Janken om islamofobie in de Volkskrant: ‘ik heb het idee dat aanvallen op moslims genormaliseerd zijn’

Screenshot ISIS-video: ISIS-terroristen staan op het punt om onschuldige mannen te executeren.
Foto: Screenshot ISIS-video: ISIS-terroristen staan op het punt om onschuldige mannen te executeren.

De Volkskrant doorspitten opzoek naar kolder, slachtofferschap en ‘we moeten iets doen’-niveau columns levert praktisch altijd dit soort columns op. Islamofobie zou genormaliseerd zijn en er zou sneller aangifte van gedaan moeten kunnen worden. Zucht.

Zo begint de column:

Wie: Fatima Boutaka (30 jaar) uit Amsterdam is leerkracht in het primair daltononderwijs en eigenaar Mindful Class

Het probleem: Islamofobie – angst voor en af­keer van al­les wat met de is­lam te ma­ken heeft – wordt onvoldoende serieus genomen

De oplossing: We moeten islamofobie tastbaar en meetbaar maken zodat het doen van aangifte makkelijker wordt

Nou, dat klinkt allemaal nog enigszins redelijk. Maar goed, we lezen de Volkskrant, dus het is een kwestie van tijd voor de boel ontspoort. En ja hoor, here we go: Mevrouw stond te wachten op de tram en ineens scholden vier blonde gasten haar uit voor terrorist, vlak na een of andere aanslag die op het nieuws bekend werd gemaakt. Pure islamofobie en/of racisme waar iets tegen moet gebeuren want ‘ik voelde me kwetsbaar’. Meid toch.

Mevrouw spreekt van selectieve verontwaardiging. Moslims komen telkens slecht in het nieuws en andere groepen nauwelijks. Dat dergelijke moslims ook steeds een behoorlijke bende weten te creëren in de samenleving, dat doet er dan weer niet zo toe.

Maar goed, zij pleit ervoor om ‘islamofobie’ goed te definiëren zodat het meetbaar kan worden gemaakt en mensen duidelijk melding kunnen maken/aangifte kunnen doen. En dat is natuurlijk ook lastig want ‘-fobie’ impliceert een irrationele angst, terwijl om de haverklap ‘Allah-akbar’-roepende ‘verwarde mannen’ op lui in zien steken, mij toch een behoorlijk legitieme en rationele angstreactie lijkt te zijn.

‘Ja maar dat is maar een kleine minderheid.’ Kan wel zijn, maar dan lees je weer wat over anti-westers onderwijs, haatpredikers, ISIS, Syriëgangers en deradicalisering-experts die zelf radicaliseren of salafistische extremisten de hand boven het hoofd houden. Met als klap op de vuurpijl dat de gematigde moslims rondom zulke figuren er vaak wel van wisten maar er niets aan deden en het dus stilzwijgend door lieten sudderen. Vervolgens zien we ook in andere landen om de haverklap aanslagen én is het in zo’n beetje alle landen waar islam een behoorlijke invloed heeft simpelweg een teringbende. Is het dan nog zo gek dat men ‘islamofobisch’ is?


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

215 reacties

  1.   

    islamofobie :) :) :)

    Nog even en dan vinden we vast wel een stel linkse mafkezen bij elkaar die het gaan promoten als een leerstoel aan de universiteit.

    De islam is dood en verderf voor iedereen die de islam niet aanhangt. De kafir (kafier) moet immers dood.

    1.   

      Het echte grote gevaar in onze samenleving zijn die oude witte boze mannen. Het is volledig verdedigbaar als iemand uit een angstreflex /instinktief zo eentje de kop af snijdt met een bot mes. Daar kun je begrip voor opbrengen.

      1.   

        Ik hoop dat je reactie sarcastisch bedoeld was?! Anders moet je jezelf nodig laten onderzoeken.

    2.   

      Islam fobie bestaat niet.
      Maar las zojuist een artikel https://gedachtenvoer.nl/2019/10/01/rechts-of-links-dat-is-het-spel/

      Vond dat gegeven waar het over gaat wel treffend, in wezen zijn we het over de meeste dingen wel eens alleen worden we handig bespeelt.

      Pak de boeren afgelopen week, iedere boer had zijn eigen reden om er te zijn, verschillend van de boer die naast hem stond. Maar de kern was gelijk en daarom zo’n groot draagvlak onder de boeren.

      Ook in het verhaal islam zijn we het er allemaal over eens, en zelfs Anne Sophe denk ik (maar met die weet je het nooit) , dat we allemaal tegen het geweld zijn uit naam van de islam.

      Maar de politiek en media geleiden die aandacht af door ze als slachtoffers neer te zetten en de links georiënteerde trappen erin.

      Er is niet zoveel weerstand tegen buitenlanders op zich maar wel tegen uitvreters en degene die zich niet aanpassen.

      Ook links komt vroeg of laat met dit geweld in aanraking en wordt dan pas wakker.

      Ook wat betreft het klimaat is iedereen er mee eens dat de mens wat moet doen aan zijn afval enzovoort.

      Maar de mate waarin de mens verantwoordelijk is voor zijn bijdrage aan de opwarming is discutabel.
      En ook hier laat links zich leiden door emotie aangewakkerd door politiek en media. En met behulp van gemanipuleerde onderzoeken.

      Feit is dat wie dan ook een onderzoek laat doen diegene het altijd zo laat doen dat het in zijn voordeel is.
      En de onderzoekers die in het midden zitten en waarschijnlijk bij het rechte eind hebben worden door iedereen genegeerd.

      Zo ook met Islam fobie dat is gemanipuleerd naar het emotie veld en niet naar de feiten want die worden verduisterd.

  2.   

    “terwijl om de haverklap ‘Allah-akbar’-roepende ‘verwarde mannen’ op lui in zien steken, mij toch een behoorlijk legitieme en rationele angstreactie lijkt te zijn”

    Debiel gebabbel.

    1.   

      “Debiel gebabbel”

      Praat u vaak tegen u zelf?

    2.   

      Mezzadra: “Debiel gevallen”.

      Het stuk van Wout is anders een stuk minder debiel dan jouw comment. Sterker nog, Wout slaat de spijker op de kop. Die islammevrouw wil kritiek op de islam strafbaar maken door het islamofobie te noemen. “Want dan is aangifte doen makkelijker”.

      1.   

        Gevallen = Gebabbel

      2.   

        @Kretoloog: In tegenstelling tot Wout is de aandoenlijke een Nedermoslim en islampleitbezorger die geen gelegenheid voorbij laat gaan om de wanstaltige islam uit de wind te houden. Ook hij noemt geen voordelen van islam. Hij hoopt wel dat ISIS blijft bestaan, waarmee hij zijn digitale boertje weer heeft gelaten.

      3.   

        Utrecht vergeten? Was ook zo’n verwarde man met een geweer. Riep ook iets van god-is-groot….

    3.   

      Moge de doodstraf in Nederland weer worden ingevoerd voor landverraders! Deze tarrel zou ik het liefst persoonlijk willen elimineren ofwel ophangen. Eerst kaal scheren en op een ossenwagen door de straten laten rijden met een bord op zijn buik met de tekst “Ik ben een landverrader”.

    4.   

      *** BELANGRIJKE MEDEDELING ***

      Omdat de grote Social Media sites zoals Facebook, Twitter, etc. in toenemende mate censuur toepassen en gebruikers blokkeren schijnbaar zonder reden anders dan niet welgevallige content zijn wij begonnen met het opzetten van een alternatief Telegram kanaal.
      Stap 1: Download de Telegram-app en ontvang onze artikelen zonder censuur rechtstreeks op uw telefoon of computer! Download de Telegram-app in de App Store of https://telegram.org
      Stap 2: Word lid van het World Unity Telegram-kanaal via deze link! https://t.me/worldunity_me

  3.   

    Wout schrijft een artikel over waarom islamofobie geen probleem is, maar gaat halverwege het artikel ineens uit het niets islamofobische opmerkingen uitkramen. Als ik DDS niet beter kende zou ik denken dat dit een geniale sarcastische satire was, maar helaas.

    1.   

      Je veronderstelt dat Wout lang nadenkt over wat hij hier neerkrabbelt. Dat blijkt nergens uit.

      1.   

        je broer dan tarrel ?

      2.   

        De aandoenlijke, de Nedermoslim, hij hoopt dat ISIS blijft bestaan, heeft zijn digitale boertje weer gelaten.

    2.   

      de islam is toch ook geen geniale sarcastische satire ? das bittere ernst.

      Achterlijke geloofsfanaten uit de islamitische cultuur worden nu in de media omschreven als ” verward ” . Je kan beter zeggen gehersenspoeld . Debielen ontkennen het liefste de problematiek , toch tarrel ?

  4.   

    Zowel Links als Islam staan voor onderdrukking en het minachten van normen en waarden.

    Rutte is het slechtste, wat Nederland na de tweede wereldoorlog is overkomen.

    1.   

      U spreekt uzelf tegen. Alle normen en waarden zijn in zekere zin onderdrukkend. Echte vrijheid is anarchisme.

      1.   

        Het anarchisme is een mooi streven, maar ook geen echte vrijheid. Je zult altijd regels nodig hebben om samen te kunnen leven.

      2.   

        “Alle normen en waarden zijn in zekere zin onderdrukkend”

        Wat een onzin kraamt mididdildo hier toch uit zeg, je bent echt compleet gestoord als je dit denkt, iemand volledig normen en waarden loos opvoeden is liefdeloos…

        1.   

          Precies! Het ego staat centraal. Het zou mooi zijn als het zou kunnen, anarchisme, maar het zelfdestructief.

  5.   

    Islamofobie begint in dit land heel ernstige vormen aan te nemen. Het is niet normaal wat Nederlandse moslims te verduren krijgen

    1.   

      Nou, vertel het maar eens.

      1.   

        @ZiggyStardust: Ziggy, je weet toch dat de Natte Scheet alleen maar zuigende oneliners neer plempt en er vervolgens nooit op reageert. Je weet ook wel met welk doel dat stuk schimmel hier rondhangt?

        1.   

          Dat weet ik best, maar als je niet reageert lijkt het net of hun debiele opmerkingen hier de overhand hebben. Het moet hier geen 2e Joop worden natuurlijk.

          1.   

            @ZiggyStardust: Daar zit wat in, inderdaad.

    2.   

      Zit je hoofddoekje weer te strak? “U” heeft blijkbaar de grenzeloze behoeften, om de hand die u voedt , als het even kan te bijten. Dan zal ik het eens gaan hebben over de incestpoel, waar u uit gekropen bent. Uit een cultuur, waar genitale verminkingen ‘Bon-Ton’ zijn. Waar afvalligheid, met de dood, als beloning wordt gefaciliteerd en als dat even kan zo gruwelijk als mogelijk. Waar u als vrouw niets maar dan ook helemaal niets te melden heeft, vraag dat maar aan uw moeder. Waar zelfs mannelijke kinderen meer in de pap te brokkelen hebben dan een volwassen vrouw. Ik ben er van overtuigd, dat jij en je hele familie, nog nooit iets positiefs heeft bijgedragen aan onze NEDERLANDSE samenleving. Dus ik zou voorzichtig zijn, met wat u hier denkt neer te moeten plempen. Niknok!

    3.   

      Zat jij hier een poosje geleden niet gereformeerden compleet belachelijk te maken?

      Of laat me raden, dat is geen beschermde groep. Echt waar ik snap niet waar jij die obsessie met Islam vandaan hebt..

      Het is gewoon hetzelfde dogmatische rommel als het jodendom en christendom.. Maar op 1 of andere manier worden zij beschermt en de rest niet..

      Laatst nog kwam de media en mensen als hij naar buiten hoe verschrikkelijk het is toen een christelijke organisatie naar buiten kwam als tegen abortus.. Maar als een islamitische organisatie hetzelfde zegt dan doe je alsof er niks aan de hand is..

      Snap het echt niet want zelf jij zal moeten zien hoe extreem hypocriet je bent.. Nogmaals als jij geen kritiek hebt op salafisten dan moet je ook je grote rot bek dicht houden als het over christenen of joden gaat..

    4.   

      Door moslims te haten drijf je ze naar elkaar toe, worden ze fanatieker religieus, en komen de heethoofden onder hen tot terrorisme.

      Een vicieuze haat-cirkel. Kunnen we die doorbreken? DDS zal daarbij zeker niet helpen.

      1.   

        Er is geen haat naar moslims toe. Wel is er kritiek op de islam, omdat die niet in onze vrije westerse samenleving past. Bijvoorbeeld de positie van de vrouw, lijfstraffen en doodstraffen en het geweld tegen homo’s. Ook heeft de islam niets op met democratie, wat in het westen wel de basis is van het politieke stelsel. De islam zal nooit veranderen of aangepast worden. En dat is het hele punt. Er is geen sprake van haat, maar kritiek wordt door sommigen liever als haat omschreven zodat kritiek leveren strafbaar wordt en de islam onaantastbaar wordt hier in Europa.

      2.   

        DidiMadloba,

        Goed dat je over heethoofden begint…..

        Ik dacht, ik moet toch is een keer de heethoofdentest uitvoeren op een willekeurige moslim.
        En ja hoor, ik wist gelijk de goede plek om er een te vinden en aan te spreken met mijn vredige stem en voorkomen.
        De Turkse bakker in een van de winkelstraten in mijn gemeente vond ik wel een perfecte plek.
        Daar zat hij…buiten op een kruk, een turk van pakweg 30 jaar (als dat zijn echte leeftijd was, tja..je weet het nooit met die lui.
        Ik dacht, ik begin gelijk met een normale vraag aan hem te stellen.

        De vraag: Kijkt en volgt u als Nederlandse turk nou ook de Nederlandse nieuwszenders zoals de NOS, RTL en naar buitenlandse nieuwszenders als CBS,CNN?

        U zou zijn gezicht en oogopslag moeten zien……de ogen konden mij wel onthoofden en z’n verdere gezichtsuitdrukking was ook verre van vredig te noemen.

        Ik heb maar niet verder gevraagd waar hij dan naar keek, maar ik heb wel een idee…..u ook zeker?

      3.   

        mididdildo is te dom om te begrijpen dat het niet om de moslims gaat..

      4.   

        Oftewel je bent een bange lafaard die zich stil houd om vooral maar niet het conflict aan te gaan.
        Klinkt wat duidelijker dan je eigen gezever didi

    5.   

      ASS, kan nooit maar dan ook nooit zoooooo erg zijn, als wat, de NEDERLANDSE NEDERLANDERS te verduren krijgen van moslims.

  6.   

    De islam is een totalitaire fascistische ideologie, vergelijkbaar met het nazisme, die niet past in onze vrije westerse samenleving. Islamitische jongeren worden steeds religieuzer, het aantal salafistische scholen groeit en ze passen zich steeds minder aan aan de westerse normen en waarden. Lees het boek van zineb el rhazoui, vernietig het islamitisch fascisme, maar eens. Zij is een ex moslim en overlevende van de aanslag op Charlie Hebdo.

    1.   

      Als je islam en islamisme niet kunt onderscheiden kun je de debiele conclusie trekken dat de islam een politieke ideologie is.

      Dit soort domheid is hier echter meer regel dan uitzondering.

      1.   

        …fantaseren over seks met kinderen. Aandoenlijk is het ook.
        ~Aandoenlijke~

      2.   

        Dom is het pas om wel een onderscheid te maken tussen islam en islamisme. Het zijn 2 loten uit dezelfde stam.

        1.   

          De Klu Klux Klan is een christelijke beweging, dus het is dom onderscheid te maken tussen Klu Klux Klan en christendom.

          :)

          1.   

            De aandoenlijke, hij hoopt dat ISIS blijft bestaan, heeft zijn digitale boertje weer gelaten en de betere lezer leest hier de zieke geest en islamaanbidder.

          2.   

            De klu klux klan en salafisten, van hetzelfde laken een pak zullen we maar zeggen.

          3.   

            sinds wanneer is de kkk actief in Nederland tarrel ? heb je geen betere vergelijking of voorbeeld ? Amerika is een heel andere cultuur suftrut. Tenminste dat pretendeer jij altijd tarrel

      3.   

        Islamisme is een stroming binnen de islam. Er is geen islamisme zonder islam dus.

        1.   

          En er bestaan geen twee islams.

        2.   

          De logica van Ziggy: er zijn zwakzinnigen die op de PVV stemmen, dus de PVV is een zwakzinnige partij.

          1.   

            Bestaat ISIS nog? Dat is voor Geert wel te hopen.
            ~Mezzadra aka Aandoenlijke~

            dagelijksestandaard.nl/2019/08/isis-voert-na-boerkaban-strijd-tegen-geert-wilders-op-wil-hem-kruisigen-dit-is-je-einde-stuk-vuil/

          2.   

            Die vergelijking slaat nergens op. Je hebt hier in Nederland de keuze om wel of niet te stemmen en ook op welke partij je stemt. De islam is in veel landen de dominante religie. Wordt je als moslim geboren dan kun je daar ook niet vanaf stappen zonder consequenties. Het islamisme zie je in steeds meer landen de kop op steken, waar de islam voet aan de grond heeft gekregen of de leidende religie is. Kijk naar landen in sub Sahara en groeperingen als Isis, boko haram, al shabaab, al quaida en nog veel meer van dat soort groepen.

      4.   

        Zonder de politieke component is de Islam geen Islam. Islam is inherent aan Islamisme en vice versa.

        1.   

          Zonder de Klu Klux Klan is het christendom geen christendom.

          :)

          1.   

            De aandoenlijke heeft zijn digitale scheetje weer gelaten.

          2.   

            Ik meen niet dat er in de bijbel gesproken wordt over de klu klux klan. Wel staat er in de bijbel dat je je als gelovige moet conformeren aan het politieke stelsel in een land.

          3.   

            Christendom of de bijbel bashen, geen probleem mezzadra. Maar doe het dan tenminste goed.

          4.   

            “Ik meen niet dat er in de bijbel gesproken wordt over de klu klux klan.”

            Klopt, Jezus meende dat Zijn Koninkrijk niet van deze wereld was. Toch houden christenen zich voortduren met smerige politiek bezig. Kijk maar eens naar de christen Trump.

          5.   

            voortduren = voortdurend

          6.   

            Aldus onze ideologische satanische islamknuffelaar mezadraatje

      5.   

        mezzadraatje is een vies smerig meelopendende moslimrat die werkelijk geen idee heeft waar het over gaat..
        mezzadraatje die kkk vergelijkt met het christendom! nou dan weet je dus op welk niveau je moeten praten…
        mezzadraatje is natuurlijk helemaal van de ratten besnuffelt met deze vergelijking, maar wel begrijpelijk want mezzadra is een zéér warme pleitbezorger van de satanische ideologie islam en hij laat geen gelegenheid voorbij gaan om de islam te verheerlijken…

  7.   

    Islamofobie is een onzinterm, vergelijkbaar met klimaatontkenning.

    Een fobie is een psychische stoornis en het klimaat kun je niet ontkennen.

    De islam is wel een staatsgevaarlijke ideologie en kent geen enkel voordeel voor ons land. Nadelen zijn er daarentegen te over!

    1.   

      U haalt de boel door elkaar. Islam wordt geassocieerd met Arabische cultuur, en die staat inderdaad ver van ons af. Maar er zijn ook autochtone Europese moslims, op de Balkan, en in Rusland.

      Verder heeft geen enkele godsdienst “voordelen” voor Nederland.

      Tenslotte hangen gristelijke bijbelgordeldieren ook een gevaarlijke ideologie aan.

      1.   

        Maar gelukkig laten die gristelijke bijbelgordeldieren zich niet in met aanslagen, onthoofdingen, lijfstraffen, doodstraffen en straffen tegen andersdenkenden of anders geaarden.

        1.   

          De christelijke gordeldieren kunnen zich toch met trots beroepen op een eeuwenlange traditie van genocide, antisemitisme, Holocaust en inquisitie.

          Ere wie ere toekomt. Daarbij vergeleken zijn de moslims maar slappelingen.

          1.   

            Bestaat ISIS nog? Dat is voor Geert wel te hopen.
            ~Aandoenlijke~

            dagelijksestandaard.nl/2019/08/isis-voert-na-boerkaban-strijd-tegen-geert-wilders-op-wil-hem-kruisigen-dit-is-je-einde-stuk-vuil/

            De betere lezer leest hier de zieke geest en islamaanbidder.

          2.   

            Aldus mezzadraatje, de afgoden dienaar en satanische islamknuffelaar

          3.   

            @Johnno: Ik dacht eigenlijk meer aan digitale geslachtsschimmel.

          4.   

            Mezzadra, je bent nu aan het jij bakken en wild om je heen aan het slaan. Waarom weerleg je de kritiek op de islam niet gewoon? Of kun je of wil je dat niet? Kritiek op Trump of het christendom of de bijbel, helemaal prima. Heb ik ook. Maar waarom ga je altijd zo hard in het verweer tegen kritiek op de islam? Vind jij persoonlijk de islam verenigbaar met onze manier van leven, onze manier van politiek bedrijven en onze normen en waarden? Daar zou ik graag een keer antwoord op willen hebben.

          5.   

            Ziggy, ik heb dit al vaker uitgelegd maar voor jou dan nog een keer: ik heb niks met godsdiensten in het algemeen en met de islam in het bijzonder maar meen dat godsdienstvrijheid een belangrijk grondrecht is.

            Bovendien zie ik geen causale relatie tussen de geloofsinhoud van godsdiensten en het gedrag van hun volgelingen. Als ik dat wel zou zien zou ik het christendom, waarvan de volgelingen de grootste massamoordenaars zijn van de menselijke geschiedenis, een moordlustige godsdienst moeten noemen. Dat doe ik niet want het christendom heeft er weinig mee te maken.

          6.   

            Mezzadra, dus religie heeft er niets mee te maken, en al deze ‘gebeurtenissen’ vinden dus spontaan plaats of zo? Kom op man. Ik schat jou hoger in.

          7.   

            Bestaat ISIS nog? Dat is voor Geert wel te hopen.
            ~Aandoenlijke~

          8.   

            “ dus religie heeft er niets mee te maken, “

            Religie is een cultureel fenomeen en heeft er dus altijd mee te maken, soms als (secundair) motief en vaak als legitimatie van geweld.

            Als het een directe causale factor zou zijn moeten we concluderen dat de bloederige geschiedenis van het christendom een direct voortvloeisel is van de geloofsinhoud van het christendom. Die conclusie zou ik niet willen trekken, jij wel?

          9.   

            Mezzadra, als je net zoals ik niets met religie hebt, waarom beperk je jezelf met kritiek op religie dan in het algemeen tot het christendom, maar laat je de islam buiten schot, en lijk je zelfs een pleitbezorger van de islam? Wat mij betreft, meer, meer, meer kritiek op religies. Ik heb niet specifiek iets tegen de aanhangers van religies, maar wel tegen religies op zichzelf. Maar kritiek, dat wordt in de commentaren die jij geeft totaal niet duidelijk, behalve als het het christendom betreft. De religie die via z’n aanhangers op dit moment het monopolie heeft op de meeste gewelddadigheden laat je buiten schot.

          10.   

            De aandoenlijke, hij hoopt dat ISIS blijft bestaan, heeft zijn digitale schimmelscheetje weer gelaten.

          11.   

            “Bovendien zie ik geen causale relatie tussen de geloofsinhoud van godsdiensten en het gedrag van hun volgelingen.”

            Mezza verkondigt deze onzin al jaren. Er zijn talloze voorbeelden te noemen van deze causale relatie: kerkbezoek, het dragen van een hoofddoek, bidden, de ramadan, de besnijdenis, de rituele slacht, etc etc etc.

            Dus daar gaat hij al volkomen de mist in.

            Voor wat het gebruik van geweld betreft, daar hebben christenen zich inderdaad schuldig aan gemaakt. Soms hebben ze daar geen keuze in gehad omdat ze aangevallen werden door machtige vijandige legers (noormannen, moslims, Japanners om maar enkele voorbeelden te noemen) en soms waren ze de agressor. Dit laatste wringt inderdaad met de basale boodschap van het NT. Maar het is wat al te kort door de bocht om dan maar meteen te concluderen dat er geen “causale relatie” met de geloofsinhoud bestaat.

            Nu de islam: dat is aanwijsbaar een oorlogsreligie en de koran belooft de martelaren die hun leven hebben gegeven voor de islam de beste plaatsen in het paradijs. Geweld wordt dus expliciet aangemoedigd en beloond.

            Het verschil met het christendom is overduidelijk maar Mezza negeert dit feit volkomen.

            Dat is echt te bizar voor woorden. Zo plaatst Mezza zich buiten elke redelijke discussie.

            Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij dit slechts doet om te provoceren.

          12.   

            @M
            h**tps://www.blikopdewereld.nl/geschiedenis/europa/rusland/826-honderd-miljoen-slachtoffers-de-historische-prestaties-van-de-sovjet-unie

            Voorts:

            h**ps://www.americanthinker.com/articles/2014/05/the_greatest_murder_machine_in_history.html

            Voorwaar een nice koppel…..
            Ow en weet wel dat de Kruistochten een reactie waren op!

          13.   

            “Mezza verkondigt deze onzin al jaren. Er zijn talloze voorbeelden te noemen van deze causale relatie: kerkbezoek, het dragen van een hoofddoek, bidden, de ramadan, de besnijdenis, de rituele slacht, etc etc etc.”

            Causaliteit in het gedrag van mensen is altijd een complexe en multivariate kwestie.

            Laten we eens een voorbeeld noemen dat merlot bekend zal voorkomen.

            Adolf Hitler zei (naast veel uitspraken van dezelfde aard): “‘Mijn gevoel als christen wijst me op mijn Heer en Heiland als een vechter. Het wijst me op de man die ooit in eenzaamheid, omringd door maar enkele volgelingen, de ware aard van deze joden doorzag en mensen opriep om tegen hen te strijden en die – Gods waarheid!- niet het grootst was als lijder, maar als vechter. Als christen en als mens heb ik met een grenzeloze liefde de passage gelezen waarin hij ons vertelt hoe de Heer zich tenslotte in al zijn macht verhief en de gesel greep om het addergebroed uit de tempel te verdrijven. Wat een indrukwekkende strijd heeft hij gevoerd tegen het joodse vergif! Nu, na tweeduizend jaar, versta ik met de diepste emotie vollediger dan ooit tevoren dat het hierom was dat hij aan het kruis zijn leven moest laten. Als christen heb ik de plicht me niet te laten bedriegen, maar de plicht om een vechter te zijn voor waarheid en gerechtigheid. En als mens heb ik de plicht om erop toe te zien dat de menselijke samenleving niet op dezelfde rampzalige manier instort als de beschaving van de antieke wereld tweeduizend jaar geleden; een beschaving die door dit zelfde joodse volk naar zijn ondergang is geleid.’”

            Uit deze en vergelijkbare uitspraken van Hitler zou je kunnen afleiden dat de causale oorzaak van zijn haat tegen Joden zijn christelijke levensovertuiging en verbondenheid met de figuur Jezus Christus was. Vanuit zijn geloof zou hij dan een antisemiet zijn geworden.

            Toch denk ik dat merlot en ik de opvatting zullen delen dat het zo eenvoudig niet ligt. Hitler groeide op in een christelijke maar ook antisemitische omgeving en raakte verbitterd over zijn mislukte kunstenaarsloopbaan en zijn bittere ervaringen aan het oorlogsfront in WO II. Hij haalde zich in het hoofd dat de schuld voor die misère lag bij de Joden en gaandeweg ontwikkelde hij een fanatieke antisemitische overtuiging. Het christendom diende veeleer als legitimatie voor die Jodenhaat.

            Uit naam van Christus en enMohammed zijn miljoenen mensen over de kling gejaagd maar ik denk dat het motief ertoe in de hoofden van de moordlustigen aanwezig was voordat ze dat met hun geloofsovertuiging gingen legitimeren.

            Merlot ziet wel een duidelijke causaliteit in culturele christelijke en islamitische leefregels en gebruiken die met het geloof van een geloofsgroep samen hangen. Dat lijkt me ook wel, maar ook hier geldt dat bij het volgen van de religieuze rituelen ook meerdere motieven een rol spelen, bijvoorbeeld de behoefte bij een culturele groep te horen.

            Die causaliteit tussen geloofsinhoud en gedrag is logisch en feitelijk niet bijzonder overtuigend en in de kern vanwege het simplistische generaliserende karakter ook gevaarlijk. Een verstandig mens denkt langer na, vermijdt reïficatie en ziet de multivariate complexiteit van dit soort verschijnselen.

          14.   

            Mezza blijft volharden in zijn kwaadsprekerij. Hij wil maar niet erkennen dat de islam geweld predikt en prikkelt met beloftes van eeuwige beloning in het paradijs en stelt dit op één lijn met het christendom.

            Hij schrikt er ook niet voor terug om Adolf Hitler te presenteren als een christen. Want op die manier meent hij de holocaust in de schoenen van het christendom te kunnen schuiven.

            Ik ben geen christen, maar deze lasterlijke waanzin kan ik niet onweersproken laten.

          15.   

            Mezzadra, maar het probleem is nu juist dat de Koran doordrenkt is van de haat tegen joden, net zoals wat jij over hitler beschreef. En de aanhangers van de islam worden ook in dit land steeds religieuzer. Dit is een serieus probleem Mezzadra! Waar christenen de bijbel niet zo letterlijk meer nemen, nemen juist in de westerse wereld steeds meer moslims de Koran steeds letterlijker. De toename van het aantal islamitische scholen en moskeeen waar de Koran heel letterlijk genomen wordt zijn hier getuigen van. Gelukkig is er in Nederland sinds de jaren 50 een afbraak bezig van de verzuiling. Maar die verzuiling is nu weer aan het toenemen. Dat moet jouw toch zorgen baren lijkt mij. Mij wel iig.

          16.   

            “ Hij schrikt er ook niet voor terug om Adolf Hitler te presenteren als een christen. Want op die manier meent hij de holocaust in de schoenen van het christendom te kunnen schuiven.”

            Ik citeerde Hitler letterlijk, merlot, en ik had er twintig citaten van gelijke strekking aan kunnen toevoegen.

            Ik weet dat je de lastige positie betrekt dat Hitler niet meende wat hij zei en schreef over zijn christelijke levensovertuiging maar je weet dat ik dat buitengewoon ongeloofwaardig vind.

            Overigens hoor ik het argument dat men kennelijk niet meent wat men zegt nooit als het moslimextremisten betreft: die worden altijd op hun woord geloofd.

            :)

          17.   

            Als je hitler zijn uitspraken nodig hebt om je overtuiging kracht bij te zetten ben je volledig krankzinnig tarrel.

            Je kan overigens wel de vergelijking tussen hitler en de islam een verband leggen tarrel. Je vervangt dan het woord Jood of Joden door kafir of kafier.

            Zo krijg je een aardig beeld van de islam en anders denkende dan de islamiet

          18.   

            “Mezza blijft volharden in zijn kwaadsprekerij. Hij wil maar niet erkennen dat de islam geweld predikt en prikkelt met beloftes van eeuwige beloning in het paradijs en stelt dit op één lijn met het christendom“

            Ik ontken niet dat in de Koran oproepen tot geweld staan maar qua bloeddorstigheid is de Koran een vredelievend boek vergeleken bij de Bijbel.

            De Koran is, net als de BijBel, een oeroud boek dat door de meeste moslims niet letterlijk wordt genomen, zoals de meeste christenen de BijBel niet letterlijk nemen.

            Ik vind het merkwaardig dat merlot de Koran wel letterlijk neemt en de Bijbel niet.

          19.   

            De aandoenlijke heeft zijn inhoudsloze digitale schimmelscheetje weer gelaten.

          20.   

            “Mezzadra, maar het probleem is nu juist dat de Koran doordrenkt is van de haat tegen joden“

            Er komen een paar passages in de Koran voor die je zou kunnen interpreteren als haatdragend jegens Joden maar dat is toch klein bier vergeleken bij het antisemitisme in de Evangeliën dat de inspiratie was voor een eeuwenlange christelijke Jodenvervolging, uitmondend in de Holocaust.

            Lees dit eens:

            ht*ps://mens-en-samenleving.infonu.nl/religie/59404-vermeende-antisemitische-teksten-in-evangelie-naar-matteus.html

            ht*ps://tartuffel.infoteur.nl/specials/antisemitisme-nieuwe-testament.html

            ht*ps://www.doorbraak.eu/gebladerte/11291f82.htm

          21.   

            dom tarreltje wil uitdragen dat orthodoxe christenen anno 2019 het zelfde gedrag vertonen als islamieten anno2019. :) :)

            tarreltje , tarreltje toch , je maakt jezelf totaal belachelijk

            handhaving van de zondagrust staat bij mij in iets andere verhouding dan steniging , besnijden , keel doorsnijden en bomgordeltjes.

            Je slaat volledig door tarreltje. Maak jezelf vooral belachelijk hufter

          22.   

            De aandoenlijke is een heel zielige en beklagenswaardige Nedermoslim, die door zijn Marokkaanse vriendjes niet als zodanig aanvaard wordt uit racistische overwegingen. M.a.w, hij doet zijn uiterste best om de moslim uit te hangen -hij kan schrijven zonder taalfouten- maar zijn getinte moslimvriendjes vinden hem een verrader. Terecht overigens.

          23.   

            De islam is een systeem, een satanische ideologie met componenten:
            1 – religieus (koran) de religieuze component is niet los verkrijgbaar..
            2 – justitieel (sharia, wetgeving)
            3 – militair (jihad)
            4 – economisch (uitlenen zonder rente)

          24.   

            “Ik weet dat je de lastige positie betrekt dat Hitler niet meende wat hij zei en schreef over zijn christelijke levensovertuiging maar je weet dat ik dat buitengewoon ongeloofwaardig vind.”

            Dat is geen lastige positie want het is klip en klaar dat Hitler de schijn ophield omdat de overgrote meerderheid van z’n volk christelijk was. Die kon hij uiteraard beter niet tegen zich in het harnas jagen.

            Uit een overstelpende hoeveelheid documentatie blijkt echter dat Hitler en z’n entourage de schurft aan het christendom had en vast van plan was om het na de oorlog volkomen te vernietigen.

            Al die documentatie, die jij al zo vaak voorgelegd hebt gekregen, negeer jij gewoon. Dit is al jaren het geval en vanaf het moment dat je dat voor het eerst deed wist ik dat jij niet voor rede vatbaar bent.

            Jouw “stellingen” omtrent Hitler zijn net zo belachelijk als die van het platte-aarde genootschap.

          25.   

            Merlot, je wandelt mooi mee in zijn zijstraatjes… :P

          26.   


            Uit een overstelpende hoeveelheid documentatie blijkt echter dat Hitler en z’n entourage de schurft aan het christendom had en vast van plan was om het na de oorlog volkomen te vernietigen.”

            Hij had conflicten met de kerk die hem niet altijd steunden in zijn politiek en ontwikkelde een eigenzinnige theologie waarin hij, in navolging van Nietzsche, de kerk verweet Christus als vreedzame zijden sok af te beelden (hij zag Christus als een Strijder, een Ariër die de Joden bestreed) en het kerkvolk een ‘slavenmoraal’ aan te praten maar zijn religieuze christelijke wereldbeeld bleef tot zijn dood, zoals bleek uit de (naar later bleek vervalste) ‘tafelgesprekken’ rotsvast overeind.

            Net zoals je de neiging hebt elke moslim eendimensionaal af te schilderen als een orthodoxe bigotte extremist, lijk je te menen dat er maar één soort christen bestaat.
            In jouw definitie zijn Luther, Eckhart, Bonhoeffer en Harry Kuitert ook geen christenen. Ik verklaar het uit een zeer beperkt zicht op het christendom, wat natuurlijk gunstiger is dan dat ik je bewuste misleiding moet aanwrijven.

          27.   

            Gisteren kwam de gebruikelijke modderstroom met Mezza’s bizarre onzin weer op gang. Ik zie dat ik op twee van zijn loze beweringen nog niet gereageerd heb:

            1) “Ik ontken niet dat in de Koran oproepen tot geweld staan maar qua bloeddorstigheid is de Koran een vredelievend boek vergeleken bij de Bijbel”.

            Dit is volledig uit de lucht gegrepen. In het OT staan weliswaar enkele abjecte dingen, maar voor christenen is het NT leidend. De oproep tot naastenliefde is een essentiëel deel van het christendom. De koran daarentegen is een haatboek dat veelvuldig oproept tot geweld om de islam te doen “zegevieren”. Dit maakt de islam tot een zuivere oorlogsreligie.

            2) “De Koran is, net als de BijBel, een oeroud boek dat door de meeste moslims niet letterlijk wordt genomen, zoals de meeste christenen de BijBel niet letterlijk nemen”.

            De belangrijkste peiler waarop de islam rust is het rotsvaste geloof dat de koran van kaft tot kaft het letterlijke woord van Allah is, maar Mezza beweert doodleuk dat de meeste moslims de koran niet letterlijk nemen. Je gelooft je ogen niet.

            Hier beklijft het beeld van een man die het christendom op leugenachtige wijze in een kwaad daglicht stelt en de islam zo fraai mogelijk uit wil laten komen. Ondanks dat hij herhaaldelijk beweert niets met de islam te hebben gedraagt hij zich nadrukkelijk als een islam-apologeet en een oikofoob.

          28.   

            @Merlot

            Je weet toch dat WH de allergrootste leugenaar is, dat varken loog al bij zijn eerste boertje.

          29.   

            “Net zoals je de neiging hebt elke moslim eendimensionaal af te schilderen als een orthodoxe bigotte extremist”

            mezzadraatje is een islamimbeciel en serieus te dom om het geestelijke echt te begrijpen vanwege mezadraatje’s geestelijke armoede, en nog steeds het verschil niet begrijpt tussen de satanische ideologie islam en een moslim…

          30.   

            @ Just Saying en Siemien: De tarrel is vrijwel zeker christelijk opgevoed, maar van z’n geloof afgestapt. Wat is blijven hangen is een irrationele vorm van spiritualiteit die je wel vaker bij zweefkezen aantreft. Idioten als Karen Armstrong spreken hem sterk aan.

            Op één of andere manier heeft hij een duidelijke haat tegen het christendom (en het westen) ontwikkeld. Anders valt de leugenachtige bagger die hij onophoudelijk over het christendom en het westen uitstort niet te verklaren.

            Zijn islam-apologisme is ook van daaruit te verklaren.

          31.   

            “ Dit is volledig uit de lucht gegrepen. In het OT staan weliswaar enkele abjecte dingen, maar voor christenen is het NT leidend. De oproep tot naastenliefde is een essentiëel deel van het christendom.”

            Misschien moet merlot deze link even raadplegen.

            ht*ps://www.debijbelzegt.nl/geweld.htm

            Ik daag hem uit teksten uit de Koran te citeren die qua gruwelijkheid hiermee kunnen wedijveren.

          32.   

            De aandoenlijke heeft zijn inhoudsloze digitale leugen- en schimmelscheetje weer gelaten.

          33.   

            “ De belangrijkste peiler waarop de islam rust is het rotsvaste geloof dat de koran van kaft tot kaft het letterlijke woord van Allah is, maar Mezza beweert doodleuk dat de meeste moslims de koran niet letterlijk nemen. Je gelooft je ogen niet.”

            Dat de meeste moslims de Koran en de voorschriften van de ahadith niet letterlijk nemen zou merlot met eigen ogen kunnen waarnemen als bij in Nederland en zijn thuisland België om zich heen kijkt. Het zou deZe moslims, net zoals christenen die het zouden wagen de Bijbel serieus te nemen, ook direct in conflict met de wet brengen.

            Een meer wetenschappelijk bewijs is te vinden in het rapport van de WRR die de toepassing van de sharia in een aantal islamitische landen in kaart brengt: die blijkt hemelsbreed te verschillen.

            ht*ps://www.wrr.nl/publicaties/persberichten/2006/04/12/sharia-en-nationaal-recht-rechtsystemen-in-moslimlanden-tussen-traditie-politiek-en-rechtsstaat

            Merlot zou zich beter door de feiten kunnen laten leiden dan door zijn verlangen de islam in diskrediet te brengen.

          34.   

            De aandoenlijke is een heel zielige en beklagenswaardige Nedermoslim, die door zijn Marokkaanse vriendjes niet als zodanig aanvaard wordt uit racistische overwegingen. M.a.w, hij doet zijn uiterste best om de moslim uit te hangen -hij kan schrijven zonder taalfouten- maar zijn getinte moslimvriendjes vinden hem een verrader. Terecht overigens!

          35.   

            @merlot,

            Voor jouw informatie is het wellicht nuttig erop te wijzen dat ik de bijdragen van Siemien, Dik, Top en Liegendevrouw/kweetniet/Cactus niet zie.

            Om het hier een beetje leefbaar te houden en trollen uit beeld te houden gebruik ik het script van Lugar

          36.   

            Aandoenlijke schreef op maandag 27 augustus 2018:

            Ik stop ermee.

          37.   

            “ Op één of andere manier heeft hij een duidelijke haat tegen het christendom (en het westen) ontwikkeld. Anders valt de leugenachtige bagger die hij onophoudelijk over het christendom en het westen uitstort niet te verklaren.“

            Het roepen dat de opponent in de inhoudelijke discussie ‘leugenachtige bagger’ debiteert krijgt pas kracht van argument als die leugens worden aangetoond.

            Merlot kwam daar tot nu toe niet aan toe.

            Dit schoolpleingescheld diskwalificeert slechts degene die zich er aan overgeeft.

          38.   

            “Ik daag hem uit teksten uit de Koran te citeren die qua gruwelijkheid hiermee kunnen wedijveren.”

            De gruwel komt uit het OT, terwijl ik stelde dat voor christenen het NT leidend is. Maar wat jij beweerde is dat vergeleken met de bijbel de koran een vredelievend boek is. Dat is onzin want de koran roept expliciet op tot gewapende strijd en het NT niet.

            Koran en geweld

            Soera 2 ,veel dwang

            Soera 3, preekt voor 27% aan geweld tegen de ongelovigen

            Soera 4, 30% van de verzen prediken geweld en vijandigheid

            Soera 5, Doden, executeren, vernederen en christenen kruisigen

            soera 6, nog meer liefde voor geweld van de Mekkaanse cult

            Soera 7, koran islamiseert Adam en Mozes

            Soera 8, 42% van de verzen zet aan tot haat tegen niet-moslims.

            Soera 9, 40% van de verzen preken geweld tegen de ongelovigen

            Soera 10, Jonas

            Soera 11, de heilige Koran!

            Soera 12, islamisering van heilige Jozef

            Bron: westersebeschaving.org

          39.   

            “Dat de meeste moslims de Koran en de voorschriften van de ahadith niet letterlijk nemen zou merlot met eigen ogen kunnen waarnemen als bij in Nederland en zijn thuisland België om zich heen kijkt.”

            Mezza verwart het niet navolgen van bepaalde leerstellingen met het niet letterlijk nemen daarvan.

            Het niet navolgen van geweldsdirectieven is overigens toegelaten als moslims daarvoor de militaire middelen niet hebben. Dat is al vele decennia de situatie.

            Hoe dan ook: je zal een moslim nooit horen zeggen dat de koran niet het letterlijke woord van Allah is, want dat komt neer op blasfemie.

          40.   

            “Het roepen dat de opponent in de inhoudelijke discussie ‘leugenachtige bagger’ debiteert krijgt pas kracht van argument als die leugens worden aangetoond.
            Merlot kwam daar tot nu toe niet aan toe.”

            Dat je niet kan lezen was al langer bekend. Drie voorbeelden van je leugenachtige bagger die is aangetoond:

            – Hitler was een christen.

            – De holocaust komt op het conto van het christendom.

            – Meisjesbesnijdenis heeft niets met de islam te maken.

          41.   

            Ik zie dat merlot inhoudelijk een beetje vast begint te lopen en en passant aantoont dat het met zijn grondige Bestudering van de Koran wel losloopt.

            Hij zal zelf ook wel beseffen dat zijn, wel erg globale, aanduidingen van het geweld in de Koran in het niet valt bij de concrete gruwelijkheden die de Bijbel beschrijft. Het is wel amusant dat hij de islamisering van Adam en Mozes hier als gruwelijkheid opvoert.

            Zijn verweer dat we ons met betrekking tot de moordzuchtigheid van de Bijbel zouden moeten beperken tot het Nieuwe Testament snijdt geen hout. In de eerste plaats omarmen de christenen het Oude en het Nieuwe Testament. In de christelijke kerkdiensten wordt uit het Oude Testament voorgelezen en worden de Oud-testamentische Psalmen gezongen. De Bijbel wordt van kaft tot kaft als Gods Woord aangemerkt.
            In de tweede plaats nam Christus nimmer afstand van het Oude Testament, sterker hij meende de geboden van het Oude Testament meer te belichamen dan de Joodse clerus waartegen hij zich afzette. Hij nam ook nimmer afstand van de barbaarse straffen van kruisiging en steniging en ook niet van de slavernij.

            Merlot winkelt dus een beetje selectief in de Bijbel, zoals hij dat overigens ook in de Koran doet.

            Probeer het nog eens, dit is weinig meer dan de handdoek in de ring.

          42.   

            De aandoenlijke Graatsma Danube is geen moslim en moet er ook niets van hebben…

            Maar ondertussen tracht hij sedert jaren onder verschillende namen op diverse fora die wanstaltige islam uit de wind te houden en gelijkertijd het christendom besmeurend en zijn antisemitisme te uiten door o.a. te stellen dat Hamas geen terreurorganisatie zou zijn. Dit deed hij onder de nick ‘cypres’ en ‘Boudewijn Abma’.

          43.   

            “Ik zie dat merlot inhoudelijk een beetje vast begint te lopen”

            Deze tekst poneert Mezza altijd als hij ZELF inhoudelijk is vastgelopen.

            Zoals reeds gesteld hoeft niemand te verwachten dat Mezza met argumenten te overtuigen is. Zijn ongelijk toegeven staat niet in z’n woordenboek.

            Ik ga ervan uit dat de lezer dat inmiddels ook wel weet. Mijn missie in deze draad beschouw ik als geslaagd.

          44.   

            @Mezzadra
            “De christelijke gordeldieren kunnen zich toch met trots beroepen op een eeuwenlange traditie van genocide, antisemitisme, Holocaust en inquisitie.

            Ere wie ere toekomt. Daarbij vergeleken zijn de moslims maar slappelingen.”

            Ik wil u graag herinneren aan de in 1915 door de Turken gepleegde genocide op 1,5 miljoen Christelijke Armeniërs.
            https://www.niod.nl/nl/de-holocaust-en-andere-genociden/de-armeense-genocide-1915
            Vergeet ook de bedenkelijke rol niet die de Islamitische Grootmoefti van Jeruzalem, al-Hajj Amin al-Husaini, heeft gespeeld in het bedenken van de Holocaust.
            https://likoed.nl/2015/10/moefti-gaf-hitler-advies-over-holocaust/
            Maar zo’n ongemakkelijke waarheid past natuurlijk niet in uw straatje.

        2.   

          Aandoenlijke schreef op maandag 27 augustus 2018:

          Ik stop ermee.

          1.   

            En toch is die strontvlok nog steeds hier aanwezig…

    2.   

      Misschien heeft u hier wat aan @Dik ; “Fase 1: Klimaatverandering bestaat niet (dus we hoeven niets te doen)Fase 2: Klimaatverandering bestaat, maar wordt niet veroorzaakt door de mens (dus we hoeven niets te doen)Fase 3: Klimaatverandering bestaat, de mens veroorzaakt het, maar we kunnen er niets aan doen (dus we hoeven niets te doen)Fase 4: Klimaatverandering bestaat, de mens veroorzaakt het, we kunnen er iets aan doen, maar alleen met kernenergie (dus we hoeven niets te doen”

      1.   

        voeg de andere fases ook nog even toe want dit beperkte keuzemenutje is cherry picking

      2.   

        :)

      3.   

        @Crassus klimaat is altijd verheven aan veranderingen domoor net als water soms is het eb en soms is het vloed

  8.   

    Volkskrant?
    Leugenkrant in Optima-forma!
    Behorend bij de Bubbels Hilversum, Ministeries en overige Gutmenschen!

  9.   

    Volgens het woordenboek is een “fobie” een onredelijke angst. Zoiets als hoogtevrees.

    Makkelijker aangifte doen? Dat kan alleen van “gedragingen” die volgens de wet strafbaar zijn. Je kunt volgens de wet ook schriftelijk aangifte doen, wat de politie ook beweert.

    De foto van ISIS is misplaatst. ISIS is een rechtstreeks gevolg van het schandalige optreden van de Amerikanen in Irak, die van het land een puinhoop maakten met de smoes dat ze massavernietigingswapens hadden – die nooit gevonden zijn.

  10.   

    Als Moslims daders zijn spelen ze de slachtofferrol. What else is new?

    1.   

      Moslims zijn de grootste slachtoffers van Europese discriminatie. Baudet Wilders Johnson Farage Le Pen Strache zijn allemaal moslimhaters. Nooit wordt er gesproken over de vaak zeer gevaarlijk en onderdrukkende acties van extreministische stromingen binnen het christendom of jodendom. Natuurlijk niet, omdat dit precies de drijfveren zijn achter islamofobie

      1.   

        Mevrouw A.S.S.hole wil graag onderworpen worden aan de sharia wetgeving. Wil graag in en boerka lopen, geslagen worden als ze naar een andere man kijkt, geen stemrecht meer hebben behalve het aanrecht, zou graag met een bomgordel willen lopen als sieraad, zou bij eventuele diefstal graag beide handen verliezen, en als klap op de vuurpijl, genitale verminking willen hebben. Succes!!!!

  11.   

    De Islam is absoluut het ”geloof” van de vrede….als je de aanslagen op christenen, Joden,homo’s, lesbiennes, en anders denkenden buiten beschouwing laat.

    1.   

      Het christendom is nog veel meer het geloof van de vrede, dat wordt bewezen door een eeuwenlange traditie van genocide, kolonialisme, antisemitisme en inquisitie.

      Blijf met je poten af van de religie van de vrede!

      1.   

        Mezzadra u slaat de plank -zoals gewoonlijk- volledig weer mis. Met religie van de vrede is namelijk de vraag naar welke geestelijke leider je eigenlijk volgt. Mohammed of christus. Christus verbood het gebruik van geweld terwijl Mohammed bekend stond om zijn bloedvergieten. Wat u opnoemt staat inderdaad haaks met het christelijk geloof. Maar is het eigenlijk niet zo dat westerse christenen destijds -en nog trouwens- een westers politieke agenda volgen van hun westerse leiders die gekozen zijn door westerse christenen, Joden, boeddhisten, Hindoe,s, agnosten en atheisten? Aangezien er nauwelijks andersgelovigen in Arabische landen vertoeven -en mochten die er zijn dan hebben zij nauwelijks rechten ten opzichte van moslims- en de politiek een islamitisch agenda volgt spreekt men logischerwijs van islamitische zaken en islamitisch geweld.

        1.   

          “Wat u opnoemt staat inderdaad haaks met het christelijk geloof.”

          Dat lijkt mij ook, meneer van Urk.

          Mijn conclusie is dat het christelijk geloof, net zoals het islamitische geloof, geen verklaring maar ook geen rem biedt voor de menselijke neiging in sommige omstandigheden buitensporig geweld te gebruiken.
          Waar christendom en islam wel heel geschikt voor zijn is dat geweld achteraf te legitimeren.

          1.   

            De aandoenlijke, hij hoopt dat ISIS blijft bestaan, heeft zijn digitale boertje weer gelaten.

          2.   

            “Mijn conclusie is dat het christelijk geloof, net zoals het islamitische geloof, geen verklaring maar ook geen rem biedt voor de menselijke neiging in sommige omstandigheden buitensporig geweld te gebruiken.”

            Wat je niet ziet kun je ook niet concluderen, mezzadraatje kan het verschil tussen het geestelijke en het vleselijke niet onderscheiden dus ook niet concluderen…

    2.   

      Tja laten we het vooral over de aanslagen hebben gepleegd door roomblanke christenen

      1.   

        Laten we het daar inderdaad over hebben! Wat wij roomblanke mensen in de geschiedenis hebben gedaan bijvoorbeeld het vermoorden van anders gelovigen, is nu aan de gang bij de moslims. Wij zijn verder geëvolueerd en plegen heden ten dagen geen aanslagen meer. Hiermee is het bewijs geleverd dat moslims 500 jaar zijn stil blijven staan.

        1.   

          De Holocaust is nog niet zo lang geleden, musicmaniac, en dat geldt ook voor Vietnam, Irak en Afghanistan.

          1.   

            Blablabla stinkschimmel

          2.   

            Hoe het zit op DDS?

            En merlot is al 15 jaar WOEDEND op mij.
            ~Aandoenlijke~

          3.   

            irak en afghanistan noemen in 1 adem met de holocaust getuigt van weinig respect naar de slachtoffers van de holocaust. Niet geheel onverwachts en verrassend van een jodenhater en antisemiet .

          4.   

            “De Holocaust”

            islamknuffelaar mezzadra wil graag doen geloven dat dit soort gebeurtenissen gebeuren uit naam van Jezus…

          5.   

            @Johnno: Ook dat, maar hij wil vooral zijn schimmel overdragen.

          6.   

            De tarrel probeert al jaren de holocaust op het conto van het christendom te plaatsen.

            Veel dieper kan een mens niet zakken.

  12.   

    Als je iets “haat” of “bang” bent voor iets wat dodelijk is een fobie te noemen is misdadig…Amen.

    1.   

      Islamofobie heeft ook niets met het psychiatrische begrip fobie te maken. Het is eenvoudig een synoniem voor moslimhaat. Dat aan die haat vaak xenofobie ten grondslag ligt lijkt me zonneklaar.

      1.   

        Goed uitgelegd!

        1.   

          Vind je?
          Dan ben je een nog grotere idioot als miskraam mezza.

      2.   

        Ga jij vandaag nog jonge jongetjes plagen of blijf hier onzin neer plempen.
        Hup hup knul snel naar je kiddy’s sites .toch wel fijn dat je dochters volwassen zijn blijf je daar tenminste met vieze vingers af .

        1.   

          De obsessie van veel oudere mannen hier met seks met kinderen blijft een een verontrustend gegeven.

          1.   

            je vrouw weet wel beter sneukont die verteld hele andere verhalen over jouw … dat valt tegen he alles wat hier gezegd wordt is waar niet meer en niet minder

          2.   

            vertelt
            jou

            Tip: maak je inburgeringscursus eens af.

          3.   

            ach de tarrel probeert weer zijn hobby met kinderen bij anderen neer te leggen.

            echt weer fantastische inhoud van de tarrel. Echt een verrijking voor het blog

          4.   

            mezzadraatje weet het niet meer hahaahah dan komd derekt de taalnasie naar boven raak ik een snaar vuile P*DO

          5.   

            Jouw dochters moeten niks meer van jouw hebben rat die je bent je zit de godganselijke dag met je leutertje te spelen .
            Jouw wijfie is niet voor niets met die neger aan het …
            Jij moet eens proberen je zielige leven op een rit te krijgen zielig hoopje mens ben jij .

          6.   

            De heer Oudshoorn heeft gelijk als hij zegt dat ik warme gevoelens koester jegens kleine kinderen.
            ~Aandoenlijke~

      3.   

        islamofobie bestaat niet links politiek correct wezen.

        jouw Jodenhaat en antisemitisme is algemeen bekent hier

      4.   

        “Het is eenvoudig een synoniem voor moslimhaat”

        islamknuffelaar en strontkop mezzadra begrijpt het weer eens niet, islamofobie moslimhaat die gaan niet samen, islamofobie is een niet bestaand woord en niemand haat moslims domoor.
        De islam is een satanische ideologie die zijn weerga niet kent, ik ken mensen die dit zien net als ik en de rest kijkt met vleselijke ogen…

        1.   

          @Johnno: De aandoenlijke wil zijn schimmel overdragen. Een fobie is een psychische angststoornis en bestaat net zo min als de klimaatontkenner. Maar dat soort gasten zijn vol van de fascistische geest. Goebbels zij het zo:

          “Nooit toestaan dat het publiek afkoelt; nooit een fout of ongelijk toegeven; nooit toegeven dat er misschien iets goeds huist in uw vijand; nooit ruimte laten voor alternatieven; nooit schuld aanvaarden; concentreer op een vijand tegelijk en verwijt hem alles wat verkeerd gaat, de mensen geloven een grote leugen sneller dan een kleine, en als je die vaak genoeg herhaalt, zullen mensen die vroeg of laat geloven.”

  13.   

    Dus volgens mezza zijn mensen die de dodelijke islam verafschuwen “psychatrische patiënten”..Dat verklaart veel.

  14.   

    Wout je doet aan stemmingsmakerij!

  15.   

    Het zal de ultra extreem linkse OMvolkskrant weer eens niet zijn. Dat is de krant die de linkse trollen hier op DDS Ook graties thuis krijgen.

    1.   

      Hoezo Joop? Het is een uiterst beTROUWbare krant. Hoe denkt u anders aan het nieuws te komen. Via de dorpsomroeper? Het kan soms leuk zijn om DDS te lezen, maar u wil toch wel wat verdieping?

  16.   

    Er is maar een oplossing, elimineren dat gajes

    1.   

      Hoe had jynx zich de begeerde moordpartij voorgesteld?

      1.   

        Stug volhouden he waardeloze knuppel de dag dat jij niet meer ademt wordt hier een nationale feestdag gevierd .

        1.   

          ik trakteer

          1.   

            als die dag daar is spreken we met zijn allen af in jaarbeurshal in Utrecht .
            Ik denk dat het dan aardig druk zal worden hahaahah

  17.   

    Fatima Boutaka stelt: “Media kunnen een grote rol spelen. Zij kiezen waarover bericht wordt én hoe ze dat doen. Wanneer over moslims vooral negatief wordt geschreven, en dat gebeurt […]”

    Merkwaardig, volgens mevrouw ligt het aan de media. Ik meen toch dat de media overwegend links zijn en juist onvoldoende kritisch op de islam.

    Haar invalshoek is als moslima anders waardoor ze kennelijk het contact met de realiteit kwijt is geraakt. Zo heb ik ook moslims horen zeggen dat het NOS-journaal pro-Israël is. Dat is hilarisch want het tegendeel is het geval, maar hun blik is zo vertekend dat ze het nog menen ook.

    De werkelijkheid is diametraal tegenovergesteld aan wat deze moslima meent te zien: de politiek (het kartel) en de media zijn op de hand van de moslims en kritiek op de islam wordt zoveel mogelijk ontmoedigd. Ik hoef alleen maar op de behandeling van Fortuyn, Van Gogh en Wilders te wijzen om dat te onderstrepen. Recent werd een boekpresentatie afgeblazen omdat er een kritische noot over de islam in stond. Ik bedoel maar.

    Natuurlijk lees je in de media wel kritiek als er weer eens een aanslag is gepleegd of een misstand aan het licht is gekomen, maar dat komt niet omdat de media “islamofoob” zijn, maar omdat er zo ontzettend veel rotzooi vanuit de islamitische wereld op komt borrelen. Het meeste wordt echter met de mantel der liefde bedekt.

    De bottom line is deze: de kritiek op de islam is terecht en de afkeer van de islam is dat ook. Het is een gruwelijke barbaarse religie vol agressie, haat en intolerantie gesticht door een meedogenloze warlord.

    Die afkeer is geen Nederlands of westers fenomeen, het is universeel en daarom ligt het aan de islam zelf. Dat er ook gematigde moslims zijn doet daar niets aan af.

    Leestip voor mevrouw Boutaka: “De Ondergang van de Islamitische Wereld van Hamed Abdel-Samad.

    1.   

      Niks aan toe te voegen! daar kunnen de trollende teringlijers het mee doen met miskraam mezza voorop.

    2.   

      Het beste zou zijn wanneer dat islamitische ongedierte massaal uit de westerse wereld gedeporteerd zou worden, het past hier niet, zij willen zelf niet integreren maar wensen ons te bezetten en te vertellen hoe wij moeten leven, maar dat doe je maar lekker in de goening van de moslim wereld, deporteren is behoorlijk humaan naar mijn smaak er zijn ook andere manieren voorstelbaar.

    3.   

      Het boek van Abdel Abdel-Sammad is inderdaad een aanrader. Hij maakt daarin overtuigend duidelijk dat de (orthodoxe) islam over zijn hoogtepunt is en zich op termijn niet zal kunnen verhouden tot de materiële, maar ook rechtsstatelijke, verworvenheden van de moderne maatschappij. De islam, met name als ze zich verbindt met tribale en niet-Westerse normen en waarden, biedt geen antwoorden op de vraagstukken van het globaliserende moderne leven en verliest haar relevantie als universalistisch waardenkader.

      Zijn betoog sluit nauw aan bij de observaties van Maarten Boudry (‘Waarom de wereld niet naar de knoppen gaat’), ook een aanrader. Die verbreedt de kwestie tot het onvermogen van traditionalistische godsdiensten om relevantie te behouden in de modernisering. Hij ziet de afbrokkeling van godsdiensten in de traditionele zin als een onvermijdelijk neveneffect van de modernisering.

      Dit is nu dramatisch zichtbaar bij de Islam, maar het speelde zich al eerder in volle hevigheid af bij het christendom dat zich gedwongen voelde tot aanpassing.

      1.   

        “Dit is nu dramatisch zichtbaar bij de Islam, maar het speelde zich al eerder in volle hevigheid af bij het christendom dat zich gedwongen voelde tot aanpassing.”

        De islam kan zich niet aanpassen, dat is inherent aan haar fundamenten.

        Er zijn twee mogelijkheden: ofwel stort de islam als een kaartenhuis in elkaar, ofwel winnen de fundamentalisten en blijft de islam wat het altijd geweest is: a pain in the ass voor de rest van de mensheid.

        1.   

          Dat laatste gaat gebeuren en daarom is het zaak om alle moslims z.s.m te deporteren uit onze westerse wereld willen wij gevrijwaard blijven van hun moordpartijen die zij op ons hebben voorzien.

          1.   

            @ Just Saying: het westen is er door de massa-immigratie van moslims alleen maar op achteruit gegaan en wel op alle denkbare terreinen en het wordt hoog tijd dat het westen eens van zich af gaat bijten, maar deportatie is geen optie. Je zal er ook nooit een meerderheid voor krijgen, tenzij er een full-scale burgeroorlog uitbreekt.

          2.   

            Hoe had je dat ‘van zich af gaan bijten’ dan gezien, achterover liggen en pootjes geven aan dat ongedierte?

            De meest humane manier is deporteren, zij zijn hier gekomen dus zij kunnen ook weer weg.

          3.   

            Merlot en juist saying tonen hun begrip van beschaving.

            Juist saying bepleitte hier al eerder alle (!) Nederlandse moslims op te sluitende concentratiekampen.

            Merlot schreef hier:

            “ Ik pleit niet voor vervolging, maar voor een verbod. De hier aanwezige moslims staan dan voor de keuze: emigreren naar een moslimland of dat fascistoïde geloof afzweren.
            Het verbod betreft alle uitingen in de openbare ruimte alsmede het sluiten van de haathutten”

            Met dit soort volk krijg je op DDS te maken.

            Heel griezelig.

          4.   

            Merlot en juist saying tonen hun begrip van beschaving.

            Juist saying bepleitte hier al eerder alle (!) Nederlandse moslims op te sluiten in concentratiekampen.

            Merlot schreef hier:

            “ Ik pleit niet voor vervolging, maar voor een verbod. De hier aanwezige moslims staan dan voor de keuze: emigreren naar een moslimland of dat fascistoïde geloof afzweren.
            Het verbod betreft alle uitingen in de openbare ruimte alsmede het sluiten van de haath*tten””

            Met dit soort volk krijg je op DDS te maken.

            Heel griezelig.

          5.   

            “Heel griezelig.”

            We konden erop wachten dat de tarrel de kans zou aangrijpen om zich als moreel superieur voor te doen. Dat dit fake is, is al vele malen aangetoond want deze psychopaat weet niet eens want moraliteit en empathie is.

            Mijn post, waar de tarrel steeds op terug blijft grijpen in dit soort situaties, stelt simpelweg dat bij een verbod op de islam in de openbare ruimte er gerede kans is dat een aanzienlijk deel van de moslims vrijwillig vertrekt of dat zieke geloof afvalt.

            Dat zou een probaat middel tegen de islamisering zijn en veel humaner dan gedwongen deportatie.

          6.   

            Het verbieden van moslims hun geloof te belijden en het gedwongen sluiten van hun gebedshuizen is inderdaad niet zo gruwelijk als het opsluiten van alle moslims in concentratiekampen vanwaar gedwongen deportatie plaatsvindt (wat just saying bepleit en waar merlot nooit helder afstand van nam) maar het gaat wel lijnrecht in tegen onze grondwet en rechtsstaat. Ik zwijg dan nog maar over de onvoorstelbare ellende die zo’n fascistische maatregel met zich mee zal brengen.

            Merlot ontpopt zich hier als een Gore fascist die bovendien niet nadenkt over de consequenties van zijn onmenselijke ideeën.

            Inderdaad, zeer griezelig.

          7.   

            heb liever met een heerlijk merlotje te maken dan met een tarrel
            ook tarrels kom je helaas tegen op dds

          8.   

            Waarom zou deporteren niet humaan zijn, het is overduidelijk dat de westerse wereld niet het ‘je van het’ is voor dat moslim ongedierte, dus doen wij hen een plezier en zorgen ervoor dat zij op hun schreden terug kunnen keren naar elders waar de islamitische samenleving hun als een warme deken zullen ontvangen, wij blij en zij blij.

          9.   

            ” maar het gaat wel lijnrecht in tegen onze grondwet en rechtsstaat.”

            Zeker.

            Net zoals veel leerstellingen van de islam daar haaks op staan.

            We komen nu tot de kern van de zaak. Wat weegt zwaarder, de grondwet of het welzijn van de autochtone bevolking?

            Voor mij het laatste. Als mij dat tot een fascist maakt dan moet dat maar.

          10.   

            Ondertussen wordt Merlot keihard uitgelachen.

            En merlot is al 15 jaar WOEDEND op mij.
            ~Aandoenlijke~

        2.   

          “Er zijn twee mogelijkheden: ofwel stort de islam als een kaartenhuis in elkaar, ofwel winnen de fundamentalisten en blijft de islam wat het altijd geweest is: a pain in the ass voor de rest van de mensheid.”

          Volgens Abdel-Sammad (ik vraag me af of je het boek wel hebt gelezen, merlot) gebeurt geen van tweeën. Boudry ziet ook een andere ontwikkeling en dat is dezelfde als die van het christendom: een deel van de moslims seculariseert, een deel van de islam evolueert naar een meer vrijzinnige vorm (zoals je nu in het Westen ook overal waarneemt) en een deel zal hardnekkig vasthouden aan orthodoxe waarden.

          De gedachte dat er slechts twee mogelijkheden zijn, hetgeen getuigt van een ergerlijk simplisme, toont je gebrek aan inzicht in dit type processen.

          1.   

            De meeste problemen hebben ook de meest simplistische oplossing.
            Linkse mafklappers blazen het vaak op om het gecompliceerd over te laten komen.
            De huistarrel is daar een schoolvoorbeeld van.
            Stop de islamisering , stem PVV

            De islam evolueert niet en zal nooit evolueren. De islam is een orthodoxe ideologie en duldt geen andere leefvormen om haar heen.

          2.   

            “Volgens Abdel-Sammad (ik vraag me af of je het boek wel hebt gelezen, merlot) gebeurt geen van tweeën.”

            Ik ben ongeveer halverwege het boek. Wat mij tot dusver het meest trof is dat Hamed gehakt maakt van de meeste apologieën die in het het westen over de islam de ronde doen. Zo geeft hij bijvoorbeeld concrete voorbeelden dat meisjesbesnijdenis actief wordt gepropageerd door islamitische geestelijken in Egypte. Niet alleen door lokale imams maar ook door afgevaardigden van de Al-Azhar universiteit.

            Dit is in het westen altijd met klem ontkend (het gebruik zou niets met de islam te maken hebben) en ook jij bezondigde je aan die aperte leugen.

            Hetgeen overigens de vraag oproept of jij dit boek überhaupt wel hebt gelezen.

          3.   

            “Dit is in het westen altijd met klem ontkend…”

            Er zijn geen twee islams.

          4.   

            Ik zie dat merlot afdwaalt van het onderwerp en liever praat over de aspecten in het boek waarin Abdel-Sammad de islam bekritiseert. (Dat doet hij inderdaad met verve en overtuigend, hoewel er wel persoonlijke lading uit spreekt). De vraag ging hier over de ontwikkelingsgang van de Islam. Jouw opmerking daarover sloeg nergens op.

          5.   

            Michael van der Galien
            21 februari 2015 at 20:29

            Even voor de duidelijkheid, mensen, de reageerder Jacobus/etc is geband. Hij ging steeds verder en pushte al een tijdlang aan tegen een ban. Vandaag is het daadwerkelijk gebeurd.

          6.   

            de strontklodder verwijt anderen afwijken ! hahahaha , off topic , one liners en de man spelen in plaats van de bal. De huistarrel wordt met het uur arroganter en daarmee ongeloofwaardiger .

          7.   

            Ik zie dat Mezza onweersproken laat dat hij veelvuldig mee is gegaan met onwaarachtige islam-apologieën. Zo er dan toch sprake kunnen zijn van voortschrijdend inzicht bij deze man? Ik durf het bijna niet te hopen.

            “De vraag ging hier over de ontwikkelingsgang van de Islam. Jouw opmerking daarover sloeg nergens op.”

            Ik gaf de twee meest voor de hand liggende mogelijkheden aan. De derde mogelijkheid, naar Boudry, zou zijn dat er een vrijzinnige vorm van de islam zou komen zoals in het christendom is gebeurd. Die kans acht ik nihil om redenen die ik al heb aangegeven.

          8.   

            @ merlot,

            Je gaf twee elkaar uitsluitende mogelijkheden aan voor de ontwikkeling van de Islam. Die digitale mogelijkheden zijn er niet, het ligt veel gecompliceerder en gevarieerder. Ik verwijs voorts naar mijn tekst.

            Je beschuldigt me ervan een islam apologeet te zijn. Dat ben ik niet, ik heb niets met godsdiensten in het algemeen en met de isLam in het bijzonder. Ik gaf dat al tientallen malen aan.

            Ik beschouw de islam als een godsdienst onder andere waarvoor de geloofsvrijheid geldt binnen de grenzen van de wet. Niets meer en niets minder. Het wijzen op het grondrecht van de geloofsvrijheid en het wijzen op de grote inhoudelijke verwantschap van de islam met de twee andere monotheïstische godsdiensten wordt door door jou kennelijk als een apologie beschouwd, dat lijkt me grote onzin.

            Ik wens moslims, uiteraard binnen de grenzen van de wet, de ruimte te geven hun geloof te belijden. Jij wenst ze dat recht te ontnemen, op straffe van gedwongen deportatie. Ik vind dat een verwerpelijke vorm van fascisme.

            Ik zou, los van de rechtstatelijkheid, overigens nog wel eens van je willen vernemen hoe je je dit verbod op de islam praktisch voorstelt.

          9.   

            mezzadraatje is een misselijk ventje die zijn islamgif diep in onze maatschappij wenst.
            mezzadraatje is een vies smerige islamimbeciel die zijn sympathieën voor een ped* graag kracht bij zet…

          10.   

            “Ik beschouw de islam als een godsdienst”

            Hoe verschrikkelijk dom kun je zijn, mezzadraatje bewijst het, dan kun je 1000 boeken hebben gelezen en het dan nog niet begrijpen, integendeel, mezzadra laat hier zijn absolute achterlijkheid zien….

          11.   

            Zijn lappen tekst worden langer en langer en langer maar de tarrel kan nog steeds niet ontkrachten met objectieve argumenten (feiten dus) dat de islam geen geloof is maar een totalitaire ideologie.

            De tarrel doet verwoede pogingen om zijn islam te projecteren als een vrede lievend geloof terwijl op elke islamitische school in de boeken staat dat de fafir bestreden moet worden desnoods met het zwaard. Dit zijn boeken die men gebruikt in Nederland op Nederlandse islamitische scholen betaald met Nederlands belastinggeld.

            De tarrel blijft volharden in een vreedzame islam terwijl in het vreedzame Nederland een hele andere leer gepredikt word. De democratie Nederland wordt niet erkent door de islam en het recht niet gerespecteerd. Dat komt omdatr de islam zijn eigen wetgevingen heeft in o.a soera’s . Ik vind het bijzonder grappig dat de huistarrel al de ze FEITEN gewoon pareert en volhard in zijn subjectieve beleving. Volgens mij noemen wij dat , horende doof en ziende blind. Eigenlijk logisch voor een tarrel

          12.   

            “Je beschuldigt me ervan een islam apologeet te zijn. Dat ben ik niet, ik heb niets met godsdiensten in het algemeen en met de isLam in het bijzonder. Ik gaf dat al tientallen malen aan.”

            Je gaf dat weliswaar aan maar tegelijkertijd trad je in de voetsporen van de apologeten, onder meer door de leugen na te papegaaien dat meisjesbesnijdenis niets met de islam te maken heeft. Je zegt dus A maar doet B.

            “…en het wijzen op de grote inhoudelijke verwantschap van de islam met de twee andere monotheïstische godsdiensten wordt door door jou kennelijk als een apologie beschouwd…”

            Dat beschouw ik inderdaad als een vorm van apologie want er is geen sprake van verwantschap maar van plagiaat en een openlijke oorlogsverklaring van de islam aan zowel jodendom als christendom.

            “Jij wenst ze dat recht te ontnemen, op straffe van gedwongen deportatie. Ik vind dat een verwerpelijke vorm van fascisme.”

            Je liegt, ik heb nooit voor gedwongen deportatie gepleit.

            “Ik wens moslims, uiteraard binnen de grenzen van de wet, de ruimte te geven hun geloof te belijden.”

            An sich onderschrijf ik dat principe, maar ik moet helaas constateren dat de islam op allerlei slinkse manieren misbruik maakt van deze coulance. Dat is ook de oorzaak van de grote weerstand en afkeer die de islam oproept. Dan komt er vanzelf een punt waarop de samenleving zich daartegen gaat verzetten. Wellicht moet je jezelf de vraag stellen (alvorens je weer ten onrechte met de term xenofobie gaat smijten) waarom dit “lot” uitgerekend de islam treft en niet de molukkers, de chinezen of de hindoe’s.

          13.   

            “door de leugen na te papegaaien dat meisjesbesnijdenis niets met de islam te maken heeft. “

            Dat is geen leugen maar een feit. Meisjesbesnijdenis komt voor in islamitische culturen maar is geen islamitisch voorschrift, in de meeste islamitische landen wordt de besnijdenis ook niet uitgevoerd.

          14.   

            “Dat beschouw ik inderdaad als een vorm van apologie want er is geen sprake van verwantschap maar van plagiaat en een openlijke oorlogsverklaring van de islam aan zowel jodendom als christendom.”

            Alleen als je heel weinig kennis hebt van Jodendom, christendom en Islam kun je deze inhoudelijke verwantschap ontkennen.

            Toch maar even uitgelegd: de islam is, net als het christendom, een loot aan de stam, een doorontwikkeling zo men wil, van het Jodendom. Meer dan de helft van de inhoud van de Koran is ontleend aan de Thora en Jezus wordt in de Koran vereerd als een profeet.

            Het is wel verontrustend dat je dit niet schijnt te weten.

          15.   

            “Je liegt, ik heb nooit voor gedwongen deportatie gepleit.”

            Dat deed je wel degelijk. Je schreef: “De hier aanwezige moslims staan dan voor de keuze: emigreren naar een moslimland of dat fascistoïde geloof afzweren. “

            Als dat geen gedwongen deportatie is dan weet ik het niet meer.

          16.   

            Vorige jaar sprak de aandoenlijke een afscheidsrede uit, altijd goed om dat binnen de context van de als meer dan 15 jaar durende zuigerij, te herhalen:

            Ik zie inderdaad dat je je laster jegens Elu en mij, en iedereen die het waagt je tegen te spreken, zonder enige aarzeling uitbraakt, Floris.

            Ik heb overigens goed nieuws voor. Je bent er samen met Cápo en trieste figuren als Dolle Dries en Komma in geslaagd dit blog volledig te verpesten. Het is onmogelijk hier nog een inhoudelijke discussie te voeren. Dit blog is een inhoudsloze scheldpartij van weinig hoogstaande mensen geworden.

            Ik stop ermee.

            Ik groet de beschaafde debaters op dit blog en wens ze sterkte als ze het hier willen volhouden.

          17.   

            “door de leugen na te papegaaien dat meisjesbesnijdenis niets met de islam te maken heeft.“
            Dat is geen leugen maar een feit. Meisjesbesnijdenis komt voor in islamitische culturen maar is geen islamitisch voorschrift, in de meeste islamitische landen wordt de besnijdenis ook niet uitgevoerd.”

            Ach wat jammer. Net nu ik dacht dat de tarrel wat had bijgeleerd blijkt die hoop ijdel te zijn geweest.

            Tarrelmans beweert het boek van Abdel-Samad te hebben gelezen maar heeft de overvloedige bewijslast dat islamitische geestelijken in Egypte van hoog tot laag meisjesbesnijdenis promoten danwel toelaten kennelijk niet meegekregen. Hij blijft zeggen dat het niets met de islam te maken heeft.

            Tja, dan houdt het wel op. Door deze muur van domheid komt niemand heen.

          18.   

            bewijslast moet zijn bewijsvoering.

          19.   

            “Tja, dan houdt het wel op. Door deze muur van domheid komt niemand heen.”

            Je weet zelf ook wel dat het vergeefse en vergooide energie is om op de tarrel te reageren. De aandoenlijke speelt zijn dagelijkse spelletje en vindt nog steeds speelkameraadjes waarvan jij er ook een bent.

            En merlot is al 15 jaar WOEDEND op mij.
            ~Aandoenlijke~

          20.   

            “dat islamitische geestelijken in Egypte van hoog tot laag meisjesbesnijdenis promoten danwel toelaten kennelijk niet meegekregen.”

            Ja, in de Koran en door Mohammed is de vrouwenbesnijdenis nimmer aanbevolen maar in de eeuwen erna verschenen enkele, betwistbare, ahadith die vrouwenbesnijdenis op de plaatsen waarin dit tribale gebruik was ingeburgerd, toelieten c.q. legitimeerden.

            Het heeft net zoveel met de islam te maken als de kerstboom in het christendom.

          21.   

            Bestaat ISIS nog? Dat is voor Geert wel te hopen.
            ~Aandoenlijke~

          22.   

            @ Dik:

            Als het doel zou zijn om de tarrel ergens van te overtuigen dan is het inderdaad zinloos.

            Dat is echter mijn doel niet. Ik schrijf voor de lezers hier. Ik weet niet hoeveel het er zijn maar ik hoop dat ik een stukje kennis, met name over de islam die ik zeer intensief heb bestudeerd, aan zoveel mogelijk mensen over kan dragen.

            Dat gaat het beste door regelmatig de leugens en onzin van de tarrel aan de kaak te stellen.

            Daar heb ik lang niet altijd zin in, maar gisteren en vandaag wel.

            ;-)

          23.   

            “Ik schrijf voor de lezers hier. Ik weet niet hoeveel het er zijn…”

            In mijn kennissenkring spreek ik regelmatig mensen die wel lezen maar niet schrijven. De meest gehoorde opmerking gaat ook over de totale chaos die al jarenlang aan de orde is op DDS. De aandoenlijke is daar rechtstreeks voor verantwoordelijk, niet voor niets is hij al tientallen en misschien wel honderden keren geband.

          24.   

            “Ja, in de Koran en door Mohammed is de vrouwenbesnijdenis nimmer aanbevolen maar in de eeuwen erna verschenen enkele, betwistbare, ahadith die vrouwenbesnijdenis op de plaatsen waarin dit tribale gebruik was ingeburgerd, toelieten c.q. legitimeerden.”

            Er staat zoveel niet in de koran, maar die Ahadith zijn voor de schriftgeleerden voldoende reden geweest om het in de islam te incorpereren.

            Doorslaggevend daarvoor zijn de vier grote rechtsscholen die een positief advies geven inzake meisjesbesnijdenis, variërend van “toegelaten” tot “aanbevolen” naar “verplicht” (shafi-school).

            Wie dan nog ontkent dat het wel degelijk met de islam te maken heeft is ofwel dom ofwel een leugenaar.

            Dat de islam niet de uitvinder is van meisjesbesnijdenis is niet relevant. Deze religie is ook niet de uitvinder van jongensbesnijdenis maar heeft het overgenomen van het jodendom. Toch wordt iedere moslim besneden omdat het onderdeel van z’n religie is.

          25.   

            “ Dat de islam niet de uitvinder is van meisjesbesnijdenis is niet relevant. ”

            Dat de islam niet de uitvinder is van de vrouwenbesnijdenis is was inderdaad hetgeen te bewijzen viel. Daarover zijn we het dus eens.

            Dat in de loop van de geschiedenis in sommige (betwiste) ahadith dit tribale culturele gebruik is gelegitimeerd betwist ik overigens niet. Dat is wat godsdiensten voortdurend doen, het incorporeren van bestaande culturele gebruiken naar tijd en plaats.

            Dat vrouwenbesnijdenis geen islamitisch voorschrift is blijkt ook oorverdovend uit het feit dat dit tribale gebruik door het overgrote deel van de moslims wordt verworpen.

            Er blijft weer weinig over van je stellige beweringen, merlot. Dat kun je mij echter niet verwijten.

          26.   

            “Dat de islam niet de uitvinder is van de vrouwenbesnijdenis is was inderdaad hetgeen te bewijzen viel.”

            Dat was helemaal niet wat te bewijzen viel.

            “Dat in de loop van de geschiedenis in sommige (betwiste) ahadith dit tribale culturele gebruik is gelegitimeerd betwist ik overigens niet.”

            En dit is dus wél wat te bewijzen viel. Want JUIST die legitimatie maakt het islamitisch, net als de jongensbesnijdenis.

            “Dat vrouwenbesnijdenis geen islamitisch voorschrift is blijkt ook oorverdovend uit het feit dat dit tribale gebruik door het overgrote deel van de moslims wordt verworpen.”

            Lezen vriend! De rechtsscholen variëren van “toegelaten” tot “aanbevolen”. Dat zijn inderdaad geen bindende voorschriften maar het is wel een officiële goedkeuring op theologische basis. De shafi-rechtsschool schrijft het als enige wel bindend voor en dat is waarom in een land als Indonesië, waar de shafi dominant is, massaal meisjes worden besneden. Voor de komst van de islam werd daar helemaal niet besneden. Hoezo niet islamitisch? Het is er notabene door de islam geïntroduceerd.

            “Er blijft weer weinig over van je stellige beweringen, merlot. Dat kun je mij echter niet verwijten.”

            Het is dus weer eens precies andersom. Dat kun je mij niet verwijten. Ik adviseer je om enkel en alleen discussies aan te gaan op terreinen waar je wat van af weet. Dat bespaart je een publieke afgang als deze.

      2.   

        Inderdaad het christelijke VERLEDEN lijkt veel op die van de islam nu.

        Maar dat is geen reden om de uitwassen van de hedendaagse fundamentalistische islam te verdedigen.

        Het probleem is echter dat het nog steeds dood en verderf zaait, geen wonder, dat mensen zich angstig gaan voelen.

        Ik herinner even aan 9 -11 aanslagen waarin ruim 3500 doden in in enkele minuten het slachtoffer waren.
        Met nog vele aanslagen met dodelijke slachtoffers die later volgden.

        Ik denk ook aan de onschuldige moslim mannen en vrouwen die het leven laten door de barbaarse sharia, waarin wrede straffen worden toegepast.

        Ik weet wel het gebeurt niet in Nederland gelukkig, maar sluit niet de ogen voor die sharia landen met hun barbaarse praktijken.

        De slachtoffers daar worden in de steek gelaten gelaten, protesten zijn hier nauwelijks, wanneer weer eens een onschuldige vrouw voor tientallen jaren het gevang in gaat na de gebruikelijke zweep/stokslagen.

        Nee, het is niet verwonderlijk dat mensen bang/achterdochtig worden voor de uitwassen van de islam.

        1.   

          “Maar dat is geen reden om de uitwassen van de hedendaagse fundamentalistische islam te verdedigen.”

          Geheel mee eens.

          1.   

            Bestaat ISIS nog? Dat is voor Geert wel te hopen.
            ~Aandoenlijke~

          2.   

            Aldus onze islamknuffelaar die tevens ped*filie verdedigd..

          3.   

            De aandoenlijke, hij hoopt dat ISIS blijft bestaan, hij is de Nedermoslim die zijn digitale schimmel wil inwrijven.

          4.   

            mezzadra is een geesteszieke ped* die zijn islam sympathieën maar blijft verdedigen…

          5.   

            mezzadra is een geesteszieke ped* die zijn klimaat sympathieën maar blijft verdedigen…

          6.   

            mezzadra is een geesteszieke ped* die zijn klimaat sympathieën maar blijft verdedigen…

      3.   

        de islam hoort niet in westen. De islam is een oosterse idelogie die leeft volgens zijn eigen wetten (sharia) en normen en waarden (soera) . De islam erkent een democratie niet. De islam respecteert niemand die niet gelovig is aan de profeet. De kafier verdient het leven niet en afvalligen dienen gelijk gesteld te worden aan de kafir. De islam misbruikt de grondwet waarin men de vrijheid van geloof heeft geborgd. De islam is echter geen geloof maar een ideologie. Door de islam te zien als godsdienst krijgt deze gevaarlijke stroming alle ruimte zijn eerste doel te bereiken namelijk de ondermijning van de democratie. De islam is niet te vergelijken met andere geloven. Geen van de overige geloven heeft eigen wetgeving en heeft als doel omverwerping van de democratie.

        1.   

          mezzadra hoort hier ook niet

      4.   

        Mezzadra,
        Fout, islam is geen geloof, het is wet.
        U dient geporteerd te worden.

        Ik ben erg voor een gele herkenning op uw kleding.

  18.   

    Overal ter wereld is dit een keihard en onomstotelijk feit en keihard gegeven: “Waar de moslim verschijnt, is het de vrijheid, veiligheid en vrede die verdwijnt!” Voor zowel mens als dier!!
    Overal ter wereld is er onbeschrijfelijke ellende door en dankzij moslims!!

    Nu komt zo’n stinkende rioolkut met hoofddoek weer met haar slachtoffergeklaag, wetende dat ze vrijwel zeker door het domme, zéér deugvolk zal worden gehoord c.q. als zeer zielig zal worden ervaren. En met haar docentschap zal ze dat geheid bevorderen!

    Nu, laat ik haar dit weten: ik spuug op elke hoofddoek die ik zie, ik mijd ze als de pest, en zeker bij de kassa etc.

    Want zolang er doden, slachtoffers vallen door en dankzij islamitisch geweld en vanuit hun eigen kring hier niets tegen wordt gedaan of afstand van wordt genomen, westerse waarden onder druk worden gezet door de islam, tot zolang beschouw ik de islam als zijnde een onbetrouwbare, fascistische ideologie met zwakzinnige en debiele aanhangers die levensgevaarlijk zijn voor westerse democratieën! Dus ja, die moslimkut heeft wellicht een punt dat ze worden uitgekotst! Hebben ze dan in het geheel, maar dan ook volkomen in het geheel aan zichzelf te danken! En daarom is het maar beter als ze uit dit land vertrekken!

    1.   

      Lekker frisse hobby, dat spugen op hoofddoeken. Hopelijk lijdt u niet aan hondsdolheid.

      1.   

        paulientje kan gewoon niet beter

  19.   

    Het gaat die Fatima er om, dat er sneller aangifte kan worden gedaan in geval van islamofobie. Dat is niet anders dan een frontale aanval op individuele vrijheid. Als ook de Nederlandse wetgeving kent. Deze islamitische vrouw wil de menselijke vrijheid, die hard verdedigd moet worden, om zeep helpen. Islamofobie is een recht ontleend aan vrijheidsrechten.

  20.   

    Islam? Verbieden in Nederland.

    Moskeeen dicht en islam scholen sluiten.

    Geweld, moord en doodslag is het enige waar islam voor staat. Niks fobie.

  21.   

    Het zal wel het probleem zijn en dat wordt genegeerd door de politiek en de autoriteiten, dat de koran tekst heeft, die bedreiging met geweld preekt, dat die oproepen verboden zijn volgens de Nederlandse wet. Hetzelfde verbod zal ook in andere landen het geval zijn.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!