shutterstock 2218826783

Angst als strategie: Hoe klimaatactivisten sterren inzetten voor druk op bedrijven. Trap er niet in!

Binnenlandmei 17 2023, 9:25
Het is werkelijk ongelooflijk hoe ver sommige mensen willen gaan om hun boodschap van angst en paniek te verspreiden. De recente onthulling dat klimaatactivisten sterren als wapen inzetten om druk op bedrijven uit te oefenen, is een nieuw dieptepunt in de geschiedenis van manipulatie en propaganda.
Volgens een artikel in de Telegraaf maken klimaatactivistische organisaties steeds vaker gebruik van bekende Nederlanders om hun alarmistische agenda te verspreiden. Ze zien deze BN'ers als pionnen in hun schaakspel van angst en intimidatie. Ze willen bedrijven en de overheid dwingen om hun wil op te leggen en de klimaatagenda blindelings te volgen.
Een van de meest verontrustende voorbeelden is actrice Carice van Houten, die naar de jaarvergadering van de Rabobank gaat om te eisen dat de bank stopt met het financieren van de zogenaamde "klimaatcrisis". Het is werkelijk schokkend dat iemand met een podium en invloed haar naam en reputatie leent aan deze manipulatieve tactiek.

Ik zal jullie iets vertellen @telegraaf, het zijn niet de klimaatactivistische clubs die "gretig en dankbaar gebruik maken van BN'ers" maar die bedrijven zelf. Voor hun collectieve, criminele klimaatzwendel hebben ze een "morele'' backdrop nodig, een wapperend vingertje,…

284
Reply
Opiniemaakster Sietske Bergsma heeft volkomen gelijk wanneer ze de Telegraaf bekritiseert voor het verkeerd benoemen van de situatie. Het zijn niet de klimaatactivistische clubs die gretig gebruik maken van BN'ers, maar het zijn de bedrijven zelf die deze bekende figuren als moreel schild gebruiken om hun eigen dubieuze agenda te rechtvaardigen. Ze hebben deze BN'ers nodig om de schijn van "zorgen voor de toekomst" op te houden, terwijl ze in werkelijkheid bezig zijn met een collectieve, criminele klimaatzwendel.
Het is simpelweg weerzinwekkend dat deze bedrijven zich veroorloven om met de emoties en angsten van het publiek te spelen, en dat ze deze sterren gebruiken als hun spreekbuizen. Het is een flagrante schending van de integriteit van zowel de BN'ers als het publiek dat hen bewondert.
Het baptists en bootleggers principe, waar Bergsma naar verwijst, is een treffende analogie voor deze situatie. Bedrijven gedragen zich als de "baptists", die pretenderen het beste voor te hebben met de wereld en te strijden voor een nobel doel, terwijl ze in werkelijkheid hun eigen belangen najagen. De BN'ers fungeren als de "bootleggers", die profiteren van hun samenwerking met deze bedrijven en de aandacht zoeken die het met zich meebrengt.
Steun DDS op BackMe: samen pakken we het mediakartel aan. Deze steun is heel nuttig in deze zware economische tijden. Steun ons dus! Dat kan met een groter of een kleiner bedrag... en help ons het partijkartel en het mediakartel te slopen.
Het is hoog tijd dat we ons bewust worden van deze manipulatieve tactieken en niet langer toestaan dat bekende figuren worden misbruikt voor propagandadoeleinden. Het publiek moet kritisch blijven en niet blindelings de boodschap van deze sterren volgen, maar in plaats daarvan hun eigen onderzoek doen en hun eigen mening vormen.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten