Nieuwe episode in de soap: storing in bagagesysteem KLM op Schiphol

Nieuwe episode in de soap: storing in bagagesysteem KLM op Schiphol

Schiphol is veranderd van onze nationale trots naar de Fawlty Towers der luchthavens. Alles wat fout kan gaat fout. Om dit debacle kunnen de reizigers, luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties allang niet meer lachen.

Vandaag is er weer een nieuw hoofdstuk bijgekomen in de soap Schiphol. Schiphol kampt met een storing in het bagagesysteem van KLM. De situatie is zo erg dat KLM overstappende reizigers heeft opgeroepen die vanuit het buitenland naar Schiphol vliegen om geen koffers mee te nemen. ,,Het gaat om transferpassagiers die vanaf een Europese bestemming reizen naar een andere Europese bestemming via Amsterdam”, zegt een woordvoerder tegen het AD.

Als de eindbestemming Amsterdam is, of wanneer passagiers via Amsterdam een transfer maken naar een andere eindbestemming, dan is er volgens de woordvoerder geen probleem. De maatschappij kampt met een storing in het bagagesysteem op Schiphol, bevestigde de woordvoerder aan NH Nieuws. Hij kon nog niet mededelen wanneer de storing is opgelost. Volgens de klantenondersteuning zouden er geen problemen moeten zijn om de transfer te maken. Men stelt dat de bagage gegarandeerd zal aankomen met de vlucht. Indien niet het geval is kan men achteraf een ontbrekend bagagerapport indienen. Hier worden de reizigers echt vrolijk als zij blij worden gemaakt met een dode mus.

De KLM adviseert reizigers binnen Europa alleen handbagage mee te nemen. ,,We bieden onze excuses aan voor het ongemak”, aldus KLM. Alles ten spijt dit heeft een grote imagoschade veroorzaakt voor zowel Schiphol als de KLM. Een groeiend aantal reizigers geeft aan niet meer via Schiphol te willen reizen of met de KLM te willen vliegen.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties