Steeds meer bedrijven kiezen voor promotie via bedrukte bekers

IMG_1910
Foto:

Promotie via bedrukte bekers wordt steeds populairder. Het is een belangrijk onderdeel van interne branding maar ook externe promotie. Promotie via een beker is namelijk veel efficiënter dan promotie via bijvoorbeeld een flyer.

Koffie uit een kartonnen koffiebeker

Op het werk is koffie drinken een belangrijk onderdeel van de dag. Koffie verhoogt de productiviteit, verbeterd de sfeer, verhoogt de tevredenheid én is het visitekaartje van jouw bedrijf. Waar de koffie in geserveerd wordt verschilt, maar koffie serveren in een plastic beker is ethisch in ieder geval niet meer verantwoord. Een ouderwetse koffie mok brengt beperkingen met zich mee zoals opslagruimte en het feit dat de afwas nou eenmaal vaak gedaan moet worden. Al snel kom je uit bij een kartonnen koffiebeker wat milieutechnisch veel verantwoordelijker is. Doordat je de kartonnen beker zeker 3 keer kunt gebruiken en deze daarnaast ook nog eens recyclebaar zijn maakt dit de kartonnen koffiebeker is duurzaam. Kartonnen koffiebekers hebben daarnaast ook nog eens veelzijdige mogelijkheden tot een mooie interne branding. Deze bekers worden namelijk steeds vaker bedrukt met bijvoorbeeld een logo, merknaam of een andere boodschap.

Interne branding straalt door naar je klanten!

Bedrukte bekers helpen bedrijven om zichzelf steeds beter te profileren. Interne branding werkt vanuit het inside-outside principe: het externe merk wordt vanuit de interne organisatiestructuur gebouwd. Door als organisatie een sterk merk vanuit binnenuit op te bouwen kun je sterk naar buiten treden. Een bedrukte beker helpt hier aan mee. Het begint namelijk bij de koffie, wat belangrijk onderdeel binnen de organisatie is voor medewerkers en vooral klanten. Dat de koffie zelf van kwaliteit moet zijn weten ze in Nederland als geen ander. Als de koffie daarnaast uit een mooi bedrukte beker gedronken wordt, dan vertaald dit zich uiteindelijk door naar een optimale beleving.

De toegevoegde waarde van een bedrukte beker

De communicatie waarde van een bedrukte beker is de laatste jaren flink gestegen. In het begin werd de beker gezien als alleen iets om uit te drinken. Steeds meer wordt de beker een promotietool die ook steeds beter in de gedachte van de klant blijft hangen bij gebruik. Er zijn verschillende manieren om promotie met bedrukte bekers in te zetten. Naast het intern gebruik kun je deze promotietool ook gebruiken op externe evenementen zoals een beurs. Je kunt op een beurs koffie schenken in een mooie bedrukte beker met daarop jouw logo, merknaam of boodschap. Doordat de kop koffie niet in een mok maar een kartonnen beker wordt geschonken wordt de bezoeker niet weerhouden om met jouw promotiemiddel aan de wandel te gaan. Hierdoor maak je niet alleen zelf reclame voor jouw bedrijf maar word je een handje geholpen door omstanders. Het wisselen van design is ook gemakkelijk bij een bedrukte kartonnen koffiebeker. Per periode, actie of product kun je kiezen voor een andere bedrukking, zo blijft de beker elke keer weer vernieuwend en actueel.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

2 reacties

  1.   

    Nu ben ik geen millieufreak… Maar bedrukte beker en duurzaam gaan denk ik niet echt samen.. Of doen ze het papier niet eerst bleken daarna een soortemet coating van plastic om vloeistofdicht te maken en daarna bedrukken met inkt?
    Wel heel erug milieuvriendelijk niet?
    Begrijp nog steeds niet dat we hier in Nederland plastic tassen als hoofdmoot gebruiken ipv papieren zakken zoals Amerika…
    En waarom worden we niet min of meer verplicht om houten of stenen vloeren in onze huizen te leggen ipv plastic laminaatvloeren of pvc of vloerbedekking die voor 99,9% minimaal synthetisch is…
    En waarom schilderen we onze binnendeuren met verf ipv naturel te laten en af en toe met olie in te smeren…
    En waarom worden totaal millieuonvriendelijke auto’s gepromoot en gesubsidieerd(electrisch) en de milieu wat minder onvriendelijk(benzine en diesel) zwaar belast?
    En waarom moet iedereen verplicht zijn huis vol stoppen met glaswol en je helemaal suf isoleren tegen een hoofdprijs en al dat spul wat je in je huis moet stoppen moet eerst grondstoffen ontgonnen worden geproduceerd tig keer vervoert en vervolgens geïnstalleerd worden… Heel erg milieuvriendelijk allemaal…
    En waarom….. Etc… Nog wel voer om iedereen hier 10 uur te laten lezen.
    Als er werkelijk aan het milieu gedacht zou worden,
    Dan zouden we heel anders omgaan met grondstoffen en of transport en echte duurzaamheid ipv van al die bullshit verhalen van oa GroenLinks over co2 blabla sprookjes.

    1.   

      Echt millieuvriendelijk is, van je twee handen een kommetje maken er daar dan de koffie inschenken en daarna opdrinken.

      ‘s Winters heeft dat een voordeel, je hebt dan gelijk warme handen.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!