Een Big Brother app? Nee, BEDANKT

Het was ongelooflijk om te horen gisteren: onze regeringsleiders lieten weten dat ze naarstig op zoek zijn naar een app waarmee ze iedereen kunnen “tracken” en “tracen.” Zo’n app — voor op je mobiel — zouden ze zelfs verplicht kunnen stellen. Zonder app kom je niet naar buiten. Maar met de app, waarin bijgehouden wordt met wie je in contact komt en waar, en wat je gezondheid is, mag je a) weer van het leven genieten en b) zelfs weer aan het werk.

Ik schrok me een ongeluk toen ik dit hoorde. Robert Jensen is door Jan en alleman uitgelachen de afgelopen weken, maar dit — zo’n privacy-schendende app — is precies waar hij al weken voor waarschuwt. Ja, oké, hij zit er (ver) naast wat betreft de besmettelijkheid van het nieuwe Chinese coronavirus. Als we het virus de ruimte hadden gegeven om zich vrijelijk te verspreiden was de zorg onderhand al ingestort. Mensen waren dan letterlijk op straat gestorven; niet omdat het virus zoveel dodelijker is dan de griep (kijk maar naar de percentages, dat valt op zich wel mee), maar omdat het zich zo snel verspreidt. Het zorgt dus voor een overbelasting van het systeem.

Maar wat de autoritaire ambities van de overheid betreft moet je Jensen eigenlijk gewoon gelijk geven. Deze gezondheidscrisis wordt inderdaad gebruikt om er de meest wanstaltige, privacy-schendende plannetjes doorheen te jassen op een schaal die we voorheen absoluut onmogelijk achtten. Een app die al je bewegingen in de gaten houdt? Zijn we geschift geworden met z’n allen?

Nee, niet “met z’n allen.” Het is gewoon de overheid die zijn kans schoon ziet en heel snel een “mass surveillance state” probeert op te zetten. Lees maar wat oud-Tory leider William Hague daar gisteren over te zeggen had. Die ziet zo’n nieuwe staat heel hoopvol tegemoet. Yes, eindelijk 1984 in het echt! Oh ja, de elites zien het allemaal heel mooi zitten. En dat allemaal onder het mom van “volksgezondheid,” natuurlijk.

Dit is onzinnig. Iedereen met ook maar een beetje gezond verstand begrijpt dat we de impact van dit nieuwe virus kunnen beperken door grootschalig te testen en mensen met het virus te isoleren. Ondertussen kunnen mensen die niet besmet zijn (of het virus al verslagen hebben en nu immuun zijn) weer gewoon aan het werk. Daar hebben we helemaal geen speciale apps voor nodig.

Track and trace? Ik dacht het dus even niet. Vadertje Staat moet ons lekker met rust laten. We moeten de verspreiding van het virus wat vertragen zodat het systeem niet overbelast raakt, maar dat is het dan wel. Het is totaal geschift — en doodeng — dat de overheid véél verder wil gaan dan dat.

Volg mij op Twitter en steun mij (al vanaf 1 euro per maand!) op BackMe.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

179 reacties

  1. Marija

    Echt nooit NOOIT EN NOOIT een big brother app installeren.
    Je levert je over aan de duivel.

    1. Fortiori

      Bent u bang voor de duivel? Echt waar ?

      1. Maks

        Willem de Zuiger?

      2. Bullshit16

        Al dat tuig hier die jensen niet serieus nemen die zijn zo blind als wat jensen komt met feiten hij laat het zien en horen
        Mensen dit moet je niet toestaan als dit gebeurd dan is het hek van het dam
        Stem fvd of PVV uit de eu

        1. Blitzkrieg

          Bullshit16 : Eh ja, allemaal heel fijn enzo. Het probleem is echter dat zowel het FvD en de PVV ook niet principieel tegen zo’n app zijn.

          1. Bullshit16

            Biltzwig
            Klopt maar ik heb toch meer vertrouwen en fvd en pvv als en al die andere landverraders partijen

          2. Eertienator

            Klopt PVV en fvd zijn niet tegen zo’n app wel als deze in handen komt van de overheid i.p.v en vrijblijvend mensen niet verplichten tot het gebruik er van

          3. Blitzkrieg

            Bullshit16 & Eertienator:
            Quote : “Klopt maar ik heb toch meer vertrouwen en fvd en pvv als en al die andere landverraders partijen”
            Klopt ik ook… echter wil ik helemaal geen app, wie hem ook voorstelt. Zowel het FvD als de PVV gaan hierin helemaal fout, dit gaan mensen niet leuk vinden; het partijkartel is niet anders dus keus is er niet. Ik ben enthousiast lid van het FvD, dat zal echt niet veranderen. Hier maken ze echter een fout, zo simpel is dat.

      3. Marija

        @Fortiori,
        Nee ik ben niet bang, maar het IS des duivels.
        Al zo vreselijk lang is men bezig de wereld om te vormen naar hun wensbeeld en heel het beleid is daarop gericht, dat het goed is om hen in de gaten te houden, veel te lezen en niet-goed-gelovig, maar heel wantrouwend te zijn.
        (Men, hun en hen = regeringen).
        Een medaille heeft altijd twee kanten.
        Er is niets mis mee om te proberen van beide kanten te leren.
        Om die reden is het de moeite waard de Jensen show nr 140 te beluisteren.
        Nadenken over wat je daar hoort, maakt Je misschien iets wijzer.
        Hij is vaak wat irritant, maar ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. Het gaat toch om de boodschap en de info.

        1. Marija

          Foutje moet zijn Jensen 141.

    2. B. Pascal

      Het is bijna zover, de overheid overtreed de grondwet.

      De bevolking dient beschermd te worden door de grondwet.

      Ze hebben de monden open over Rusland, China enz.
      Echter de drekgoden zijn in hun eigen binnenzakken.

  2. Rammstein

    De overheid valt nooit te vertrouwen. En de vraag is of de ‘intelligente’ lock down in Nederland nodig is: in Zweden zijn scholen, restaurants en bars gewoon open en is het aantal coronadoden verhoudingsgewijs een stuk minder dan in NL.

    1. Beukman

      Inmiddels:

      In Zweden zijn zeker 591 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Dat is relatief gezien een stuk meer dan in andere Scandinavische landen.

      nos.nl/artikel/2329747-dodental-loopt-op-maar-geen-extra-maatregelen-in-zweden.html

      1. Rammstein

        Zweden heeft 10,2 miljoen inwoners en tot op vandaag 687 coronadoden.

        Nederland heeft 17,3 miljoen inwoners en tot op vandaag 2248 coronadoden.

        Bron: Worldometers

        1. Beukman

          Zeker @Rammelman, maar Zweden is ook een stuk groter, én de mensen zijn er wat afstandelijker, ook in het sociale leven. Moet je eens vergelijken met Italië.

          In hetzelfde stukkie:

          De Zweedse premier Stefan Löfven legt de verantwoordelijkheid vooralsnog deels bij de burger en heeft mensen opgeroepen om zich verantwoordelijk te gedragen. En dat lijkt op sommige plekken ook wel te gebeuren, zegt correspondent Rolien Créton: “Mensen gaan wel nog steeds uit, maar je ziet dat er op sommige plekken minder mensen dan normaal zijn in cafés en restaurants. Dat zie je vooral in Stockholm, waar de meeste besmettingen zijn.”

          In Polen, zo lees ik, zijn er heel weinig dodelijke coronaslachtoffers. Maar daar blijken ze er weer heel andere telmethodes op na te houden.

          Ik wil maar zeggen: beter nog even wachten met het trekken van conclusies.

        2. Boudewijn Hummelinck

          Het is lastig de sterftecijfers van landen te vergelijken zolang ze niet in dezelfde fase van de pandemie zitten. Zweden heeft geen grote initiële uitbraak gehad en wellicht lukt het hen die buiten de deur te houden.
          België en Nederland zijn in de fasering wel goed te vergelijken en dan zie je dat Nederland het veel beter doet dan België.

          De sterftecijfers zullen waarschijnlijk hoger dan waar dan ook uitvallen in de V.S. maar de meeste staten zitten (behalve New York) daar in een vroege fase van de epidemie.

          1. Boudewijn Hummelinck

            Een goed overzicht van de cijfers per land is te vinden op:

            ht*ps://www.worldometers.info/coronavirus/

          2. Beukman

            Wat het extra lastig maakt, is dat landen op verschillende wijzen tellen wie er aan corona is doodgegaan en wie aan iets anders.
            Zie ook:

            volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/waar-in-europa-valt-het-mee-met-het-coronavirus-en-waardoor-komen-die-grote-verschillen~b4a91c07/?utm_userid=&ctm_ctid=c040c17940b051538b3adf1365e5cafe

            In de VS wordt het cijfer extra opgeschroefd door het feit dat Trump Obamacare heeft gesloopt. Armere mensen zijn hierdoor vaak onverzekerd, en kunnen nergens terecht. En mensen die hun baan zijn kwijtgeraakt door corona, kunnen geen verzekeringsmaatschappij vinden die hen wil verzekeren.

            Trump hangt nu de socialist uit door geld uit te delen (waarmee hij Obamacare feitelijk door de achterdeur weer invoert), maar dat geld komt meestal niet terecht bij degenen die het het hardst nodig hebben.

          3. Beukman

            @Boudewijn
            België en Nederland zijn in de fasering wel goed te vergelijken en dan zie je dat Nederland het veel beter doet dan België.

            Rutte (of Van Dissel) zal van de zeurpruimen alhier nooit de credits krijgen, mocht de situatie in Nederland inderdaad verbeteren. Men zal dan roepen dat dit is gebeurd ondanks en niet dankzij het gevoerde beleid.

          4. Blitzkrieg

            Beukman :
            Ik heb een tip voor je, nooit zo naar een url linken!
            volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/waar-in-europa-valt-het-mee-met-het-coronavirus-en-waardoor-komen-die-grote-verschillen~b4a91c07/?utm_userid=&ctm_ctid=c040c17940b051538b3adf1365e5cafe

            In het laatste gedeelte “utm_userid=&ctm_ctid=c040c17940b051538b3adf1365e5cafe” zit informatie over je sessie en of cookies, hier heeft een ander niks mee nodig.

            Jij zou toch niet willen dat iemand anders per ongeluk de reclame te zien krijgt van de door jouw bestelde tanga slips! Daar zijn die cookies uiteindelijk voor, zomaar een tip van Blitzkrieg; doe er je voordeel mee.

        3. Boudewijn Hummelinck

          Inmiddels werd bekend dat België de afgelopen 24 uur 283 doden moest betreuren. Het gaat daar niet erg best.
          De kans is groot dat wij vandaag een lager aantal zullen noteren hoewel ook hier grote onzekerheid bestaat over de effecten van de vele besmettingen in verpleeghuizen. Dat zou de komende dagen wel eens een heel nare uitschieter kunnen opleveren.

          1. Maks

            Willempie?

          2. Blitzkrieg

            Boudewijn Hummelinck :
            Quote : “Inmiddels werd bekend dat België de afgelopen 24 uur 283 doden moest betreuren.”
            Man, dat is gewoon een ambtenaar die eindelijk is wakker geworden na weken van al dat ge-thuis-werk. Had nog wat inhaal werkzaamheden te doen, geen enkele reden tot paniek. Wel een goede reden om die hele overheid is lekker op te schonen.

            Boudewijn is van al dat slechte nieuws toch zeker niet uit zijn hummetje?!

          3. Boudewijn Hummelinck

            @Blitzkrieg,

            Gisteren had België ruim 200 sterfgevallen.

            Feit is dat België nu meer sterfgevallen heeft dan Nederland, 127 meer, om precies te zijn.

          4. Blitzkrieg

            Boudewijn Hummelinck :
            Quote : “Feit is dat België nu meer sterfgevallen heeft dan Nederland, 127 meer, om precies te zijn.”
            Ik neem het voor kennisgeving aan. Om de één of andere reden hebben mensen het rare idee gekregen dat dit nieuws is.

        4. Maks

          “Nederland heeft 17,3 miljoen inwoners en tot op vandaag 2248 coronadoden.”

          Waarvan bekend is dat een groot percentage al iets onder de leden had en een even groot percentage waarvan niet bekend is of ze iets onder de leden hadden.

          Het daadwerkelijke dodental, dus dat zijn de mensen die zuiver en alleen zijn gestorven door toedoen van het virus, ligt rond de 100. (Bron CBS)

          Dat is ongeveer 0,01%

          🙂

          1. Beukman

            Dezelfde logica volgend kunnen we ook stellen dat roken niet ongezond is. Niemand gaat immers dood puur van het roken.

          2. Blitzkrieg

            Beukman :
            Quote : “Dezelfde logica volgend kunnen we ook stellen dat roken niet ongezond is. Niemand gaat immers dood puur van het roken.”
            Kan allemaal wel wezen, maar als je nu van de trap af dondert en je hebt corona wordt je wel als corona dode ingeboekt ook niet helemaal eerlijk lijkt me. Ook ga je maar één keer dood, in welk rijtje wordt je dan geplaatst?

            Kijk gewoon naar de jaarlijkse sterfte cijfers, en je zal zijn dat er in 2020 niks bijzonders aan de hand is.

  3. Meriadoc Brandebok

    Is je de lichaamstaal van Jensen weleens opgevallen? De man slaat soms volledig door naar het fanatisme. Zie bijvoorbeeld de screenshot boven dit artikel.

    h**ps://www.dagelijksestandaard.nl/2020/03/robert-jensen-gaat-overstag-nexit-moet-gebeuren/

    1. Rammstein

      Van al je achterlijke reacties is dit by far de meest idiote.

    2. Peetjoh

      Als er iemand bewijst dat hij een fanatiekeling is ben jij het wel. Te triest om eens on topic te blijven. Alleen maar op de man spelen. Wees gerust mensen zoals jou hangen we apart.

    3. Boudewijn Hummelinck

      Inderdaad, Meriadoc, Jensen is een hysterische figuur die bizarre complottheorieën de wereld inslingert.

      1. Reinoud van Gelre

        Dat is dan ook de reden dat hij niet meer op de televisie is te zien.
        Hij is verkast naar youtube waar complottheorieën welig tieren.

      2. Meriadoc Brandebok

        Ja, Jensen maakt in veel van zijn filmpjes een hysterische indruk. Hevig gebarend – terwijl zijn gelaat in de ene na de andere expressie verschiet – dreunt hij de onnavolgbare redeneringen op. Zijn filmpjes zijn in dit artikel geen betrouwbaar kompas.

        1. Beukman

          Welnee, op die foto zit Robert gewoon te drukken. De man heeft het zo druk, dat hij op de plee doorgaat met zijn geblog en gevolg.

          1. Meriadoc Brandebok

            🙂

          2. Boudewijn Hummelinck

            😉

      3. -Bo-Realist

        Het feit dat jij een reële dreiging ontkent van zo’n app, toont aan hoe ver je buiten de realiteit leeft.

        Jij bent hier niet de enige, Meria en Lambieck doen dat ook.

        Jensen baseert zich continu op feiten, dus het verwijt van complottheorieën is in dit geval op drijfzand gebaseerd.

        1. Beukman

          @Bo beweert:
          Jensen baseert zich continu op feiten, dus het verwijt van complottheorieën is in dit geval op drijfzand gebaseerd.

          Natuurlijk. Die andere deskundige, Baudet, baseert zich ook op feiten. Toch komt hij in het geval van het virus zelf tot heel andere conclusies dan Robert:

          Wij denken verschillend over corona. Hij denkt dat het niet of nauwelijks bedreigend is en ik denk dat hij het onderschat. Als je ziet wat er vandaag werd gezegd dat 5 procent van de mensen die het hebben eraan sterft, volgens het RIVM… 5 procent! Het is dus ontzettend dodelijk.

          Kennelijk is het door de keuze uit en de interpretatie van de feiten dat conclusies van elkaar gaan verschillen.

          1. -Bo-Realist

            Beukman
            Jensen stelt terecht dat wij niet politici beschermd worden tegen de onnodige angstzaaierij in de media.

            Naar mijn mening is Jensen niet de gene die corona onderschat, maar de politiek die het overschat.

          2. Beukman

            @Bo
            Wat is in jouw ogen “onnodige angstzaaierij in de media”?
            Vind je niet dat Jensen zelf angst zaait met zijn recente videoproduct “DE ANGST-OORLOG”?

            Jensen meent dat corona te vergelijken valt met een gewoon griepje. Onderschat hij het gevaar daarmee niet een tikkeltje?

            Jensen meent ook dat de baas van de WHO, een Ethiopiër, geen verstand heeft van corona, want wat weten Ehtiopiërs nou van gezondheid?
            Valt Jensen nog wel serieus te nemen, nu hij zijn niche gevonden heeft?

          3. Boudewijn Hummelinck

            Jensen probeert zich te ontwikkelen tot de Alex Jones van Nederland. Helaas mist de man de intelligentie en het charisma van Jones. Hij is ook erg langdradig. De video’s zeuren maar door en hij weet zelden een echt helder punt te maken.

            Er valt meer te genieten bij de echte complotters zoals Micha Kat, Niburu en niet te vergeten de onvergetelijk Dienie Kars op Facebook.

          4. Beukman

            Er valt meer te genieten bij de echte complotters zoals Micha Kat, Niburu en niet te vergeten de onvergetelijk Dienie Kars op Facebook.

            Waarmee duidelijk wordt dat het lijntje tussen complotdenkersshows en amusement maar heel dun is.
            Jensen is inderdaad stomvervelend. Maar eerlijk is eerlijk: hij trekt inmiddels wel flinke aantallen kijkers. Ik denk dat hij veel aan corona te danken heeft.

          5. Boudewijn Hummelinck

            “Waarmee duidelijk wordt dat het lijntje tussen complotdenkersshows en amusement maar heel dun is.”

            En in zekere zin kan hetzelfde worden gezegd van de publieke optredens van Baudet en Wilders.

          6. Beukman

            Dienie Kars kende ik nog niet. Echt een aanwinst, ik ga haar volgen. In haar heeft Jensen zijn meerdere gevonden.

            Check ook de onmisbare website corona-nuchterheid.nl. Hierin onder meer het verband tussen corona en 5G, dat stelselmatig door de overheid onder het tapijt wordt geschoven. Het schijnt dat Jensen er inmiddels ook mee aan de slag is.

            Het kan toeval zijn maar het aantal overleden mensen zonder onderliggende medische aandoening is te verwaarlozen op het totale aantal doden. Zou het kunnen dat men al jaren enkele “Receptoren” toevoegt aan de “Griepprik” om deze te activeren met het juiste virus. Zeg maar een soort aan en uitknop om het met de uitbraak van een virus te activeren?
            Het kan toeval zijn, maar deze partijen zijn tot alles in staat.
            Voordelen voor de elite zijn er alom.
            – Mensen worden angstig en verkopen goedkoop hun aandelen, deze kunnen goedkoop worden terug gekocht door de grote multinationals.
            – Pensioenfondsen en overheden hebben straks minder uit te keren aan oude mensen of mensen die ziek/zwak zijn.

          7. Blitzkrieg

            Beukman :
            Quote : “Wij denken verschillend over corona. Hij denkt dat het niet of nauwelijks bedreigend is en ik denk dat hij het onderschat.”
            Ja, en hij zegt ook dat hij massaal wil gaan testen (al maanden lang) zodat we een goede indicatie hebben van hoe dodelijk corona nu eigenlijk is. Het is namelijk goed mogelijk dat meer dan 50% van de bevolking corona reeds gehad heeft, in dit geval kunnen we met de stoppen/afbouwen.

            Wel beide kanten van het verhaal van Baudet vertellen!

          8. Boudewijn Hummelinck

            Dienie Kars is inderdaad heel geestig:

            “Veel mensen worden nu ziek door 5G. Houd dit in de gaten. Weet en besef dat 5G nu op veel plaatsen wordt uitgerold, om een poging te doen de bevolking lam te leggen, ziek te maken en te vermoorden.

            Dit gaat ze niet lukken wanneer de bevolking tijdig ontwaakt en 5G onschadelijk wordt gemaakt.

            Kijk naar de lucht en kijk naar de bewegende lichtjes, dit zijn lichtschepen en lichtbollen. Buitenaardsen helpen ons om de frequentie te verhogen op Aarde. Kijk eens naar de blauwe lucht. Er zijn al positieve veranderingen merkbaar. Ga de interviews eens beluisteren van Anton Teuben. Heb een open mind en besef dat veel informatie ons is onthouden en dat ze ons expres weg hebben gehouden bij de Waarheid over onze Schepper en ons bestaan.

            Meerdere tijdlijnen komen nu samen en er lopen nu verschillende agenda’s door elkaar.

            Er wordt ook gesproken over een naderende asteroïde die de Aarde kan vernietigen en over Planet X.

            Weet en besef dat we meerdere levens hebben gehad en dat we iedere keer reïncarneren in een nieuw lichaam. Weet dat er veel mensen op Aarde zijn gereïncarneerd met een oude Ziel, die de bevolking nu als Lichtwerker ondersteunen om een Ommekeer te bewerkstelligen op Aarde.”

            Ik bedoel maar.

          9. -Bo-Realist

            @Beuk
            Angstzaaien is bijvoorbeeld het dagelijks delen van de cijfers mbt doden en besmettingen, wat bij geen enkele andere ziekte gebeurt bij mijn weten.

            Een ander voorbeeld het laten zien van lijken op straat in een land dat financieel aan de bedelstaf zit (Italië).

            De WHO begon zelf met de vergelijking tussen de griep en corona. Griep is wel degelijk vergelijkbaar met corona. Beide worden verspreid in hetzelfde seizoen, beide worden door een virus veroorzaakt.

            Wat betreft de leider van de WHO, die heeft in Ethiopië cholerauitbraken onder het tapijt proberen te vegen. Vertrouw je zo iemand de WHO toe?

          10. Blitzkrieg

            Beukman :
            Quote : “Vind je niet dat Jensen zelf angst zaait met zijn recente videoproduct “DE ANGST-OORLOG”?”
            Uhm… nou, nee. Weet je wat mij pas echt een angstig gevoel gaf, de persconferentie van Rutte. Dan bedoel ik niet de doom en gloom waarover hij het had, want daar ben ik immuun voor. Het ging mij hoofdzakelijk over wat hij te vertellen had. Er is nog geen licht aan het eind van de tunnel; Nederland zal nooit meer zo worden als het was; wen maar alvast aan het nieuwe normaal.

            Als Jensen dit zegt is het een “angst oorlog” en als Rutte dit zegt is hij een – a hum – “groot leider”. Ik hoop dat je beseft dat je zit te dansen aan twee kanten van het spectrum.

          11. Beukman

            @Oorlog
            Rutte draait er gewoon niet omheen, ergens niet omheen draaien is inderdaad niet zijn normale gedrag, maar tijdens dit “griepje” doet hij het toch. Er is inderdaad nog geen licht aan het eind van de tunnel. Hij waarschuwt dat we nu niet moeten gaan feest vieren, want dan begint alle ellende opnieuw. Ik werd er niet bang van; de Nederlander blijkt zijn eerlijke communicatie te waarderen.
            Jij had liever gehoord dat we allemaal rustig kunnen gaan slapen?

          12. Beukman

            @Bo meent:
            Angstzaaien is bijvoorbeeld het dagelijks delen van de cijfers mbt doden en besmettingen, wat bij geen enkele andere ziekte gebeurt bij mijn weten.

            1.
            Antwoord even in stukjes, want er zit kennelijk een door DDS verboden lettercombinatie in verborgen.

            Het zal nooit goed zijn. Als Den Haag de cijfers had verzwegen, was Rutte naar het hoofd geslingerd dat hij niet transparant was en dat hij iets te verbergen had. Daar worden mensen pas bang van.

          13. Beukman

            @Bo
            2.
            Een ander voorbeeld het laten zien van lijken op straat in een land dat financieel aan de bedelstaf zit (Italië).

            Lijken op straat zijn in Europa altijd nieuws.

          14. Beukman

            @Bo
            3.
            De WHO begon zelf met de vergelijking tussen de griep en corona. Griep is wel degelijk vergelijkbaar met corona. Beide worden verspreid in hetzelfde seizoen, beide worden door een virus veroorzaakt.

            Alleen is corona veel dodelijker dan een gemiddelde griep en kunnen bovendien mensen blijvende longklachten overhouden.
            Spaanse Griep was ook een heel heftig virus. Dat daar zoveel doden zijn gevallen (schattingen van tussen de 20 en de 80 miljoen) is mede het gevolg van het feit dat ze toen nog niet zoveel verstand van virussen hadden. Nu gelukkig wel, al heeft corona nog steeds veel geheimen.

            Wat betreft de leider van de WHO, die heeft in Ethiopië cholerauitbraken onder het tapijt proberen te vegen. Vertrouw je zo iemand de WHO toe?

            Er is maar één bron voor dat verhaal, en dat is de Americaanse deskundige Lawrence Gostin. Tedros zelf heeft altijd gezegd dat het slechts ging om kleine uitbraakjes.

            Interessant om te weten is dat Gostin inmiddels Tedros’ aanpak in China de hemel inprijst, omdat het hem is gelukt om de overheid, zo overgevoelig voor imagoverlies, aan zijn kant te krijgen.
            Maar uiteraard doet Tedros het nooit goed. Nu wordt hem weer verweten dat hij niet protesteerde tegen de overheidsrepressie in Wuhan.

            Hier mijn bron.
            nrc.nl/nieuws/2020/03/12/het-is-moeilijk-om-boos-te-worden-op-tedros-s-werelds-machtigste-dokter-a3993570

          15. Blitzkrieg

            Beukman :
            Quote : “Jij had liever gehoord dat we allemaal rustig kunnen gaan slapen?”
            Ja, ik wil een leider die mensen gerust stelt in plaats van angst en paniek te prediken.

            Waar het me echter om ging waren de onderstaande woorde van Rutte, die heb je voor het gemak even buiten beschouwing gelaten en die vormde nou net de kern van datgeen ik wilde zeggen. Ruttiaans om de hete brei heen lullen noemen ze dat.

            Quote : “Nederland zal nooit meer zo worden als het was; wen maar alvast aan het nieuwe normaal.”

        2. Rammstein

          Bo-realist: “Naar mijn mening is Jensen niet de gene die corona onderschat, maar de politiek die het overschat.”

          Daar zou ik aan toe willen voegen: en de media. Indachtig de oude kreet ‘alles wat je aandacht geeft groeit’ is het duidelijk dat de MSM hier een bizarre rol vervullen die volledig gebaseerd is op het aanwakkeren en opstuwen van angstgevoelens. Iedere dag heet van de naald het nieuwe dodental, plus het kersverse aantal nieuwe besmettingen. Ieder scheet van Van Dissel is nieuws. Het zou ook wel wat minder en evenwichtiger kunnen.

          Want hoe je het draait of keert: het aantal doden komt nog niet eens in de buurt van een stevig gewoon griepseizoen.

          1. Boudewijn Hummelinck

            “Want hoe je het draait of keert: het aantal doden komt nog niet eens in de buurt van een stevig gewoon griepseizoen.”

            Dit is feitelijk onjuist. Het aantal doden is nu al hoger dan in de de zware griepgolf van 2018.

          2. Beukman

            @Ramm steint:
            het aantal doden komt nog niet eens in de buurt van een stevig gewoon griepseizoen.

            Mag jij eens raden hoe dat komt – als het al waar zou zijn.

          3. ivanhoe

            Het is hier de moeite niet meer waard om nog rond te hangen, links heeft dit blog totaal de vernieling in geholpen .Er is hier maar 1 iemand aan het woord de rest van vroeger is afgehaakt. DDS laat zich de oren aannaaien .

          4. Boudewijn Hummelinck

            Voor de feiten over de sterftecijfers: h*tps://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

            Deze cijfers lopen iets achter. In werkelijkheid is de oversterfte al hoger.

          5. Blitzkrieg

            Hummeltje :
            Het coronavirus: een ernstige dreiging of toch ook een hype?
            h**ps://www.tubantia.nl/reggestreek/het-coronavirus-een-ernstige-dreiging-of-toch-ook-een-hype~adef695b

            Uit het artikel :

            Bijna 10.000 doden
            In de winter van 2017 op 2018 noteerden RIVM en CBS samen voor Nederland een ‘oversterfte’ van 9444 mensen, precies in de achttien weken durende periode van toen een griepepidemie. Herinnert u zich de paniek nog die heerste? Nee, natuurlijk niet, want er was geen paniek. Bijna tienduizend Nederlandse doden, en niemand die door de overheid in quarantaine werd gezet.

          6. Rammstein

            (RIVM) In de winter van (2017/2018) was de sterfte 15 weken lang verhoogd (week 51 2017 t/m 14 2018). De verhoogde sterfte viel samen met de griepepidemie die plaatsvond van week 50 2017 tot en met week 15 2018. De oversterfte tijdens de 18 weken griepepidemie werd geschat op 9.444 (8.885 voor de gehele winter periode van week 40 t/m 20). Hiermee was de oversterfte het hoogst ooit gemeten sinds het begin van de monitoring in 2009. De oversterfte betrof voornamelijk mensen van 75 jaar en ouder, maar er waren ook enkele weken waarin de sterfte verhoogd was in mensen tussen de 55-64 jaar en 65-74 jaar.

            Worldometers: 2.396 coronadoden in Nederland tot nu toe.

          7. Boudewijn Hummelinck

            Wat klopt er niet aan de cijfers van het RIVM in deze bron, Blitzkrieg, met de aantekening dat ze niet verder gaan dan 25 maart?

            h*tps://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

          8. Blitzkrieg

            Hummeltje :
            Ook Rammstein quote van de site waar je naartoe links, maar ook ik zal het nogmaals doen.
            h*tps://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

            Terugblik
            In de winter van (2017/2018) was de sterfte 15 weken lang verhoogd (week 51 2017 t/m 14 2018). De verhoogde sterfte viel samen met de griepepidemie die plaatsvond van week 50 2017 tot en met week 15 2018. De oversterfte tijdens de 18 weken griepepidemie werd geschat op 9.444 (8.885 voor de gehele winter periode van week 40 t/m 20). Hiermee was de oversterfte het hoogst ooit gemeten sinds het begin van de monitoring in 2009. De oversterfte betrof voornamelijk mensen van 75 jaar en ouder, maar er waren ook enkele weken waarin de sterfte verhoogd was in mensen tussen de 55-64 jaar en 65-74 jaar.

            Lijkt me duidelijk toch, nagenoeg 10.000 doden in 3.5 maand. Voorlopig komen we met corona nog niet in de buurt. Let wel, dit is eigenlijk niet eens in het nieuws geweest. Herinner jij je nog het tekort aan ic bedden, precies ik ook niet. Toch zal je zien als je teruggaat in het nieuws dat er ook toen een dergelijk situatie op de ic’s aan de gang was. Het is allemaal één grote media hype.

          9. Boudewijn Hummelinck

            @Blitzkrieg,

            ht*ps://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/waarom-corona-zelfs-de-griep-van-17-18-overtreft~ba9c1f10/

          10. Gerda

            En dan vergeten we nog te vermelden dat er veel mensen worden ingeënt tegen de griep. Anders was het aantal overleden mensen aan de griep 2 winters terug nog hoger geweest.

          11. golie

            “En dan vergeten we nog te vermelden dat er veel mensen worden ingeënt tegen de griep. Anders was het aantal overleden mensen aan de griep 2 winters terug nog hoger geweest.”

            Nee hoor..

          12. Beukman

            Zucht.
            En waarom denken jullie, @Oorlog en @Ramm, dat er tot nog toe minder doden te betreuren zijn? Wellicht dankzij al die maatregelen die er zijn getroffen?

          13. Blitzkrieg

            Beukman :
            Quote : “Zucht.”
            Zucht.
            Wellicht… wellicht… maar we weten het niet. De overheid is namelijk nogal laks met testen, en hebben we na maanden verloren tijd nog steeds geen inzicht. Het is goed mogelijk dat 50% tot 60% van de bevolking corona reeds gehad heeft. In dat geval zijn de huidige maatregelen namelijk totaal overbodig.

            Let op… komt Beukman zometeen weer met z’n ao’tje.

          14. Rammstein

            Beuk, we hebben nog 7.200 coronadoden te gaan voor we met de cijfers van ’17/’18 in de pas lopen. Dat is een flink aantal en ik denk dat we dat met wat minder strenge maatregelen ook bij lange na niet zouden halen. Zie Zweden.

            Waar het om gaat -en dat is wat ik aanstipte in mijn eerste reactie- is dat de media niet zo’n pandemie van angst zou moeten aanzwengelen en onderhouden. De dagelijkse score aan overleden coronisten in chocoladeletters op de voorpagina – het kan wel wat minder paniekerig en armaggedon-achtig.

          15. Blitzkrieg

            Beukman : De corona maatregelen zijn niet zozeer bedoeld om doden te voorkomen, maar meer om een EVENTUEEL MOGELIJKE overbelasting van de ic’s te voorkomen.

            LEES MIJN WOORDEN GOED : “EVENTUEEL MOGELIJKE”

            In 2018 hadden we veel grotere problemen, inclusief op de ic’s waar we niks van hebben gehoord. Wat mij betreft hadden ze in januari al voor milarden aan ic capaciteit geregeld.

            Wellicht is een woord waar ik niet zoveel mee kan, en ondertussen blundert kabinet Rutte verder. Onder Rutte heeft de lockdown sowieso geen nut, Rutte heeft namelijk ZELF gezegd dat de over een mogelijke exit strategie pas veel later gaan nadenken (vlak voor 28 april). Je hebt dan al je kostbare tijd letterlijk verspeeld.

          16. Beukman

            @Ramm schrijft:

            Waar het om gaat -en dat is wat ik aanstipte in mijn eerste reactie- is dat de media niet zo’n pand*mie van angst zou moeten aanzwengelen en onderhouden.

          17. Beukman

            @Ramm 2
            De m*dia sta*n nu e*nm*al niet onder st*atsc*nt*ole. Ze mogen dus schrijven wat ze willen, en dat is over het alg*meen ook wat hun *ezers willen. Het spree*t voor zich dat De Telegr*af een gr*tere schreef gebruikt dan N*C.

          18. Beukman

            @Ramm3
            Dat er op DDS een cor*napand*mie h*erst, zo’n beetje ieder *tukkie gaat erover, valt eveneens goed te begrijpen. Ook bij Tim en Michael moet de sch*orsteen *oken. Je hebt kunnen *onstateren dat het veel h*ts en cl*cks oplevert, mede d*nkzij jou en mede dankzij mij.

            Dit is in ieder geval niet iets wat je Rutte kan verwijten. Dit is de schuld van het feit dat er vrijheid van pers is.

          19. Beukman

            TEST 6a
            s t a a t s c o n t r o l e

          20. Beukman

            Wie kan er verklaren waarom het woordje
            s t a a t s c o n t r o l e
            niet door de censuur van DDS heenkomt?

          21. Blitzkrieg

            Beukman :
            Quote : “Dit is de schuld van het feit dat er vrijheid van pers is.”
            Vrijheid van pers, zo’n beetje alles is in de handen van D66 en europa. Vrije pers… dikke l*l drie bier. Er is in al die tijd nog geen enkele kritische vraag aan Rutte gesteld. Kom op, je gelooft zelfs niet eens de onzin die je hier neerschrijft.

          22. Beukman

            @Oorlog
            Ik heb legio kritische stukken in de pers gelezen over de aanpak van deze coronacrisis. Er is wel degelijk een vrije pers.

            Terzijde: de lettercombinatie die de EU via DDS blokkeert(zie boven) is:

            t r o l

            Vandaar dat

            s t a a t s c o t r o l e

            er niet doorkwam.

            🙂

          23. Blitzkrieg

            Beukman :
            Quote : “Ik heb legio kritische stukken in de pers gelezen over de aanpak van deze coronacrisis.”
            Het is inderdaad nog net geen noord korea, daar houdt het echter wel een beetje op. Ik ben nagenoeg opgehouden om naar de tv te kijken, en als ik de tv aanzet dan heb ik meestal maar een paar seconden nodig om me te realiseren waarom dit precies is. De tv is letterlijk onkijkbaar geworden, altijd hetzelfde… dag in, dag uit. Doodziek wordt je ervan, de pers is zo eenzijdig als het maar zijn kan.

      4. Jack Flash

        Erg goed van Jensen hoe hij laat zien wat voor smeerpijp Ab Osterhaus is.

    4. dinaro

      Brandebokkie, voel es aan je hoofd -)

      Zit tie vast?

    5. Bullshit16

      Meria
      Huilbaby had hij ongelijk dan kom met feiten anders hou je rot kop dicht vuile nazi

  4. perry

    In de achterkamertjes wordt al gewerkt aan plannen om mensen te chippen vanaf het 5e levensjaar, zoals vee, katten, honden!
    Met motivaties als: ontvoeringen/mensenhandel aanpakken, pakkans en bewijslast vergroting mbt criminaliteit inhet algemeen, opsporing, verkrachtingen, zwart/grijze arbeid, fiscaliteit, politieke dissidenten etc!

    1. Peetjoh

      En alles alleen voor het zwarte en cash geld uit te bannen. Dus werken voor nulletjes en eentjes en dan ligt er geen goud meer in de kluizen waar de waarde van geld aan gerelateerd is.

      1. golie

        Én Peetjoh je bent niet meer anoniem en onafhankelijk..

    2. golie

      Er wordt in een boek over geschreven dat als je geen (merk) teken draagt je niet kunt kopen of verkopen, het is een vrij oud boek die zeer actueel is…

      1. Boudewijn Hummelinck

        Welk boek?

        1. Gerda

          Wereldliteratuur, de Bijbel.

      2. Gerda

        Ja dat boek ken ik en het ziet er naar uit dat we die kant uitgaan.

        1. Boudewijn Hummelinck

          Ach, de Bijbelse profetieën komen uit!

      3. Reinoud van Gelre

        Behalve dat het boek absoluut niet actueel meer is. Als het al ooit actueel was.

        1. golie

          Maar Reinoud, wat je nu ziet gebeuren staat toch echt in het door jouw omschreven als niet actuele boek.. als je het (merk) teken niet draagt op je hand of voorhoofd zul je niet kunnen kopen of verkopen.

          16 En het maakt dat men aan allen, kleinen en groten, rijken en armen, vrijen en slaven een merkteken geeft op hun rechterhand of op hun voorhoofd,
          17 en het maakt dat niemand kan kopen of verkopen, behalve hij die dat merkteken heeft, of de naam van het beest of het getal van zijn naam….

    3. lotje

      Als ik de reacties lees van links dan zijn ze al voor zien van een chip. Ze zijn al geprogrammeerd door de linkse sukkels want ze kunnen al niet meer normaal denken en schrijven. Zeker last van een virus in de chip.

      1. Boudewijn Hummelinck

        Sterke inhoudelijke reactie, lotje.

    4. Boudewijn Hummelinck

      “In de achterkamertjes wordt al gewerkt aan plannen om mensen te chippen vanaf het 5e levensjaar”

      Op welke achterkamertjes wordt hier gedoeld; heeft perry een bron voor deze verontrustende berichten?

  5. Piet Klein

    Het is uitermate bijzonder bijna structureel hoe onze overheid voortdurend zich niet richt op het terugdringen van het virus. Het is een onzinnig plan omdat volstrekt duidelijk is dat niet iedereen zich er aan gaat houden. Je kunt je telefoon gewoon niet meenemen, de app niet installeren etc. Het vraagt aan iedereen om altijd zijn telefoon bij zich te hebben en toestemming te verlenen je spoor te mogen volgen. Wat nodig is is veel testen, Je kunt dan bijvoorbeeld vragen dat mensen die inmiddels immuun zijn een bijdrage willen gaan leveren in de thuiszorg, zij kunnen zelf niet meer besmet raken en zij kunnen veel makkelijker het virus niet overdragen. Je kunt in hoog tempo testen zodat er geen burgers meer de Russische roulette worden ingestuurd. Maar goed als de overheid zich hier graag op richt start een experiment waarbij EU parlementariërs en Tweede Kamerleden, ministers etc gevolgd kunnen worden waarin duidelijk wordt met wie ze contacten hebben en zet dit op een publieke site zodat we allemaal kunnen zien met wie ze contact hebben gehad omdat ze voor ons aan het werk zijn.

  6. Gerda

    GEEN APP NATUURLIJK!
    Geen enkel vertrouwen in de overheid.
    Onze privacy zou veilig zijn? Ik geloof het niet, hoe vaak wordt de privacy van mensen niet geschonden en dan sorry zeggen en klaar is Kees.
    Probeer Jensen eens objectief te bekijken, vaak heeft hij volgens mij gelijk. Misschien staat je de manier van presentatie je niet aan, maar het gaat om hetgeen hij zegt.

    1. AnnaKlaver

      ‘vaak heeft hij ..volgens mij.. gelijk’
      Kom je hier niet vaak

      Kijk daar kunnen de redacteuren en reguurders nog wat van leren.

      1. AnnaKlaver

        Kom je hier niet vaak tegen.

        1. Blitzkrieg

          AnnaKlaver : Wat is je probleem precies? Niet geleerd om zelf na te denken?

  7. Peetjoh

    Het begin van een communistisch Europa. Ze hadden het al over verplicht haha. Wat een sukkels.

  8. Lugor

    Ik vertrouw de overheid voor geen cent.
    Consultatiebureaus beginnen met aanleg van je dossier.
    Schoolarts zet dit werk voort.
    Telefoons zijn nu al te volgen.
    Google weet al waar je bent, welke foto je maakt.
    Winkels volgen je bluetooth signaal.
    Fabrikanten weten waar hun auto’s rijden.
    Providers weten welke sites je bezoekt.
    Snelweg, steden en huizen hangen vol met camera’s.
    Ze proberen je tot na je dood in de gaten te houden .

    1. Peetjoh

      Je krijgt ook nog gewoon rekeningen na je dood. We worden leeggezogen en dat komt allemaal door de linkse hobby club. Socialisme is zo fout.

      1. AnnaKlaver

        Verschrikkelijk, Nederland een socialistische heilstaat.

      2. Lugor

        Dat is zo.
        Ken een vrouwtje, nooit gewerkt, koffie drinken met buurvrouw en kindertjes te eten geven.
        Had een of andere onduidelijke zogenaamde zeldzame ziekte.
        Nooit een cent premie betaald, krijgt de duurste medicijnen en ook nog AOW van mijn zuur verdiende belastingcentjes.

        1. Boudewijn Hummelinck

          Het moet niet gekker worden, vrouwtjes niet niet gewerkt hebben toch medische zorg geven.

          1. Boudewijn Hummelinck

            Ik ken nog schrijnender gevallen: bejaarden en gehandicapten die geen enkel economisch nut meer hebben kosten handenvol geld aan medische zorg.
            Allemaal van mijn belastingcenten!

          2. Lugor

            Al die zogenaamde ongeneeslijke (werkschuwe) worden voor geen enkele rede door die linkse geldverslinders in leven gehouden.
            Niemand weet waarom, zal wel weer zielig zijn.
            Ongeneeslijk ziek, laat Darwin lekker zijn gang gaan.

          3. Blitzkrieg

            Hummeltje : Ja ja… jouw belastingcenten?! Je schijfseltjes doen vermoeden dat jouw belastingcenten gewoon uit een overheidsloket komen voor nutteloze mensen die iq technisch wat minder bedeeld zijn. Je kan er niks aan doen, maar kan je niet effe gaan hobbelen ofzo.

      3. Rammstein

        “Socialisme is zo fout.”

        Inderdaad Peetjoh. Socialisme is communisme-light. En even mensonwaardig, verachtelijk, abject, laaghartig en verwerpelijk. Nooit is de mens zo vernederd, vertrapt, gekleineerd en kapot gemaakt als onder het socialisme.

        1. Terminator

          Vroeger op school beb je blijkbaar niet al te best opgelet bij het vak geschiedenis…

          1. Rammstein

            Nou Terminator, kom maar op dan met je prachtvoorbeelden van de grote zegen die het socialisme voor de wereld is.

            Wat was jouw eindcijfer voor geschiedenis eigenlijk?

  9. golie

    Onze overheid misbruikt dit moment om de privacy nog meer te verkr*chten

    1. Boudewijn Hummelinck

      Kan golie daar een voorbeeld van geven?

      1. golie

        Ja hoor dat kan golie wel…

      2. JochemX

        Ja, ik doe het voor golie, inzage-recht medische dossiers is verruimd in strijd met eerdere afspraken

  10. Boudewijn Hummelinck

    Ik heb de Overheid tot nu alleen maar horen zeggen dat ze privacy-schending wenst te voorkomen.

    De angst die hier gezaaid wordt nog voordat welke app dan ook is gepresenteerd toont slechts op onwetendheid gestoelde paranoia.

  11. Lugor

    Beter Besmet dan Bespioneerd.

    1. Fortiori

      Daar zal het Ministerie van Gezondheid het niet mee eens zijn.

    2. Caesar Lion Cachet

      LS…

      Zien ze eindelijk dat jij je de hele dag loopt af te rukken…

      1. Caesar Lion Cachet

        PS…

        Je hebt helemaal geen app nodig en bespied worden we toch al !

      2. Caesar Lion Cachet

        LS…

        Coronadoden erg genoeg maar je hoort niemand over de miljoenen en miljoenen oorlogsslachtoffers veroorzaakt door rechts ?!

  12. Beukman

    Het lijkt me nog iets te vroeg om hysterisch te worden.
    Ten eerste: de app zou geanonimiseerde data naar een centrale server moeten gaan sturen. We weten nog helemaal niet hoe en door wie die data vervolgens moeten worden verwerkt en beheerd.

    Ten tweede: iedereen kan op zijn vingers natellen dat een dergelijke app nooit verplicht kan worden in Nederland.

    Wie om zijn privacy geeft, kan het beste beginnen Facebook en Google van zijn telefoon af te gooien.

    1. -Bo-Realist

      Als je gewaarschuwd wordt dat je met een geïnfecteerd persoon in contact kun je zelf nagaan wie het heeft, daar ligt het privacylek.

      Wat betreft Google en Facebook betreft, geef ik je gelijk.

  13. Paardenmiddel

    Die Bill gates, hij wil maar rijker worden door zijn verplichte vaccinatie. Dat zou beschermen tegen alle virale infecties. Punt is, dat virussen muteren. Maar goed, dan heeft hij met nog velen erbij mijoenen verdiend. Want dat is het gevolg van die app. Je mag verklikt worden door een ander als jouw app reageert. Die persoon moet wel een vaccinatiepaspoort hebben.
    Wat ik nog steeds verbijsterend vind is dat ons bananenkabinet dit met een stalen gezicht accepteert. Maar goed. Op de bundesdag in duitsland 2013, werd dit scenario al besproken.

  14. wietordok

    Na twee jaar weigeren kocht mijn vriendin toch een televisie.

    Het bleek een computer te zijn met RJ45 en WiFi, zoiets als Uw telefoon mobiel met een enorme beeldscherm.

    Nu kijk ik jaren géén televisie meer, toch kreeg deze “Smart TV” mijn aandacht.

    Schijt aan de garantie, zocht ik al snel een serie poort op de printplaat en met wat soldeer werk haakte ik er een TTL modul aan.

    Nou,nou, Europeese overheden, over spionage gesproken.

    Die televisie is een huismerk van een bekende winkel gespecialiseerd in electronische apparatuur in het land waar ik woon,
    maar al snel bleek dat de software een 60 tal televisie merken bevat,
    sommige zéér bekend. Van Europeese landen naar Rusland, Zuid-Amerika, USA, enz…

    De televisie probeert continu een bedrijf in China te contacteren en probeert logs te verzenden via het netwerk.
    Dat bedrijf is gespecialiseerd in Artificieele Inteligentie.

    Nu loopt men te zeuren over Uw prive gegevens, terwijl ze géén reet geven indien Uw privé
    gegevens, Uw kijkgedrag en Uw tijd naar Beijing’s Haidian District gaat.

    Tja, wanneer er centjes te verdienen valt zonder moeite of zweet, verkoopt de overheid hun eigen moeder nog.

    En nu snel een Ster dragen op Uw mantel, anders mag U de deur niet meer uit..

  15. Paardenmiddel

    ..jensen zat er naast, wbt besmettelijke coronavirus..
    nog steeds weten we niet waar de mensen aan dood gegaan zijn. Ruim 99 %had een onderliggende ziekte en waren oud. En ze werden niet getest.
    Hij heeft niet gezegd dat het niet besmettelijk was, maar dat we te bang gemaakt zijn door de overheid en de media.
    Dus, schrijver: wel goed luisteren he, naar wat hij gezegd heeft.

    1. Piet51

      @Paardenmidddel
      We zijn te bang gemaakt door overheid en media? Wat betreft de doden lijk je gelijk te hebben met je stelling dat het vooral om oude zieke mensen zou gaan. Maar er zijn gelukkig niet alleen maar doden. Er worden ook heel veel mensen ziek, veel meer em deels heel erg ziek, die langere tijd niet kunnen werken en een grote verstoring van de samenleving veroorzaken. Die verstoring wordt nu versterkt door de genomen maatregelen.

      Maar wat dacht je dat er gebeurd zou zijn zonder die maatregelen? De epidemie wordt nu snel gedempt. Maar als die gewoon vrij baan zou hebben gekregen de wereld over, wat zouden dan de gevolgen zijn? Niemand kan het weten, maar ik heb wel heel sterke vermoedens, bevestigd door wat er in bijvoorbeeld Brabant, Italië, Spanje en Amerika gebeurt. Rampen van ongekende omvang.

      Het Zweedse voorbeeld, weinig maatregelen en weinig corona, is zeker boeiend. Maar verklaard wordt het niet. Het kan natuurlijk niet zo zijn, dat het nemen van weinig maatregelen een gerichte actie tegen corona is. Er is iets anders aan de hand.

      Nog steeds blijven roepen, dat de maatregelen tegen corona overdreven zijn, komt overeen met het ontkennen van de effectiviteit van maatregelen en het negeren van te verwachten effecten bij het achterwege laten van die maatregelen.

  16. marianne71

    Ik vind de overdreven manier hoe Jensen communiceert zwaar irritant. Echter vind ik het niet eerlijk wanneer hij als ‘gekke complotdenker’ wordt weggezet. Hij baseert zijn mening wel degelijk op officiële informatiebronnen. Je kan het eens of oneens zijn met zijn mening.

    Die app krijg ik het Spaans benauwd van, no way dat ik daaraan mee ga werken.

    Overigens vind ik het prachtig dat Zweden geen maatregelen neemt, ook niet in de drukke steden, en daar nog altijd geen sprake is van ‘ingestorte zorg. Mensen waren dan letterlijk op straat gestorven’.

    1. Fortiori

      Zo is dat, @Marianne. Dan kan ik rustig in uw nek hijgen. Alhoewel, ook u kunt een spoor van besmetting achter u laten.

      1. Maks

        Willem de Zuiger?

    2. Piet51

      @marianne71
      Heb je wel een mobiele telefoon? Waarschijnlijk niet. Want daarvan worden immers ALLE gebruiksgegevens, en dan ook nog eens niet anoniem, geregistreerd en ter beschikking gesteld aan bevoegde instanties, zoals bijvoorbeeld de politie. Het enige dat niet wordt opgenomen is de inhoud van een gesprek. Dat gebeurt trouwens wel bij e-mailverkeer, en alle sociale media, die ook nog eens wordt geanalyseerd en verkocht.

      1. Blitzkrieg

        Piet51 :
        Quote : “ter beschikking gesteld aan bevoegde instanties, zoals bijvoorbeeld de politie.”
        De politie heeft hier gewoon een gerechtelijk bevel voor nodig, of wilde je soms anders beweren.

        1. Piet51

          @Blitzkrieg
          Oei, wat klink je weer agressief, onbedoeld waarschijnlijk. Ik beweer helemaal niets. Ik schreef alleen, dat die gegevens ter beschikking gesteld kunnen worden, op hun verzoek natuurlijk, aan de politie, justitie en anderen telefoongegevens kunnen gebruiken. Dat zijn gegevens uit de telefoon zelf, maar ook providergegevens en technische gegevens van de zendmasten. Soms is daar een rechterlijke toestemming voor nodig, maar vaak ook niet. Maar dat doet niet veel af aan het principe, dat dergelijke gegevens niet zi geheim zijn als men soms denkt. De Deventer moordzaak is een duidelijk voorbeeld van een zaak waar die gegevens een belangrijke rol gespeeld hebben.

          1. Blitzkrieg

            Piet51 :
            Quote : “Want daarvan worden immers ALLE gebruiksgegevens, en dan ook nog eens niet anoniem, geregistreerd en ter beschikking gesteld aan bevoegde instanties, zoals bijvoorbeeld de politie.”
            Het enige dat ik wil zeggen is dat dit een hele baude stelling is die wel heel kort door de bocht is. We zijn het echt wel eens over de schandalig schending van onze privacy, of misschien toch niet… ik vind deze schending namelijk van een vele grovere aard dan ik hier in twee zinnen kan opschrijven.

          2. golie

            pietje wenst liever dat al zijn privacy wordt ontnomen hoor

          3. Piet51

            @Blitzkrieg
            Ik vind het niet zomaar een schandalige schending van onze privacy. Ik heb voor de uitleg welk iets meer zinnen nodig, maar het blijft simpel.

            Je kunt heel ver komen met een app voor corona-bestrijding, als je alleen maar een code (geen naam, telefoonnummer o.i.d.) uitwisselt met alle telefoons waar je in de buurt bent geweest. Iemand met zo’n app meldt het aan de app als hij besmet is (vrijwillig dus) en die app meldt die besmetting bij zijn code, wellicht met een datum van vermoedelijke besmetting, in het landelijke (of wereldwijde?) bestand met de codes van alle apps. Vervolgens worden in dat centrale bestand alle codes gezocht en gemerkt die na gemelde datum in de buurt van deze telefoon waren. Die codes worden dan gemerkt als mogelijk besmet. Meer gebeurt er niet en nog steeds is een naam of telefoonnummer of andere herleidbare code niet gebruikt.

            Als gebruikers van al die app vervolgens regelmatig (liefst vaak en automatisch) dat bestand raadplegen of hun identificatie gemerkt is als mogelijk besmet en dus in de buurt van een besmette persoon was, volstaat dat verder voor vervolgacties. Wederom vrijwillig. Er hoeven geen privacygevoelige gegevens te worden uitgewisseld.

            Als ik me uit een wat verder verleden goed herinner, heet die techniek een “verwijsindex”, en wordt die al langer voor meer toepassingen gebruikt, zonder privacynormen te hoeven overtreden. Als gebruiker hoor je alleen dat je in de buurt van een besmetting was, verder niets. Niemand weet dat, niemand verplicht je om iets te doen. De voorlichting rond de app moet de voordelen ervan duidelijk maken en het gebruik stimuleren. Dat zal lukken, want je wordt er vooral ook zelf beter van. Nadelen zijn er niet, of je moet niet snel willen weten dat je mogelijk een besmetting hebt opgelopen, waar dan nog van alles aan te doen is, zeker als er een medicijn is.

            Zoiets moet heel snel te bouwen zijn. Het zal wat ingewikkelder zijn dan hier beschreven, maar heel complex is het niet. Invoering moet in een paar maanden kunnen. Wat andere apps die elders al in gebruik zijn aan privacyschending doen, weet ik niet. Maar op deze manier bereik je wat je wilt en blijft het anoniem.

  17. Maks

    App niet verplicht, mits voldoende mensen meedoen

    Niet buiten zitten maar thuiszitten zodra de app aangeeft dat je met een corona-geïnfecteerde in contact bent geweest.

    Foto Hollandse Hoogte

    ’Privacy hoort bovenaan te staan’

    Van onze parlementaire

    redactie

    Den Haag Nederlanders worden niet verplicht de ’besmettingsradar’ op hun telefoon te gebruiken. Tenminste, als zestig procent van de bevolking zich vrijwillig bereid toont de app te gebruiken.

    Dat zei minister De Jonge (Volksgezondheid) in de Tweede Kamer tijdens het debat over de coronacrisis. De minister zei zich ’goed te kunnen vinden’ in de voorwaarden die de Kamer stelde. Behalve vrijwillig moeten gegevens anoniem zijn en mogen ze niet bij de overheid terechtkomen. „Wij zijn niet als Singapore, China of Zuid-Korea”, zei De Jonge. „De privacy hoort bovenaan te staan.”

    Toch hield de CDA-bewindsman rond de vrijwilligheid nog ’een slag om de arm’. Gebruik door minstens zestig procent van de bevolking is nodig wil het middel vruchten afwerpen.

    Het kabinet onderzoekt momenteel het gebruik van telefoondata om het coronavirus te temmen. Een van de apps geeft een seintje als iemand in de buurt is geweest van een corona-geïnfecteerde. Die wordt dan opgeroepen uit voorzorg thuis te blijven en via een tweede app contact te houden met een dokter. De tweede app is al in gebruik, de eerste wordt getest, zo zei De Jonge. „Voeren we de techniek niet in, dan moeten de beperkende maatregelen veel langer van kracht blijven”, zo waarschuwde de minister.

    Over versoepeling na 28 april toonde premier Rutte zich overigens weinig optimistisch. „Je hoopt dat er iets ruimte is”, zei Rutte. Intussen moet Nederland nadenken over de ’anderhalve-meter-economie’.

    Ook beperkingen voor de verpleeghuizen, waar ouderen geen bezoek meer mogen ontvangen, blijven voorlopig overeind, zei De Jonge.

    De Kamer was kritisch over het gebrek aan mondkapjes voor zorgverleners buiten de ziekenhuizen. „Ze voelen zich keihard in de steek gelaten”, zei PVV-leider Wilders. Hij reageerde op berichtgeving in De Telegraaf, waarin de beroepsvereniging voor Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland (V&VN) de woorden van zorgminister De Jonge weerspreekt. Er is wél een tekort aan mondkapjes buiten de ziekenhuizen, waardoor zorgverleners soms moeten kiezen tussen onbeschermd patiëntencontact of helemaal geen contact.

    ’Misverstand’, zei de CDA-bewindsman over zijn opmerking dat de vraag ’niet speelt’. Hij had zich ’ongelukkig’ uitgedrukt. „Ik hoor het op werkbezoeken. De grote krapte raakt de veiligheid van zorgmedewerkers direct.” Wanneer de schaarste is opgelost, kon De Jonge niet zeggen. „Ook morgen is er krapte, en overmorgen. Die kan ik niet wegtoveren.”

    Telegraaf 9-4-2020

  18. Maks

    Wakker worden!

    Toch hield de CDA-bewindsman rond de vrijwilligheid nog ’een slag om de arm’. Gebruik door minstens zestig procent van de bevolking is nodig wil het middel vruchten afwerpen.

  19. marianne71

    @Piet51, daar heb je een punt. Maar het gebruik van een smartphone is vrijwillig en een luxe product. De keuze is aan jezelf of je o.a. apps dowload en social media gebruikt. De laatste jaren werd de bevolking er steeds meer op gewezen hoe hun data wordt gebruikt en verkocht en hier iets tegen gedaan moet worden. Een stap in de goede richting lijkt mij meer om dit te beperken, dan te zeggen, onze data wordt toch al veel gebruikt prima de overheid mag dan alles wel van me weten.

    Vooral deze zin ‘Voeren we de techniek niet in, dan moeten de beperkende maatregelen veel langer van kracht blijven’, gaf mij de rillingen. Nog weinig bekend over hoe effectief deze app zou zijn, maar wel alvast chanteren dat we anders met zijn alle nog langer binnen zitten. WHO heeft verkondigd dat hoe zij het zien, ze bij zo’n melding mensen uit hun huis komen verwijderen en veilig isoleren.. Koekoek.

    1. Piet51

      @maianne71
      We moeten inderdaad de verspreiding van onze data beperken. Maar een app die veel kan bieden en binnen onze privacy-normen blijft, zou ik toch serieus willen onderzoeken.

      Wat die chantage betreft is het niet veel meer dan zo exact mogelijk vertellen waarom die app nuttig zou kunnen zijn. Anders is het voorstel om met een app te werken toch erg onvolledig. Het is veel meer dan mensen vertellen dat ze beter kunnen stoppen met roken omdat ze anders grote kans op kanker hebben, of vertellen dat je beter geen handen kunt schudden, omdat dat verspreiding van het virus tegengaat.

      Dat de WHO zou hebben besloten om bij een positieve melding van de app mensen uit huis halen is echt onzin. Na een corona-test is die info toch al beschikbaar en daar voegt die app niet veel meer aan toe. Tot nu heb ik de WHO nog niet hier in de buurt met overvalwagens gezien. 😉

      1. Blitzkrieg

        Piet51 :
        Quote : “Maar een app die veel kan bieden en binnen onze privacy-normen blijft, zou ik toch serieus willen onderzoeken.”
        Is de tinder app niet wat voor je? Kan je net zolang onderzoeken totdat je er een dikke tampeloeris van krijgt.

        1. Beukman

          Een app die werkt met blutooth hoeft de privacy niet aan te tasten.

      2. golie

        pietje is natuurlijk van het type, naai mij maar raak, pietje denkt echt dat de éénmaal ingeleverde privacy vanzelf weer terug komt, pietje denkt echt dat de overheid is te vertrouwen, pietje heeft er echt alles voor over….

      3. marianne71

        @Piet51

        h*tps://www.youtube.com/watch?v=kgHeuzM6mDU

        1. Blitzkrieg

          marianne71 : Daar zal Piet51 niet van terug hebben… hoewel, waarschijnlijk zal hij je antwoorden dat het allemaal niet zo’n vaart zal lopen. Dit zijn het soort mensen die liever het ravijn in lopen dan hun ogen open te doen.

          Ik zet meestal de titel van de youtube video boven mijn link, zo kun je in één oogopslag zien waar de video over gaat en dat maakt het wel wat overzichtelijker. Voor nu wachten we op de reactie van Piet nummero 51…

          W.H.O. Official: “May have to enter homes and remove family members!”
          h**ps://www.youtube.com/watch?v=kgHeuzM6mDU

        2. Piet51

          @marianne71 & Blitzkrieg
          Als een onderwerp door Tucker Carlson wordt ingeleid, ben ik altijd op mijn hoede, want meestal klopt er dan iets helemaal niet. Zo ook hier. Carlson heeft het fenomeen “framing” uitgevonden.

          Tucker Cralson zegt, dat Michael Ryan (dir. WHO) mensen uit huis wil halen, vermoedelijk (presumably) met geweld (by force). Daarna komt Michael Ryan zelf aan het woord en die noemt het hele begrip geweld (force) niet. Carlson heeft weer eens wat woordjes aan zijn citaten toegevoegd.

          Maar er is meer mis met Carlsons info. Ryan zegt ook, dat we nu in de gezinnen moeten zoeken naar zieke mensen, omdat de besmetting is verhuisd van de straat naar de gezinnen. We moeten daar de zieken zoeken en ze op een veilige en menswaardige manier verplaatsen en isoleren. Er wordt niet eens geweld gesuggereerd, dat verzint Carlson allemaal zelf.

          Verder had Carlson natuurlijk al lang bedacht, dat de WHO de bevoegdheden helemaal niet heeft om in onafhankelijke landen mensen met geweld uit huizen te sleuren en te isoleren, op wat voor manier dan ook. Maar hij herhaalt na Ryan toch nog eens, dat de WHO is “coming to your home and seizing your children to isolate them in a safe and dignified manner”, om nog eens goed op het gemoed van de kijkers te werken. Het is laster van de bovenste plank, maar in Amerika mag dat zo maar.

          Tucker Carlson is een smeerlap met geen ander doel dan zijn kijkers te misleiden met foute informatie. Voor wie eens een goed gesprek wil zien, zoek op YouTube op “carlson” en “bregman”, voor een fantastisch interview waarin Carlson niet veel verder komt dan het uiten van wat weggepiepte scheldwoorden, om het interview uiteindelijk niet uit te zenden. Bregman had het opgenomen, zodat wij nu kunnen meegenieten. Veel plezier ermee.

        3. Blitzkrieg

          Piet51 :
          Quote : “Verder had Carlson natuurlijk al lang bedacht, dat de WHO de bevoegdheden helemaal niet heeft om in onafhankelijke landen mensen met geweld uit huizen te sleuren en te isoleren, op wat voor manier dan ook.”
          Oh… corona is iets waardoor er openlijk gepraat wordt over het aantasten van de grondrechten van de mens. Ik heb even snel gegoogled en zo snel onderstaande links kunnen vinden, maar er zijn er legio. Kom dus niet aan meet “ja, maar ze die bevoegheid helemaal niet”. Vroeger misschien niet, in het corona tijdperk kunnen ze alles doen wat ze maar willen.

          Grondrechten in tijden van corona: noodrecht gaat even voor
          h**ps://www.rtvnoord.nl/nieuws/220269/Grondrechten-in-tijden-van-corona-noodrecht-gaat-even-voor

          Grondrechten opzij voor bestrijding coronacrisis
          h**ps://duitslandinstituut.nl/artikel/36925/grondrechten-opzij-voor-bestrijding-coronacrisis

          Corona tast ook de burgerrechten aan
          h**ps://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/19/corona-tast-ook-de-burgerrechten-aan-a3994270

          1. Piet51

            @Blitzkrieg
            Dat is lekker makkelijk. Het ging over de WHO en die heeft hier helemaal geen rechten, laat staan om mensen uit hun huis te halen. Maar een uitgeroepen noodtoestand kan inderdaad allerlei rechten opzij zetten en zelfs die uitzonderingen zijn bij wet geregeld. Maar dat kan bij elke grote catastrofe gebeuren. Als je dat bedoelt zijn we het gauw eens. Maar dan heeft het citeren van Tucker Carlson geen enkele waarde, net als altijd trouwens.

          2. Terminator

            Eens. Alsof een internationale organisatie “de noodtoestand uitroepen” kan. 😅😅

            Alleen nationale overheden hebben die bevoegdheid (krachtens hun respectievelijke grondwetten).

          3. Niemandalletje

            Volkenrechtelijke organisaties dan weer wel:
            Art.94 van de Ned. Grondwet.

            En wat zijn volkenrechtelijke organisaties?
            EU en VN bijvoorbeeld.

            Ik adviseer u om art.91 t/m 94 er eens op na te slaan.

            Voorproefje: uit art.92 in eenvoudig Nederlands:
            Internationale organisaties mogen voor Nederland wetten maken, mogen Nederland besturen en voor Nederland rechtspreken. Nederland moet daarvoor toestemming geven in een verdrag. In dat verdrag moet Nederland zich houden aan de regels die staan in het derde punt van artikel 91.

            Uitleg

            Wij kunnen afspreken met internationale organisaties, dat deze organisaties voor ons wetten mogen maken, ons land mogen besturen en recht mogen spreken voor ons.

            Een voorbeeld is de Europese Unie. De Europese Unie maakt nu al veel wetten waar Nederland zich aan moet houden. Nederland heeft de Europese Unie daarvoor toestemming gegeven in een verdrag. Die toestemming geldt ook voor wetten waarover Nederland niet tevreden is. De Europese Unie mag dan tóch zeggen dat die wet ook geldt voor Nederland.

            gejat van: wewewe: denederlandsegrondwet.

        4. Blitzkrieg

          Piet51 :
          Quote : “Als een onderwerp door Tucker Carlson wordt ingeleid, ben ik altijd op mijn hoede, want meestal klopt er dan iets helemaal niet.”
          Als je die zelfde achterdocht nou ook eens zou ontwikkelen bij mensen als rutte, ab osterhaus en verhofstadt zou het misschien ooit nog eens goedkomen.

          1. Piet51

            @Blitzkrieg
            Bij Rutte, Osterhaus en Verhofstadt is dat echt niet nodig. Ooit goedkomen hoeft niet, want ik ben nu al tevreden.

  20. harte385

    Ze zullen daar waarschijnlijk ook niet zoveel migranten binnen halen als hier, in dit steeds voller wordende land. Nederland is al jaren vol maar daar trekt de Haagse maffia zich geen ruk van aan die willen er nog meer hier heen halen. Dit zijn dan ook onze moordenaars zij zijn de schuld van dit alles. overbevolking en niet tijdig actie ondernemen als het nodig is en wordt in de toekomst nog erger dankzij de Eurofielen

  21. LNGR

    Ook het virus heeft nooit bewezen te zijn wat ze allemaal hebben geclaimd.

    En daarbij. Hydroxychloroquine was vanaf dag 1 al in beeld. Maar de wetenschap stond er niet achter.

    De wetenschap. Dikke vinger.

    1. Boudewijn Hummelinck

      “ De wetenschap. Dikke vinger.”

      Beter kan populistische stompzinnigheid niet worden verwoord.

      1. Beukman

        LNGR is een Flatearther. Dan krijg je dat.

  22. AntiPartijKartel

    Corona is de trigger van het einde van de EU. Miljoenen modale gezinnen zullen zich genaait voelen door de linkse beloftes, maar zullen in armoe eindigen. Alleen de echt rijken zullen weg zijn, en wie betaald dan de belastingen?
    Er zal grote sociale onrust ontstaan en in vele landen veel geweld en mogelijk zelfs burgeroorlog.
    Kortom we stevenen af op het failliet van het sociaal-democratische Europese experiment. En na 75 jaar “vrede” weer oorlog en geweld op ons continent, zoals het altijd is geweest sinds het einde van het West-Romeinse rijk.

    1. Piet51

      @AntiPartijKartel
      Ik ben er niet zeker van dat je dit bedoelt of toch wel? Ik ervaar je tekstnamelijk als een pleidooi voor de EU. Al 75 jaar geen oorlog, wel voorspoed en welvaart. En als nu de EU zou verdwijnen, bijvoorbeeld door corona, is dat allemaal verleden tijd? Dan pleit je in feite toch gewoon voor voortzetting van de EU: geen oorlog en wel voorspoed en welvaart. Ik ben het met je eens. We moeten de teloorgang van de EU koste wat kost voorkomen. Dus Italië, Spanje en Griekenland steunen.

      1. AntiPartijKartel

        @Piet51
        Ik schets het einde van de EU. Corona is een zetje maar de EU heeft gefaald. De euro is een mislukt experiment. En de politici willen de macht kost wat kost behouden.
        Ik ben voor een economische unie en samenwerking, maar helaas zijn alle politici (en met name de linkse en centrumlinkse) carriere politici die alleen in eigenbelang denken.
        Daarom is het einde van de EU daar. Of je nu voor of tegen de EU bent, de chaos komt eraan. En dan begint alles weer opnieuw… Zoals altijd geweest op het Europese continent.

  23. marianne71

    @Piet51: Ook zonder geweld zijn ze niet welkom bij mij thuis om iemand mee te nemen bij een corona besmetting. Ik zorg zelf voor mijn man/kinderen in mijn eigen huis bij griepklachten.

    1. Terminator

      Mag je niet druk ….
      Het is allemaal bullshit wat hier over de WHO beweerd wordt.

    2. Politiek Profeet

      fuck the systeem

      1. Rogul

        Fuck you.

        Misschien.

    3. Piet51

      @marianne71
      Wie bedoel je met ze? Dat is in ieder geval niet de WHO, zoals Carlson misleidend suggereert, want die hebben geen enkele macht in afzonderlijke landen. Onder een eventuele noodtoestand, die in onze wetten in detail geregeld is, kan er inderdaad veel meer, maar dan door onze eigen overheid. En dat heeft niets met corona te maken.

      1. Rammstein

        Op ‘dringend advies van de WHO’ zullen de lokale overheden direct reageren met de voorgestelde actie, Piet51. Ook met het gedwongen ophalen van mensen uit hun huizen.

        1. Piet51

          @Rammstein
          Dergelijke maatregelen worden niet door de WHO bepaald, maar uiteindelijk door de Nederlandse rechter, als de overheid de noodtoestand heeft uitgeroepen of maatregelen neemt, zoals nu, onder de Wet Publieke Gezondheid. Het Parlement speelt bij dit alles een bepalende rol. We zijn echt een beter georganiseerd land dan jij veronderstelt. En we zijn gelukkig geen Hongarije of Polen.

          1. Niemandalletje

            Lees reactie 152 nog even door.

          2. Piet51

            @Niemandalletje
            Kijk uit met verwijzen naar een bijdrage-nummer, want die wijzigen steeds als een nieuwe reactie op een lager nummer wordt geplaatst.

            Verder klopt het wat daar staat en klopt het ook wat ik schrijf.

          3. Niemandalletje

            Nee, het klopt niet wat u stellig beweerde.
            U beweerde dat Alleen NL recht kon beslissen.

          4. Piet51

            @Niemandalletje
            Dat was inderdaad wat snel en onvoorzichtig geformuleerd. Europese wetgeving gaat al tientallen jaren boven landelijke wetgeving. Maar deze discussie was n.a.v. de suggestie van Tucker Carlson alsof de WHO zomaar onze kinderen uit huis kan sleuren en isoleren. De WHO is niet zo’n organisatie die eigen wetten kan uitvaardigen en die boven landelijke wetgeving of nationale grondwetten kan plaatsen.

          5. Niemandalletje

            Dan heeft u dat “snel en onvoorzichtig” toch al 3x geopperd.
            Voor iemand die internationale bedrijven adviseerde, niet zo een beste beurt.
            Ook dat u de internationale verdragen die wij getekend buiten kijf heeft gelaten, is geen beste beurt.

          6. Piet51

            @Niemandalletje
            Ik adviseerde geen internationale bedrijven, ik was in dienst van een internationaal opererend bedrijf, maar dat heeft niets met dit thema te maken. Die voorrang van vooral Europese wetgeving had ik gemist, maar dat overkomt ons dan ook niet zomaar, omdat Nederland daarover meepraat. En, zoals ik elders ook aangaf, Nederland heeft veel in de melk te brokkelen in internationale organisaties.

            Maar het ging me om te laten zien wat voor misbaksel Tucker Carlson in de mediapraktijk is. Kijk op theresurgent.com/2020/04/09/no-tucker-carlson-who-is-not-going-to-rip-families-apart/ voor meer details over de manier waarop hij nieuws voor eigen gewin misbruikt.

          7. Niemandalletje

            Oké, geen internationale bedrijven, maar de overheid.
            Nog kwalijker, dat u dan de grondwet en verdragen buiten beschouwing heeft gelaten.
            Ik adviseer u, voor u weer advies gaat geven, om eerst maar eens de grondwet te raadplegen en ook eens te kijken wat die verdragen die de NL overheid zo ijverig heet getekend nu daadwerkelijk inhouden.

            Nederland heeft minder in de melk te brokkelen dan u denkt, namelijk.

          8. Niemandalletje

            Wat betreft Tucker, zitten we wel meer op één lijn.
            Die sla ik namelijk zelf ook over.

          9. Piet51

            @Niemadalletje
            Je advies om bij elke activiteit grondwet en wetboeken te raadplegen snijdt natuurlijk hout, maar is voor mij en de meeste anderen onuitvoerbaar. Mijn werk, organisatieadvies, coaching en training, raakt de wetgeving zelfs niet eens.

            Gelukkig zijn we het eens over Carlson. Nu nog de aanhangers hier overtuigen. Ik heb geen enkele moeite met rechts al denk en doe ik links, maar Tucker Carlson is een belediging voor serieus rechts.

          10. Niemandalletje

            Zoals ik al zei: Nederland heeft veel minder in de melk te brokkelen
            dan u denkt. ook de WHO kan meer dan u denkt.
            Bron:
            2008 opgenomen in de Wet Publieke Gezondheid:
            h**ps://wetten.overheid.nl/BWBR0024705/2018-08-01
            h**ps://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2007-34.html

  24. Steven Opti

    Michael is een ster om Jensen altijd a te zeiken omdat hij het niet met Jensen eens is. Toch vreemd dat Robert 200k + bezoekers trekt en DDS misschien een paar honderd. Ik hoop dat je snel voor fake en angst news NOS gaat schrijven. Pas je precies in thuis

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.