Duitse professor hekelt boerenbedrog van de EU en ‘geforceerde transitie naar elektrische auto’s’

Auto's op een snelweg in de Amerikaanse staat Ontario. Bron: Flickr / Michael
Foto: Auto's op een snelweg in de Amerikaanse staat Ontario. Bron: Flickr / Michael

Volgens hoogleraar Hans-Werner Sinn van de Universiteit van München houdt de Europese Unie haar burgers voor de gek met de zogenaamd ‘klimaatvriendelijke’ elektrische auto, dat stelt de professor in een schrijfsel in de Belgische krant De Tijd. De EU stelt normen betreffende uitstoot vast, maar deze zijn volgens Sinn te strikt waardoor het voor ingenieurs onmogelijk is om eraan te voldoen. 

Volgens Sinn zijn die strikte eisen vanuit Brussel bewust zo gekozen om daarmee een ‘geforceerde transitie naar elektrische auto’s’ te verwezenlijken. Maar welke auto’s dan precies? Ook stelt de EU volgens de Duitse professor ‘onmogelijke doelstellingen’ die de Duitse industrie weleens kapot kunnen maken of ernstig kunnen hinderen in hun concurrentiekracht. Sinn zegt het volgende over de EU-regels:

“De Europese Unie ging flink uit de bocht met haar CO2-regulering die van start ging op 17 april 2019. Vanaf 2030 moeten Europese autobouwers voor hun wagens een gemiddelde uitstoot van amper 59 gram CO2 per kilometer kunnen voorleggen. Dat komt overeen met een brandstofverbruik van 2,2 liter diesel per 100 kilometer. Dat is gewoon onmogelijk.”

Het staat er duidelijk: het is vooralsnog onmogelijk een verbrandingsmotor te ontwikkelen die slechts 2,2 liter diesel per 100 kilometer verbruikt. Maar dat is wel de eis van de EU om daarmee een ‘geforceerde transitie naar de elektrische auto’ te verwezenlijken. Echter kampt de Duitse EV-industrie met een grote achterstand op de Amerikaanse, met name Tesla, waardoor de Duitse autofabrikanten veel kunnen verliezen, daarom schrijft de professor uit München (ja, de autostad) verder in zijn stuk:

“Zelfs de bekwaamste ingenieurs kunnen geen verbrandingsmotoren bouwen die voldoen aan de normen die de EU voorschrijft. Maar blijkbaar is dat net de bedoeling: de EU wil de uitstoot van het wagenpark naar beneden krijgen door een geforceerde verschuiving naar elektrische auto’s. Die formule van de EU is een reusachtig boerenbedrog. Ook elektrische wagens stoten flink wat CO2 uit, het enige verschil is dat de uitlaatpijp bij de energiecentrale ligt.”

De vraag is natuurlijk waarom de EU zo plotseling inzet op het lamleggen van de Duitse auto-industrie, terwijl de Duitsers zogenaamd in Brussel de baas zijn. Hoe opmerkelijk! De Duitsers -of op z’n minst haar auto-industrie- zijn blijkbaar niet volledig in control in Brussel. En dat terwijl de elektrische auto niet eens ‘klimaatvriendelijk’ is en pas na honderdduizenden kilometers rijden enige winst pakt op de benzine- en dieselmotoren:

“De Oostenrijkse denktank Joanneum Research publiceerde onlangs een grootschalige studie in opdracht van de Oostenrijkse autofederatie ÖAMTC en haar Duitse tegenhanger ADAC. Dat onderzoek bevestigt de eerdere bevindingen. Een middelgrote elektrische wagen in Duitsland moet 219.000 kilometer afleggen vooraleer hij beter begint te doen dan een dieselwagen wat betreft CO2-uitstoot. Het probleem is dat wagens in Europa gemiddeld slechts 180.000 kilometer meegaan.”

Schijnbaar is er dus een grote scam gaande in Europa, de vraag is echter wat er achter deze ‘geforceerde transitie’-scam zit. Zijn het domme politici? Of werken corrupte politici mee aan een groter nog onbekend plan? Het lijkt in ieder geval niet de Duitse auto industrie te zijn, die juist heel veel te verliezen heeft bij de door Brussel ‘geforceerde transitie naar de elektrische auto’.

De professor zegt er het volgende over:

“Ofwel wisten ze niet wat ze deden, ofwel namen ze de Europeanen willens en wetens bij de neus.”

De professor blijft vaag in zijn duiding over de herkomst van de strikte EU-regels. Wellicht dat hij in de toekomst meer duidelijkheid gaat geven.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

50 reacties

  1.   

    Brussel voert gewoon de opdracht uit, van de Bilderberg conferentie.

    Omvolken en de Autochtone bevolking onderdrukken.

    Rutte is het slechtste, wat Nederland na de tweede wereldoorlog is overkomen.

    Stop met de EU in deze vorm.

    RUTTUP EN NEXIT.

    1.   

      Ga emigreren!

      1.   

        ga betalen !

  2.   

    Dit wordt, uiteraard, verzwegen door NPO, Volkskrant en Grachtengordel!

  3.   

    Ik las laatst een artikel dat een onderzoek was geweest tussen een tesla en een dieselauto van begin productie tot en met einde levensduur van de autos op het goed van millieu vervuiling.
    Pas na 800000 km is dan de tesla schoner als een gewone dieselauto.
    Wij worden constant een oor aangenaaid.

    1.   

      Op het gebied..

    2.   

      En wat te denken, van het opladen probleem? Bij oom in Klaaswaal (Z-H) staan er twee van deze opladers. Ze kunnen er 4 auto’s op aansluiten. Nu de mop; er zijn daar 7 van die belachelijke electrocars, in die straat. Dus/ De eerste ruzies zijn al geconstateerd. De ‘betere mens’, komt van zijn karwij thuis, steekt de stekker erin en gaat naar zijn huis en/of bedje. De andere sukkel werkt iets langer en heeft dan geen ‘[lek’. Dus? Bellen als de eerste auto ‘vol’ zit en belt dan zijn voorganger uit zijn ‘tombe’. Oeps! Dan is die batterijauto ineens minder schoon, want de politie moet er dan bijkomen en die rijden nog niet electrisch. Vechten voor je plekje bij de paal. Het wordt er niet gezelliger op, in NL.

      1.   

        Top. En nu in fatsoenlijk Nederlands schrijven.

      2.   

        Tja top dat is de realiteit tegenwoordig.
        Niet alleen op dit gebied maar de mens gunt elkaar niets.
        Parkeerplaats voor de deur is ook zo’n frustratie puntje.
        Bij vrienden hebben ze zo’n rolstoelbus met een parkeerplaats op kenteken.
        Daar zijn andere buren afgunstig op omdat ze altijd een plekje hebben vlakbij en tegen bezwaar aan het maken.
        En dan ook nog strak parkeren tegen de achterkant zodat de lift niet uit kan.
        Ik had al aangegeven als ze ook zo’n plaatsje willen zouden ze iemand moeten vragen of ze hun kreupel trappen zodat ze ook gehandicapten zijn.
        Gelukkig doet de gemeente daar er alles aan om onze vrienden te helpen. Maar hoe ver ben je heen om zo te handelen?

  4.   

    We worden waar we bijstaan moedwillig in een dystopie gedrukt. Maak de mensen het leven onmogelijk en ze gaan massaal van de gebouwen springen. Mensen worden daarheen gebracht waar ze niet thuishoren. Financieel worden de mensen uitgekleed tot op het bot. We moeten allemaal gaan geloven aan onze slechtheid onder het motto Hoe dare You. Als we hier zelf niets aan doen dan verdienen we niet beter en krimpen we langzaam naar het door prins Philip gewenste doel. Laten we langzaam beginnen door partijen te kiezen die aan de ontstane dystopie een halt willen toeroepen.

    1.   

      Het trieste is dat partijen als PVV en FvD gewoon braaf hun spel voor de bühne opvoeren in opdracht van de boven hen gestelden. Wie dat zijn? Lobbyisten, banken, koningshuizen, industriële bobo’s, wie zal het zeggen…

      Als deze partijen er echt waren ons te behoeden voor de dystopie die onze kant op komt zouden ze dit onthullen en dan nog zouden ze voor complot aanhangers uitgemaakt worden.

  5.   

    De Duitse auto-industrie zit al in een totale transitie naar elektrische auto’s. Over een jaar of 15 wordt er geen vervuilende brandstofauto meer gebouwd.

  6.   

    Ahaaa
    Daar komt de aap die al uit de mouw was nog een keer uit de mouw .
    Dit aapje wordt door links weer hardhandig terug de mouw in geduwd maar het aapje is gelukkig wat hardleers.
    Het wordt tijd dat we verkiezingen krijgen en eens afscheid van dat achterlijke Brussel gaan nemen .
    Als dit door gaat is hier straks niks meer qua industrie en dus werkgelegenheid .
    De industrie wordt de nek omgedraaid en die gaan dus naar Azië.
    Dank je wel Brussel en Pinokkio.

    1.   

      elektrisch rijden is en blijft een utopie gaat nooit gebeuren

  7.   

    Er is geen rationeel motief. Het is het destructieve groene bijgeloof.

    1.   

      Maar dan wel een bijgeloof met een solide wetenschappelijke fundering.

      De gelovigen zijn veeleer de dwazen die de klimaatproblemen botweg denken te kunnen ontkennen.

    2.   

      Los van het groene bijgeloof: het kan ook helemaal niet, die transitie naar volledig elektrische auto’s. Simpelweg omdat geen geen genoeg metalen voorhanden zijn om de accu’s te produceren. Tenzij er een tot nu toe onbekend in kolossale hoeveelheden wordt gevonden die dan ook nog eens geschikt zijn voor de auto-accu. Helaas berust het hele transitiebeleid op dit soort wensdenken. En men zal dus van een koude kermis thuiskomen.

      1.   

        “Tenzij er een tot nu toe onbekend in kolossale hoeveelheden wordt gevonden die dan ook nog eens geschikt zijn voor de auto-accu. ”

        De batterijen van de toekomst zullen goedkoper en beter zijn en van andere materialen zijn gemaakt.

        Geen reden tot paniek dus.

        https://www.duurzaambedrijfsleven.nl/energie/28421/duitse-onderzoekers-ontwikkelen-silicium-accu-met-hoge-opslagcapaciteit

      2.   

        De batterijen van de toekomst zullen van andere, veel beter beschikbare, grondstoffen zijn gemaakt.

        Geen reden tot paniek dus.

        ht*ps://www.duurzaambedrijfsleven.nl/energie/28421/duitse-onderzoekers-ontwikkelen-silicium-accu-met-hoge-opslagcapaciteit

  8.   

    En daar sta je dan met je batterijen bak..nog 50km actieradius..zoeken naar een laadmogelijkheid..oeps ongeval met tesla..
    Brandweer moet eerst proberen het accupakket af te schakelen, duurt uren, file van 40 km..stop en go in de zomerse hitte, en daar zit je dan als bestuurder bloednerveus, …opeens 0 km rijbereik..en stop.
    Niet realistisch???.. Mocht er wel brand zijn ontstaan..is dit niet te blussen en moet het voertuig gecontroleerd uitbranden wat wel een dag kan duren.

    1.   

      IDD, dat heb ik ook gehoord en gelezen. Mijn vrouw rijdt in een Range Rover SV Coupé, Het kan hier niet eens anders, als je verstandig bent. Slechte wegen, geen opladers, dus blijft er niets anders over, dan goede auto op benzine of diesel.

      1.   

        Bij mij in de wijk zijn er ook wat elektrische “auto’s”..helaas is er door linkse sukkels een beperkt aantal parkeerplaatsen..auto bezit moet immers gefrustreerd worden..dus breek je ‘s nachts je nek over de verlengsnoeren.

        1.   

          En heb je de pech als laatste thuis te komen moet je je voertuig wel in een andere straat/wijk parkeren en kun je helemaal niet laden.

  9.   

    Waarom alles op alles zetten om de auto elektrisch te maken? Er is m.i. nog steeds een ander alternatief, en dat is waterstof. Daar zijn geen dure oplaadbare accu’s met weinig bereik voor nodig. Maar het gaat erom dat elektriciteit groots moet worden geconsumeerd, zodat de btw [en eventueel in de toekomst met meer belastingen] lekker de pot spekt voor de EU. Hoe meer er verbruikt wordt, des te duurder het wordt. Dat is de strategie van de EU. De automobilist nog verder uitkleden, want de auto is en blijft een leuke melkkoe. En daar mag niets aan veranderen, en daarom dus foute informatie toestaan.

  10.   

    Waar komt die totale deugobsessie voor electrisch rijden eigenlijk vandaan? En wordt er over alle onwaarheden en problematiek aangaande het electrisch rijden heengestapt? Want de werkelijke, veel goedkopere, oplossing is namelijk waterstof!

    1.   

      De deugobsessie of niet, de transitie naar elektrische rijden is ingezet en is niet meer te stoppen.

      Bij Volkswagen snappen ze het ook:

      volkswagen.nl/elektrisch-rijden?gclsrc=aw.ds&&gclid=EAIaIQobChMIwZ340rqU5gIVxeN3Ch0Z5AYPEAAYASAAEgLILvD_BwE

      1.   

        Wesley Benbow:

        “…de transitie naar elektrische rijden is ingezet en is niet meer te stoppen…”

        Helaas is het waar.

        Ik ben gek op mijn (niet zo zuinige :) ) verbrandingsmotor, maar vroeg of laat zal het een keer afgelopen zijn. Tot die tijd blijf ik lekker gassen en blazen.

  11.   

    Jean pascal van Ypersele professor een Belgische fysicus en klimatoloog, pleit ervoor kerncentrales open te houden,omdat het de goedkoopste energie is.

  12.   

    De Duitse autoindustrie zal binnenkort de achterstand op Tesla inlopen want de Duitse autoindustrie is wat techniek betreft meest innovatieve ter wereld, dat Tesla destijds een patent heeft gekregen op hun zogenaamde vooruitstrevende accu technologie slaat eigenlijk als een tang op een varken want men heeft eigenlijk gewoon een aantal bestaande batterijen in serie geschakeld en deze in een groter geheel weer parallel in een eigen ontworpen behuizing, dat je op dit een patent kunt verkrijgen slaat nergens op behalve mischien eigen ontworpen behuizing in de bodemplaat die wel bijzonder is…
    Volkswagen is bezig met een veel goedkopere accutechniek en zal Tesla binnenkort aftroeven wat dat betreft.

    Toch zullen alle fabrikanten binnenkort tegen de grens aanlopen door gebrek aan grondstoffen, waterstof zal deze maar voor een deel kunnen invullen en dan voornamelijk voor zware bedrijfsvoertuigen over lange afstanden.
    Fossiel zal fors verminderen maar voorlopig nog lang niet verdwijnen.

    1.   

      “Toch zullen alle fabrikanten binnenkort tegen de grens aanlopen door gebrek aan grondstoffen”

      Dat is het geval als de huidige batterijtechnologie wordt gehandhaafd. Daar ziet het niet naar uit.
      h*tps://www.engineersonline.nl/artikelen/id1545-batterijtechnologie-ontwikkelt-zich-gestaag.html

  13.   

    De traditionele viertact verbrandingsmotor met alle aangewende elektronica en andere doorontwikkelingen en spitvondige aanbrengingen blijft voorlopig een zeer rendabele energiebron.
    Elektrisch botsautootje rijden is leuk op de kermis.

    1.   

      Daarnaast is nu bewezen dat fijnstof de klimaatverandering tegenhoud door de aarde af te koelen.
      Dus wat willen ze nu?

  14.   

    De man heeft volmondig gelijk . Het vervangen van het complete Europese wagenpark is natuurlijk een ongekende bron van inkomsten voor de belastingen.

    Wie nog steeds niet begrijpt dat ie getild word is net zo dom en blind als de stront vlekken

  15.   

    Frans Timmermans(nuttige idioot van de elite) is gewoon een ijdele mafklapper. Deze socialist/marxist/communist/globalist/klimaataanbidder heeft ook ooit gezegd dat de islam al 2000 jaar deel uit maakt van onze samenleving (ken je klassiekers, maar dit is doelbewust verdraaien van feiten)…

    Het in het Westen gebruikte argument dat de verbranding van fossiele brandstoffen het klimaat (extra) opwarmt, berust nergens op.Er is geen wetenschappelijk bewijs dat de menselijke uitstoot van CO2 de belangrijkste oorzaak van de minimale opwarming van de Aarde in de afgelopen 100 jaar is. De planeet bevindt zich historisch gezien in een ongewone koude periode en overal proberen parasitaire academici, onderzoekers en propagandisten hun zakken te vullen met klimaatgeld…. 

    De klimaat religieuzen noemen sceptici direct ontkenners met de standaard opmerking “en de aarde is plat”. Maar sceptici zijn geen ontkenners. Het zijn wetenschappers die meer op hebben met deze aardbol dan deze zakkenvullers. Er gaat ontzettend veel geld om in deze scam.

    Wat een zelfingenomen linkse betweter is het toch ook. Andersdenkenden wegzetten alsof hij alleen de wijsheid in pacht heeft. Een communist puur sang! Levensgevaarlijke narcist Frans Timmermans (“Europe must accept diversity or face war”) is nu de klimaatpaus geworden….. Dat hij er helemaal niets van begrijpt, dat doet niet zo ter zake. De toestand van het klimaat staat totaal los van de klimaatscam. Wie denkt dat er ook maar iemand écht wakker ligt daar vanwege klimaatverandering, is duidelijk nog niet wakker. Frans mag nu de omslag in Europa gaan maken in het klimaatbeleid. The Green Deal. Mooie baantjes zijn er te verdelen in deze klimaatscam met geld en macht! (Daar gaat het in feite om en niets minder)Dat wist deze debiele socialist in 2009 al en dus profileerde hij zich als “welingelichte” klimaatalarmist. Puur voor de bühne. Maar dat ging niet zoals gepland…  

    Timmerfrans in 2009 over het klimaat (toen was het al een betweter. Wat een verachtelijk type): https://youtu.be/qPtNH8jaog8 

  16.   

    Minder energie centrales en meer elektrische auto’s ik lach me rot, er zijn mensen die denken dat stroom uit een stopkontakt komt. Ik zit met bevuilen van de lach

    1.   

      “Ik zit met bevuilen van de lach”

      Ik weet niet precies hoe je dat aanpakt, Jurriaan maar is adviseer voor kleine wasjes tussendoor altijd Wipp-express.

      1.   

        is = ik

  17.   

    Langzaam, maar zeer zeker, dringt het tot de Groene waanzinnige doorgedraaide milieu-klimaat gekken door, dat ze op het verkeerde spoor zitten.
    Maar….. de hersens van genoemden werken erg traag! Betekent Honderden Miljarden wegsmijten en dan er achter komen dat ze fout bezig zijn geweest!
    Zie, klein voorbeeld, verbrandingscentrale Amsterdam.

    1.   

      Idd de eigenlijk zeggers hebben een eigen ideologie en die heet het “ZIEJEWELLISME”.
      Ziejewellisten kun je vergelijken met een aal met snot uit z’n neus.
      Ik bedoel: ze zijn nogal ergerlijk.
      Ziejewellisten zijn degenen die achteraf altijd claimen gelijk te hebben, ook al hebben ze dat niet, en zullen dat nooit hebben,
      en ze proberen daarmee een slimmigheid te suggereren.
      Nu weer terug naar het artikel elektrisch rijden is niets anders dan een tijdelijke oplossing.
      Waterstof is daarin tegen een veel betere oplossing als brandstof, tank leeg vol gooien binnen 5 min en doorrijden maar.
      De andere oplossing is de hybride (kan ook zonder)Zeewater met waterstof.
      Dat deze auto’s en vrachtwagens al sinds 2014 rondrijden daar hoor je dan weer niks over.
      Dat te danken aan Honda, Toyota, McLaren en andere kleine fabrikanten allen veilig, goedkoop, rendabel, gebruiksvriendelijk en ook in het onderhoud.
      Het enige nadeel hiervan is dat de auto’s er compleet anders eruit gaan zien.

      1.   

        Oh! voor ik het vergeet al deze voertuigen hebben allemaal een Europese type goedkeuring.
        Waarom zie ik ze dan nergens rond rijden?

      2.   

        De Ziejewellist snapt er helemaal niks van het meeste fijnstof is afkomstig van banden bij een elektrisch auto rijden en niet bij de uitlaat van een gewone brandstof auto zoals hij beweert.

        Read it and weep
        Http\ volkskrant.nl/wetenschap/positieve-effecten-elektrische-auto-op-luchtkwaliteit-overschat~b76420f4/
        En nog 1 van een technische kant
        amt.nl/techniek/artikel/2018/08/komt-fijnstof-vooral-uit-de-uitlaat-of-juist-van-de-banden-10159763

        En dit afkomstig van 1 van zijn favorieten link’s i rest my case.

        Ik durf zelfs te stellen dat als je op kantoor werkt, dat je meer aan fijn stof, stikstofoxide (NOx) en ozon (smog) door langdurige blootstelling aan lagere concentraties dan op de openbare weg.

  18.   

    Er komt steeds meer waanzin naar boven betreffende het milleu.

    1.   

      Op welke nieuwe onthullingen doel je, Gerlos?

  19.   

    Toch jammer dat ze het volgende niet geschreven hebben.
    de stroom voor de elektrische auto bestaat uit:
    15% groene stroom
    85% grijze stroom, voornamelijk steenkool en hout (biomassa, lees dioxide).

    Ieder mens die dit leest snapt, dat een benzine auto milieu vriendelijker is. Rijdt men op gas, ben je nog beter bezig!

    1.   

      tja en daarom heeft onze milieu minnende overheid een forse opslag op lpg motoren.

      Het schoonste rijden wordt het zwaarste belast door rijks roverdienst

    2.   

      Dat kun je zo niet stellen, Timber. De stroom voor de elektrische auto is net zo duurzaam als die wordt opgewekt.
      Ook als die opwekking maar ten dele duurzaam is is de elektrische auto vanwege de afwezigheid van de uitstoot van stikstof en fijnstof een zegen voor het milieu.

    3.   

      Inderdaad Timber, de uitstoot bij de productie van het stroom voor Electrisch wordt niet meegeteld, maar is vrij hoog.

      De auto zelf stoot niets uit maar de electriciteitscentrale des te meer.

      Het meest schadelijk en kostbaarste is het opwekken van electriciteit en warmte door electriciteit.

    4.   

      En omdat op gas rijden veel schoner is, moet je veel meer belasting betalen. Snap jij het. Of is de auto echt alleen maar een echte melkkoe voor onze (r)overheid. Straks kun je je schone fossielauto niet meer kopen (mogen niet meer gemaakt worden), verkopen (niemand meer interesse), rijden (te hoge belastingen), parkeren (alleen toegestaan voor e-auto’s). George Orwell voorspelde het al in zijn boek 1984……….

      1.   

        “parkeren (alleen toegestaan voor e-auto’s).”

        Ik denk inderdaad dat steden in toenemende mate vervuilende auto’s zullen weren. Met name de uitstoot van fijnstof is in steden een probleem. De diesel lijkt me in elk geval de langste tijd gehad te hebben.

  20.   

    Alweer het zoveelste voorbeeld dat de regeringen NIET weten waar ze mee bezig zijn. En ik wil eigenlijk meer typen en wat frustraties kwijt… Maar ben toch te lui… Ach, we leren van het staatshoofd

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!