ProRail-campagne compleet ontspoord: misbruikt treinslachtoffers door fashionshow van kledingresten

prorailcampagne
Foto: Gescheurd jack van de veiligheidscampagne van ProRail, via AD.nl

ProRail dacht met de nieuwe veiligheidscampagne even de gevaren op het spoor onder de aandacht te kunnen brengen. Met de slogan ‘Victim Fashion, created by accident’, proberen ze met kledingstukken van slachtoffers zogenaamde ‘shock value’ te genereren. Dat blies direct op in hun eigen gezicht.

NS reageerde vrijwel direct afkeurend en laat merken zich te bekommeren om de traumatische ervaringen van machinisten en conducteurs. Diverse machinisten en conducteurs hebben ook op de campagne gereageerd en sommigen geven aan dat dit inderdaad de herinneringen terughaalt.

Nu zou je verwachten dat ze bij ProRail zichzelf even achter de oren krabben, maar niets is minder waar! Zij reageerden op Edwin’s tweet met:

Überhaupt is het vreemd dat ProRail een campagne lanceert voor het waarschuwen van gevaar op het spoor. Veruit de grootste groep slachtoffers zijn mensen die zelfmoord plegen op het spoor, niet mensen die niet uitkijken of stoer proberen te doen tegenover hun vrienden.

Ze schieten hiermee dan ook totaal hun doel voorbij en schofferen juist de nabestaanden en getraumatiseerd personeel. Om dan vervolgens ook nog eens zó te reageren met zo’n tweet, is te gek voor woorden.

Als het ‘nooit een stap te ver is om slachtoffers te voorkomen’, zamel dan geld in voor een hek- of kooiconstructie om het spoor heen, begin je bij de drukste regio’s met de meeste kans op slachtoffers en hoef je ook geen geld naar dit soort campagnes te smijten.

Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

11 reacties

  1.   

    Als hiddema gruwelijke verkrachting details voorleest is het fantastisch, nu een drama. Dezelfde tactiek, in dit geval een stuk nuttiger.

    1.   

      Satty:
      Blijf bij het thema, ProRail is van een heel andere orde!

  2.   

    “Überhaupt is het vreemd dat ProRail een campagne lanceert voor het waarschuwen van gevaar op het spoor. ”

    De volgende taalvirtuoos die zijn borreltafelbabbeltje op DDS mag kwakken.

    DDS maakt zichzelf belachelijk.

    1.   

      @ Noppentrol

      Er is één hier erg belachelijk en dat ben jij.

      1.   

        Linkse hufters gelul veel overgangen zijn al jaren
        levens gevaarlijk, moord met een exuse .

      2.   

        .50……
        +++++

  3.   

    Nee, dat meen je niet. Wat erggghh,….Pro Rail, wat een dom schandalig idee. Schandalig. Heb hier even geen woorden voor sorry…….

  4.   

    Hoe schokkend ga je het maken om de aandacht van de mensen te trekken?
    Ik denk dat hier een grens is overschreden, er is geen rekening gehouden met nabestaanden, machinisten en conducteurs.
    Wat is de volgende stap, foto’s van de slachtoffers zelf?
    Van de foto’s die tegenwoordig op de tabakswaren getoond worden is bekend dat zij weinig tot geen impact hebben.
    We mogen dus aannemen dat deze campagne dat ook niet heeft.

    1.   

      Yep gewoon links lullen over een 40 jaar bekend probleem .

  5.   

    Inderdaad Satty je hebt helemaal gelijk,
    Dit is wel degenlijk van dezelfde orde TD de minister mag aan blijven omdat de moeder van Anne het te zwaar kreeg bij het horen van de details, hier worden gruwelijke details blootgelegt voor hen die er bij betrokken zijn, ik zou dit ook niet graag op reclame zuilen zien als mijn zoon of dochter onder de trein, auto of iets dergenlijks was gekomen , dat roept herinderingen op die je liever vergeet, en voor de betrokken treinmachinist en de hulpverleners is dit ook beslist niet prettig.
    Maar goed het laat wel weer zien dat prorail mensen in dienst heeft die niet weten waar ze mee bezig zijn.:-(

  6.   

    Trauma’s kunnen heel vervelend zijn, sommige zijn zelfs dodelijk.

Dagelijksestandaard.nl gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën (cookies) onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kunnen we hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren en daardoor onze website verbeteren. Cookies van onszelf en van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen en artikelen aan te bevelen op dagelijksestandaard.nl die aansluiten op uw interesses. Ook derden kunnen uw internetgedrag volgen. Cookies kunnen gebruikt worden om op sites van derden relevante advertenties te tonen. Cookies van derde partijen maken daarnaast mogelijk dat u informatie kunt delen via social media zoals Twitter en Facebook.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!