Wibra dwingt werknemers ‘opgebouwde onderuren’ tijdens corona in te halen

Veel werknemers van de Wibra hebben tijdens de corona-lockdown onderuren opgebouwd. Dit houdt in dat ze minder gewerkt hebben dan ze eigenlijk zouden moeten werken volgens hun contract en loon.

Het management van de winkel vond dat niet je van het, en dus wilden zij dat werknemers de gemiste uren de komende tijd zouden inhalen, nu de winkels weer open zijn.

Werknemersvakbond FNV vond dat niet acceptabel. De Wibra zou steun hebben gekregen van de overheid tijdens de corona-lockdown, en dus zou het bedrijf de onderuren nu laten voor wat ze zijn.

Daarom kwam er een kort geding. In dat geding heeft de rechter nu bepaald dat de Wibra gelijk heeft. Het concern handelt namelijk volgens de CAO van het winkelpersoneel, en dus valt er niets op af te dingen.

Abonneer je gratis en voor niets op het Telegram-kanaal van De Dagelijkse Standaard, en like onze spiksplinternieuwe Facebook-pagina!
In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

1 reactie

  1. Adriaen van Bergen

    Dan zou ik ergens anders gaan werken.
    Veel bedrijven zoeken mensen.

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.