Jakob Berg / Shutterstock.com

Boerenfront sluit de rijen tegen D66-stikstofdictaat: "Dit betekent het einde van de oefening"

Binnenland28 jun , 17:00

Wilt u DDS vaker zien?

Stel DDS in als voorkeursbron op Google.

Voeg DDS toe op Google
Het is een oorlogsverklaring van een rabiate, ongekende wreedheid die door het minderheidskabinet over het platteland is uitgestort, maar de boeren pikken deze geplande executie van hun sector niet langer. Nadat landbouwminister Jaimi van Essen (D66) afgelopen vrijdag zijn destructieve stikstofpakket presenteerde, hebben de gezamenlijke boerenorganisaties de rijen onmiddellijk gesloten. In een vlijmscherpe, collectieve verklaring trekken Agractie, Dutch Dairymen Board, Farmers Defence Force, de Nederlandse Melkveehouders Vakbond, de Nederlandse Vakbond Pluimveehouders en Stichting Stikstof Claim samen ten strijde tegen de Haagse deugterreur. Hun conclusie is even helder als angstaanjagend: deze plannen leiden tot een ongekende juridische chaos en betekenen simpelweg het einde van de oefening voor talloze Nederlandse veehouders!

Geen ruimte voor de boer, maar het opruimen van de boer!

De woede onder de voedselproducenten is volkomen terecht. Waar de stikstofbrief van minister Van Essen hypocriet opent met ronkende praatjes over 'ruimte voor de agrarische sector', leggen de actiegroepen de ranzige werkelijkheid achter de schermen direct bloot. Het kabinet tuigt onder het mom van een zogenaamde oplossing een gans onuitvoerbaar en onhaalbaar stelsel van regels op. De organisaties winden er in hun verklaring geen doekjes om:
„Geen 'ruimte voor' boeren, waar de brief mee opent, maar het opruimen van boeren!”
De ingrepen eisen onmogelijke offers van gezinnen die vaak al generaties lang hard werken op hun erf, terwijl het beleid elk spoortje van economisch perspectief voor de agrarische sector vakkundig vernietigt. Het is een bewuste stapeling van onwerkbare plafonds, waarmee ondernemers bij voorbaat worden klaargezet voor de juridische slachtbank. De overheid creëert een onmogelijke opgave zodat ze later met de wet in de hand de boer van zijn grond kunnen jagen via gedwongen onteigening.
VECHT MEE TEGEN HET PARTIJKARTEL: STEUN DE DAGELIJKSE STANDAARD EN DONEER NU! (Artikel gaat verder onder deze oproep)
De gevestigde orde en het linkse partijkartel doen er alles aan om onafhankelijke rechtse stemmen te smoren, te censureren en monddood te maken. Wij buigen niet voor de Hilversumse mores, weigeren ons te conformeren aan de deugcodes en blijven de rauwe, ongecensureerde waarheid opschrijven. Maar om deze frontale strijd vol te kunnen houden tegen de met miljoenen gesubsidieerde staatspers, hebben we jóuW hulp keihard nodig!
Laat het kartel niet winnen en steun onze onafhankelijke journalistiek met een directe financiële donatie. Elke euro is een rechtstreekse klap in het gezicht van de deugelite en helpt ons om de barricaden op te blijven gaan.
🔗 Doneren kan veilig en rechtstreeks via bankoverschrijving:
IBAN: NL95RABO0159098327
T.n.v.: Liberty Media
Samen trekken we de grens tegen de totale hypocrisie!

Zelfs de polder slaat alarm over pijnlijke maatregelen

Ook vanuit de meer gematigde hoek van land- en tuinbouworganisatie LTO Nederland klinkt een ongekend harde toon. LTO-voorzitter Ger Koopmans liet in een reactie weten dat de plannen buitengewoon ingrijpend en pijnlijk zijn voor veel boeren en tuinders. Het meest stuitende van de D66-bureaucratie is dat er pijnlijke maatregelen worden doorgedrukt waarvan volstrekt onduidelijk is hoe ze in vredesnaam optellen tot de doelen die gehaald moeten worden. Het is puur symboolbeleid uit de koker van klimaatfanatici, ten koste van de agrarische sector.
De actiegroepen weigeren lijdzaam toe te kijken hoe hun levenswerk bij het grofvuil wordt gezet door de linkse plannenmakers. Ze hebben de Tweede Kamer met klem opgeroepen om dit onuitvoerbare pakket tijdens het aankomende debat direct naar de prullenbak te verwijzen. En om die boodschap kracht bij te zetten, blijft het niet bij woorden op papier.

Woensdag massaal protest: De boeren komen naar Den Haag!

Er is een dringende oproep gedaan aan alle boeren van Nederland om aanstaande woensdag massaal naar Den Haag te trekken om het stikstofdebat in de Tweede Kamer live bij te wonen. De politiek moet de hete adem van het platteland in de nek voelen. Het kartel moet zien dat ze niet ongestraft de voedselvoorziening en de cultuur van ons land kunnen slopen voor hun Bruttorationalisatie en modelwaanzin.
De maat is vol. Dit stikstofpakket is geen oplossing, het is een doelbewuste liquidatie van de Nederlandse landbouw. Woensdag trekken de boeren opnieuw een keiharde grens. De Tweede Kamer moet haar verstand gebruiken en deze waanzin direct afschieten. Steun de boeren in hun strijd voor het pure voortbestaan van het platteland!
ELKE DAG RECHTS EN ONAFHANKELIJK NIEUWS: RECHTSTREEKS STEUNEN MET EEN DONATIE!
Als u wilt dat er in Nederland een vlijmscherp, rechts en onafhankelijk geluid blijft klinken dat de naïviteit van de politieke klasse en de valstrikken van het partijkartel genadeloos blootlegt, help ons dan om terug te vechten. Zonder uw directe financiële betrokkenheid worden we weggesmoord door de reguliere mediamafia. Laat ons rechtse geluid niet kapotgaan!
Maak het verschil en doe vandaag nog een donatie op onze officiële bankrekening:
  • Rekeningnummer (IBAN): NL95RABO0159098327
  • Ten name van: Liberty Media
Ga verder met lezen
loading
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten

Loading