Autootjepesten begonnen in Amsterdam: links bestuur schrapt 7000 parkeerplekken

1200px-Amsterdam_-_Amstel_-_View_East_on_Stopera_Theatre_-_City_Hall
Foto: De Stopera, het theater en Stadhuis van Amsterdam. Bron: Wikimedia Commons/ CC BY-SA 4.0

Er gaan zo veel dingen veranderen in Amsterdam de komende jaren en positief zal het niet zijn. Radicalisering zal minder hard worden aangepakt, ‘diversiteit’ wordt gevierd en daarnaast zullen slechte economische maatregelen worden geïmplementeerd. Nu wordt een favoriete slachtoffer van links al aangepakt: de autobestuurder. Een voorbode voor wat nog verder zal komen.

Bronnen in de Stopera bevestigen dat GroenLinks flink heeft moeten inleveren op het eigen streven om 10.000 parkeerplekken in de binnenstad te moeten schrappen: dat zou onhaalbaar zijn, maar stond wel in de verkiezingsplannen van de partij. Wel worden er meer autowerende maatregelen voorgesteld, zodat bepaalde delen voor de automobilist nog onbereikbaarder worden. Ook aan de parkeertarieven zou volgens ingewijden worden gesleuteld: die gaan flink omhoog.

Eigenlijk willen de linkse partijen op de lange termijn een autoluwe stad. Amsterdam moet de hemel worden voor fietsers en wandelaars. Een utopisch wonder voor de zachtaardige Amsterdammer en toerist die op de fiets en te voet de grachtenstad willen bewonderen. Dat doel zal nog wel even op zich laten wachten, maar ze zijn al goed op weg.

Waar de linkse partijen niet aan gedacht hebben, is het feit dat de auto vaak gebruikt wordt door simpele lieden en mensen uit normale gezinnen. Niet iedere Amsterdammer werkt binnen de Ring of in het centrum. Hoe zit het met alle normale gezinnen en oudere mensen die afhankelijk zijn van hun auto? Hoe gaan die naar hun werk? Dat blijft nog een raadsel, maar als het aan de linkse partijen ligt, zullen die mensen met het OV naar de grens van de stad moeten, om daar de auto te nemen naar hun bestemming. Enfin, onze hoofdstad krijgt waar het voor gekozen heeft: linkse politiek.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

41 reacties

  1.   

    Welk Gemeentebestuur er in Amsterdam ook was gekomen, men had in alle gevallen ingezet op terugdringing van het autoverkeer. De stad dreigt door de drukte onleefbaar te worden en et de auto is er ook nu al geen doorkomen meer aan.

    1.   

      ‘als een koe die niet luppe wil ?’

      :)

    2.   

      ‘et de auto’

      :)

    3.   

      En hoe weet je dat je met Ernst, zijn afgeleide of met zijn bruinridder te maken hebt?

      – Hitler was een Christen
      – Islam is vrede
      – Isis heeft niks met islam te maken
      – Islam bevordert vrouwenemancipatie
      – Europa garandeert de vrede
      – De multiculturele Europese eenheidsstaat is goed voor de Nederlandse economie.
      – Islam is een verrijking van de Europese cultuur.
      – Zonder islam zou er in het Westen geen wetenschap zijn.
      – Islam kent geen imperialisme
      – De kruistochten waren barbaarse veroveringstochten (Het ging slechts om verdediging van de toegang tot plaatsen voor pelgrimage)

      1.   

        Beste heer Control, u vergeet een aantal typische puntjes waar deze barbaar aan te herkennen valt:
        – Joden zijn volgens hem slecht;
        – Geweld tegen Joden is volgens hem prima en zeer verdedigbaar;
        – Palestijnen dienen volgens hem gesteund te worden in hun streven het Joodse
        volk te verdrijven/vernietigen;
        – Desondanks acht hij zichzelf niet antisemitisch.
        Overigens is de lijst met fout gedachtegoed bij deze verwarde man erg uitgebreid.

        1.   

          Goed gezien, en klopt als een bus. Dit gaan we niet vergeten Bloem! Ik zie een aardig patroon en denk, samen met Control, dat Guus dezelfde is als Ernst. Kijk maar wat er gebeurt nu Ernst via ons aan de beurt is en op de korrel wordt genomen. Beukman en Guus rapen de hete kolen op en proberen de aandacht af te leiden.

          1.   

            Ernst is waarschijnlijk zo’n EU-trol. Mochten ze hem weer een ban geven dan is het verstandig om ook al zijn posts te deleten. Hij moet waarschijnlijk aan zijn werkgever laten zien op welke fora en sites hij actief geweest is, maar als hier niets meer van hem te vinden is kan hij dat ook niet meer verantwoorden en krijgt hij dus minder of geen salaris (judasloon). Als alle sites en fora deze methode toepassen dan is het snel afgelopen met die EU-trollen.

      2.   

        Europa is geen “eenheidsstaat” (zoals de USSR was) maar een soort federatie, d.w.z. een samenwerking van verder grotendeels zelfstandige lidstaten.
        Lepe populisten hebben het woord “federaal” in de ban gedaan en blokkeren daarmee de oplossing die we eigenlijk willen.
        Want ALLES moet kapot.
        Het lijken wel communisten.

        1.   

          @frits Jansen
          Waarom deze reactie die nergens op slaat in de onderhavige context ?

          1.   

            DDS hangt af en toe een reactie aan het verkeerde forum. Dat stimuleert de discussie, zoals uit uw reactie blijkt.

        2.   

          Ben je de weg kwijt Fritsje?

    4.   

      @Ernst schrijft:
      “Welk Gemeentebestuur er in Amsterdam ook was gekomen, men had in alle gevallen ingezet op terugdringing van het autoverkeer.”

      Inderdaad. Het Verkeers Ciculatie Plan dat de afgelopen decennia stukje bij beetje is ingevoerd en dat de stad weer leefbaar heeft gemaakt, was mede een initiatief van de VVD en de KvK. Iedereen, van links tot rechts, is het met elkaar eens dat Amsterdam zonder terugdringing van het autoverkeer en regulering van het totale verkeer een onleefbare bende zou worden.

    5.   

      Blablabla. Blaaskaak/pisvlek en natuurlijk een lafaard!

      1.   

        De bell boy van het forum ?

        1.   

          @Hermann: Voor jouw informatie, Ernst (ook bekend als Boudewijn, Danube, Cypres, Graatsma, Guus, WHimmy de Dhimmy, Gerrit B en Code134) wordt hier bestempeld als blaaskaak/pisvlek en natuurlijk een lafaard!

  2.   

    Ik werkte jaren in buitenwijken van Amsterdam waar mijn werkgever alle mogelijke trucs moest uithalen om voor voldoende parkeerruimte te zorgen, want je kunt een monteur niet met de tram naar een klant sturen die een ernstige storing heeft en snel moet worden geholpen. Zo werd er een parkeerterrein op het dak van een gebouw aangelegd. Elders werd een parkeergarage gebouwd mede voor de toekomstige buren – die nooit kwamen.

    Het was allemaal de schuld van een veel te groen stadsbestuur vele kilometers weg, wat ik helemaal niet kon kiezen want ik woonde niet in Amsterdam. Daarom is een gekozen burgemeester ook een onding, want steden worden ook “gebruikt” door mensen die er niet wonen en er dus géén stemrecht hebben.

    Wie echt het autogebruik wil terugdringen moet zorgen voor een beter openbaar vervoer. In de Europese metropolen ben je wel gek als je de auto neemt. Maar alleen al de kennelijke noodzaak van parkeergarages in het Amsterdamse centrum laat zien hoe slecht het openbaar vervoer is. Vooral als je moet overstappen ben je al gauw een eeuwigheid onderweg.

    Ik sprak een keer een ambtenaar aan dat een bepaalde lijn bij mij in de buurt s avonds maar eens per uur rijdt. Antwoord: te weinig passagiers. Ik zei dat er vast een aanzienlijke verborgen vraag is, maar niet blijkt omdat mensen geen bus kunnen nemen die er niet is. Maar dat ging de ambtenaar boven de pet.

    1.   

      Fritsje leg even uit waarom “een gekozen burgemeester een onding, want steden worden ook “gebruikt” door mensen die er niet wonen en er dus géén stemrecht hebben.”
      Een gekozen gemeenteraad kan nog wel?

  3.   

    Uitgeprocedeerden
    Uit het akkoord, dat de partijen donderdagochtend presenteren en voor de komende vier jaar geldt, komt naar voren dat de ’ongedocumenteerden’ in de watten zullen worden gelegd. Er komt een plaats voor 500 mensen, die daar anderhalf jaar kunnen blijven. „Daarna heeft de burgemeester de discretionaire bevoegdheid verblijfsduur eventueel te verlengen”, blijkt uit het akkoord. In de opvang, die ’kleinschalig, met respect voor de privacy is’, is de mogelijkheid om zelf te koken en is een ’zo laag mogelijk beveiligingsniveau’. „Tijdens verblijf in de opvang worden de bewoners niet opgepakt vanwege ontbreken verblijfsstatus.” Ook wordt onderzocht „hoe stage en/of werk” voor hen kan worden ingericht.

  4.   

    Goed plan! De binnenstad begint langzaam weer dicht te slibben met auto’s. Bovendien is de gehele stad binnen de ring goed te bereiken met het OV, en zijn er her en der P&R-terreinen waar automobilisten hun kar goedkoop kunnen parkeren. Ouwe mensen, invaliden en zeer dikke mensen ten slotte kunnen een overdekte brommer aanschaffen, die ze nog op de stoep mogen parkeren ook.

    Wat de nieuwe gemeenteraad nog even zou moeten aanpakken is de toename van het aantal inpandige privé-parkeergarages in de binnenstad. Die veroorzaken veel extra onnodig autoverkeer.

  5.   

    De gemiddelde “zachtaardige” (en wat is er mis met zachtaardig) zal zeer tevreden zijn met dit plan.

    Alsof iedere Nederlander eventjes met zijn auto met Koningsdag midden in Amsterdam zou kunnen parkeren.

    Ik zou zeggen, ga naar Apeldoorn, geweldig alternatief voor de gemiddelde Amsterdam-hater.

    1.   

      Beste heer Blue Monday,
      De beste manier om het autoverkeer uit Amsterdam te weren is, niet te proberen alle grote bedrijven naar Amsterdam te trekken. Meer economische bedrijvigheid trekt automatisch meer automobiliteit aan. De keerzijde is dan echter dat bewoners met een betaalde baan, van het grote museumdorp dat Amsterdam heet, de stad uit moeten om te werken. Echter gezien het grote aantal figuren in Amsterdam dat van subsidies rondkomt zal die forenzenstroom enorm meevallen.
      Amsterdam is een prachtige stad, de benaming openlucht museum waardig, echter ook enigszins een rariteiten kabinet nauwelijks geschikt voor echte bewoning. De binnenring is voor de meeste mensen sowieso onbetaalbaar.

      1.   

        @Bloem
        Grote bedrijven zitten doorgaans niet in de binnenstad maar rond de Ring, op de Zuidas en in Zuid-Oost, en dat is niet voor niets. Ze zijn prima te bereiken zonder dat dit leidt tot veel verkeersdruk binnen de Ring.

        1.   

          Beste heer Beukman,
          U zult zien dat met het afnemen van de bedrijvigheid in de buitenring ook het aantal auto’s in de binnenring terug zal lopen. Al die grote bedrijven hebben bobo’s die bij voorkeur in de binnenring wonen. Hierdoor is de binnenstad inmiddels onbetaalbaar voor echte Amsterdammers. Echte Amsterdammers vind je daarom tegenwoordig in Almere en Lelystad. Allerlei evenementen die door die bedrijven georganiseerd worden, zijn veelal in de binnenring. Hier komen hordes met gasten van buiten Amsterdam op af.

          1.   

            @Bloem
            Oh, op die fiets. Je koppelt de uit de pan groeiende huizenprijzen én het autoverkeer binnen de ring causaal aan de bedrijvigheid buiten of net binnen de ring.

            Dat klinkt heel plausibel. Ik ga op zoek naar cijfers die jouw stelling ondersteunen.

          2.   

            Bloem je vergeet purmerend als amsterdamse nederzetting , daar zijn ook zo’n 60.000 Hazes fans naar toe gegaan.(helaas).

  6.   

    Ze kunnen mij niet genoeg verbieden daar,alles 2x zo duur maken ,en auto’s uit de stad weren ,hoe sneller alles naar de kloten is ,des te sneller zijn we van dat linkse crapuul af .

    1.   

      @Florissa
      Jammer voor jou, maar tot nog toe lijkt het erop dat Amsterdam er met het nemen van autowerende maatregelen alleen maar aantrekkelijker op wordt voor mensen van buiten.
      Het heeft er zelfs schijn van dat met deze maatregelen juist wordt voorkomen dat de boel naar de kloten gaat.

      1.   

        Wellicht is Amsterdam al naar de kloten?

      2.   

        Aantrekkelijker op wordt voor mensen van buiten ,Asielzoekers bedoel je hiermee zeker,die brengen kinderen ,kosten en problemen mee, geld willen ze van de stad
        Amsterdam wordt het nieuwe Venezuela aan de Amstel .

        1.   

          @Florissa
          Asielzoekers vormen een verwaarloos probleem in Amsterdam. Wél een toenemend probleem zijn de stijgende prijzen/huren van huizen. De gewone Amsterdammer wordt inderdaad de stad uitgejaagd, maar dus niet door asielzoekers.

          1.   

            @ Florissa,
            De Beuk is verleerd om zijn verstand in de goede stand te zetten.
            Hij zal het beleven, ik wil in mijn eens zo geliefde Mokum, niet dood meer willen liggen.

          2.   

            Iedere gekraakte woning door illegale immigranten, betekent een woning minder voor de echte Amsterdammer. En Amsterdammers horen voor te gaan: zij volgen de gestelde regels en staan al jaren op een wachtlijst. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen, Beuk!

          3.   

            @Holland:

            Gelukkig hebben ze moeder Ollongren, die staat er vierkant achter.

  7.   

    Het is niet alleen “Autotjepesten” maar ook ……………………………………….het opvangen van asielkrakers. Dat zal uiteraard een aanzuigende werking hebben.

    Uitgeprocedeerde asielzoekers weten nu dat “tegenwerking” loont. Uiteraard op kosten van de belastingbetaler die voor de kosten moet opdraaien.
    ————-

    Amsterdam gaat asielkrakers toch opvangen
    https://www.telegraaf.nl/nieuws/2074630/amsterdam-gaat-asielkrakers-toch-opvangen

    1.   

      @Ritter
      Je denkt toch niet dat deze krakers een auto hebben?

  8.   

    En het AD kopt: “Extreem-linkse groepen worden ‘vrijwel niet’ vervolgd als zij vernielingen plegen, geweld gebruiken of bedrijven saboteren. Bovendien lijken er nauwelijks politiedossiers te worden opgebouwd over de leiders, wijst onderzoek uit.”

    https://www.ad.nl/binnenland/extreem-links-gaat-vaak-vrijuit~aedcce5e/

  9.   

    De linkse Amsterdam wordt met zijn nieuwe college straks de Caracas aan de Amstel ten koste van de gewone burger die het nog niet door heeft.

  10.   

    In Amsterdam zijn ze helemaal knettergek geworden. Nu moet er een ambachtelijke viswinkel op last van de gemeente gesloten worden want “de winkel trekt teveel toeristen”.
    https://www.telegraaf.nl/nieuws/2075767/gemeente-amsterdam-vindt-viswinkel-te-toeristisch?utm_source=twitter&utm_medium=referral&utm_campaign=twitterfeed

    1.   

      Met het verdwijnen van toeristische trekpleisters verdwijnen betalende toeristen en met hen de volgeconomie ter stede die werk en inkomsten biedt. Te verwachten valt dat dit niet enkel tot verpaupering leidt maar ook tot forse extra aanslagen op het toch al dalende vrij besteedbare inkomen van stadsburgers.

  11.   

    Mijn arme geboortestad Amsterdam.
    In een ver verleden, na WO II het communisme bestreden, maar nu terug naar af middels een bestuur wat zijn verstand is verloren. Moge de afrekening ooit geschieden.
    Ik zal nooit meer een inwoner willen zijn, hoewel ik daar in 1970 anders over dacht.
    Blij uit die griebus te zijn.

  12.   

    Maar dan ook voor iedereen natuurlijk hè

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!