Mark Rutte behaalt weer 5% rendement op lijfeigenen: verkeersboetes fors duurder!

Mark Rutte en de EU-vlag. Bron: MinPres / Flickr.
Foto: Mark Rutte en de EU-vlag. Bron: MinPres / Flickr.

Twee dagen geleden kwamen we met het heugelijke nieuws dat de afvalstoffenheffing flink omhoog gaat vanwege Mark Rutte’s derde rampenkabinet. Behalve het verlagen van de staatsschuld valt er weinig positiefs te vertellen en ook vandaag hebben we weer matig nieuws. De verkeersboetes gaan flink duurder worden zo meldt de ANWB. In de meeste gevallen gaat het om een stijging van ten minste 5%! 

Daarmee rendeert Rutte wederom beter dan uw spaarcenten of zelfs de AEX-beursindex. Het is een jammerlijk falen voor de zogenaamd ‘liberale’ premier. Want onder Rutte steeg de belastingdruk tot ongekende hoogten. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het belastingklimaatakkoord De grootste grap is deze: hoe harder u rijdt hoe minder hoog uw boete uitvalt in vergelijking met vorig jaar. Stel u rijdt slechts een aantal kilometers te hard en u krijgt een boete van €50, dan betaalt u daar 10% meer voor dan vorig jaar.

Maar, echte snelheidsduivels die tientallen kilometers te hard rijden krijgen een lagere stijging voor de kiezen, namelijk een stijging van slechts €10. Bij een boete van €300 is dit een verhoging van slechts 3,3%! Dit laat wel zien hoe diep de liberale premier gezonken is. De kleine overtreders betalen fors méér terwijl de echte snelheidsduivels wel meer betalen, maar relatief minder gezien het feit dat het bij de verhoging gaat om vaste bedragen en niet om percentages.

Ook prijzen van aan elkaar gerelateerde overtredingen slaan he-le-maal nergens op. Stel u haalt een linksklever in, die met 100 km/u op de linkerbaan rijdt: rechts inhalen kost u €240,- Ook als er helemaal geen ongelukken plaatsvinden. Maar de linksklever krijgt niet dezelfde straf. Die betaalt slechts €140,- voor de overtreding. Puur natte vinger werk dus die boete’s en vooral gericht op het binnenhalen van rendementen op onzinnige overtredingen. Allemaal voor de ‘veiligheid’.

Verder is het ook vreemd dat de inkomsten van de overtreder niet meetellen bij het beboeten. Een miljonair verliest nauwelijks iets bij een overtreding, maar een persoon met een laag inkomen verliest relatief veel. De straffen zijn dus wel ‘gelijk’ qua geldbedrag, maar zeker niet qua ‘impact op iemands leven’. In Zwitserland is de staat gewoon eerlijk en worden overtreders beboet naar draagkracht,

Ondertussen wordt het een beetje vermoeiend. Die boetes belastingen.

Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

85 reacties

  1.   

    En plukken maar….de legale dieven van het linkse ambtenaren apparaat blijven maar doorgaan met de burger uitknijpen.

    1.   

      Het wachten is nu op de deugtrollen met de opmerking..dan moet je maar niet zo hard rijden…….!!

      1.   

        Original
        Idd maar die komen wel let op foppen en la fleur . die komen met die opmerking

        1.   

          De trolletjes rijden dan ook geen 45000 per jaar en is hun pakkans gering..even niet opgelet en de boete ligt al op de mat voor je thuis bent..!!

          1.   

            Het is bij deze verhoging natuurlijk wel zo dat als je de regels niet overtreed je ook geen boetes krijgt dus geen last van de verhoging hebt. Ter extra informatie ik rij tussen de 135000 en 150000 km per jaar en krijg regelmatig een boete, de meeste zijn tot 10km per uur te hard.

      2.   

        Dan moet je maar niet zo hard rijden.

    2.   

      Als we nog effe doorgaan krijg je een openbare uitverkoop van je huis bij 1km te hard rijden . Gewoon met wetboek onder de armen burgers uitknijpen . En nog zijn er zat bij die beweren dat je maar constant op je snelheids- meter moet kijken . Boete moet opwegen tegenover wat je fout doet . Het moet geen staatskas/ gemeente kas vullen zijn .

      1.   

        Wheelboy
        +1

      2.   

        Het boetesysteem bij niet betalen is strafbaar als je dat als incassobureau zou doen, maar niet strafbaar als overheid, er is een uitzondering gemaakt voor het CJIB.

    3.   

      Ik vind dat alleen linkse mensen beboet mogen worden.

  2.   

    Deze verhoging is gewoon een gelukszoekers belasting
    die rubberduck kan daar toch niet zomaar omvragen
    dus doet hij dat met een rubberduck special .

  3.   

    Dan nog maar doorsparen voor een Ferrari. Stijgen de boetes minder hard. Je moet weten waar de voordelen te halen zijn. :)

    1.   

      Quote….Dan nog maar doorsparen voor een Ferrari……..
      Waarmee je van groen links en D66 straks toch meer niet rijden mag!!

    2.   

      Ha ha die zie ik dan wel op domeinnen.nl

      1.   

        Kan een arme Italiaan tegen een prikje kopen. :)

  4.   

    De overheid harkt bijna 1 miljard per jaar binnen aan verkeersboetes (waarvan 85 miljoen aan ‘administratiekosten’ voor een computersysteem). Het grootste deel valt in de categorie 4-10 km/h te hard, dus ik snap die ‘slimme’ ambtenaar wel. Het verdienmodel (eeehhh veiligheid) wordt geoptimaliseerd.

    Flitsmeister permanent aanzetten en je hebt geen boetes meer…

    Inkomensgerelateerd? Laten we alles gewoon inkomensgerelateerd maken. Bij de bakker betaal je dan ook naar draagkracht, de bakker verdient daardoor ook weer meer en koopt bij de slager weer inkomensgerelateerd zijn biefstukje. Geen gezeik, iedereen gelijk, werken moet vooral niet lonen

    1.   

      Een boete is een straf en signaal dat men niet meer te hard moet rijden.
      Wie nauwelijks iets merkt van de straf doordat hij een hoog inkomen heeft, zal zich daardoor van deze straf niets aantrekken en te hard blijven rijden. Pas je dat aan naar een inkomensgerealeerde boete, zal iedereen de straf op eenzelfde manier voelen.
      Eten kopen bij de bakker of slager is geen straf, dus hoeft niet inkomens gerelateerd te worden.

      1.   

        +1

      2.   

        > Een boete is een straf en signaal dat men niet meer te hard moet rijden.

        Daar knelt het, de overheid heeft er een verdienmodel van gemaakt. Het heeft niets met veiligheid te maken, maar met inkomsten. Waar zijn de flitspalen bij scholen, bejaardenhuizen of provinciale wegen waar de meeste dodelijke ongevallen plaatsvinden? Nee, de zesbaans A2 tussen Utrecht en Amsterdam is één van de grootste cashcows, bijna allemaal < 10 km/h te hard

        1.   

          Op een snelweg een paar km te hard rijden is inderdaad minder onveilig dan hetzelfde aantal km te hard bij een school. Daar zouden ook flitspalen moeten komen, maar veel meer kun je niet doen. Boetes afhankelijk maken van de (onveilige) situatie geeft extra bureaucratie en kosten.

          1.   

            @Duke Op zich zou dat wel een ‘eerlijker’ systeem zijn; er wordt al wel onderscheid gemaakt tussen binnen de bebouwde kom, daarbuiten of snelwegen, maar waarom geen verdubbelaar op de flitskast bij een school? Technisch redelijk simpel lijkt me, je koppelt een boetetabel aan de paal/locatie die toch al bekend is

          2.   

            @RPML: Ik ben het met je eens, maar de overheid gaat haar gouden koeien niet slachten.

        2.   

          RPML
          klopt helemaal wat je zegt .Heeft niets meer met de overtreding te maken puur staatskas vullen met wetboek in de handen . Als iemand niet betaald voor parkeren en hij/zij krijgt een boete van bv 20 euro dan weet die persoon het ook dat hij wat verkeerd gedaan heeft .60+ euro weegt totaal niet op .Zo ook die onzin boetes van paar km te hard rijden . Juist waar men zou moeten controlleren bv in wijken en bij scholen daar kijkt men niet .Hier controleren ze op een 4 baans weg die er bij licht als een snelweg of je niet harder rijd dan 70 . Niet omdat het onveilig is nee puur geld questie

      3.   

        “Een boete is een straf en signaal dat men niet meer te hard moet rijden.”

        Een boete is vaak automobilistje pesten, ik vind bumperkleven, huftergedrag, asociaal rijgedrag (bewust roodlicht, vluchtstrook tijdens file), bellen/appn achter het stuur keihard aangepakt moet worden, dit heeft namelijk met verkeersveiligheid te maken.
        1km te hard heeft helemaal niets te maken met dit.
        De burger gaat zich steeds beter en netter gedragen dus moeten de boetes omhoog.
        Wat ook schandalig is, zijn de administratiekosten…hoezo verkeersveiligheid!!!

    2.   

      Inkomensgerelateerd ,niet geheel mee eens, het een is natte
      vinger werk wat voor de werknemer die voor zijn inkomsten
      de auto moet nemen (bouwplakker) of een product (brood)
      daar zit een hemels breed verschil .

    3.   

      De overheid harkt 1 miljard per dag binnen aan belastingen RPML hoe vind je die ???
      Met zijn allen een week het werk neerleggen loont kosten 7 miljard dat doet pijn .

    4.   

      Quote……Flitsmeister permanent aanzetten en je hebt geen boetes meer…
      Das niet geheel juist, de berovers rijden ook in onopvallende auto’s rond…maar flitsmeister is echt goed!

      1.   

        Klopt, een Target Blue Eye doet de rest in mijn snelle speelbolide ;-)

        1.   

          ….Target Blue Eye …..???
          Zoeken we op…

          1.   

            900 euri…is geen kattepis RPML.

          2.   

            1x een week het rijbewijs kwijt bij +50 km/h en hij is terugverdiend ;-) (kosten boete en bijkomende kosten chauffeur, halve dag kwijt om naar de rechtbank te gaan)

          3.   

            Tja apparaten kopen om boetes te voorkomen dan ben je eigenlijk van plan om overtredingen te begaan. Ik ben met snelheid ook geen heilige en in ben in de tijd dat ze nog naar de officier van justitie belden om te overleggen of je auto in beslag werd genomen ook met de 50km + overschrijding aan de kant gezet. Ik mocht hem gelukkig houden maar kreeg boete van 1200 gulden. Was een x aantal ct per km te hard. Als je er beetje redelijk over nadenkt is het ook gewoon asociaal om met zulke snelheden ol de openbare weg te rijden.

          4.   

            ….rijbewijs kwijt bij +50 km/h en hij is terugverdiend ;-)…..
            Als je bewust zoveel te snel rijdt zal zich dat wel terugverdienen…maar daar gaat het mij niet om…waar het mij om gaat is als je per ongeluk een bord 100 mist met 120 ..dan ga je gewoon voor over de 200 euro de mist in en heb ik die dag voor niets gewerkt…en waarom..is 120 op een autosnelweg wegpiraterij??

          5.   

            Klopt. Ik heb een nare eigenschap, een gebrek aan geduld… ik rijd dus per definitie te hard, rijd al meer dan 25 jaar meer dan 50 dkm per jaar en nog nooit een ongeluk gehad, racelicentie, daarboven 18 jaar 10 dkm per jaar ervaring met zeer snelle auto’s (300+) en anticipeer héél ver vooruit, ik kijk niet alleen naar de auto voor me, ben geen bumperklever of agressief maar rijd wel door… mijn schoonmoeder is altijd verbaasd dat de rest zo langzaam rijdt, totdat ze op de teller kijkt, dan krijg ik weer een reprimande ;-)

          6.   

            @Original NL :ik snap je wek en die boetes met name die van tot 10km te hard is lullig geld en je heb weleens dat je het over het hoofd ziet maar regels zijn nu eenm aal regels. En borden over het hoofd zien hmmmm staat toch vrij duide lijk aangegeven maar het kan. Tja lullig maar een flitspaal ziet het nou eenmaal alleen maar dat je te hard rijd niet de reden.

          7.   

            @marco1 Sinds Flitsmeister betrouwbaar is heb ik geen bekeuring meer gehad. Daarvoor had ik een Stinger, maar door het wisselen van radarfrequentie werd die opeens waardeloos…

          8.   

            “Sinds Flitsmeister betrouwbaar is…”

            Dank voor de tip, ik kende die app nog niet. Meteen even gedownload uit de appstore.

  5.   

    Zelfs onze internationale IWAB (Ik Weet Alles Beter) Peturr Air de Vries heeft zelfs een boete gekregen van 1 km/h te hard en vond dat onterecht…….

    1.   

      Die 1 km is na meetcorrectie dus in werkelijkheid 6km te hard. Je moet nu eenmaal een grenstrekken en 1 km boven de maximale snelheid is ook gewoon te hard dus een overtreding. Ik begrijp best dat het lullige boetes zijn en zonde geld maar het zijn nu eenmaal de regels en daar staat ondanks dat er naar mijns inziens geen direkt gevaar voor de verkeersveiligheid is door een paar km te hard rijden nu eenmaal een sanctie op. Een boete en die moet gewoon betaald worden ook door Peter de Vries.

      1.   

        @Marco: Je hebt ook gelijk. Maar wat vind je van het begrip ‘geest der wet’?
        RPML heeft dat prima verwoordt.

        1.   

          Het is idd een verdienmodel. Maar het geld moet toch ergens vandaan komen en dan zie ik het liever zo dan op belastingverhogingen die iedereen raakt en waar niet onderuittekomen is. Dat er geen flitspalen bij bejaardenhuizen en scholen staan lijkt mij niet echt rendabel. De weg inrichting is over het algemeen daar dusdanig dat veel te hard rijden alleen voor de echte verkeershufters daar te doen is. Zulke wegen zijn worden meesral bereden door mensen die daar regelmatig komen en weten de flitspaal dan wel te staan.Een boete gekoppeld aan loon lijkt mij niet echt eerlijk dat de 1 meer moet bet alen dan de ander voor dezelfde overtreding. ( ik maar gelijk gereageerd op alle punten die naar voren gebracht zijn want zoals u weet ben ik niet zo snugger en was bang dat ik met het eerste punt waar ik op reageerde niet het begrip geest van de wet aankaarte.)

          1.   

            Zit je voor je werk veel op de weg marco1??

          2.   

            Ja dagelijks Original NL. Jaarlijks tussen de 500 en 1000euro boete met 1 topjaar (ik dacht 2014) waar ik het magische bedrag van 2500euro heb overschreden.

          3.   

            Laten we één ding niet vergeten: voor 1973 was er geen snelheidsbeperking in Nederland. Onder invloed van de oliecrisis is de snelheid naar beneden gehaald naar 100 km/h. Dat was 1974 met VW Golfjes met een remweg van tig meter en asfalt van teer in plaats van bitumen. Heden ten dage hebben we Golfjes met de helft van de remweg, airbags, kreukelzones, Zeer Open Asfalt Beton (ZOAB) en veel bredere snelwegen, en toch blijft die limiet op 100/120/130 km/h. Theoretisch zou 155 km/h net zo veilig zijn als 100 km/h in 1974, en toch blijven we hangen bij maximaal 130 km/h, met als gevolg bellende en appende mensen achter het stuur. Ik laat het wel uit mijn hoofd om bij 150 km/h te gaan appen, maar als ik op de cruise control op de A2 100 km/h op een 6-baans weg tuf, tja, dan wil ik toch (helaas) nog wel eens naar dat apparaat grijpen… wat is dan veiliger?

          4.   

            @RPML: De telefoon is ongelukken veroorzaker nummer 1. Uw verhaal van 1974 klopt wel maar u vergeet er wel bij te vermelden dat de verkeersdrukte van toen niet vergelijkbaar is met het huidige. Tevens kunt u misschien wem redelijk rijden en heeft u verkeersinzicht maar hebben u medegebruikers ook afdoende om 155km per uur te rijden zonder anderen in gevaar te brengen. Dat soort snelheden vergt toch iets meer anticipatie vermogen dan een wat lagere snelheid.

          5.   

            Eensch, telefoongebruik kan niet hard genoeg aangepakt worden. De zwalkende auto’s en bijna-ongelukken zie ik dagelijks. Ook de verkeersdrukte in de Randstad laat overdag geen 155 km/h toe, maar de A2 is prima te doen, net als de A28 vanaf Zwolle richting Groningen, de A6 vanaf Almere richting noorden, de A7 vanaf Alkmaar, kortom, eigenlijk alle hoofdsnelwegen buiten de Randstad; ik spreek uit ervaring ;-)

          6.   

            RPML…wat is dan veiliger?….
            Veilig is je te kunnen concentreren op het verkeer en niet op je snelheidsmeter of telefoon.
            A2 is echt een voorbeeld hoe dat niet moet…met 105 op de cruisecontrole…en dan het inhalen..6 banen breed met minimaal snelheids verschil…en steeds groepjes auto’s met weinig afstand ertussen…immers we zijn aan het inlopen met 1á 2 km/h verschil en onnodig linksrijden mag niet dus meter voor meter richting voorganger kruipen en dan pas inhalen met 1 á 2 km/h verschil…

          7.   

            A2 is de meest idiote situatie; bij Abcoude op de cruiscontrol, vanaf Vinkeveen proberen (alleen door remmen, zeker niet door gas te geven) op de meest rechterbaan zien te komen om nog nét de afslag in Breukelen te kunnen pakken. Zeker rond een uur of 4 ‘s middags is dat geen senicure…

          8.   

            @RPML: Ik zeg ook niet dat je geen gelijk hebt en ik ken alle wegen en weet ook precies wat je bedoelt met daar en daar kan het gerust harder. Maar jij gaat uit van jouw kunde en je hebt nu eenmaal op de weg ook te maken met minder kundige mensen. En alles gerekend scheelt het nu werkelijk zoveel tijd dat is echt alleen over de hele lange afstanden en dan vooral sn3lweg anders praat je over minuten. Hard rijden is vooral gewoon leuk om te doen.

          9.   

            Beste kreukelzone die er is is nog altijd het ruimte kussen. Afstand houden en ritsen met invoegen begrijpen meeste bestuurders niet.

          10.   

            @RPML: Even jongenspraat; wat voor auto heb je?

          11.   

            @marco1 We zijn dezelfde rijders ;-) Het maakt geen ene f. uit, Utrecht-Maastricht scheelt een kwartier, maar ik blijf alert in plaats van dat ik in slaap val met de meute meerijdend, en het is inderdaad simpelweg leuk :-)

          12.   

            @Lugar Jongenspraat: 17 jaar lang 300+ modellen uit Maranello, sinds een klein jaar de concurrent uit Stuttgart, speelauto, puur hobby & passie, overdag staar ik tegen een ster ;-)

          13.   

            Leuk man! Ik rij Audio A6 2.6 V6, wel een wat ouder model (2002) maar wel een hele fijne auto. Ik rij gemiddeld 30.000 km/jaar.

          14.   

            @Lugar Vooral privé; 406 Coupé 3 liter, Jaguar XJ, 328 GTS (OK, geen 300+ ‘maar’ 270), Testarossa, F430 F1, 991 C2 en verder met alles wat leuk is wel gereden, eigenlijk ontbreekt alleen nog Pagani en Koenigsegg….

        2.   

          @RPML: Zo… da’s mooi werk! Een echte liefhebber dus.

      2.   

        Aldus marco de regerings spokesman..ook op de hoogtes van de boetes heeft het volk geen invloed en kan je er een politieke partij bij verkiezingen voor ” belonen” .
        Boetes liggen tov andere europese landen weer idioot hoog…ook hier is nl weer het braafste jongetje van de klas.
        Met het hoogste percentage moraalridders bij justitie..tis gewoon roof en niets anders!!

        1.   

          Dat klopt en idd roof maar het geld moet ergens vandaan komen.

          1.   

            ….. maar het geld moet ergens vandaan komen…..
            Tuurlijk..dat je buiten de boetes nog maar 20 ct van iedere bruto verdiende euro aan iets kan uitgeven na aftrek van btw, bpm, accijns, energie belasting, fictive winstbelasting , assurantiebelasting, ozb motorrijtuigenbelasting en misschien wel 100 andere legale roofbelastingen
            En nog is er niet genoeg om de staatsruif te vullen.
            Nederland roofstaat!!

          2.   

            Ja schandalig maar het is nu eenmaal niet anders.

  6.   

    20 maart mensen dan kunnen jullie de boel op stelten zetten.

    stem PVV, FvD, SGP

    1.   

      Alle partijen buiten deze coalitie en het kartel (VVD, CDA, CU, D66, PvdA, GL) zijn partijen om Rutte pijn te doen. PvD, SP, en DENK kun je toevoegen.
      De SGP gedoogt Rutte dus daar zou ik niet op stemmen. FvD en 50+ zijn bereid om met Rutte te praten, al is de kans klein dat FvD en Rutte eruit gaat komen. Toch is die kleine kans een reden om niet op de FvD te stemmen, want er zijn vaker geitenpaadjes gevonden.

      1.   

        De vraag is natuurlijk of Rutte bereid is te praten met de PVV de op 1 na grootste partij.
        Het is schandalig hoe Rutte omgaat met, in dit geval, 1,4miljoen PVV stemmers.
        Elke club die met Rutte heeft samengewerkt heeft het moeten bekopen, dit zou de PVV niet overkomen en stellig als zij is, heeft de PVV de juiste keuze gemaakt toentertijd, en onder het mom van, de PVV trekt zich terug met vooral het demoniseren hiervan.
        Ik denk dat het anders is geweest, ik denk dat Rutte in z’n broek scheet en de PVV zijn rug recht hield en zich niet voor het karretje van Rutte heeft laten spannen..

    2.   

      Niet op alle drie tegelijk, @Semien. Zet dat er de volgende keer nou eens bij. De stem wordt ongeldig.

      1.   

        aaa a a a a ah ah ah

        1.   

          @Johnno: Wat denk jij, Hermann is wel dicht bij een nominatie…

  7.   

    Dan moet je maar niet zo hard rijden!

    De echte waaghalzen die linke dingen uithalen ontspringen veelal de dans. Vooral als de Fast & the Furious weer eens een keer op de tv is geweest voor de zoveelste keer, ziet men de dag erop gegarandeerd Vince Diesel wannabees in hun Ford Escort met autostyle blérpijp hun rij talenten tonen aan het verbaasde publiek.

  8.   

    In Zwitserland is de staat gewoon eerlijk en worden overtreders beboet naar draagkracht,

    Dat riekt naar Socialisme.

  9.   

    Zit in de pijplijn van dit kabinet, er komt een boete van 25 euro als u in de buitenlucht een scheet/wind laat, dit op aandringen van PASPOP Jetten van D66 vanwege het klimaatakkoord en ook de linkse partijen stemmen hier mee in.

    1.   

      U maakt slapende honden wakker, al moet ik toegeven dat met dit soort
      regering we wel die kant uitgaan. Al dat gejat.

    2.   

      “PASPOP Jetten”

      Zeker, Jetten verschilt in niets van z’n vriendje Rafas. Of je nu wel of niet stookt, je betaald gewoon milieubelasting, altijd prijs, altijd kassa.

      1.   

        Quote….Of je nu wel of niet stookt, je betaald gewoon milieubelasting, …
        Zit al 10 jr bij greenchoice ….hoezo moet ik extra gaan betalen..
        Als dit krankzinnige plan doorgaat flikker ik autobanden in de openhaard…en zal het mijn levenswerk worden zo veel mogelijk co2 in de lucht te blazen….fuck’em!!

        1.   

          @Original: Heel begrijpelijk!

    3.   

      Idd gerlos…winden wordt zwaar bestraft in de toekomst…uien zijn straks alleen nog bij de coffeeshops te verkrijgen….op hachee komt een verbod en er komt een 500 % milieu tax op medicinale uien.
      Uienboeren (= dealers) verdwijnen in de bak.
      Ook bruine bonen en kapucijners komen op de zwarte lijst….om van kaas/uienbrood nog maar te zwijgen!!
      We are sooo fucked in nl…niet te ge lo ven!!

  10.   

    Ik denk dat Markie Bilderberg, zijn laatste beetje kruit aan het verschieten is, kommer en kwel , leugens en bedrog , zo gaat hij de annalen in.
    In drie regeerperiodes, heeft hij alleen maar de boel belazert.
    Wilders had het snel door, die stopte na een paar Maanden met het gedogen, slimme zet van Wilders.

  11.   

    Rutte is een leugenaar. Zoveel is wel zeker. Hoe eerst weg hoe liever, desnoods naar Brussel.
    Maar verder kun je je natuurlijk ook gewoon aan de verkeersregels houden. Heb je geen last van die verhoging.

  12.   

    Dat betekent dat iemand die door handig knutselen een kapitaaltje bij elkaar heeft geharkt het meest betaalt, terwijl zijn belastingafdracht al het hoogst is.

  13.   

    Dat heb ik al eens aan een rechter voorgelegd dat er niet wordt gekeken naar
    je draagkracht. Waarop de rechter een beetje moest lachen en naar de politiek
    verwees. De boete mocht in gedeelten worden betaalt, maar het bedrag bleef
    Hetzelfde.

  14.   

    Weg met rutte , laat die idioot toch oprotten en de EU ook
    Nederland weer voor de nederlanders. Koop een gel hesje

    1.   

      Quote…
      …Koop een gel hesje….
      Beter een uzi..werkt ook effectief tegen moslims die je met een mes willen prikken!

  15.   

    Het roven, stelen en liegen gaat gewoon door, hoeveel idioten gaan er weer op deze dief en landverrader stemmen?

  16.   

    79/77, het begint er eindelijk op te lijken!

  17.   

    Ons boetesysteem zit nogal vreemd in elkaar. Als je 63 vs 50 rijdt is de boete verhoudingsgewijs vele malen hoger dan wanneer je op die zelfde locatie met 90 vs 50 3 fietsers doodrijdt.

    Als je een telefoon in je hand houdt tijdens het rijden krijg je een hoge boete. Jezelf concentreren op het knoeivrij verorberen van 1 big mac stuur staat daarentegen geen boete. Of je moet het wel heel bont maken.
    Tijdens het rijden op je dashoard met geïntegreerde telefoon een telefoonnummer selecteren om te bellen is ook legaal.
    Terwijl die afleiding in een crisissituatie wel het verschil maakt tussen wel of geen aanrijding.

    En op fietsers wordt hoegenaamd niet gecontroleerd, terwijl deze groep verkeersdeelnemers het vaak nog het bontst maakt op de weg. Te druk met de smartphone, roodrijden, rijden zonder verlichting etc.

    Dus die snelheidscontroles dienen vooral om vrij makkelijk grote hoeveelheden geld binnen te harken. Terwijl het OM natuurlijk niet met die bedoeling is opgetuigd.

    1.   

      citaat: “is de boete verhoudingsgewijs vele malen hoger dan wanneer je op die zelfde locatie met 90 vs 50 3 fietsers doodrijdt.”

      boete moet hier uiteraard zijn: straf.

  18.   

    De Nederlander is het buigzaam, gretig, nederig, vochtig en rietig (sic) schandknaapje van de oligarch.
    In Nederland zal de revolutie niet uitbreken.
    Het land van 17 miljoen kruipruggen.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!