit valt te denken aan:

            – Onrechtmatige daad -> zie wikipedia

            De causaliteit is erg moeilijk aan te tonen, bovendien moet een regel overtreden zijn die bedoeld is om jou voor die waardedaling te behoeden (relativiteitsvereiste).

            De schadevergoedingsregeling uit de wet ruimtelijke ordening ziet alleen op schade agv overheidshandelen.

            Het komt erop neer dat de buurtbewoners kunnen proberen tot indirect beïnvloeden door eens te kijken in het bestemmingsplan als genoemd boven (en bij misstanden vragen om handhaven van het plan door de gemeente) of te achterhalen of er in strijd gehandeld wordt met een regel van de hypotheekverstrekken.

            Meer wegen zie ik niet

            En verder en dieper dan dit ga ik niet… 😉

          3. Pjotter

            Antidotum. De welstandscommissie gaat over schuurtjes, tuinhek-hoogte, dakapelletje en nog meer van die flauwe kul.
            Maar een wijk / stad ontwrichtende zaak islam durft men niet aan, dhimmigedrach.

  3. Wilhelmson

    Die angst en woede van niet-moslims buurtbewoners is, gezien de gekende feiten, legitiem en gegrond. En die angst kan nooit met ontkenning, noch met wat mooie maar hypocriete woorden weggenomen worden.

    1. arie_jansz

      Daar kan ik me heel goed iets bij voorstellen, maar het is ook altijd hetzelfde liedje..gebrek aan kennis en desinteresse wat een gemeente/raad voor u kan betekenen.

      Want voor er ook maar sprake was van een moskee, hoe stond het bv. met het bestemmingsplan?
      Is het bestemmingsplan veranderd om een “openbare ruimte” (OID) te mogen bouwen?
      Zijn daar zienswijzen op binnengekomen…
      Zijn de mensen tijdig bij de politieke fracties geweest/

      Kortom, wat heeft de burger gedaan met zijn rechten?
      Is er een politieke partij geweest die tijdig aan de bel trok?

      Kortom, makkelijk klagen achteraf, maar er waren kansen genoeg…en die liet iedereen fijn aan zich voorbij gaan.

      1. Ronald Zomer

        Het bestemmingsplan was OK. het ging namelijk om een Militair terrein van Defensie. En die bestemming is niet verandert. Immers de ISLAM is dóór en dóór een militaire activiteit.

        Dat bewijst hoe gevaarlijk de ISLAM voor ons, vrije en ware Nederlanders, is.

        Een militair complex in handen van buitenlanders midden in onze samenleving.

        Wat zijn die bestuurders toch een suuuper looosers. Afijn… ook zij zullen opgepakt worden als tzt het rechtse broertje van de PVV aan de macht is. Want nu komen ze ermee weg, maar eens keert de wal het schip.

        Stem op de tzt op te richten nieuwe rechtsere PVV, een partij die wél met oplossingen komt, ook al gaan die soms tegen de grondwet in.

  4. Jacobus

    Frank kan zich niet neerleggen bij een democratisch genomen besluit dat bestuurders op grond van wet en Grondwet ook niet anders hadden kunnen nemen.

    Daarmee is zijn betoog onrechtsstatelijk en ondemocratisch. Mooier kan ik het niet voor hem maken.

    1. Wilhelmson

      Dat kunnen ze wel jacobus indien de veiligheid van de burgers op het spel staat. Of kan je in Nederland zomaar een Neonazi centraal bureautje opzetten denk je ?

      1. Jacobus

        Maar die veiligheid is niet in het geding.

        1. Wilhelmson

          Opnieuw welles nietes. Heb jij dan geen argumenten of komt alles zo maar uit de buik vloeien ?

          1. Ronald Zomer

            Jacobus is een trol. Niet op ingaan. Hij gaat als eerste straks als landverrader veroordeeld worden.

        2. arie_jansz

          wat overigens keurig terug te lezen zal zijn in de plannen.

      2. arie_jansz

        U kunt het vinden Wilhelmson…maar heeft u ook maar 1 letter gelezen van de enorme pakken papier die deze besluiten met zich meebrengt.

        Het zal u dan opvallen dat de factor “Islam” hier niet wordt meegenomen.
        Botweg omdat we in dit land geen onderscheid maken.

        voor u wellicht moeilijk te verteren, ik persoonlijk ben er maar wat blij mee…kunnen u en ik tenminste denken en zeggen wat we willen.

        1. Wilhelmson

          Ik ben het eens en ook oneens. Het gaat hier niet om emoties . Indien we ervan uitgaan dat we geen onderscheid mogen maken tussen religies en bestemmingen voor gebouwen en hun inplantingen dan ja is dit duidelijk een maatschappelijke en juridische noodzaak. Daar zou ik dan niet blij maar toch begrip voor hebben.
          Maar het gaat hem hier om meer dan dat. Men kan de ogen niet sluiten voor wat dit (giga moskee en de rol van de islam) verder inhoudt.

          Daarbij worden vaak toch beslissingen genomen buiten het protocollaire en neutrale ( want dat is er enkel in schijn) , al is het maar uit algemeen of zelfs pure politiek belang.
          Mij gaat het niet om het verteren, eerder om het aanwijzen van in het beste geval duidelijke bestuurlijke bijziendheid. Dat kan alleen bewust en dus politiek zijn dus zou ik het eerder geen bijziendheid maar het een strategie mogen noemen.

    2. lanex

      U en Arie zijn technocratische denkers die de wet letterlijk vertalen, geen ruimte voor subjectiviteit en gevoel van de burger.
      Jullie hebben beiden veel vertrouwen in de gemeente en hun wethouders, hun wil is dus wet, ondanks alle opgevoerde procedures, de gemeente weet precies hoe ze onrust moeten omzeilen.
      Ik denk dat deze wethouders onder bepaalde dwang werken!

      1. Jacobus

        ” Lanex,

        Wel ja, laten we ons in de toepassing van het recht ons niet meer laten leiden door de (Grond)wet maar door de subjectieve islamofobe gevoelens van misleide burgers.

        Weg met de procedures en weg met die hinderlijke wetteksten: het gevoel aan de macht!

        1. Wilhelmson

          Er bestaat een hemelsbreed verschil tussen de vrijheden in onze grondwet en de ideologie va de non-discriminatie .
          Hier ging men zelfs zover de grondwettelijke vrijheden af te schaffen door elk discriminerend gebruik ervan te verbieden. Een duidelijke juridische perversiteit en verkrachting van de grondwet.

      2. arie_jansz

        Dat doe ik nu bewust Lanex,

        En de procedures werken, daar heb ik alle vertrouwen in.

        Het probleem ligt voornamelijk bij de burgers zelf en wellicht de raadsleden die er meer “tamtam” over moeten maken.

        Elke verandering in bestemming, bouwvergunning, inspreekavonden wordne aangekondigd….doch de burger kent zijn rechten slecht en is pas te porren tot aktie als het veel te laat is.

        De wethouders werken inderdaad onder een soort dwang en dat heet de WET.

      3. Wilhelmson

        Kijk lanex , vroeger stond de nederlandse wet net als nu geschreven , maar had ze internationaal hoog aanzien om dat de letter van de wet een lijn was waar rond met met de feiten in de hand een gezonde weg kon en moest zoeken.
        vandaag is de nederlandse wet verwatert tot een napoleontische richtlijn waar gezond verstand en feiten hemelsbreed ver weg liggen.
        Dat is heel onnederlands. Ook laat deze wijze toe dat slimmerds achterpoortjes in die wet gaan gebruiken om die wet te ondermijnen , iets wat je in alle zuid europese landen als spanje , griekenland , italie kan terugvinden.
        De EU is onder franse , latijnse druk en nederland is bijgevolg verzuid-europeiseerd !
        De wet is meer dan de wet ! Dat was het vroeger zo in nederland en toe stond nederland in aanzien .
        Waar staan wij nu ?

    3. zomaar

      men kan (moet) de bouw stil leggen .

      op grond van het discrimineren van vrouwen !!!.

      staat hier in de grondwet Jacobus .

      http://www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1/j9vvihlf299q0sr/vgrnb2er8avw

      1. arie_jansz

        Dat klinkt zeer stellig, waarom bent u zo zeker van uw zaak?

        De bouw zou stil kunnen worden gelegd om diverse redenen, ik denk echter dat uw stelling geen hout zal snijden.

        1. Jacobus

          @ Zomaar,

          Het spijt me om te zeggen maar u verkoopt bizarre onzin. Ook al zou het waar zijn dat er binnen de islam in sommige kringen vrouwen worden gediscrimineerd dan kan daar nooit via een bouwvergunning tegen worden opgetreden. De betreffende vrouwen kunnen naar de rechter lopen en dan zal blijken wie discrimineert en of dat strafbaar is. Het gebouw discrimineert niet.

          1. zomaar

            Jacobus , als eerste reageerde ik op dit schrijven van u , onder .

            Jacobus

            13 februari 2015 at 09:55
            .

            ” Lanex,

            zeker het gebouw discrimineert niet , volkomen gelijk, TOCH !! de architect en of ideologie indeze WEL!!, Jacobus .

            dus men mag geen aparte ingangen in het gebouw plaatsen voor mannen en vrouwen , men zou geen muren mogen plaatsen , om vrouwen uit het oog van mannen te houden .

            en als je de puntjes op de I zet , komt het hele gebouw er nooit .

            afin en dit voor onze Arrie , links meet met de maten van hun democratie , (lees dictatuur), die linkse rakkertjes nemen het niet zo nauw met onze taal en of verworven vrijheden !!, illegaal is legaal , discrimineren doen alleen de Nederlanders en dan nog bij uitstek de PVV.

            zelfs gaan vele linkse rakkertjes hier zover , dat zij uitlatingen betreffende de moslims (islam ), discriminerend vinden , of moslim zijn een ras is .

          2. Jacobus

            2 Zomaar,

            U lijkt zeker te weten dat een bouwvergunning kan worden geweigerd op grond van aparte deuren voor mannen en vrouwen. Op grond van wetsartikel in de Wet op de Ruimtelijke Ordening had u dat dan gedacht?

          3. zomaar

            Jacobus

            13 februari 2015 at 10:51
            .

            2 Zomaar,

            U lijkt zeker te weten dat een bouwvergunning kan worden geweigerd op grond van aparte deuren voor mannen en vrouwen. Op grond van wetsartikel in de Wet op de Ruimtelijke Ordening had u dat dan gedacht?

            het is een publiekelijk geheim , dat dit gebouw voorzien is ,(op tekening) , van gescheiden ingangen en uitgangen , voor beide sekse, dat er muren geplaatst worden om beide sekse , geschieden te houden .

            dus is er hier spraken van discriminatie , en komt deze wet in werking , met (mogelijke) gevolgen dat of de bouwtekening aangepast moet worden , of de bouw tegen gehouden zou kunnen worden op gronde van discriminatie .

            een woord waar jij en Arie, en vele links sociale ruiters graag te pas en onpas mee smijten , zelfs de moslims binnen onze samenleving , en daar buiten , misbruiken het woord discriminatie !.

          4. Jacobus

            @Zomaar,

            Het feit dat een gebouw deuren op het oosten en het westen heeft zegt niets over de reden waarom de bouwvergunningaanvrager dat wenst. Maar ook al zou hij erbij vermelden dat hij dat wil om mannen en vrouwen een gescheiden ingang te bieden is dat voor de beoordelaar een irrelevante kwestie daar gaat hij niet over) en bovendien net zo strafbaar als het feit dat we in zwembaden gescheiden ingangen hebben voor de vrouwen- en de mannenkleedkamers.

            Je zoekt wanhopig naar wettelijke gronden om moskeeën te kunnen verbieden maar je maakt je slechts belachelijk.

          5. Future

            Een duidelijk teken van een gebrek aan werkelijk argumenten: het gebouw discrimineert niet.

            De discriminerend factoren dienen bij voorbaat al te worden uitgesloten.

            En het na de rechtbank hollen om je gelijk te halen, daar geeft u gebrek goed weer.

        2. Wilhelmson

          En toch zou het kunnen.
          De verworvenheid van religieuze tolerantie uit de grondwet wordt hier geperverteerd tot het verplicht gelijkwaardig achten van alle godsdiensten , hier in caso de islam en de giga moskee in situ. Laat ik daarbij duidelijk stellen dat het hier dan uitsluitend gaat om die despotische godsdienst en haar giga huis te gouda ,jegens dewelke wij ons blijkbaar minder mogen permitteren dan jegens alle andere.
          Het feit daarbij dat dezelfde wet (want dat is ze over het gehele EU gebied) anders in Nederland als in Polen of Hongarije kan geïnterpreteerd worden, doet vermoeden ontstaan dat indien gewenst de goudse burgers indien gerugsteund door de correcte politieke fracties en juristen te straatsburg wel een kans hebben om alsnog hun gelijk te halen.

          1. Jacobus

            Op grond van welke wet of wetsartikel had u dan gedacht de bouw van deze moskee tegen te houden?

          2. arie_jansz

            Het zou kunnen indien de raad van state een evt. bezwaarmaker in het gelijk zou stellen.

            Het zou kunnen omdat voor dit grote complex de bijbehorende voorzieningen niet in orde zijn.
            (denk bv. aan voldoende parkeerplaats)

            Vergeet niet dat het hier om een gebouw gaat en de functie van het gebouw.

            Men kijkt niet naar “Islam en haat” want het gebouw
            zal het worst zijn.

            Mocht blijken dat er een criminele organisatie hier onderdak zal vinden, dan kan er beroep gedaan worden op een ander wetboek….en dat is al lastig, kijk maar naar het gebouw destijds van de Hell’s Angels.

          3. Jacobus

            ” De verworvenheid van religieuze tolerantie uit de grondwet wordt hier geperverteerd tot het verplicht gelijkwaardig achten van alle godsdiensten”

            Dat is geen pervertering maar de enig mogelijke interpretatie van dat grondwetsartikel.

    4. Future

      De bestuurders hebben op grond van de wet het belang van alle inwoners mee te nemen. Door het toekennen van de discriminatiemuur is naast het moskeebestuur de overheid in overtreding van de wet en grondwet. Het probleem van afleiding van vrouwen wordt zwaarder meegewogen, dan de discriminatie.

      Tevens is de veiligheid niet te waarborgen. Als de Russische Maffia zich daar wilde vestigen was het bestuur duidelijk geweest. Ten eerste omdat het niet al een religieuze groep wordt gekenmerkt, maar het criminele karakter duidelijk is. Dat criminele karakter hebben ook moslims, maar door de vroomheidsmantel van religie wordt het afgeleid.

      De religie is in een ware democratie en grondwet, nooit hoger van de landswet. De vrijheid van religie kan worden toegekend, buiten dat kader. De moslims eisen voor religie een bovengestelde positie t.o.v. de landswet toe.

      1. Jacobus

        Welke discriminatiemuur meende u te hebben aangetroffen?

  5. Jasterke

    daar is jouw Vrijheidslied al een vergeten lied
    en mag je naar verdronken kalfjes dreggen
    worden jouw Rechten doelbewust verkloot !
    .
    en denk nu niet dat het bij Gouda blijft…
    sluipenderwijs worden jij en ik ontstemd en ingelijfd !
    .
    het complete rijm: http://www.Jasterke.Wordpress.com

    1. Jacobus

      U rijmt als een onthoofde kip
      maar dat u verder zonder twijfel niet deren
      u haat moslims en dat kan verkeren
      en voor islamofobe angst heb ik begrip.

      1. Jasterke

        en u schrijft als een gemankeerd fantast
        die zich taalkundig hier als onbenul ontpopt
        want kippen worden simpelweg ontkópt
        en onthoofden is zelfs al op blogjes ongepast.

  6. boer met verstand

    U was gewaarschuwd autochtone burgers van Nederland! Als jullie moslims en de islam in Nederland ook maar een strobreed in de weg leggen bij de islamisering van jullie land krijgen je te doen met onze politieke ‘elite’ in Den Haag en elders, waar de meeste van jullie op gestemd hebben! toch?
    27 oktober 2010 bij het aantreden kabinet Rutte 1. Motie Femke Halsema(Groen Links): Wij verzoeken de regering in woord en daad uit te dragen, dat het tegengaan van islamisering geen doelstelling van beleid is. Premier Rutte(VVD) zei geen enkele moeite te hebben met die motie, maar vond deze wel overbodig. “Ik heb al gezegd dat het tegengaan van islamisering geen beleid is van dit kabinet” De fracties van de VVD, CDA, P.v.d.A, D66, SP, Groen Links, CU en P.v.d.D ondersteunden die motie en stemden allen daarmee in. Alleen de PVV van WIlders en de SGP stemden tegen die motie.
    Dus blijven pamperen, faciliteren en kruipen voor de islam dat is het beleid van jullie politieke ‘elite’! Dus verder geen kritiek op Moslims en de Islam, maar gewillig meewerken en betalen aan de islamisering van je land. Je krijgt tenslotte gewoon waar je in het stemhokje steeds weer om vraagt. (Voorgaande is niet van toepassing op de mensen die op de PVV hebben gestemd.)

    1. Moose

      Zo zie je maar waar het nu hoog tijd voor is….

  7. Swieber

    Dit geval geeft goed aan hoe groot de kloof is tussen de bestuurlijke elite en de burger.

    Achter de ruggen om van de burgers heeft het gemeentebestuur een deal gesloten met moslim organisaties.

    Het enige wat de burger kan doen is bij de volgende verkiezingen niet meer stemmen op de partijen die hierbij betrokken zijn.

    1. arie_jansz

      dom dommer domst, de boer met bestand en Swieber schreeuwen het hardst maar nemen nog niets eens de moeite
      zich een klein beetje bij te laten praten.

      Zo gaat dit land dus echt naar de kloten!

      1. Antidotum

        @arie,

        Dit land gaat naar de klote door mensen met jouw ideologisch denkbeeld..

        Dat zijn de gevaarlijksten omdat zij te veel last hebben van hun geefklieren en Gutmenschsyndroom.
        Het bekende schuldgevoel, overgehouden uit het koloniale verleden.
        Zij zien bruine mensjes nog steeds als wezens die moeten worden beschermd.
        Gewetenloos en zonder scrupules, om maar aardig te worden gevonden, likken deze leeghoofdige narcisten de hielen van de kliek die ons land mtt zal islamiseren.

        Je wordt bedankt!

      2. zomaar

        Arie welk verkeerd woord , of zinsneden heeft “boer met verstand

        13 februari 2015 at 09:35 “.

        hier geschreven ?, iemand die toen het debat gevolgd heeft , (is nog eens niet nodig , daags daarop stond het in alle kranten!!), moet weten dat de oude elite partijen , (zoals zij zich graag zien en noemen ), op voordagen van Femke. Halsema (GroenLinks), gecapituleerd hebben voor de moslims (islam). in onze samenleving !!.

        ook JOU partij Arie, die dankzij de import van moslims bestaat , en bestaansrecht heeft , ook al kan dit veranderen na de twee dissidenten van Turkse komaf , die hoogst waarschijnlijk vele moslims bij jou partij wegkapen .

        en zo mijn beste Arie , is weer de socialist in ons midden de aanstichter van een wereldbrand , nu niet genoemd als N-socialist , toch is het de Internationale socialist , (met zijn eigen wens van een MAAKBARE SAMENLEVING) , de veroorzaker .

    2. Wilhelmson

      Mijn beste Swieber. Gelijk heb je , maar het zal meer vergen dan uw stem. Burgers moeten meer actief en assertiever leren hun gelijk en rechten halen . Helaas komen uw rechten indien geschonden u niet tegemoet,

    3. Antidotum

      @Swieber,

      Geld stinkt niet, zelfs als dat besmeurd is met olie.

  8. boer met verstand

    Het moet u allen toch duidelijk zijn dat het gemeente bestuur van Gouda niets anders doet dan “in woord en daad” uitvoering geven aan de motie Halsema uit 2010. Niks mis mee, heeft u bijna allemaal voor gekozen, toch? Dus stop met dat kinderlijk achteraf zeuren.

    1. Jacobus

      Nee, boer zonder verstand, de motie van Halsema heeft niets met de wetgeving op het gebied van ruimtelijke ordening te maken.

      1. zomaar

        juist alles , beste Jacob, het merendeel der omwonende zijn tegen !!.

        de PvdA en alle onderkruipers !!, lappen hun democratie aan hun laars , om de islam , (moslims) hier ter lagenlanden te behagen !!.

        en dankzij die motie , hebben zij het recht aan hun zijde .

      2. zomaar

        met het omarmen van deze motie , hebben de partijen die hierin toestemde , zich hoererend !!,gedragen !!.

        Jacobus

        richting de islam , alle staan zij gebukt , met hun broek op halfelf , en smeken naai me , naai me .

        jammer genoeg worden niet alleen de leden dezer partijen genaait , maar heel onze westerse samenleving , en cultuur !!.

        ook jou kinderen en eventuele kleinkinderen .

  9. Wilhelmson

    Ik denk maar zoals boven door andere vermeld dat art. II-54 , krachtens dewelke de fundamentele vrijheden zoals vrijheid van meningsuiting en vereniging NIET mogen misbruikt worden om enig ander door de grondwet erkend grondrecht te bestrijden.

  10. boer met verstand

    Toegift om u wat kennis van zaken, de werkelijkheid en de feiten over de islam bij te brengen. Opinie’IS-terroristen dragen juist de echte islam uit’
    Serkan Engin: 08-02-2015 14:08 uur
    TAGS: ⦁ is, ⦁ islam, ⦁ koran, ⦁ mohammed
    ⦁ Tot mijn 23ste leefde ik als soennitische moslim. Nu ben ik een atheïstische auteur en dichter. Ik woon nog steeds in het islamitische Turkije. Al mijn familieleden en andere verwanten zijn moslim en ik weet dus waar ik over spreek als het de islam betreft. De titel van dit artikel kan provocatief overkomen en ik zal mijn betoog daarom stap voor stap uitleggen.
    ⦁ Wat je vooral over de islam moet weten, is dat je als buitenstaander, niet-moslim of christen, atheïst, boeddhist, jood of wat dan ook als vogelvrij wordt beschouwd. Alle moslims hebben op basis van de Koran het recht om je te doden, je te verkrachten, je bezittingen in te pikken, je land, je geld en noem maar op. Ze halen dit recht uit de koran en de islamitische theologie.
    ‘Juist de IS-terroristen dragen de echte islam uit, volledig in overeenstemming met de geboden en verboden in de Koran’
    Een paar voorbeelden:
    Dit vers uit de koran gaat over alle niet-moslims en alle ketters (christenen, boeddhisten, atheïsten, joden enz.) Zij worden beschreven als “al wie oorlog overweegt tegen Allah en zijn Boodschapper(Mohammed)”.
    Surat Al-Ma’idah (5.33) (de tafel)
    “De vergelding degenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.”
    Het volgende vers uit de koran gaat over het doden van mensen die hun geloof in de islam hebben verlaten, de afvalligen:
    Surat An-Nisa’ (4.89) (De vrouwen)
    “Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.”
    Kijk naar de huidige situatie in Syrië. Hoe komt het toch dat islamitische terroristen zo makkelijk Alevieten kunnen doden of christelijke vrouwen kunnen verkrachten? Dit is omdat ze zich dit recht toeeigenen vanuit hun geloof. Zij geloven bovendien dat zij naar de hemel zullen gaan door deze walgelijke acties tegen buitenstaanders, de ketters dus. De meeste moslims zeggen: “Maar dat zijn geen echte moslims”.
    Dat is een grove leugen; want juist de IS-terroristen dragen de echte islam uit, volledig in overeenstemming met de geboden en verboden in de Koran.

    1. Pjotter

      Boer met verstand: Duidelijker kan niet en net als eerder anderen met eenzelfde kennis van zaken en ervaring.

      Profeten voor het westen, maar profeten worden meestal niet geëert en nog slechter naar geluisterd, wie oren heeft om te horen, die hore.

      Maar ja het land der doven en blinden.

  11. beppie

    Zo gaat het er bij het bouwen van moskeeën aan toe wb de financiering. En straks krijg je deze toestanden joostniemoller.nl/2015/02/salafistisch-broeinest-almere/

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/02/rot_op.html#comments

    Er is dus wel degelijk gevaar voor de openbare orde. En over al die inspraakprocedures. Daar gaat het juist om die zijn in achterkamertjes gehouden en de bewoners waren niet geinformeerd. Dus hoezo democratisch? Maar welke advocaat durft het op te nemen.

  12. Baksteen

    Op naar een nieuw Damascus in een nieuw Europa. Stemt PvdA en D66. De volgende stap van onze politici. Hoe vertellen ze het aan hun kleindochter waarom we vroeger wel varkensvlees aten, carnaval mochten vieren, in zee mochten zwemmen en ze s’avonds alleen naar huis konden wandelen.
    Zij kan aan haar kleinkinderen vertellen waarom oude huizen geen schuilkelders hebben.

  13. Antidotum

    Gouda, het toekomstige Mekka van Nederland is een feit.
    Gehonoreerd en gefaciliteerd door de PvdA en aanverwanten.

    Blijf vooral stemmen op die club, die niets, maar dan ook niets meer heeft met de doelstelling waarvoor zij in het leven is geroepen.
    (De goedkeuring voor de bouw van de moskee zal zeker de nodige stemmen opleveren voor de provinciale staten verkiezingen, zodat hun tentakels om bestuurlijke functies kunnen blijven kleven.
    Van de weldenkende autochtoon valt toch niets meer te verwachten.)

    Drees zou zich omdraaien in zijn graf.

  14. Wachteres

    Een paar jaar geleden hebben wij een bijeenkomst bezocht, waar een Israëlische professor het woord voerde.

    De man was anti-terreurspecialist. Hij had jaren in het Israëlische leger gezeten, had contacten met de Israëlische geheime dienst en hij sprak over de islamisering van Europa.

    Hij vertelde onder andere dat op Gibraltar een mega-grote moskee voor duizenden bezoekers was gesticht [natuurlijk met geld uit het Midden-Oosten], waarvan de minaretten tot in Marokko zichtbaar waren.

    In de praktijk was er alleen een soort koster aanwezig en af en toe kwam er een imam voor een paar moslims spreken.

    De professor legde uit dat de islam werkt met symbool-politiek:

    Een grote moskee geeft aan dat de moslims hier dominant aanwezig zijn. Gibraltar, de springplank naar Europa en deel van het gebied dat de islam vroeger heeft veroverd. In Spanje zeggen de moslims openlijk dat zij Andalusië terug willen; wat eens deel van de islam is geweest, hoort voor altijd bij de islam.

    In Londen wil Tablighi Jamaat [een islamitische groepering] al sinds jaar en dag [1999] de grootste moskee ter wereld bouwen, op een bepaalde plaats in de buurt van het Olympsch Stadion..

    https://ejbron.wordpress.com/2012/12/18/londen-verwerpt-het-plan-voor-een-megamoskee/

    Als de aanvraag was goedgekeurd dan zou de supermoskee, beter bekend als het ‘Abbey Mills Riverine Center’, plaats hebben geboden aan maximaal 10.000 gelovigen,[aanvankelijk wilde men70.000] waarmee deze het grootste religieuze gebouw van Groot-Brittannië en de grootste moskee van Europa zou zijn.

    Ter vergelijking; de grootste kathedraal van Groot-Brittannië, de Anglicaanse kathedraal in Liverpool, kan plaats bieden aan niet meer dan 3.000 gelovigen, en de ‘St. Paul’s Cathedral’, één van de beeldbepalende karakteristieken van de ‘skyline’ van Londen, heeft een capaciteit van 2.500.

    Een groot deel van de financiering van de supermoskee, waarvan de kosten werden geschat op ongeveer £ 100 miljoen ($ 160 miljoen) zou, naar men verwachtte, komen uit Saoedi-Arabië.

    Het project om een ​​‘eigentijdse islamitische heilige plaats’ te bouwen was zo grootschalig van omvang dat critici zeiden dat de megamoskee eigenlijk een rookgordijn was voor een ambitieus plan om de eerste door de islamitische sharia gecontroleerde enclave in Oost Londen te vestigen, waar meer dan 25% van de bevolking moslim is (vergeleken met ongeveer 9% in Londen als geheel).

    Verschillende islamitische leiders komen er openlijk voor uit wat hun plannen met Europa zijn.

    Amerikaanse veiligheidsfunctionarissen hebben Tablighi Jamaat [een islamitische groepering] een ‘werfterrein voor Al-Qaeda’ genoemd en ambtenaren van de Franse inlichtingendienst hebben de groepering als een ‘wachtkamer van het fundamentalisme’ omschreven.

    De Franse expert Marc Gaborieau zegt dat het uiteindelijke doel van de islamitische groepering niets minder is dan een ‘geplande verovering van de wereld’ in de geest van de jihad.

    Ook de anti-terreur specialist uit Israël bevestigde de plannen van de islam.

    Door allerlei specialisten van verschillende kanten [binnen en buiten de islam] wordt gewaarschuwd voor de imperialistische plannen van de fundamentalistische islam.

    Alleen simpele zielen kunnen dat nog ontkennen.

    Omdat onze regering en de EU er zelf waarschijnlijk van uitgaan dat zij niet bepaald simpel zijn, omdat zij bij herhaling roepen dat de islam ‘vrede’ is en omdat zij zelfs plannen hebben om kritiek op de islam strafbaar te stellen, kunnen we terecht tot de conclusie komen dat hun bedoelingen met hun land en volk een kwaadaardig karakter hebben.

    1. Jacobus

      Mensen die E.J. Bron als een betrouwbare bron opvoeren plaatsen zich wat mij betreft buiten elke redelijke discussie. Ga daar ook verder geen aandacht aan besteden.

      1. Jasterke

        als er nog 1 betrouwbare bron in ons arme Land te vinden is komt juist de site van E.J.Bron als eerste in aanmerking voor hem/haar die werkelijk wil weten !

      2. zomaar

        of je hebt , geen weerwoord , kan ook Jacob.

        juist buiten de alo bekende media , kom je artikelen tegen die indruisen , tegen het Internationale Socialisme en hun maakbare samenleving .

        en tja , dat wil de aanhanger , deze beweging niks van horen nog lezen .

        jammer dan pas ! zou men objectief commentaar kunnen leveren ,met eenzijdig de IS krant lezen , kom je niet verder dan dat de islam , altijd gelijk heeft .

      3. Antidotum

        @Jacobus.

        Dat geloof ik wel dat jij als linkse zelfmanifestant, verzuipend in je eigen gelijk, hier geen aandacht aan wilt geven.

        Let wel dat de moskeeën in europa de islamitische overheersing symboliseren, hoe groter des te meer macht dat uitdraagt.
        Neem Gouda als voorbeeld, mogelijk gemaakt door de PvdAllochtonen.

        Het is een chronische misvatting als je denkt dat dit onzin is.

      4. Gielah

        O… wat vréselijk…. die enge Jacobus gaat er ” verder geen aandacht aan besteden..”.
        Nu… dán is het erg, hoor!

        Meneer Bron is tóp!
        Jasterke trouwens ook.
        De arabist Hans Jansen… idem dito.

        Zó ver zijn deze mensen boven een leugenachtig, pedant weblog verziekend beroerlingetje… met idem dito aanhangertjes…. verheven… dat zelfs vergelijken eigenlijk nog teveel eer is.

        Maar ratel maar door, hoor.
        U bent en blijft irrelevant tot in het kwadraat.
        Een opgeblazen kikker… de godganse dag doorkwakend…. met mijn verontschuldiging aan de kikkers, die in het grote geheel tenminste nog wél zo hun nut hebben.

        1. Jacobus

          Niet zo boos, Gielah, ik zal niet ontkennen dat ik over veel zaken anders denk dan u maar ik mag toch hopen dat u de andersdenkende op een debatblog hoopt te ontmoeten? Of wenst u slechts bevestigd te worden in de meningen die al heeft?

  15. josef kuijpers

    In Gouda denkt men niet in termen als integratie doch streeft men kennelijk naar dominantie van de Islam na.
    Voor mij reden om Goudse kaas voortaan te mijden, want een dergelijk stadsbestuur zal desgevraagd Achmed zelfs toe staan om geiten/schapen-melk bij te mengen in de bereiding!

  16. jackholland

    @ jacobus

    Lees eens wat stukken van arabist hans jansen .Komt toch veel overeen met e.j. bron.

    Dus hans jansen ook niet betrouwbaar volgens jou?

    En nogmaals helaas voor jou :
    islam =rottigheid=onmenselijkheid=onderwerping=idioterie=onzin=zinloos.=moeten we niet willen

    1. Jacobus

      Nee, E.J. Bron is een notoire leugenaar, Hans Jansen beschouw ik als een verwarde clown.

      Zie voor je beeld:

      https://www.youtube.com/watch?v=2kcKb7yglIM

      1. zomaar

        Jacobus voor jou is dit figuur !.

        http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/02/rot_op.html#comments

        geheel bij de pinken .

        hij zaait wat jij als islam fanaat oogsten wil , uitroeien van alle die niet denken zoals jij , en je mede Compaenen.

      2. Antidotum

        @Jacobus

        Hoe vaak verveel je ons nog met dit onzinnige filmpje over Jansen?

        Het is wel duidelijk dat dit jouw enige verweer blijkt te zijn als het Hans Jansen betreft.

        Voor mij is Jansen een kennisrealist die ons blijft waarschuwen voor de Islam, die niet zo vriendelijk of ongevaarlijk is als jij denkt..

      3. Wachteres

        DDS redactie en stuk links onbenul,

        Als De Dagelijkse Standaard de keuze maakt dat een linkse verrader van eigen land en volk zijn ongefundeerde haat en nijd ten opzichte van een verdediger van onze en de Joodse vrijheid maar op nazistische manier kan spuien, doordat hij die persoon openlijk voor ‘een onbetrouwbare bron’ en voor leugenaar uitmaakt, zonder dat hij daar ook maar één argument voor aanvoert, dan heb ik mijn conclusies wel getrokken.

        1. Jacobus

          Op wie is deze tirade gericht?

          1. Wachteres

            Houd je niet van de domme, Jodocus.

            Weet je na tien minuten al niet meer wat je hebt gezegd??

        2. Henk.V

          Bij de reactie van @Wachteres
          13 februari 2015 at 12:21 sluit ik mij aan.

          Bert Bron is door de staat Israël onderscheiden voor de uitnemende wijze waarop hij opkomt voor de Joden in het algemeen en de staat Israël in het bijzonder.

          Op een site waar men ruimte biedt aan lieden die menen een man van grote integriteit en waarheidszin op een walgelijke manier omlaag te halen, zal ik verder niet meer schrijven.
          Er zijn grenzen aan mijn tolerantie.

      4. E.J. Bron

        En ja hoor. Daar is ie weer. De enige echte Jacobus die voor zichzelf denkt de wijsheid in pacht te hebben en het vertikt om over de rand van zijn eigen bord te kijken. “E.J. Bron is een notoire leugenaar”. . . LOL! Wel last van een heel hardnekkige tunnelvisie Jacobus, of niet. Hoeveel krijg je daar nu voor betaald om mensen met een jou niet welgevallige mening af te doen als “notoire leugenaar”?
        Ik heb jou nog nooit kunnen betrappen op een zinnige bijdrage op het gebied van de islamisering van Nederland en Europa. Oeps, sorry, in jouw visie is dat uiteraard “verrijking”, “diversiteit” enz.

        1. Jacobus

          Nee, hoor, beste Bron, ik beschouw islamisering niet als een verrijking. Dat legde ik hier meermalen uit en dat las u ongetwijfeld omdat u altijd subiet reageert als ik het waag uw naam te noemen.

          Zou u het op prijs stellen als ik me meld op uw islamofobe website? Ik vermoed dat u daar niet op zit te wachten want het is niet zo lastig uw leugens daar door te prikken.

          Uw veronderstelling dat ik betaald word voor mijn bijdragen hier bevestigt mijn vermoeden dat u het zwarte garen niet uitvond. Gelukkig hebben anderen dat voor u gedaan.

  17. nogmaals

    Welke regering van een land is nou zo debiel dat ze in hun eigen vaderland de bouw van vijandelijke kazernes faciliteren en subsidiëren. Hoog tijd voor een tribunaal waarna onze laffe, kwaadaardige policor bestuurders de islam gaan benoemen (net als de enige niet-kwaardaardige volksvertegenwoordiger in dit land al jaren doet!) zoals deze is. Geen godsdienst, maar een ideologie, nog gevaarlijker dan het fascisme, communisme of nazisme of socialisme, met als doel de verovering van de wereld hetgeen ze met de meest gruwelijke middelen willen realiseren. Zodra men het eens is over deze benoeming, kan deze ideologie eindelijk (beter laat dan nooit !) worden verboden, al dan niet na wetswijzigingen, en uit ons land worden verwijderd. Eventueel na wederopbouw van ons leger!

  18. Baksteen

    Jongens ga toch niet in op die jodocus kwak

  19. nogmaals

    @Jacobus
    Misschien wil je de volgende vraag beantwoorden zonder afleidingsmanoeuvres.
    Wat is nou eigenlijk jouw mening over “islam is vrede”
    Je kunt toch niet tegenspreken dat er t.g.v. de huidige islam-invasie en de baarmoedertactiek straks een zodanig hoog percentage islamieten in NL aanwezig is, dat zij het in NL voor het zeggen krijgen. Hetzij via democratie, hetzij via terreur. Of beide?
    Geloof jij dat de niet-islamieten straks vredig en in alle vrijheid in NL kunnen leven.
    Tot zover mijn vraag.

    De hiernavolgende opmerkingen gelieve je niet op te reageren, want dan doe je dat alleen maar om niet op de eigenlijk vraag met je billen bloot te gaan.

    En dan heb ik het er nog niet over dat ze totaal geen bijdrage willen leveren aan onze maatschappij. Zodra ons gas op is, beroven ze ons van alles dat nog rest, en wordt NL de woestijn aan het eind van de Rijn.

    1. Jacobus

      ” Misschien wil je de volgende vraag beantwoorden zonder afleidingsmanoeuvres.
      Wat is nou eigenlijk jouw mening over “islam is vrede””

      De islam is naar mijn oordeel net zo vredelievend en gewelddadig als christendom en Jodendom. Wereldgodsdiensten zijn veelkleurige wegen tot verbinding met het goddelijke. Ze hebben daarin de -vervelende- neiging die spirituele weg te verbinden met allerlei dogma’s, regels en voorschriften. Die werden opgeschreven in tijden van vechtende nomaden- en woestijnstammen in lang vervolgen tijden, tijden die we vanuit ons modern westers perspectief als achterlijk beschouwen.

      Mensen die in deze tijd politieke doelen stellen die ze op gewelddadige wijzen wensen te realiseren kunnen in Bijbel en Koran naar hartenlust grasduinen om ze te legitimeren. Dat dit goed mogelijk is blijkt uit nazi’s, Ku Klux Klan, Het Leger van de Heer, Isis, El Qaida en de Israëlische regering en vele anderen die allemaal probleemloos Bijbelse of islamitische legitimatie wisten te vinden voor hun gewelddaden.

      1. nogmaals

        @ Jacobus,
        ik was er al bang voor: afleidingsmanoeuvres! Waarom Israel hier weer bijgesleept?
        Vlgs mij had je al op de knop gedrukt en daarna te laat gerealiseerd dat je vergeten was om Wilders te beschuldigen. In het begin stelde je (zonder argumenten natuurlijk de achterlijke islam in deze op één lijn met Christen- en Jodendom. Hierbij vergeleek je appels met peren, want godsdienst en wereldoverheersing nastrevende ideologie!
        Maar gelukkig schreed je inzicht voort tijdens het typen en gaf je tenslotte toe dat je de islam-ideologie net als de meeste weldenkende westerlingen op één lijn stelt met nazisme, Klu Klux Klan, enz

        1. Jacobus

          Je las mijn bijdrage onzorgvuldig. Probeer het nog eens, zou ik zeggen.

      2. Pieter G

        @Jacobus.
        Citaat: Dat dit goed mogelijk is blijkt uit nazi’s, Ku Klux Klan, Het Leger van de Heer, Isis, El Qaida en de Israëlische regering en vele anderen die allemaal probleemloos Bijbelse of islamitische legitimatie wisten te vinden voor hun gewelddaden.
        —————
        U plaatst de Israëlische regering in hetzelfde rijtje als de nazi’s…..??.en met al die andere ” wereld verbeterende organisaties”

        Buiten beschouwing gelaten of die organisaties wel hun legitimatie uit de bijbel haalden (islam lijkt me wel correct) vind ik uw nazi vergelijking met de Israëlische regering verhelderend over uw ziekelijke denkwijze.

        1. Jacobus

          De vergelijking betreft slechts hun neiging gewelddadigheid met Bijbelse teksten te legitimeren. Voor het overige gaat de vergelijking niet op.

      3. J.C.

        @Jacobus

        In het Nieuwe Testament vindt u nergens een legitimatie om te moorden! Is u dat ontgaan?

  20. W.H.J. Reiss

    De oplossing:
    PVV, 76, minaret, bulldozer, stort.
    Zo eenvoudig kan het zijn en anders verhuizen !

    1. J.C.

      Graag, maar eerst 18 maart: PVV 38 Eerste Kamerleden!

    2. Stevie

      @ W.H.J. Reiss

      Meer dan genoeg vrijwilligers om de bulldozer(s) te besturen …..

  21. Two Ravens Black Kettle

    Doe dan wat inwoners van Gouda ipv. je miezerig krabbeltje te zetten op een petitie.
    Er wordt Apartheid ingevoerd in Uw gemeente
    Verpleegsters wekken verkrachtingsgevoelens op bij onze vrome moskee-bezoekers
    Vandaar een Apartheids-muur
    Maar ach
    Gouda
    Ze laten zich ook al decennia lang terroriseren door de Meer-, Meer-Meer Marokkanen
    Een gemeente gevuld met PvdApartheidsdenkers, D’66 ‘weet je wat ik nou zo erg vind aan de moordpartij in Parijs, dat is het feit dat de islam weer in een kwaad daglicht wordt gesteld, oooh dat vind ik zoooo erg” Genocide ontkenners en islam haatbaarden.

    Zet een apartheidsmuur rondom dat Apartheidsdorp en snij de slangen van hun benzinepompen door !
    Kunnen ze binnenkort alleen nog met bolderkar naar de plaatselijke halal steniging van de laatste homo.

    Gouda
    Bekend van de stroopwafelpieten, het scharrelen, bedelen, kontmessen en kruipen van hun bewoners en de Apartheidsmegamoskee
    Let wel
    Vogelvrij verklaard:
    Verpleegsters en verzorgsters
    En gehandicapten

    Gouda
    Wij zijn zo belangrijk.

    Ik zou me kapot schamen als ik uit dat DWDD-kruipdorp zou komen.

  22. Wilhelmson

    Een paar vb. van de perversiteit op onze grondrechten door links en mensen als Jacobus niet begrepen en door de islam met de voeten getreden:

    – gelijkwaardigheid man en vrouw : dat wordt bij jacobus de absolute gelijkheid van man en vrouw en daarmee de negatie van het bestaan van man en vrouwen. Dat recht verdwijnt door Jacobusen onder de mantel der liefde of is het haat als het om de islam gaat.

    – het feit dat europese naties al eeuwen tot decennia geen raciale of ethnische grondslag maken wordt vandaag onder de sinter klaas noemer door jacobusen tot een fanatiek antiracisme, … zolang het maar niet over de islam gaat.

    – meer algemeen is de tolerantie jegens afwijkende opvattingen geperverteerd tot een tolerantie die enkel zichzelf tolereerd ….en de islam.

    – de gelijkheidsvan burgers voor de wet is geperverteerd tot ee verbod van burgers tot elke ongelijke behandeling die men niet objectief en redelijk kan rechtvaardigen en een volmacht aan jacobusen om zich met alle privé-verhoudingen te bemoeien onder de mom van discriminatiebestrijding, … als het maar niet om de islam gaat.

    de gehechtheid aan traditionele europese , nederlandse waarden en de uitoefening van godsdienstvrijheid wordt zo gecriminaliseerd tot homofobie, xenofobie of islamofobie, door jacobusen ,…. zolang het maar niet over de islam gaat !

    Nu men kan over die bovenstaande waarden en hun toepassing van mening verschillen , ook al staan die letterlijk in de grondwet ingeschreven. …. althans ik dacht dat men daarover van mening kon verschillen . En dat is het nu juist , van Jacobusen MAG MEN NIET daarover van mening verschillen !
    Waar is die ijzeren gordijn naar toe , waar is die grens naar toe ? Zij is naar het westen verschoven.
    De aarde is inderdaad aan het opwarmen, ook al zal het niet door onze CO2 komen, maar door de bestuurlijke waanzin van de vele jacobusen.

  23. Antivenin

    Als ik in die buurt woonde, wist ik in ieder geval wel waar ik vanaf nu mijn karbonadebotjes ging dumpen!

    Als de overheid zich niets aantrekt van onze democratie, wordt het misschien tijd dat de bevolking andere maatregelen gaat treffen. Of moeten we ons met z’n allen laten schofferen en als makke schaapjes laten terugvoeren naar de 7e eeuw?

    Het scenario van de islamisering, door immigratie (hijra) of geweld (jihad) heeft tot nu toe 52 islamitische landen opgeleverd. In al die landen waren de mensen aanhangers van een ander geloof voor de islam kwam, zag en overwon. Denk maar niet dat het hier anders zal gaan…

  24. Philippine

    Waarom willen de moslims van Gouda geen vrouwen zien?
    Ik zal er even E.J.Bron op na slaan.

    1. Antivenin

      Omdat de aanblik van een vrouw (of een zwarte hond) je hele gebed ongeldig maakt en je dus het hele circus weer van voren af aan moet beginnen. Fijn “geloof”, hè? Het respect voor de vrouw straalt er letterlijk af…

  25. Seneca

    Geachte schrijvers,
    Als men kijkt naar de letter van de wet, dan hebben zowel Jacobus als AJ gelijk. Het punt hier is dat door de achtergrond van de islam en het zaaien van dood en verderf door de godsdienst van de vrede, emoties gaan spelen. Emoties kan men niet verenigen met de droge letter van de wet. Zoals AJ reeds stelde: de inwoners van Gouda hebben een koekje van eigen deeg. Dan hadden zij een andere keuze in het stemhokje moeten maken (maar zoals altijd, niet nagedacht) of men had zich beter dienen te informeren omtrent de gang van zaken. Overigens ben ik van mening dat er voor andere politieke partijen (lees CDA, PvdD, PVV,SGP) een taak geweest zou zijn om de bewoners van Gouda hierop te wijzen en hen te informeren over de mogelijkheden die de wet biedt om tegen het besluit van BenW in te gaan.

    1. Jacobus

      @ Seneca,

      Ook als een overgrote meerderheid van de Goudse bevolking voor de PVV had gestemd had dat de Gemeente niet de mogelijkheid gegeven een bouwvergunning voor de moskee te weigeren. De rechter had ze dan moeten terugfluiten.
      Dit bleek ondermeer in Naaldwijk, waar de LPF vergeefs probeerde de komst van een moskee tegen te houden.

  26. van Urk

    Die moskee komt er in ieder geval terwijl er geen kerk mag komen in een soortgelijke kazerne in de keurige Haagse wijk Benoordenhout met dezelfde argumenten van de inwoners uit die wijk! Sinds de verschrikkelijke islam ons land gaat beheersen deugen andere religies opeens ook niet meer! Met alles over een kam scheren gesproken.

    1. Jacobus

      Kunt u me nader informeren over de bezwaren tegen de kerk in een kazerne in de wijk Benoordenhout? Speelden daar ook godsdienstige bezwaren?

  27. Pimsch

    Schijndemocratie brengt onvrede, maar in deze zaak zou echte democratie ook onvrede brengen.
    Als twee partijen recht tegenover elkaar staan en een partij krijgt zijn zin, dan blijft de andere partij zeer ontevreden.
    Met de instroom van opstandige immigranten heeft de democratie sowieso een hardnekkig probleem. Remigratie moet worden gestimuleerd.

  28. Seneca

    Wat ik wel spijtig vind, dat Jacobus begint met het vergelijken van Christen-en Jodendom. Dit is een discussie over wat de wet toestaat en niet toestaat en wat de burger kan doen om tegen het besluit van de overheid in te gaan. Jammer Jacobus, ik vond je erg scherp maar nu laat je je goed in de kaart kijken. Je bent een moslim die zeer goed is geïntegreerd, spreekt uitstekend Nederlands maar door het gebruiken van een christelijk pseudoniem probeer je de indruk te wekken als dat je geen moslim bent. Niet erg hoor, maar probeer niet met geloofskwesties een civielrechtelijke discussie uit balans te brengen.

    1. Wilhelmson

      ach jacobus probeert een zwart schaap als afleiding om de islam goed te spreken. voor hem 2 vliegen in 1 klap denkt hij. Cliches zij er om niet bij na te denken. Doe je het wel dan zie je veel gebakken lucht en voornamelijk intellectueel luiheid of is het aangeboren ?

    2. Jacobus

      @ Seneca,

      Ik vrees dat u degene bent die zich nu pijnlijk in de kaart laat kijken: mijn identiteit doet er niet toe, ook als ik een moslim ben dient u in staat te zijn mijn argumenten te wegen. Met deze ad hominem toont u zich een zwakke debater.

      1. Wilhelmson

        Sic ?!

  29. Two Ravens Black Kettle

    Nederland kent geen democratie. Het is al jaren en jaren mors en morsdood.
    Bizar blijft het dat het tuig zich volksVERTEGEBWOORDIGER blijft noemen.

    Aan de andere kant
    De Goudsche bevolking, de zelotische krokodillen-voeders blijven halsstarrig hun beul bepotelen.
    Dus -fair =fair, ik voel niets wanneer een Goudsche inwoner een hypocriet snikje slaakt.
    Het wekt zelfs nauwelijks wrevel meer op
    Sterker nog
    Ik gun het ze wel
    Ras NSB’rs, islam-apologeten in vol ornaat
    Geen club knielt gretiger en met voller overtuiging dan de Gouwenaar
    Laf is een te eufemistisch/liefdevol begrip om aan deze vrijwillige knielslaven te verbinden

    Ik durf de weddenschap wel aan
    De Gouwenaar gaat de Apartheidsmuur bouwen.
    Gedwee, met het schaamrood op de kaken en de lillerige, van angst en onmetelijk religieus ontzag ondergescheten D’66/PvdA-kont strak naar hun bazen te Mekka gericht

    Darwin help !!!
    We hebben de lintworm, we hebben de Ich binnnn Charlie-journalist en we hebben de Gouwenaar

    1. Wilhelmson

      Dat is het net niet .
      Onze maatschappij en instellingen weten gewoon geen weg , nog niet , met een islamitische bevolkingsgroep die er andere waarden als de onze op nahoudt , onze waarden niet wil aannemen , maar groot genoeg is om haar waarden via onze eigen rechten en vrijheden op te eisen , zonder dat ze zich moet gaan verplichten zoals elke niet islamitische nederlander.
      Eigenlijk denken wij nog steeds dat het een oplosbaar probleem is , die enkel verdraagzaamheid en tijd zal vergen zoals vroeger.

  30. W.H.J. Reiss

    Jacobus = Maiwand de wegloper !
    .
    PvdA, SamSom wil weer een holocaust onder de Joden, lees A.Nanninga (stukje):
    “Laat het onderwijs toch de schone taak op zich nemen om de jeugd te onderwijzen over de gruwelen van de holocaust! Arie Slob, ChristenUnie, vroeg aan Samsom waarom hij dan tegen de motie van Harm Beertema, PVV, stemde. De motie stelde voor het holocaustonderwijs op scholen te garanderen. Welnu, omdat een cordon sanitair tegen de PVV voor de sociaaldemocraten zwaarder weegt dan de veiligheid van joodse medeburgers.”

    1. Jacobus

      ” PvdA, SamSom wil weer een holocaust onder de Joden”

      Dat is geen goed plan van Samsom, Reiss.

  31. Swieber

    Wel moskee, geen christelijk genootschap

    “De komst van een christelijk genootschap in de voormalige Prinses Juliana kazerne wordt door Den Haag met volle kracht tegengehouden. Dit staat in schril contrast met het doordrukken van de megamoskee op de Prins Willem-Alexanderkazerne in Gouda. Tegen beide plannen komen bewoners in opstand.”

    http://www.telegraaf.nl/binnenland/23681311/__Wel_moskee__geen_christenen__.html

  32. Rosasolis

    Zoals het nu gaat zal Nederland binnen 10 jaar bestuurd
    worden door Islamietische Caliphaten, vanuit moskeeen
    door het hele land. Dit is het Einddoel van de Islam, zoals
    het beschreven is in de koran. Vorig week kreeg ik, net als
    zoveel anderen bezoek aan de deur van de P.v.d.A. die mij trachten te overtuigen, dat al die vele Islamietische leden in dit partij “het goed hebben” voor Nederland.
    Maar ik heb het goed begrepen dat wat de P.v.d.A.
    betreft gaat het hoofdzakelijk om zieltjes winnen.
    Misschien krijgt de P.v.d.A fractie in Gouda ook
    financiele steun van rijke Marokkanen. Hebben deze
    mensen nog steeds dubbele Paspoorten?

    1. Wilhelmson

      Gelukkig hebben we armen, een kop (nog steeds) en 2 benen.

  33. Mart

    Hollanderkes,jullie zijn ver kocht en verraden en ik zie geen verbetering in jullie toestand.NSBers als JacobusHollanda juichen dit toe.SUCSES ER MEE.

  34. NemTudom

    Als men stout wil zijn is er best wat aan te doen. Doch betwijfel de inzet van de Gouda-naren. zij stemde zoals het is wat er zit en over hun beslist. Het nadeel is het territorium bezit van het stuk land dat verkocht wordt aan een ander mogendheid. En dat door een paar afgestudeerd vmbo geleerden die daar de macht toe hebben gekregen. Lands-stemmers is lands-weisheid.

  35. van Urk

    Trouwens, wat valt er eigenlijk nou als burger over te zeuren? Een groot deel van de bevolking en politici die onder de vlag van de SP,PvdA,D66,Groen links,VVD enz. varen wisten toch allang hoe ons land in de toekomst eruit zou moeten gaan zien! Atheisme en geloof in de wetenschap i.p.v. in hoger wezen groeit met de dag en wordt alleen maar gestimuleerd in het onderwijs waarbij het leeglopen van kerken hier een voorbeeld van is. Waarom zouden politici of burger de moeite er nog voor willen gaan doen om onze christelijke wortels en gedachten goed nog te willen verdedigen? Dat onze medelanders nog wel trouw willen blijven aan hun geloof en religie en wel plaats nog hebben voor nieuwbouw wegens het groeien van deze religie kun je deze mensen eigenlijk niet kwalijk nemen! Kijk dan als voorbeeld naar ons dorp die nog wel trouw is aan zijn christelijke wortels en erfgoed en in iedere wijk of straat waar nog een kerk staat dat iedere zondag vol zit met jong en oud! Een betere bastion om je erfgoed te behouden en hiermee moskee,s juist te weren in je dorp of stad is er gewoon niet !

  36. Ruud562

    Over een aantal jaar zullen we zwoegen onder de eerste shariawetgevingen. Omdat onze wetten en Grondwet via democratische gronden dat toelaten ergo zullen verplichten. Omdat onze bestuurders al jaren lang die verwerpelijke islamideologie faciliteren en niet bij machte (willen) zijn om onze wetten te omzeilen voor het behoud van onze verworven vrijheden. Vrijheden zoals gelijkheid van vrouw en man, vrijheid van persuiting (cartoons), etc., etc.

    1. Jacobus

      Fantast.

  37. Ruud562

    Nee Jacobus, ik ben fantastisch, als ik zo vrij mag zijn.
    Maar zonder gekheid, de ontwikkelingen van de afgelopen jaren tot en met het heden volgend ben ik bang dat ik hier toch een vooruitziende blijk heb weergegeven. Wellicht weten we het rond 2025.

Reacties zijn gesloten.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.