Belachelijk ijscomerk Ben & Jerry’s eist: ‘Haal meer kansenparels naar Europa!’

Peter Lindberg (bron: Flickr)
Foto: Peter Lindberg (bron: Flickr)

Het ijsmerk is helemaal de weg kwijt.

Leuk hoor, dat Ben & Jerry’s lekker ijs maakt, maar waarom bemoeit dit achterlijke bedrijf zich met de Europese immigratiepolitiek? Helemaal niemand zit te wachten op de politieke meningen en denkbeelden van een stel veredelde ijscomannen.

Er moeten meer kwetsbare vluchtelingen vanuit opvangkampen in de hele wereld naar Europa worden gehaald, stellen VluchtelingenWerk én ijsmerk Ben & Jerry’s in een campagne die vandaag begint. Home Safe Home, heet het in Ben & Jerry’s taal.

Laura van Geel, social mission manager van Ben & Jerry’s legt uit:

“Het is een van de grootste problemen van dit moment. Wij spreken ons daar nu in Nederland voor het eerst duidelijk over uit. We hebben een jonge achterban en die willen we hiervoor activeren.”

Flikker op met je GoedMensch-gezeik, Ben & Jerry’s. Europa is de afgelopen jaren overstroomd door een tsunami van nepvluchtelingen; over het algemeen jongemannen die prima voor hun have en goed zouden kunnen werken, maar die dat verdommen omdat ze snel wat gratis geld op kunnen halen bij ons.

En trouwens, waar haalt een ijsmerk de euvele moed vandaan om ons hierover de les te lezen? Ze maken daar ijs. Koud, bevroren melk en water. Met een smaakje. In plaats van te zeiken en te zeuren dat wij meer kansenparels moeten opnemen kan Ben & Jerry’s beter een paar ton gratis ijsco weggeven aan de ‘vluchtelingen’ met wie ze zoveel medelijden hebben.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

27 reacties

  1.   

    De totale gekte overheerst op dit moment!

  2.   

    Als die ijsboer dan toch graag deals maakt met linkse clubs .
    Maak een deal met groene pis en breng die parels van je direct
    per boot naar een noord of zuid pool waar zij daar in jouw
    fabriek kunnen werken die jij daar start om minder energie
    te verbruiken voor je ijs .
    Zo zie je maar het idee is goed maar je moet het ff anders
    uitvoeren .

  3.   

    Kruideniersmentaliteit van een kruidenier. Hoe meer mensen hoe meer ijsjes. En het bedrijf toont zich ermee al politiek correct en dat staat hoog in het vaandel. Domheid is aan het winnen dus gaat de beschaving kapot.

  4.   

    Onder welk concern valt Ben & Jerry’s ook al weer? Juist Unilever.

    Mensen wordt nu toch een waker Rutte had een veel belangrijkere fucntie dan altijd opgegeven binnen deze organisatie. Idem de advertentie investeringen van Unilever > RTL (6% naar 60%+ van alle adverteerders)

    Wie betaald die bepaald en als dat maar lang genoeg aanhoud zullen ze zelfs luisteren.

    RTL gaat ons vertellen hoe we moeten leven
    NPO gaat ons vertelen hoe we moeten (mogen) denken
    Unilever betaald dit met veel te dure producten

    Maw Unilever producten op de ban! en het probleem lost zich vanzelf op!

  5.   

    Wat worden we boos he.
    Als je denkt: nu zullen we het wel een beetje gezien hebben, komt er wéér iets waarvan je mond openvalt en je ogen als schoteltjes krijgt.
    De ijscoman bemoeit zich ermee.
    Flikker toch op stel idioten.

    1.   

      Jaaaah…….Unilever/Rutte………..
      Letterlijk alles wordt in de strijd gegooid en dan maar grijnzen.

  6.   

    Ijsmerk is onderdeel van Unilever. Boycotten maar. Zou Rutte viavia… of denk ik verkeerd. We hebben nu wel genoeg handophouders binnen gelaten. Nederland is overvol. Afgezien van het lage IQ, enge ziektes (zijn al bekend maar MSM zwijgt), agressie, aanrandingen, verkrachtingen kan de verzorgingsstaat al die import niet trekken (huizen, AzC’s, inburgering die niet werkt, overmatig gebruik van ziektekosten op te hoesten door belastingbetalers etc Regering doet samen met EU/NGO’s hard mee aan de omvolking maar als dit verder zo doorgaat wordt dit een burgeroorlog op en tegen meerdere flanken.

    1.   

      Dit is gewoon een feit aan het worden;

      Ik begin dit steeds meer te zien als complot (en ja dat is gevaarlijk maar wie wat gaat graven kan niet anders constateren dat er hele smerige vieze spelletjes worden gespeeld)

      Nederland: Rutte komt van Unilever, Sinds Mark lijsttrekker is zijn de advertenties van 6% naar 60% uitgegroeid (op RTL Nederland) Hiermee wie betaald die bepaald (van nieuws en actualiteiten)

      Europa: Guy verhofstad heeft zeer nauwe banden met de twee families die eigenaar zijn van Het Mediahuis, allemaal van dezelfde school zelfde opleiding en je raad het nooit zelfde leraren en zelfde mentors! Aangezien TMG de enige media groep is die kritisch is (nog wel) moet dit namens de EU uit de weg worden geruimd.

      Even wat rand historie, TMG is door samen voegen van diverse afdelingen gevormd. De eigenaar (alweer een familie Goh!) van Puijenbroek hebben hun kapitaal niet verdiend met kranten / media maar in de textiel. Hoe is dit tot stand gekomen? Een familielid van de Puijenbroek-ers zat in de tweedekamer (VVD!) en heeft hierdoor een contract voor diverse tientallen jaren weten vast te leggen om exclusieve leverancier te worden voor; Het leger! kleding, slaapzakken, tenten de hele santekraam.

      Mooi man deze ooit zo eerlijke aanbesteding. Door hier goed te boeren hebben ze (omdat het contract afliep) de Telegraaf gekocht en zo zijn we op het punt waar we nu zijn; We worden bedrogen en belogen!

      Beste actie? Unilever boycotten, kranten opzeggen, NPO / RTL niet kijken. En verder geen woord aan vuil maken en ze vooral niet helpen met het aanwijzen van de oorzaak.

  7.   

    Prima verwoord Michael, maak a.u.b. een vlog van dit item als je de tijd ervoor hebt.

  8.   

    Kan op de boycot lijst. En dan doel ik dus ook op het aansturende moederbedrijf Unilever.

    1.   

      Een consumenten boycot is nog nooit echt helemaal van de grond gekomen, Unilever is een grootgrutter in giftige producten en ze stoten de z.g.n. ‘smeersels’ af om nog meer winst te genereren. Becel ProActiv € 5,29 dan ben je toch goed door de ratten besnuffeld wanneer je deze rotzooi koopt en dan te bedenken dat dit smerige goedje voor de rechter is geweest en ze nog gelijk gekregen hebben, fuck Unilever and his CEO Polman.

      1.   

        We zijn zeker het merk “Planta” vergeten uit de jaren 60 ;)

        http://www.vergetenverhalen.nl/2015/09/16/planta-is-het-enige-dat-ik-u-ni-lever/

      2.   

        @Peter Selie, koop je toch te duur in: 4,95 bij de Jumbo :-)

  9.   

    Bedrijven kiezen soms doelen voor duurzaamheid of humanitaire doelen. Dat is volstrekt toelaatbaar en passend. Innen de vrijheid van meningsuiting.
    De consument heeft de vrije keuze zijn koopgedrag erdoor in positieve of negatieve zin te laten bepalen.

    De oproep hier om het bedrijf te boycotten oogt nogal onverdraagzaam.

  10.   

    Het enige wat dit soort bedrijven snappen:
    Ben en Jerry’s ice cream schrappen uit consumptiepatroon
    X done

  11.   

    Laat deze ijsboer maar vertrekken naar het oosten De ijsjes verbannen uit EUROPA

  12.   

    Nieuwe beelden opgedoken van Aanslag Kerstmarkt Berlijn
    https://pbs.twimg.com/media/DFLR9BGXsAAgyrk.jpg

  13.   

    Mooi voorbeeld waar ik het in een eerdere, op ander onderwerp, reactie over had, namelijk het “nieuwe” fascisme; bedrijven, in dit geval een Nederlandse, die zich actief met politiek bemoeit en richting aangeeft.

    Oplossing; Unilever helemaal klem mailen met de boodschap dat ze dit prima zelf kunnen regelen! Volledig op hun eigen kosten natuurlijk!

    1.   

      +++++

      1.   

        Oplossing is nog heel veel simpeler. Ooit eens als leverancier bezig geweest op locaties zoals die in Vlaardingen? Het lekken van gevoelige data was nog nooit zo aantrekkelijk geweest.

        Denk eens aan data van het schoonmaakbedrijf, inspectie bedrijven of ongediertebestrijdingsbedrijven ;) kijken of Unilever dan nog zo veel verkoopt.

        Als een bedrijf kapot moet en je hebt de juiste mensen dan lukt dat! Als iedereen zijn mond houd is het zelfs nagenoeg onmogelijk de daders aan te wijzen maar goed wat Unilver nu doet is ook goed voor de maatschappij Kuch Kuch.

        Ey Unilever leer eerst maar eens een definitie maken tussen Economische gelukzoeker en een werkelijke vluchteling, Het aantal dat hier naar toe “vlucht” is geen vluchteling daarmee kan de chocolade in jullie producten dus ook heel wat anders zijn als je alles zo makkelijk interpreteerd.

  14.   

    Het wordt met de dag gekker, nu al een ijscoman die zich met asielzoekers gaat bemoeien, wij hebben al een ijscoman te weten Rutte, en dat is al is meer dan genoeg.
    Maar een ding, geen ijs meer kopen van dit merk!

  15.   

    Ben Cohen & Jerry Greenfield… De namen zeggen het al.. Namen van uit uitbuiters en land-stelers. Vraag ze eens of ze die ‘kansenparels’ in Israel op willen nemen in hun economie. Dat zal hun cultuur verrijken, net als de onze.

    1.   

      Ah, een antisemiet. Je zit hier verkeerd, beste man. Probeer het eens op Stormfront of op de site van Anja Vuilnisbelt.

      1.   

        Helemaal eens, kritiek op Israel is een doorzichtige smoes voor agressief antisemitisme.

      2.   

        Nee, geen stormfront voor mij. Naar alle waarschijnlijkheid zijn ze daar vast al op de hoogte van deze ‘sell-outs’…
        En die site van die zelfhatende volkverraadster bezoeken? Die moet je even uitleggen.

        1.   

          “Die moet je even uitleggen.”
          ————————————-
          Zij is ook antisemiet, net als jij.

  16.   

    Deze Amerikaanse ijs gigant zou natuurlijk zoiets niet durven roepen in het land dat juist een dikke muur tegen migranten wil gaan bouwen.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!