Wybren van Haga maakt politieke jacht op “losgeslagen en levensgevaarlijke PvdA-klimaatpaus” Frans Timmermans

Belang van Nederland, de nieuwe partij van ex-VVD´er en ex-FVD´er Wybren van Haga, wil dat “de losgeslagen PvdA-klimaatpaus” Frans Timmermans door het kabinet aan banden wordt gelegd. “Als we niet oppassen mag Jan met de Pet flink aftikken en prijzen we onszelf uit de markt”, aldus Van Haga.

Huizenbezitters, automobilisten en vliegpassagiers kunnen hun borst nat maken. Deskundigen vrezen dat zij het gelag betalen van een nieuwe reeks klimaatmaatregelen uit Brussel. Woensdag presenteerde eurocommissaris Frans Timmermans zijn plannen om de uitstoot van broeikasgassen in de EU in 2030 met 55% te verlagen ten opzichte van 1990.

“Deze man, die zelf leeft met een ecologische voetafdruk van een heel weeshuis, is levensgevaarlijk voor de BV Nederland. Hij maakt alles duurder: tanken, vliegen, de energierekening. Timmermans vergroot daarmee de kloof tussen arm en rijk. Bovendien zet hij de middenklasse buitenspel. Die kan helemaal geen elektrische auto betalen”, aldus Tweede Kamerlid Wybren van Haga, die het kabinet oproept om de losgeslagen klimaatpaus aan banden te leggen.

Van Haga wil dat VVD-staatssecretaris Yesilgöz-Zegerius (Klimaat) gebruik maakt van het ingelaste reces om de Kamer te informeren over wat zij vindt van de de peperdure klimaatplannen van Timmermans.

“Ik verwacht dat zij scherpe kritiek zal hebben en een No-Go-signaal naar Brussel afgeeft. De kosten van Timmermans zijn klimaatdroom komen bij de Nederlandse burger te liggen. Bovendien rept de salonsocialist met geen woord over schone kernenergie en blijft hij fan van vervuilende biomassa. Onacceptabel,” aldus Van Haga.

Het is hoopvol dat Van Haga, en met hem ook andere klimaat-kritische politici het thermometerbeleid van Timmermans nu eens echt goed aan de kaak stelt. Want in de Kamer reageren politici steeds weer een beetje giechelend op de zoveelste Timmermans-plannen die de modale Nederlander uiteindelijk keihard in de portemonnee zal raken. Goed dat ze daar in Den Haag, in dit geval bij monde van Van Haga, ook eens een keer bij stilstaan. Het leven is immers soms al duur genoeg, Frans! Niet voor jou, want je bent immers niet voor niets een PvdA-multinational.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze omroep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Abonneer je gratis en voor niets op het Telegram-kanaal van De Dagelijkse Standaard, en like onze spiksplinternieuwe Facebook-pagina!
In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

44 reacties

  1. Paardenmiddel

    Die timmermans kan inderdaad gillen over klimaat, want hij verdient 25.000euries p.m.
    Hij zal niets voelen van de verhogingen, maar bijstandgerechtigden wel.

  2. Flengan

    11.000 miljard euro, en dat is nog maar het begin. Hoe dan? Via de belastingen. Heel eenvoudig, hoe meer energie je gebruikt hoe meer belasting je betaald.

  3. Emile Takma

    “Bovendien zet hij de middenklasse buitenspel. Die kan helemaal geen elektrische auto betalen”, aldus Tweede Kamerlid Wybren van Haga”

    Dit is gezwets, over een paar jaar is de elektrische auto goedkoper dan de vervuilende brandstofauto.

    1. Emile Takma

      “In 2030 zijn er voldoende betaalbare modellen beschikbaar, niet alleen voor leaserijders, maar ook voor consumenten van de goedkopere en middenklassemodellen. Ook verwachten we dat er een tweedehandsmarkt op gang komt.”, aldus PwC. In dat jaar rijden er zo’n 1,9 miljoen elektrische personenauto’s op Nederlandse wegen, samen goed voor jaarlijks 28 miljard kilometers. Vanaf 2030 komen daar jaarlijks ongeveer 400.000 nieuwe elektrische voertuigen bij.

      ‘Elektrische auto wordt goedkoper’

      Op dit moment zijn elektrische auto’s voor veel consumenten nog te duur. Maar dat zal volgens de onderzoekers snel veranderen. “Autofabrikanten zetten vol in op elektrisch vanwege strengere CO2-normen in de Europese Unie en de enorme boetes die daarmee gepaard gaan”, zo klinkt het. De gemiddelde prijs van een elektrische auto met een bereik van 300 km zal rond 2024 onder die van een brandstofauto duiken, zo verwacht PwC.
      ht*ps://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5221759/nieuwe-elektrische-autos-klimaatakkoord-verkoop-2030-nederland

      1. Flengan

        Zuivere onzin, zoveel is kristalhelder.

      2. Nostradamus

        Leuk, ik wil best een elektrische auto. Maar waar haalt iedereen de stroom vandaan?
        Misschien met vele kerncentrales… Dat was ook een goed plan van FvD. Thoriumcentrales!

        1. Emile Takma

          Het allerslimste is de elektrische auto te combineren met een paar zonnepanelen op je dak. Dan worden autorijden heel goedkoop.

          1. Emile Takma

            worden = wordt

          2. Boerrie

            Hoe kijk jij tegen het feit aan dat alle stroom duurder wordt, duur de elektrische auto. Dus met andere woorden ook (arme) mensen zonder auto betalen mee aan de auto van de rijke mensen.
            Wie betaalt alle extra oplaadpunten?
            En ik hoor ook vaak dat doordat de elektrische auto’s zwaarder zijn qua gewicht er extra fijnstof van de banden in de lucht terecht komt.

          3. Nostradamus

            Ik val niet over taalvouten.

            Nee, autorijden wordt nooit goedkoop. De aan belastingen verslaafde (R)overheid zal vast een zonlichtbelasting invoeren oid. Of beter, kilometerheffingen zodat ze je nog beter overal kunnen volgen.

        2. Beukman

          Leuk, ik wil best een elektrische auto.

          Dat is mooi om te lezen, Damus, de wil is er dus. De beren op de weg zullen spoedig worden doodgeschoten.

        3. Antihedo

          Thoriumcentrales kunnen op dit moment nog niet op grote schaal worden toegepast. Het is nog niet ver genoeg doorontwikkeld maar voor de verdere toekomst zou het een oplossing kunnen zijn.

    2. Emile Takma

      ht*ps://www.volkskrant.nl/economie/elektrische-auto-na-vier-jaar-al-goedkoper-dan-benzinebroer~b7fc819b/

    3. RvdBe

      Takema,
      Over een aantal jaren is de elektrische auto niet goedkoper dan de brandstofauto, maar is de brandstofauto duurder dan de elektrische auto.
      Het is een illusie te denken dat een elektrische auto goedkoper zal zijn dan een huidige brandstofauto.

      1. Beukman

        “In 2030 zijn er voldoende betaalbare modellen beschikbaar, niet alleen voor leaserijders, maar ook voor consumenten van de goedkopere en middenklassemodellen.

        aldus de link van Emile.

      2. Emile Takma

        Waar baseer RvdBe zijn bewering op dat de elektrische auto in aanschafprijs niet goedkoper zal worden dan de brandstofauto? Het is toch evident dat de productieketen van een elektrische auto op termijn veel lager zullen zijn dan die van de technisch veel gecompliceerdere verbrandingsauto?

        Dan zwijg ik nog over de variabele kosten.

        1. Flengan

          Het is evident dat dit pure onzin is.

        2. usb3.0

          Dommer als tamil kun je ze gewoon niet treffen hier, wat een gezwets

          1. Flengan

            Ik heb van dat monstrum nog nooit een convenabele reactie gezien.

      3. plakband

        @RvdBe:
        Brandstofaccijns, wegenbelasting en bijzondere verbruiksbelasting vormen bijna 17% van de inkomsten van onze roverheid. Dat geld blijven ze nodig hebben. En nog veel meer dan dat omdat het onderhoud aan wegen en bruggen door de zwaardere voertuigen veel duurder wordt. De verwijderingsbijdrage van accupakketten gaat nog gigantisch stijgen evenals verzekeringspremies. Een brandend accupakket is vrijwel onbeheersbaar en schades bij aanrijdingen zijn veel groter door het grotere gewicht van de auto..
        Het is een illussie dat electrisch rijden niet heel duur gaat worden.
        Het is een leugen dat het klimaat hierbij gebaat is.

    4. usb3.0

      tamil is ontzettend dom, timmerfrans wil autorijden megaduur maken zodat het natuurlijk lijkt alsof elektrisch rijden goedkoop is over 4 jaar, al die linkse fascistische klimaatreligieuze imbecielen zijn echt helemaal van de pot gerukt, tamieltje voorop, die zuigt de hele dag dat is zijn voeding…

  4. Nikita

    Herpes helderziener takkevent denkt werkelijk overal verstand van te hebben. dit zolder rukkertje moeten we hier nu zo snel mogelijke elimineren o,o aandacht mensen anders kom je van deze geslachtziekte nooit af… kom op we kunnen het .

    1. Emile Takma

      Geen inhoudelijk commentaar?

      1. Jack Flash

        Met heerlijke vervuilende accu’ s gerelateerd aan kinderarbeid en geen stroom.

        1. Emile Takma

          De zorg van Jack Flash voor kinderen en het milieu is hartverwarmend.

          1. leukeditter

            van haga heeft geen gelijk zeker misselijk varken?

    2. september

      Herpes Takma verdwijnt toch niet.Dat is een ilusie

  5. Spoetnick

    Timmermans en Samsom.
    Idioten met een kokervisie.

    Blind voor:
    – massa-immigratie
    – criminaliteit als booming bussiness
    – schuldenlast van de EU
    – klimaatbeleid van China, Rusland en India
    – voordelen van kernenergie
    – het uiteenvallen van de EU

    In 2050 hebben Finland, Polen, Hongarije, Denemarken, Roemenië, Estland, Letland, Litouwen en Bulgarije de EU verlaten. Zij hebben zich m.u.v. Denemarken en Finland, aangesloten bij de Oosteuropese Unie van Cultuurbehoud, hetgeen betekent dst zij elkaar niet lastig vallen met idioterieën. Noorwegen, Zweden, Denemarken, IJsland en Finland vormen de Alliantie van Gezond Verstand.

    Er zijn geen EU-lidstaten bijgekomen. Het EU-wrak heeft normen zonder waarde en een gebergte aan schulden. Europarlementariërs hebben de hoogste pensioenen ter wereld.

    Welk volk vormt er in 2050 de meerderheid in het EU-wrak ?
    Afstammmelingen van slaven.
    En die hoeven niet te werken.

    1. Niet L niet R

      Perfect weergegeven kan niet beter!

  6. Emile Takma

    Het is wel grappig dat hier een paar jaar geleden iedereen er van overtuigd was dat het niets zou worden met de elektrische auto. Inmiddels is de overgang naar elektrisch rijden een feit en het is goedkoper dan in een vieze diesel te blijven rijden.

    Dezelfde ontwikkeling zie je bij zonnepanelen die niet meer aan te slepen zijn. Dezelfde ontwikkeling zullen we zien bij de warmtepompen.

    De klimaatsceptici hebben ongelijk maar ze zijn ook duurder uit. Dat is wel geestig.

    1. Nostradamus

      Het is wel eerder misgegaan. Zou weer kunnen gebeuren. Elektrische autos’s bestaan al langer dan een eeuw.
      h**ps://www.classiccarsmagazine.nl/nieuws/eerste-elektrische-auto-is-ouder-dan-denkt/

      1. Emile Takma

        Nostra hoopt dat het nog mis gaat. Argumenten heeft hij niet.

        1. Nostradamus

          Begin je weer dom te zwetsen.
          Het kan zo maar zijn dat de waterstofmotor de race gaat winnen. Er gaat eindelijk op ingezet worden. Waterstof is veiliger dan batterijen.

          1. Branzino

            @Nostradamus
            Grappig, wat je zegt. De huidige waterstofmotor is ook gewoon een elektrische motor. Alleen is de accu als energiedrager vervangen door waterstof. De generator produceert elektrische energie die een elektromotor aandrijft. De ontwikkeling is zeker kansrijk als optie naar accu’s.
            De brandstofmotor op waterstof is nog lang geen rijp product en het is de vraag of het dat ooit wordt.

          2. september

            Het is Takma maar en voorspellingen voor over 9 jaar,je moet maar zien dat die echt uitkomen

          3. Nostradamus

            @Branzino
            Klopt, maar daar gaat het in dit verhaal niet over. Ook zijn er nog grote sprongen te maken in de ontwikkeling van batterijen. En natuurlijk worden deze ontwikkelingen tegengehouden door ‘belanghebbenden’.
            Denk aan zoutwater- of grafeen accu’s. Zo’n (kleine) accu i.c.m. waterstof zou wel eens een veilige optie zijn. In sommige parkeergarages mag je niet eens meer je volledig elektrische auto parkeren.

            @september
            Ik ben ook veel beter in voorspellingen 😉

    2. 75

      Haal de subsidie van al deze onzin er af en de heleboel stort in elkaar.

  7. RvdBe

    Het is te hopen dat er nog landen in de eu zijn die de boosaardige obese kabouter afremmen in zijn rush naar de afgrond.

  8. Marija

    Off topic
    Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze omroep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

    Heeft deze herhaalde oproep nog effect en ook gehad?

  9. Antihedo

    Ik ben nu toch wel erg benieuwd naar het alternatief van onze Wybren. We zien de prijzen nu al stijgen aan de pomp en de kans is wel heel erg groot dat de prijzen van fossiele brandstoffen nog veel meer gaan stijgen zodat de energieprijzen fors zullen stijgen. Kernenergie is geen schone vorm van energie en een dure vorm van energie. Voor het betaalbaar houden van energie is kernenergie niet echt geschikt.

  10. Niet L niet R

    Een PvdA man, met een maand salaris van 25.000,00 per maand , waar nog onkostenvergoeding bij komen, gaat bepalen dat de doorsnee hardwerkende Nederlander hiervoor gaat boeten!
    China en alle Aziatische landen doen aan zijn voorstellen niet mee!Hoe gek moet je zijn om achter deze voorstellen te staan!

  11. rexm

    Timmermans en zijn EU, incompetent.
    Kan ook nog zijn, dat ze hun diploma’s in Bangkok hebben maken.

  12. rexm

    laten.

  13. Haagse Harrie

    “Het is hoopvol dat Van Haga…”

    Het is niet hoopvol, het is hoopgevend. De mensen aan wie het die hoop geeft, zijn vervolgens hoopvol.
    Hetzelfde geldt (off topic) voor het veel misbruikte “zorgelijk”. Het is niet zorgelijk, het is zorgwekkend. De mensen bij wie het die zorg wekt, zijn vervolgens zorgelijk.

    j.c.th.kohler@ziggo.nl

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.