Machtsgeil Brussel wil kilometerheffing invoeren om ons nog meer leeg te zuigen

De Europese Commissie eist dat alle EU-lidstaten een kilometerheffing invoeren. De maatregel is hoegenaamd bedoeld om het milieu te beschermen tegen al die rare mensen die denken dat ze zomaar kunnen reizen enzo.

Brussel wil de fiscus gebruiken om automobilisten nog meer uit te knijpen dan nu het geval al is. Kerncitaat:

Overal in de EU moet worden overgeschakeld naar een wegenbelasting op basis van de daadwerkelijk gereden kilometers.

Het Brusselse plan om dit af te dwingen werd tijdens de zomer naar buiten gebracht. Natuurlijk gebeurde dat op de oude, vertrouwde manier: stilletjes, hopende dat het mensen pas zou opvallen als het al te laat was. Gelukkig zijn er nog mensen en partijen die opletten en de Europese megalomanen hier niet zomaar mee willen weg laten komen.

Zo reageert de voorzitter van VNL, Laurence Stassen, glashelder op Twitter:

Ook de VVD laat bij monde van Kamerlid Barbara Visser weten niet blij te zijn met het bemoeizuchtige gedrag van Brussel:

“Compleet ridicuul. Waar bemoeien ze zich mee? Dit malle plan moet subiet van tafel.”

Natuurlijk heeft ze daar gelijk in, maar er is wel één probleem: haar VVD heeft Brussel zo machtig gemaakt als het nu is. Zoals gebruikelijk roepen de neoliberalen voor de bühne weer dat het zo niet kan, maar als puntje bij paaltje komt zullen ze Brussel op geen enkele manier dan ook durven of willen dwarszitten. Nee, ook niet als Brussels plannen ten koste gaan van de traditionele achterban van de VVD: mensen met een baan.

We moeten de kritiek van de VVD op dit onzalige Brusselse plan dus maar met een flinke korrel zout nemen. De liberalen hebben ons nog nooit verdedigd tegen de machtsgeilheid en bemoeizucht van de EU en zullen dat nu ook niet doen.

Overigens is dit natuurlijk reden zoveel om niet alleen uit de EU te stappen, maar ook om de VVD bij de verkiezingen van volgend jaar hard af te straffen. Die club pretendeert nu weer even rechts te zijn, maar zoals we allemaal onderhand weten is dat niet meer of minder dan een theatervoorstelling. Trap daar dus niet in. De VVD moet volgend jaar gedecimeerd worden. Pas daarna kunnen we de EU ontmantelen.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

36 reacties

  1. zomaar

    “De Europese Commissie eist dat alle EU-lidstaten een kilometerheffing invoeren. De maatregel is hoegenaamd bedoeld om het milieu te beschermen tegen al die rare mensen die denken dat ze zomaar kunnen reizen enzo.”.

    en dan te weten dat de euro gepromoot werd , voor het reizen in het buitenland .

    alles was overzichtelijker voor de vakantieganger en voor het bedrijfsleven , door een munt en geen grenzen .

    vreemd heffen de niet verkozen linkse euro leiders , zichzelf op ?.

    zijn hun zakken gevuld !.

  2. Ni28

    En wie gaat de Britten achter na? Brussel doet er alles aan om de volgende kandidaten te doen opstaan. De EU is alleen nog aantrekkelijk voor landen die netto ontvangers zijn. Wat verklaart wat de EU eigenlijk is. Een soort socialistische instantie die nastreeft armoede voor iedereen. De hardwerkende en de uitkeringstrekker moeten hetzelfde kunnen hebben.

  3. Wim

    Maar wel steeds met het hele zaakje heen en weer pendelen tussen Brussel en Straatsburg,ook goed voor het milieu.

    1. 1Sarko2

      Lol PVV stemde voor behoud- Brussel en Straatsburg

      1. Wim

        Beetje meer verdiepen in de materie tomaatje. Die stemmig ging heel ergens anders over.

        http://politiek.tpo.nl/2013/11/20/pvv-stemt-behoud-straatsburg-tweede-eu-vergaderlocatie/

    1. Wim

      Sorry , vergeten te melden, weten we het nog voor jaren terug.

      De linkse partijen staan al te likkenbaarden.

  4. Ruud562

    “Zoals gebruikelijk roepen de neoliberalen voor de bühne weer dat het zo niet kan, maar als puntje bij paaltje komt zullen ze Brussel op geen enkele manier dan ook durven of willen dwarszitten.”
    Uiteraard is die reactie puur voor de bühne! Er is èn gaat nog veel meer richting Brussel waar ons hele nepparlement mee heeft ingestemd! Ja, er staat nog veel meer op stapel!

  5. Peter Selie

    Machtsgeil Brussel wil kilometerheffing invoeren om ons nog meer leeg te zuigen, tja daar waren alle linkse politiek correcte draaideur criminelen van de Kamer het toch al met elkaar over eens, alleen kwam het verzet tegen dit dubieuze plan van de VVD kant. Ja de EU heeft uw geld hard nodig voor deze godvergeten plannen nodig, Hans Spekman nogmaals citeren: Nivelleren is een feest. Ja daar gaat de Nederlandse samenleving nog meer over horen, het wordt weer eens een links feestje om andere hard werkende Nederlanders een financiële poot uit te draaien. Het wordt alleen nog maar erger met al deze crypto-communisten die gewoonweg mee beslissen over de donkere toekomst van “ons” land. Tja de onwelriekende linkse vrouwen brigades en de op fascistische leest geschoeide adjudanten van het linkse kwaad zullen het u inpeperen dat deze plannen toch echt goed maatschappelijk verantwoord zijn, nog nooit hebben de linkse donders enig gevoel voor de mensen op de werkvloer kunnen en willen opbrengen, ze beleven hun opgedrongen visioenen keer op keer net zoals een jihadi die uiteindelijk zijn 72 maagden toegewezen krijgt…

  6. poldi

    De EU begint steeds meer dictatoriaal gedrag te vertonen, en daarom moet Nederland het voortouw nemen om weer terug te keren naar de EEG, dus alleen handelsafspraken en geen dictaten!
    Het VK heeft dit gedrag met een exit beloont en dat is m.i. een goede stap, een betere is dat de voormalige EEG landen uit de EU stappen en weer de vertrouwde goed
    lopende EEG doen herleven, ieder land weer eigen baas! Rutte en Timmermans en Koenders moeten dit maar eens keihard aan Brussel kenbaar maken, NL is 1!

  7. poldi

    In Brussel zijn ze zenuwachtig vanwege het finaciele verlies als Engeland de EU verlaat, dus moeten ze naar nieuwe wegen zoeken, en wat is er nu gemakkelijker als de automobilist te melken.
    De hele EU wil maar een ding, macht!
    Het milieu interesseert hun echt niet, wel weer een nieuwe inkomstenbron. De EU moet maar eens opgedoekt worden en een Nexit snel doorzetten als grootste netto betaler van dit zootje ongeregeld.

  8. ceteris paribus

    Het is treurig dat we in Nederland nooit tot een goed systeem van kilometerbeprijzing wisten te komen. Een politieke blamage van politici die geen tegenwicht wisten te geven aan demagogische Telegraaf-acties die met leugens over toegenomen lasten hetzelfde doen wat Michael hier doet: suggereren dat het de burger veel extra geld kost en ‘linkse politici die hun zakken vullen’. Ik vind dit een onverstandige benadering van een gigantisch probleem.

    De realiteit is dat we met kilometerbeprijzing slechts de autokosten variabel maken en veelrijders meer laten betalen dan mensen die weinig rijden. Het is belachelijk dat we nu niet het gebruik maar het bezit van de auto belasten.

    De realiteit is ook dat we de fileproblematiek alleen in de klauw krijgen als we een kilometerheffing invoeren. Iedereen die regelmatig op de weg zit kan zien dat de fileproblematiek ons weer boven het hoofd groeit. De schade aan het milieu en de economie daarvan is catastrofaal.

    Dom rechts wijst de kilometerheffing af, elk verstandig mens bepleit invoering.

    1. zomaar

      tja @cp , ook ik vraag het mij af , hoe dit alles mogelijk is .

      oke ik ben maar een domme jongen van de straat , en vindt daardoor dat al die hoogopgeleide in de regeringen en partijen, vanaf de afgelopen 50 jaar , NIET VERDER GEKOMEN ZIJN DAN DE BURGER UIT TE ZUIGEN .

      moet je daar nu echt hoogopgeleid voor zijn ?, zoals de staatschuld op drijven , van 200 miljard , naar 500 miljard , ondanks dat de burger meer en meer betalen moet !!.

      jij denkt toch niet dat hier in ons land , dit voordeel voor de burger opbrengt .

      naast de kilometerheffing, zal onze regering en partijen er wel iets naast verzinnen als hun melkkoe van de wegenbelasting weg valt !.

      het zal ons zo vergaan als met de ziekenkosten , zij begonnen met 10 euro eigenbijdragen , die nu inmiddels tot 385 gegroeid is , en mogelijk volgend jaar nog hoger .

      moet je daarvoor nu een intellectueel, of gewoon BOEVENTUIG ?.

      1. ceteris paribus

        Zomaar, uit het feit dat je niet in staat bent inhoudelijke tegenargumenten in te brengen blijkt wellicht dat je inderdaad slechts een domme jongen van de straat bent.

        1. zomaar

          @CP DEZE domme jongen HEEFT DE NODIGE LEVENSERVARING !!,en daaruit weet ik dat alle regringen en partijen die wij tot heden toe gehad hebben , de burger uitzuigen !.

          stel dat er een kilometerheffing er komt , dacht jij dan dat onze politiek genoegen zouden nemen met minder inkomsten ?.

          als de wegenbelasting wegvalt voor iedereen , en er een KM heffing voor in de plaats komt , kost dit de overheid geld !!, nu betaald iedere autobezitter gemiddeld 45 euro per maand , dan gaat alleen hij/zij die rijd geld betalen , per dag/week of maand .

          als dus een derde van de autobezitters zijn auto niet of nauwelijks gebruikt , (boodschappen / school brengen , ect , binnen de woonplaats telt niet mee , daar dit niet in kaart te brengen valt wie wanneer en hoe laat zijn auto op korte ritten gebruikt ), de staat er geen voordeel uithaalt .

          dus enkel de forenzen die langen afstanden rijden betalen !!, dit kost het boeventuig in den. Haag teveel !!.

          en gaan zij terug grijpen gezien mijn voorbeeld betreft de ziekenfonds !!, eerst een tientje , nu 385 euro eigenbijdragen .

          oke, oke je moet zo dom zijn als ik om het in , te zien een intellectueel als jij ziet dat niet .

          druiloor .

          1. MareJane

            Ook iemand er al aan gedacht dat er een klikkastje in je auto moet komen. Die mag je dan zelf betalen. https://tweakers.net/nieuws/102785/europees-parlement-geeft-goedkeuring-aan-invoering-ecall-systeem.html Kunnen ze dit kastje gebruiken om je in de gaten te houden. En hoe had de EU de afrekening van de kilometers willen hebben? Nog meer accijns/belasting dan we al betalen? En dan kan de belastingdienst het wel weer overmaken aan nazi-EU. Ja, nazi, want tenslotte waren de oprichters ervan nazi’s. Maar dat maar zelf even googlen. Ook is nazi-EU stilletjes bezig om het open internet aan banden te leggen: zie http://www.openmedia.org wil je meedoen aan hun actie? http://www.savethelink.org Bijna 1000.000 handtekeningen maar er zijn er nog veel meer nodig. Ze waren ook bezig om ervoor te zorgen dat iedereen op internet zich identificeert met een ID. http://langleveeuropa.nl/2016/06/eu-wil-verplicht-inloggen-met-id-kaart-op-youtube-en-facebook/ Rest internet zal wel gauw volgen.

        2. Anna

          ceteris. EU wil op slinkse wijze de jaarlijkse honderden miljarden euro’s binnenhalen die nodig zijn om de massa-immigratie te kunnen bekostigen

        3. Stanly2000

          Beledigen is het enige wat CP kan uitkramen. Bah, wat een minkukel!

    2. Antidotum

      @cp we betalen al wegenbelasting aan de staat om van het wegennet gebruikt te maken.
      Afschaffen dan maar?

      1. ceteris paribus

        Ja, dat was het voorstel in het laatst afgeschoten regeringsplan om tot een kilometerbeprijzing te komen.

    3. Anna

      ceteris. EU wil op slinkse wijze de jaarlijkse honderden miljarden euro’s binnenhalen die nodig zijn om de massa-immigratie te kunnen bekostigen

      1. ceteris paribus

        Waar baseert Anna deze bewering op? Het maakt geen onderdeel uit van het voorstel.

    4. BLOWFLY

      Het is niet correct te veronderstellen dat autokosten hede ten dage niet variabel zijn; immers de kosten van brandstof bestaan grotendeels uit accijns en belasting. Veel rijden/groter rijden/niet zuinig rijden houdt automatisch meer belastingafdracht in.

      Maar vermoedelijk wordt bedoeld dat de kosten niet variabel en niet hoog genoeg zijn.

      Een file wordt er ook niet mee opgelost aangezien een groot deel van de mobiele werknemers de auto nodig hebben om op afgelegen industrieterreinen te komen welke niet te bereiken zijn met het openbaar vervoer, er is dus geen goed alternatief.

      Het argument dat kosten zullen toenemen (de veronderstelde Telegraaf-leugen); Er wordt gesteld dat variabele beprijzing goed voor het milieu zal zijn, dit argument kan alleen geldig zijn indien er minder gereden zal worden. Aangezien goedkopere kilometers meer verkeer genereert zal men toch echt bedoelen dat de kosten omhoog moeten.

  9. ikweetwatikwil

    Volgens de PVV is het stemgedrag wél uit te leggen. De partij vindt dat de keuze voor de vergaderlocatie niet aan het Europees Parlement is maar aan de lidstaten zelf:

    De PVV vindt dat niet het Europees Parlement moet beslissen wat de vergaderplaats moet zijn maar dat die bevoegdheid bij de Raad moet blijven. De lidstaten moeten hun verantwoordelijkheid nemen en een einde maken aan deze verspilling van belastingen.

    Update 20.32 uur – The plot thickens. Het Europees Parlement heeft woensdag niet tegen Straatsburg als zetel voor het parlement gestemd. De passage waarin Brussel als enige zetel stond aangemerkt, is door 494 Europarlementariërs uit de tekst gestemd. Dat zegt PVV-Europarlementariër Auke Zijlstra tegen Elsevier. De beschuldiging dat de PVV vóór het in stand houden van Straatsburg als vergaderlocatie van het Europees Parlement zou hebben gestemd, noemt Zijlsta ‘heel erg incorrect‘.

  10. ikweetwatikwil

    1 september 2016

    De Europese Commissie eist dat alle EU-lidstaten een kilometerheffing invoeren. De maatregel is hoegenaamd bedoeld om het milieu te beschermen tegen al die rare mensen die denken dat ze zomaar kunnen reizen enzo.

    En de wegenbelasting zal wel blijven, want de wegen moeten onderhouden blijven.

    Brussel denkt het volk weer zand in de ogen te kunnen strooien. De Rooien en de Groenen staan te juichen, nou ja
    die denken niet verder dan hun neus lang is.

  11. MeeuwissenJan

    Volges mij moeten ze bij de Telegraaf es een cursus Engels doen of beter hun werk doen. In het Engelse document staat t er anders. Brussel kan helemaal geen rekeningrijden invoeren.

    http://www.z24.nl/economie/wil-brussel-een-kilometerheffing-invoeren-in-nederland-zo-zit-het-echt-661267

  12. Peter Selie

    De foto boven het artikel van die twee Eu-politici daar krijg je toch kots neigingen van, kon me net nog inhouden, was al op weg om een teiltje te gaan halen. Gewoon een regelrechte onvervalste Pavlov reactie van mij, heb er wel eens meer last van, de laatste keer was verleden week toen Rutte op studentikoze wijze zijn excuses maakte over het niet nakomen van zijn verkiezingsbeloftes…

  13. Peter Selie

    Machtsgeil Brussel wil buiten de kilometerheffing ook deze invasie van islamitische kolonisten door de strot drukken.

    Georganiseerde criminaliteit! Wordt wakker!

    https://youtu.be/QQwLzX0UL7M

    1. ceteris paribus

      Wat heeft dit met de kilometerheffing te maken?

  14. Anna

    Er moeten miljarden op de plank komen om de jaarlijkse miljardenkostenposten voor de EU asielindustrie te kunnen bekostigen. Bevolking moet het ophoesten.

    1. Peter Selie

      Goed opgemerkt Anna, Bravo de eerste reguurder die dit in het juiste perspectief ziet.

  15. Anna

    “Nederland weer onafhankelijk. dus uit de EU”, PVV. Nationale parlementen zitten er voor joker.

  16. toetssteen

    En/en/en plus als bonus niet een kaart, maar een kuch, handig kastje in de auto die alles registreert.
    Zout op, ga eerst de gaten in de Belgische wegen maar dichten.

  17. Ali Yas

    Gelukkig hebben we in Nederland een prachtige fietstraditie.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.