Haha! Anja Meulenbelt reageert: ‘You’ll Never Walk Alone is inderdaad niet een zwart lied, maar eigenlijk wel!’

Foto: Ah leuk! Anja Meulenbelt leest De Dagelijkse Standaard blijkbaar ook en voelt zich geroepen om te reageren op ons artikel over haar laatste waanzin. Helaas voor mevrouw maakt ze zich daarbij nog meer belachelijk dan ze al had gedaan met haar oorspronkelijke Facebookpost waarin ze beweert dat You'll Never Walk Alone een zwart gospel nummer is, groot gemaakt door de Afro-Amerikaanse zangeres Aretha Franklin. Na ons artikel, waarin we haar keihard uitlachen, heeft Meulenbelt het liedje dan toch maar even gegoogled. Daardoor heeft ze ontdekt dat het een musical-nummer is geschreven door twee roomblanke componisten. Oeps. Maar, zegt ze, als je héél goed nadenkt begrijp je dat het eigenlijk nog stééds een gospel-nummer is! Heel stiekem enzo. Lees maar: Screen Shot 2017-10-03 at 13.20.12 "Wie gaat googelen op dat lied," geeft Meulenbelt toe, "komt erachter dat het oorspronkelijk in 1945 geschreven is door Oscar en Hammerstein voor de musical Carousel." Nou klopt dat ook niet. Ja, er waren twee componisten bij betrokken, maar hun namen waren Oscar Hammerstein en Richard Rodgers, Anja. Niet "Oscar en Hammerstein." Dat iemand twee namen heeft betekent niet dat het om twee verschillende personen gaat. Dat noemen we nou een voornaam en een achternaam. Zal ook wel iets heel "wits" zijn. Maar goed, mevrouw gaat dus door het stof en moet knarsentandend toegeven dat ze keihard loog toen ze beweerde dat You'll Never Walk Alone een gospel is. Hilarisch. Maar dan laat Meulenbelt zien dat ze toch echt Anja (zie je wat ik hier deed, mevrouw?) is: ze draait helemaal en beweert gewoon dat het tóch een gospellied is terwijl ze dus toegeeft dat het een musicallied is... en ze beweert vervolgens ook nog een keer dat Afro-Amerikaanse zangeressen/zangers het nummer groot hebben gemaakt, terwijl ze tegelijkertijd erkent dat dit de grootst mogelijke onzin is. Jawel, Anja kan zichzelf in 1 paragraaf niet één keer, niet twee keer, maar wel drie keer tegenspreken:
"Dat maakt het niet minder tot een gospel - zoals sommige voor wie het een sport is om alles wat te maken heeft met het vieren van de zwarte cultuur af te wijzen. Gospels zijn sowieso een 'gemengd' cultuurgoed, want christelijk. Ik was eens in Harlem in een zwart-christelijke kerk, en zag het enorme verschil tussen zwart en wit christelijk. Het swingde daar de pan uit. Het lied is opgenomen op vele platen met klassieke gospels, en behalve door Aretha Franklin onder andere gezongen door Mahalia Jackson en Louis Armstrong. Behalve eveneens door Elvis Presley."
Ja, dat maakt het wel minder tot een gospel, Anja. Het maakt het een musical-lied. Geschreven door twee lelielblanke mannen. Het nummer is geen onderdeel van de zogenaamde "zwarte cultuur" (wat dat ook moge betekenen). Daarnaast is het hartstikke leuk dat Franklin het nummer ooit eens zong, maar daar is verder helemaal niemand van onder de indruk. En datzelfde geldt voor de opnames van Mahalia Jackson en Louis Armstrong. Hartstikke leuk dat je meerdere Afro-Amerikaanse zangers kunt opnoemen die het nummer gezongen hebben, maar dat doet niets af aan het feit dat het nummer écht wereldwijd is gegaan door Gerry & The Pacemakers, een ultra-witte Britse band. Kortom, Meulenbelt geeft toe dat zij en Gloria Wekker keihard logen, maar volhard vervolgens in diezelfde leugen. Wat een pleefiguren.

Ah leuk! Anja Meulenbelt leest De Dagelijkse Standaard blijkbaar ook en voelt zich geroepen om te reageren op ons artikel over haar laatste waanzin.

Helaas voor mevrouw maakt ze zich daarbij nog meer belachelijk dan ze al had gedaan met haar oorspronkelijke Facebookpost waarin ze beweert dat You’ll Never Walk Alone een zwart gospel nummer is, groot gemaakt door de Afro-Amerikaanse zangeres Aretha Franklin.

Na ons artikel, waarin we haar keihard uitlachen, heeft Meulenbelt het liedje dan toch maar even gegoogled. Daardoor heeft ze ontdekt dat het een musical-nummer is geschreven door twee roomblanke componisten. Oeps. Maar, zegt ze, als je héél goed nadenkt begrijp je dat het eigenlijk nog stééds een gospel-nummer is! Heel stiekem enzo. Lees maar:

Screen Shot 2017-10-03 at 13.20.12

“Wie gaat googelen op dat lied,” geeft Meulenbelt toe, “komt erachter dat het oorspronkelijk in 1945 geschreven is door Oscar en Hammerstein voor de musical Carousel.” Nou klopt dat ook niet. Ja, er waren twee componisten bij betrokken, maar hun namen waren Oscar Hammerstein en Richard Rodgers, Anja. Niet “Oscar en Hammerstein.” Dat iemand twee namen heeft betekent niet dat het om twee verschillende personen gaat. Dat noemen we nou een voornaam en een achternaam. Zal ook wel iets heel “wits” zijn.

Maar goed, mevrouw gaat dus door het stof en moet knarsentandend toegeven dat ze keihard loog toen ze beweerde dat You’ll Never Walk Alone een gospel is.

Hilarisch.

Maar dan laat Meulenbelt zien dat ze toch echt Anja (zie je wat ik hier deed, mevrouw?) is: ze draait helemaal en beweert gewoon dat het tóch een gospellied is terwijl ze dus toegeeft dat het een musicallied is… en ze beweert vervolgens ook nog een keer dat Afro-Amerikaanse zangeressen/zangers het nummer groot hebben gemaakt, terwijl ze tegelijkertijd erkent dat dit de grootst mogelijke onzin is.

Jawel, Anja kan zichzelf in 1 paragraaf niet één keer, niet twee keer, maar wel drie keer tegenspreken:

“Dat maakt het niet minder tot een gospel – zoals sommige voor wie het een sport is om alles wat te maken heeft met het vieren van de zwarte cultuur af te wijzen. Gospels zijn sowieso een ‘gemengd’ cultuurgoed, want christelijk. Ik was eens in Harlem in een zwart-christelijke kerk, en zag het enorme verschil tussen zwart en wit christelijk. Het swingde daar de pan uit. Het lied is opgenomen op vele platen met klassieke gospels, en behalve door Aretha Franklin onder andere gezongen door Mahalia Jackson en Louis Armstrong. Behalve eveneens door Elvis Presley.”

Ja, dat maakt het wel minder tot een gospel, Anja. Het maakt het een musical-lied. Geschreven door twee lelielblanke mannen. Het nummer is geen onderdeel van de zogenaamde “zwarte cultuur” (wat dat ook moge betekenen).

Daarnaast is het hartstikke leuk dat Franklin het nummer ooit eens zong, maar daar is verder helemaal niemand van onder de indruk. En datzelfde geldt voor de opnames van Mahalia Jackson en Louis Armstrong. Hartstikke leuk dat je meerdere Afro-Amerikaanse zangers kunt opnoemen die het nummer gezongen hebben, maar dat doet niets af aan het feit dat het nummer écht wereldwijd is gegaan door Gerry & The Pacemakers, een ultra-witte Britse band.

Kortom, Meulenbelt geeft toe dat zij en Gloria Wekker keihard logen, maar volhard vervolgens in diezelfde leugen. Wat een pleefiguren.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

33 reacties

  1.   

    De Duitse censuurwet NetzDG  [red: Duitse wet – in het Engels ‘Network Enforcement Act’ –  die gigantische boetes oplegt aan sociale media bedrijven die niet snel genoeg content verwijderen die ‘duidelijk’ dan wel ‘vermoedelijk’ ‘strafbaar’ is] toont zijn effectiviteit: Het Poolse staatsbericht op Twitter dat Polen geen vluchtelingen uit moslimlanden accepteert, wordt in Duitsland achtergehouden.
    De Duitse Bundesregering wil dat geen Duitser de inhoud van de tweet te weten komt.
    De Poolse regering heeft besloten geen migranten uit de Derde Wereld te accepteren. Dit wordt bevestigd door minister van Buitenlandse Zaken Jan Dziedziczak: “Onze beslissing staat vast: we zullen geen vluchtelingen uit moslimlanden accepteren,” zegt hij op de nieuwspagina UAWire.
    “Wij, de overheidspolitici, doen wat onze mensen willen dat we doen. We zijn verplicht om volgens de wil van de burgers te handelen.” Dziedziczak merkt ook op dat de meeste migranten jonge mannen zijn. “Dit zijn economische vluchtelingen die hier een comfortabel leven zoeken.”
    Het Twitter-account Voice of Europe publiceerde woensdag een Tweet met een verwijzing naar de opmerkingen van de Poolse minister van Buitenlandse Zaken. Het bericht is wereldwijd leesbaar, behalve in Duitsland. In Duitsland lezen de Twittergebruikers in plaats daarvan het volgende bericht: Deze Tweet van @V_of_Europe werd teruggehouden in: Duitsland

    1.   

      Ik was al verbaasd, DolleDries die een paar zinnen foutloos achter elkaar kan zetten.
      Helaas, het betreft plagiaat.

      1.   

        Heb jij de kinderfotootjes al vandaag bekeken op je PC.

        1.   

          Mijn computer opent met de foto’s van mijn kinderen, DolleDries.

          Waarom druk jij hier teksten zonder bronvermelding af. Denk je echt dat we daar intrappen?

          1.   

            Is dat nog de enige keer is dat je ze ziet.

          2.   

            Heb je nog kinderen gemaakt ook? Wat zielig voor ze.

      2.   

        B.blabla bahblablablabah!

      3.   

        Graag inhoudelijk forum verkrachter!

        1.   

          hoe dan ook…teksten van een ander aan jezelf toeschrijven is nooit netjes.

          In zoverre ga ik met dopper of hoe die heet wel mee.

  2.   

    Die foto… OMG!!!

    3 genderneutrale apen die zo graag blank hadden willen zijn en een witte hyena die een weer liever een aap is.

    Rot dan op naar jullie safespace oerwoud.

    1.   

      Zo ziet discriminatie er uit.

      1.   

        Feit komt hier alleen om te poepen. Hij hoopt dat er op gereageerd wordt. Beter niet doen.

        1.   

          Ja, maar het ruikt zo smerig.

          1.   

            @ Guus G.
            Wát zo vies ruikt staat op de foto boven ‘t artikel, brave borst. Nu gauw je pilletje nemen en ga ff languit op de bank, heb je nodig !

          2.   

            Dank voor je advies, corfo, maar ik neem wel een glas fris.

        2.   

          Zolang jullie beidjes achter de islam staat mogen jullie niemand uitmaken dat ze discrimineren. Dat is namelijk zo tegenstrijdig dat het debiel wordt.

          En Kafir Domper, geloof me, jouw poep is het dunst hier en stinkt het hardst.

          Guus zet het raam open en neem nog een rooibosje, knulletje.

          1.   

            Feit, Guus moet maar voor zichzelf spreken maar ik moet van de islam niets hebben.

          2.   

            Dit wordt een beetje puberaal, Feit. Hoe oud ben je eigenlijk?

          3.   

            Ik ga niet meer op kinderachtige vragen in, Guusje!

            Kafir Domper zegt het 1 maar doet het ander. Maar bedankt voor je reactie. Racist!

          4.   

            Niemand heeft wat met de islam, Feit. Maar de islam is geen excuus om je discriminerende opmerkingen ten opzichte van Simons danwel Meulenbelt te rechtvaardigen. Het slaat gewoon nergens op en dat weet je zelf ook.

          5.   

            Rustig aan Guusje. Het was maar een grapje met een kern van waarheid.

            En die 2 discrimineren ook wel eens. Dat weet jij ook.

            Het verschil is alleen dat ik niet hypocriet het deugmensje speel.

            Snappie?

    2.   

      Die rechtse is wel wat voor de Franse President.

      1.   

        Hhahah, ja die rechtse is niet veilig over 10 jaar. Macron lust haar rauw, de gerontofiel.

  3.   

    Wie wordt de vader van de leugen genoemd in de Bijbel genoemd. Zijn volgers zijn dus gemakkelijk te herkennen

  4.   

    Als solo-vocalist en musicus, kan ik het volgende melden: door de eeuwen heen zijn
    er vele opera’s, en instrumentele composities geschreven, die een gebed aantonen. Dit lijst is heel lang. Soms hebben deze composities alleen de titel “Gebed” of aangeven aan
    wie het gebed is gericht, met een langere titel. Ik heb het niet over oratorium, of andere gelovige muziek vormen. Alleen over seculiere muziek. Hier zijn er 2 zeer bekend en geliefde voorbeelden uit de 19de eeuw: Uit Verdi’s Othello: de gebed
    die Destemona zingt, het prachtige Ave Maria. Uit Humperdinck’s Hansel und Gretel:
    het prachtige duet: S’avonds voordat ik ga slappen (Ned. vertaling). Er werd veel
    gebruik van gebeden in opera’s, vooral in de 19de eeuw. En daarna werd dit traditie
    overgewaaid tot de musicals van de 20ste eeuwen. Het lied “When you walk through
    a storm” uit Carousel is een welbekende techniek… om een gebed binnen een opera,
    of musical te zetten. Niets tegen hoor. Veel van die arias en liederen zijn mooi en
    geven inspiratie aan vele mensen. Het lied “When you walk through a Storm”
    was geschreven door de team Rogers en Hammerstein, voor hun musical Carousel.
    Dit bekende lied heeft niets de toen met de Amerikaanse Kleurlingen “Spirituele” liederen, die jaren geleden werden gezongen door grootheden zoals Marian Anderson.
    When you walk through a Storm, is een inspirerende lied uit de musical uit 1945, called
    Carousel. Maar als vocalist ken ik so veel oude mooie, echte Spirituele liederen van
    de kleurlingen uit America, gezongen op originele wijze door Marian Anderson:
    “My Lord, what a morning”, en “Where you there”. Misschien zouden Sylvana en Anja
    kunnen luisteren naar de liederen gezongen door Marian Anderson via You Tube.
    Als musicus hou ik niet van leugens, en hoewel mijn interesse gaat uit naar oude muziek, wil ik opkomen voor onwaarheden in mijn vak.

    1.   

      D.C. Lewis

  5.   

    Als je naast simons of meulenbelt woon, is jouw eigen huis niks meer waard.

  6.   

    Krijgen liederen nu ook al een wit of zwart sausje van de deugmensen? Ziekelijk!

  7.   

    Maken we er nou maar een grijs lied van.Ook leuk!

  8.   

    Op de foto de onwelriekende gleuvenbrigade.
    Met dank aan Gerrit Komrij ( (Winterswijk, 30 maart 1944 – Amsterdam, 5 juli 2012)

    1.   

      Peter praat ons bij over zijn seksuele problemen.
      Zitten we daar echter op te wachten?

      1.   

        @ Tumtum.
        Hé koning Tumtum !!
        Ik behoor niet tot jouw “we”, ik moet er niet aan denken, gatver. !!!!

  9.   

    Geweldig mens, die Anja.
    Het gras in m’n tuin is groen, maar ‘t had net zo goed zwart kunnen zijn, is toch logisch.
    Zo ken ik een gezin met een paar zonen, iedereen heet daar Piet, behalve Klaas want die heet Jan !
    Die Anja is toch totaal van de leg ? Zal wel het zusje van Dopper zijn !

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!