Richard de Mos doet maandag aangifte tegen PvdA’er die oproept om Duindorp tot de grond toe af te branden!

Code Oranje lijsttrekker Richard de Mos, voorman van Hart voor Den Haag, doet aangifte tegen PvdA-er Dian Vrijmens. Het commissielid van de PvdA in Huizen heeft opgeroepen tot opruiing en geweld. In een Tweet stelde ze voor om van de Haagse wijk Duindorp “een groot vreugdevuur te maken en het tot de grond toe af te laten branden”. De Tweet kwam waarschijnlijk naar aanleiding van de ontstane ophef over de door burgemeester Van Zanen georganiseerde ‘demonstratie’ op Oudejaarsdag.

Op Oudejaarsavond lieten de politie en de Haagse burgemeester een grote groep feestvierders in Duindorp ongemoeid om zodoende escalatie te voorkomen. De politie noemde een grote menigte hossende, knuffelende en bierdrinkende mensen dan ook maar ‘actievoerders’, zodoende was er namelijk geen reden om in te grijpen.

Het is natuurlijk een bijzondere strategie van de Haagse driehoek, maar aangezien de beroemde en beruchte Vreugdevuren dit jaar werden verboden, knepen ze dus een oogje dicht bij een feestje in de middag. Overigens ging het feestje ’s avonds en ’s nachts gewoon door in Duindorp.

De lokale PvdA’er Dian Vrijmens uit Huizen keek met argusogen naar het feestgedruis in Duindorp en plaatste vervolgens wel een hele bizarre Tweet:

Vanwege bovenstaande Tweet zal Richard de Mos dus aanstaande maandag aangifte gaan doen tegen de PvdA-politica. “Kritiek op de door de VVD-burgemeester georganiseerde ‘demonstratie’ is natuurlijk prima. We leven in een vrij land. Maar je ongenoegen uiten met de strafbare feiten opruiing en oproepen tot geweld, is volstrekt onaanvaardbaar”, aldus De Mos.

Bob Schut, de voorzitter van het wijkberaad Duindorp, steunt de actie van De Mos. “Het is een grof schandaal om een hele wijk zo te schofferen.” En daar hebben zowel De Mos als Schut natuurlijk een punt, want er is dit jaar helemaal geen Vreugdevuur vanwege de coronamaatregelen. Als je dan (ook nog eens als politica en buitenstaander) gaat oproepen om heel Duindorp tot de grond toe wil laten afbranden, dan verdien je gewoon een aangifte aan je broek.

Abonneer je gratis en voor niets op het Telegram-kanaal van De Dagelijkse Standaard, en like onze spiksplinternieuwe Facebook-pagina!
In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

66 reacties

  1. Meriadoc Brandebok

    Richard de Mos was vroeger op het schoolplein zeker ook het irritante ventje dat ging klikken bij de onderwijzer(es) als een mede-leerling iets lelijks zei.

    Zijn ware aard komt hier wel naar boven.

    1. Chalres Bingley

      @brandewijn weer vroeg aan de neutjes.
      Ziet de realiteit niet meer, oproepen tot geweld en opruiing.

      1. ManX

        Gisteren labelde Brandebok nog een reaguurder die tot een burgeroorlog opriep als ‘extreemrechtse fascist’.

        Maar nu het zijn geliefde PvdA betreft is de oproep tot het platbranden van een complete woonwijk slechts ‘klikken op het schoolplein’.

        Maar ja, Brandebok is dan ook een hypocriete, beunhazende dwangneuroticus met een WOII-fetisj.

        1. Meriadoc Brandebok

          Nee, sukkel, die fascistische uitspraak van R. Echts zou ik nooit verklikken bij de overheid of de redactie. Maar jij wel neem ik aan?

          1. ManX

            Je bent het spoor bijster: ik klik niet en jij ook niet. Maar jij labelt WEL en dat is wat ik zeg: op een reaguurder plak jij een etiket en een PvdA-geit ontzie je. Althans klagen over een gewelddadige uitspraak vind je klikken op het schoolplein.

            Waarom veroordeel je haar tweet niet als een extreemlinkse, haatzaaiende en fascistische oproep?

          2. Linksbuster

            Een grefo noemt iemand een sukkel, mag dat wel van de here ?
            Dat wordt weer biechten morgen.

          3. Meriadoc Brandebok

            Je zegt dat ik de oproep beschouw als klikken op het schoolplein, maar ik beschouw aangifte doen tegen die uitspraak als klikken. Juist als een ander zulke uitlatingen doet, hoe vies ze ook zijn, moet je diegene die de uitspraak doet verbaal bestrijden, in plaats van stante pede naar de kit te rennen.

            Ik vind het smerige tekst, maar geloof geen moment dat het is bedoeld als een oproep tot geweld of fascisme. De uitspraak lijkt me namelijk niet ideologisch. Van wat betreft de uitspraak dat men het niet zo erg zou vinden dat er een burgeroorlog zou plaatsvinden, geloof ik dat wel, en wel om de achterliggende extreemrechtse ideologie over het aanwakkeren van oorlogen tegen democratisch gekozen regeringen, tegen allochtonen en tegen links.

          4. Nostradamus

            @MB. Stond jij niet vooraan bij de voorgedrukte aangiftes tegen Geert Wilders omdat hij minder, minder, minder criminele en handophoudende makokkanen wilde?

            Want ook Marokkanen, die het islamitische geloof de rug toegekeerd hebben, zijn gewoon welkom bij de PVV. De uitspraak was daarom ook niet fascistisch, zoals die uitspraak van die pvda-er die zei dat marokkanen een etnisch monopolie op overlast hadden.

          5. Meriadoc Brandebok

            Nostradamus, Wilders provoceerde destijds opzettelijk met een discriminerende uitlating, waardoor de slachtoffers zich gediscrimineerd voelden. De slachtoffers deden daarop aangifte. Uiteraard hebben de slachtoffers van een misdrijf het recht aangifte te doen, dat is allesbehalve NSB-gedrag.

          6. Nostradamus

            Ja, ook criminele marokkanen hebben rechten. Daar heb je helemaal gelijk in. Het recht om het gevang in te gaan of beter, het NL paspoort kwijt te raken.
            De meeste goede marokkanen interesseerden zich er helemaal niet in. Het waren vooral witte mensen, waarschijnlijk zoals jij, die vooraf ingevulde aangiften klaarlegden voor de politieke tegenstanders. De arme en wellicht zelfs goedwillende marokkanen werden voor het politieke karretje gespannen en vanuit de moskee aangespoord om aangifte te doen. Velen wisten niet eens waarvoor ze aangifte deden.
            Wilders provoceert terecht. Aangezien de MSM hem constant provoceert en ook hij zijn media aandacht wil. Tenslotte is niet iedereen D666’er Kaag en krijgt een gratis special bij de VPRO. Wilders wordt tenslotte in de MSM constant aangevallen en nooit gevraagd naar de inhoud. Het politieke process was alleen bedoeld om hem veroordeeld te krijgen. Om te zeggen, zie je wel, ook de rechter zegt dat hij fout is. Man, wat een toneel.

            Discriminatie my ass. Ik voel mij door extreem links ook gediscrimineerd.

            NSB: nationaal SOCIALISTISCHE beweging

          7. Meriadoc Brandebok

            Okay.

    2. Linksbuster

      Het gaat hier over de ware aard van een pvda deuggleuf domme grefo!

      1. Meriadoc Brandebok

        Er staat anders een foto van Richard de Mos boven het artikel, deugplasser.

    3. 2030

      de aangiften tegen Wilders kunnen allen benoemd worden als klikken brandende bok ?

  2. ManX

    Nee hoor, je moet dat linkse tuig pakken waar je pakken kan. Zeker als ze er zelf aanleiding toe geven: dit was een extreemlinkse, fascistische oproep van die PvdA-miep, toch Meriadoc?

    1. Meriadoc Brandebok

      Hoe voelt dat nou, ManX, klikken bij de overheid?

      1. ManX

        Geen idee wat je probeert te zeggen, Brandebok. En jijzelf waarschijnlijk ook niet. Waar en bij wie klik ik?

        Dat Richard de Mos het doet, ondersteun ik van harte.

      2. werikke

        als ik links kan verklikken zal ik het zeker niet nalaten. Echter de overheid doet daar toch niets mee maar als om verraden van rechtse mensen gaat die andere mening hebben dan linkse fascisten dan komen ze in actie.

  3. Mushroom2100

    Is idd wel een populair en inclusief Nederlandse tijdverdrijf geworden. Als het kon zouden we liever al direct tot de veroordeling overgaan.

  4. Nico Sibelijn

    Je moet wel Richard de Mos de Mos heten om het ironische karakter van zo’n tweet niet te kunnen oppikken.

    1. Linksbuster

      Enz.

    2. ManX

      Als het hem zo uitkomt, is het bij Nico Sibelijn altijd ironie.

      1. Nico Sibelijn

        Ik sluit uit dat Dian serieus meent dat Duindorp tot de grond toe moet worden afgebrand, goede vriend.

        1. Oepsie

          En je bent nog paranormaal begaafd ook speklap? Je weet blijkbaar, wat er in iemands hoofd omgaat?

          1. Nico Sibelijn

            Nee, ik ben gevoelig voor logica. Dat woord kun je googelen.

          2. 2030

            je bent ongevoelig voor elke logische analyse
            daarom heet jij ook de strónt vlé®k

        2. 2030

          jij hebt wel meer uitgesloten strónt vlé®k ,
          * trump wordt nooit president
          * johnson wordt gee n premier
          * de brexit komt er niet

          jouw uitsluitingen zijn van generlei waarde geweest strónt vlé®k

          1. Nico Sibelijn

            “dus als er morgen een burgeroorlog zou losbarsten zou ik dat toe juichen kom in verzet.”

            In deze woorden is geen spatje ironie te bekennen.”

            Dit is een juiste constatering. Als extreem-rechts met geweld dreigt is dat geen ironie maar bittere ernst.

          2. 2030

            jouw uitsluitingen zijn van generlei waarde geweest strónt vlé®k

            je mening interesseert geen hond

            Extreem rechts speelt geen rol in strónt vlé®k of heeft de NVU zetels gewonnen dom adept

            stem sociaal, stem PVV

        3. ManX

          De reaguurder R.Echts die het hier gisteren over een burgeroorlog had en tot de grond werd afgebrand als extreme fascist, meende daar ook niks van Sibelijn.

          Dat zei hij alleen in een moment van kwaadheid en het was bedoeld als ironie.

          Ik sluit uit dat hij meende werkelijk een burgeroorlog te willen ontketenen. Daar is geen enkele logica voor en jullie veroordeling is niet anders te zien dan vuige laster.

          1. 2030

            game – set – match

            de strónt vlé®k doet niet meer mee

          2. Meriadoc Brandebok

            ManX liegt hier dat hij barst. R.echts kwam met een wappie-verhaal van jewelste en verbond er een fascistische uitlating aan. De wappiegroep staat nu niet bekend om haar “ironisch” bedoelde uitlatingen. Er zijn inmiddels reeds talloze bedreigingen geuit aan zorginstellingen, kamerleden, leden van het Outbreak Management Team, ministers en wetshandhavers. Er zit hier een heel coherent ideologisch wereldbeeld achter.

            R.echts: “Hopelijk worden er steeds meer mensen wakker en pikken deze draconische maatregelen niet meer, en er komt een tijd dat we met de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt afrekenen, dit eens zo mooie Nederland is gesloopt door dit kabinet als uitvoerders van agenda 30, dus als er morgen een burgeroorlog zou losbarsten zou ik dat toe juichen kom in verzet.

            In deze woorden is geen spatje ironie te bekennen.

          3. ManX

            Jij vertaalt ALLES letterlijk Brandebok, omdat je een rigide, extreemlinkse en fascistische mindset hebt waardoor je emoties verkeerd uitlegt en lasterlijke insinuaties spuit die alleen in jouw vervuilde geest bestaan.

            Het beste bewijs daarvoor is de onophoudelijke stroom Godwins die je op werkelijk iedereen plakt die niet jouw gereformeerde wereldbeeld en WOII-fetisj deelt.

            Wat R.Echts schrijft is emotie zonder verdere bijbedoeling en hij roept bovendien helemaal niet op tot een burgeroorlog, maar zou het toejuichen als er morgen een burgeroorlog zou uitbreken.

            Kortom, je spuit vuige en smerige laster en het zou toe te juichen en terecht zijn als je voor je op niets gebaseerde aantijgingen een permaban kreeg. Bind maar eens een beetje in met je voortdurende op niets gebaseerde beschuldigingen.

          4. Meriadoc Brandebok

            ManX maakt nu een draai waar je u tegen zegt. Beweerde hij zojuist nog dat R.echts zijn oproep deed uit “ironie”, inmiddels beweert hij dat het een oproep is uit “emotie”. Onzin natuurlijk: in de comment wordt zeer specifiek gesproken over “agenda 30” (kennelijk een een of andere schimmige wappietheorie).

            Ook ontkent hij dat R.echts oproept tot een burgeroorlog. Wellicht heeft hij de tekst weer eens niet goed gelezen: “als er morgen een burgeroorlog zou losbarsten zou ik dat toe juichen kom in verzet”. “Kom in verzet” is in een zin geschreven met de burgeroorlog die R.Echts zou toejuichen. Hij refereert met zijn oproep in verzet te komen, naar de burgeroorlog.

            ManX zet zichzelf weer eens keihard voor lül.

          5. Rene van der Grijp

            “als er morgen een burgeroorlog zou losbarsten zou ik dat toe juichen – kom in verzet.”

            Dit zijn in feite de woorden van iemand die de wanhoop nabij is en dat begrijp ik heel goed.

            West-Europa koerst met een rotvaart op de afgrond af en dat is toch heel duidelijk de schuld van de “boven-ons-gestelden”. Nog nooit was de incompetentie zo groot en nog nooit was er sprake van een politiek kartel dat het zo roerend met elkaar eens is en alles en iedereen die daarvan afwijkt uitsluit, daarin geassisteerd door een mediakartel dat een ordinair verlengstuk van het politieke kartel is geworden.

            Brandebok gebruikte gisteren het woord “eng” in verband met de heel duidelijke constatering dat het huidige links de speerpunten van het cultuurmarxisme heeft overgenomen en ook heeft gerealiseerd. Waarom hij dat eng vindt bleef onduidelijk, want het verband is gewoon historisch aangetoond. Het is een feit.

            Als ik naar de huidige mainstream politiek kijk, in heel West-Europa, dan noem ik dat pas eng. Het begint steeds meer op de eenheidsworst te lijken die zo kenmerkend is voor dictaturen.

          6. ManX

            Het is bekend dat het zinloos is om met een autist in debat te gaan. Door hun eenpuntig denken, starheid en rigiditeit zijn ze niet in staat om nuances, emoties of meningen te duiden en vatten ze alles uitsluitend letterlijk op.

            Ironie, satire en humor gaan langs hen heen omdat ze het niet herkennen. Andere kenmerken zijn: minder goed ontwikkelde sociale intuïtie en problemen ervaren met het aanvoelen (van de bedoelingen) van andere mensen.

            Al deze kenmerken zijn bij Meriadoc Brandebok zo overduidelijk aanwezig, ook bij deze laatste reacties, dat ik het onderwerp afsluit en opberg in het archief: ieder woord is verder zinloos en verspild.

          7. Meriadoc Brandebok

            Rene, als West-Europa, in jouw redernatie, op het randje van de afgrond staat, dan moet dat ook het geval zijn met Noord-Amerika. In essentie hebben de Verenigde Staten en C*n*d* immers met dezelfde problemen te maken als wij hier in Europa. Beweer je dat de ondergang van de westerse wereld aanstaande is?

            Mijn typering van “eng” betrof de overeenkomten tussen de hetze van de ***i’s tegen het cult*reel-bolsjewisme en de haatcampagne tegen wat de rechtsradicalen beschouwen als het cult**r-marxisme.

          8. 2030

            domme muts vergelijkt Amerika met Europa

            De Amerikanen zijn gevrijwaard van een symbolistisch bestuur zoals de EU

            Je krankzinnige vergelijk weer kant noch wal

            ONZIN !
            ENZ !

          9. Rene van der Grijp

            “Rene, als West-Europa, in jouw redernatie, op het randje van de afgrond staat, dan moet dat ook het geval zijn met Noord-Amerika. In essentie hebben de Verenigde Staten en C*n*d* immers met dezelfde problemen te maken als wij hier in Europa. Beweer je dat de ondergang van de westerse wereld aanstaande is?”

            In ieder geval staan alle seinen op rood. Ik heb de USA altijd beschouwd als het anker waar ook West-Europa op dreef, maar daar is een einde aan gekomen nadat de Democrats zo ver linksaf zijn geslagen en nu helaas de verkiezingen hebben gewonnen. De universiteiten daar zijn weer helemaal terug in de jaren 60 en dat sijpelt door naar de samenleving. Daar is weinig goeds van te verwachten.

            West-Europa staat er qua massa-immigratie echter nog veel slechter voor. Als dat niet rigoreus wordt gestopt is het binnen enkele decennia een hellhole. Dat is het op veel plekken nu al, maar het kan nog veel erger.

          10. Rene van der Grijp

            “Mijn typering van “eng” betrof de overeenkomten tussen de hetze van de ***i’s tegen het cult*reel-bolsjewisme en de haatcampagne tegen wat de rechtsradicalen beschouwen als het cult**r-marxisme.”

            Die overeenkomsten zijn er niet.

            In deze tijd wordt door een rechtse minderheid die goed nadenkt gewezen op het feit dat er een historische parallel loopt van het cultuurmarxisme naar het huidige links met haar politiek correcte dictaat, multiculturalisme en identiteitspolitiek. Verdiep je daar eens in zou ik zeggen.

            Met een haatcampagne heeft dat niets te maken. Het betreft slechts het benoemen van feiten.

    3. Edjan

      @ Nico. In een “normale” wereld, heb je gelijk. De uitspraak is een overdrijving, een hyperbool. Ik durf rustig te stellen dat geen haar op het hoofd van Dian Vrijmens eraan denkt om Duindorp in de as te leggen.
      Van de andere kant, Nico, hoor ik al jaren het gekrijs van jouw kant van het schoolplein: racist, fascist etcetera. En als dat even niet lukt wordt de andere kant weggezet als kleuters. het favoriete spelletje van de corpsbal.
      Dus nee, Richard de Mos heeft gelijk.

      1. Nico Sibelijn

        “Van de andere kant, Nico, hoor ik al jaren het gekrijs van jouw kant van het schoolplein: racist, fascist etcetera”

        Ik ben zeer terughoudend mensen voor racist of fascist uit te maken, Edjan. Het zal je dan ook niet gemakkelijk vallen citaten van mij op te hoesten waarin ik dat doe.

        1. Edjan

          Klopt. Ik zei dan ook niet “… van jou” maar “van jou kant van het schoolplein”.

          1. Edjan

            jouw

        2. 2030

          strónt vlé®kje staat weer glas hard te liegen. Strónt vlé®kje doet niets anders dan iedereen die anders denkt dan zijn extreem linkse gedachte uit te maken voor racist, fascist, nazi en extreem rechts aanhangers

          de strónt vlé®k kent zijn eigen proza niet

          1. Nico Sibelijn

            Kan 2030 een citaat geven waaruit zijn bewering kan blijken?

          2. 2030

            strónt vlé®k ga zelf een keer je huiswerk doen idioot. Ik ben je secretaresse niet

            en ja , je hoeft niet lang te zoeken om 1 van je nazi of racisme gewauwel uitspraken eruit te halen strónt vlé®k , meestal is mijn antwoord erop dat je een bijzonder minderwaardig mens bent !

          3. Nico Sibelijn

            Dit was te verwachten, 2030 zwetste maar wat en kan zijn bewering weer niet waarmaken.

            Je bent een zwakke debater, 2030 en je gaat opnieuw af als een gieter.

          4. 2030

            je hebt gelijk strónt vlé®k , gelukkig is jouw subjectieve onderbuik geen maat voor de waarheid

            heb je de 5.000 vermiste influenza doden al gevonden strónt vlé®k ?
            heb je al nagedacht waar al het vuurwerk een jaar lang gelegen heeft ?

            een zwak debater is iemand die de discussie verlaat en vlucht strónt vlé®k

            De afgelopen drie draadjes ben je allen met de staart tussen je poten weg gevlucht lafaard.

            Wel prettig dat ik geen racist, nazi of rechts extremist meer ben !

    4. 2030

      de ironie van de strónt vlé®k en zijn linkse rakkers heeft iemand al het leven gekost en een ander 24-7 bewaking

      de strónt vlé®k en zijn pvda makker zou zich dood moeten schamen voor de domme uitspraak

      helaas voorkomt de arrogantie van de narcist dit

  5. Cootje

    Hij moet geen aangifte gaan doen bij de zelfde officier van justitie als akwasi . Want dan is sorry genoeg

  6. Aborifa

    Leuk bedacht. Geen schijn van kans.

  7. T.uurlijk

    Links doet niet anders dan klikken. Het boomerang effect !

  8. Cootje

    Zwarte piet voor zijn gezicht schoppen , een hele Vogelaar wijk afbranden , het in de doofpotten stoppen onderleiding van en Rutte doctrine , waar een tweede kamer niet juist word geïnformeerd , banken 750 miljoen boetes geven voor hun misdaden zonder individuele strafvervolging , wetenschappelijk bewijs wodc aanpassen aan de geliefde teksten , een bananen republiek waardig waarbij Orban een filosoof is

    1. Nico Sibelijn

      Op dit blog wordt voorgesteld alle moslims op te sluiten in concentratiekampen, alle moslims op straffe van deportatie te steriliseren en alle mensen die niet op Trump stemden te executeren zonder dat iemand daar bezwaar tegen maakt.

      Ik bedoel maar.

      1. Nostradamus

        Kan je ook even linken naar dat artikel?
        Ik wil het graag even lezen.

        1. Nico Sibelijn

          Volg je de haatdiarree van sommige reaguurders hier niet?

          1. 2030

            kom nou is met citaten en maak je beschuldigingen waar strónt vlé®k

            de enige met haatdiarree ben jij strónt vlé®k

            jij bent een bijzonder minderwaardig mensch , tenminste ik ga ervan uit dat je mensch bent

          2. Nostradamus

            Ik lees hier voornamelijk veel haat naar FVD en PVV. Haat van een klein clubje die zo afentoe een andere naam aanmeet. Een clubje waarvan mijn inschatting is dat het een aantal gelieerde oude witte mannen zijn met een bijzondere haat naar alles rechts van politieke spectrum. Wellicht ook één vrouw. Mannen met een claim naar de waarheid en die niet open staan voor argumenten van de andere zijde. Het voornaamste doel is de opinie te sturen op een website waar ze eigenlijk liever niet zijn maar waar zij hun laatste doel in het leven zien om de in hun ogen foute meningen bij te sturen naar de linker zijde.

          3. Thant dolpf

            “Haat van een klein clubje die zo afentoe een andere naam aanmeet.”

            Ik vrees dat je nu toch echt twee heel verschillende categorieën reageerders door elkaar haalt…

      2. Edjan

        Nou, ik heb het hier behoorlijk goed gelezen het afgelopen half jaar, maar dit soort uitspraken ben ik nog niet tegen gekomen.
        Zelf heb ik een keer gezegd dat we bij ongewijzigd beleid binnen 50, hooguit 60 jaar een moslim-meerderheid zullen hebben in Nederland en dat het allen maar wat langer gaat duren als de grenzen gesloten zouden gaan worden.
        Als we dit niet willen, zullen we moeten gaan deporteren. Wat mij betreft alleen mensen die zich niet aan de wet houden, zich niet nuttig maken of zich niet willen aanpassen.
        Als dat niet kan vanwege internationale verdragen, ben ik er voor om die op te zeggen.

  9. Yoyo

    Wel grappig als VrijMens je achternaam is, en dan PVDA ‘er bent…
    Het is een domme tweet, maar ze komt er ongestraft mee weg waarschijnlijk.
    Zo rolt het nog steeds in Ruttbabwe aan Zee.

  10. 2030

    Dat zou een fatsoenlijke competente bestuurder van de gerespecteerde pvda nooit doen toch ? Of is het pvda regenten volk gewoom tuig van de richel ?

  11. joost2

    Had de regering niet onlangs bes;loten, dat het aanzetten tot haat en geweld in den vervolge strenger gestraft gaat worden ?
    Welnu deze pvda-er, met die belachelijke naam VRIJMENS, moet dan ook de gevolgen ervan ervaren en voor de rechter komen.

    Richard, aanpakken dit soort alternatieve linkse mensen. Daar hebben we er teveel van.
    Linkse schreeuwers, die niks presteren maar wel uit de staatsruif willen eten.

  12. Response

    Terechte aangifte, mw. Vrijmens moet beter weten.

  13. Telex

    Neem die van Amsterdam een republiek wil maken ook even mee.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.