Het is een bericht dat inslaat als een bom in de racewereld, en dat menig wenkbrauw zal doen fronsen bij de Red Bull-achterban. Max Verstappen, onze nationale trots en viervoudig wereldkampioen Formule 1, heeft een opmerkelijke transfer beklonken. Niet voor zichzelf in de koningsklasse – daar blijft hij gelukkig trouw aan de rode stier – maar voor zijn eigen prestigieuze project: Verstappen Racing. Het team stapt per direct over van Aston Martin naar... Mercedes! Ja, u leest het goed. De Nederlandse racelegende gaat in zee met het merk waarmee hij in 2021 een oorlog uitvocht op het asfalt. Waarom? Omdat Max een winnaar is, en hij emoties niet in de weg laat staan van succes. Het nieuws werd op kerstavond
naar buiten gebracht en bevestigt maar weer eens dat Verstappen de touwtjes stevig in handen heeft.
Verstappen Racing heeft een
meerjarig contract getekend met de Duitse autofabrikant.
Dit is geen beslissing die over één nacht ijs is gegaan.
Max is niet het type dat zomaar zijn naam ergens op plakt. Hij wil controle, hij wil kwaliteit.
Sterker nog: de F1-coryfee is zelf naar het Portugese circuit van Estoril gevlogen om de Mercedes GT3 persoonlijk aan de tand te voelen.
Zijn oordeel was blijkbaar glashelder: deze Duitse machine is sneller en beter dan de Britse Aston Martin.
ZE WILLEN DAT WE ZWIJGEN: Steun DDS in de strijd voor onze helden!
Max Verstappen laat zien wat ondernemerschap is: keuzes maken om te winnen. Wij steunen onze nationale helden door dik en dun, zonder het zure commentaar van de linkse pers. Wilt u dat wij de successen van Max blijven vieren in 2026? Steun ons dan nu!
OPTIE 1: Via BackMe (Snel & Simpel)
👉
Klik hier: https://dds.backme.org OPTIE 2: Via uw eigen bank
IBAN: NL95 RABO 0159 0983 27 t.n.v. Liberty Media
Vergeet niet uw e-mailadres in de omschrijving te zetten voor toegang tot onze exclusieve 'verboden' columns!
Zakelijk instinct boven rivaliteit
Natuurlijk is de ironie groot.
Jarenlang stonden Red Bull en Mercedes lijnrecht tegenover elkaar. De strijd tussen Horner en Wolff, tussen Max en Lewis, was legendarisch en soms ronduit giftig.
Dat Max nu juist bij das Haus aanklopt voor zijn eigen GT3-team, getuigt van een enorme professionele volwassenheid.
Hij kijkt niet naar het logo, hij kijkt naar de rondetijden.
Als de Mercedes GT3 de beste auto is om zijn talenten (en misschien in de toekomst zichzelf) naar de overwinning te leiden, dan boeit het verleden niet.
Dat is de mentaliteit van een echte kampioen: meedogenloos pragmatisme.
De plannen voor 2026
Wat gaat er gebeuren? In 2026 zal Verstappen Racing met de Mercedes-bolides uitkomen in de GT Challenge Cup Europe.
Ze doen mee in zowel de sprint- als de langeafstandsklasse.
Het stuur is in handen van de Brit Chris Lulham en de ervaren Spanjaard Daniel Juncadella.
Max bouwt hiermee gestaag verder aan zijn imperium.
Hij wil een brug slaan tussen de virtuele racewereld (simracing) en het echte asfalt, en met Mercedes als partner heeft hij goud in handen.
Kruipt Max zelf achter het stuur?
De grote vraag die iedereen bezighoudt: gaat Max zelf racen in die Mercedes?
In het persbericht wordt daar nog niets over gemeld, maar we weten allemaal dat het kriebelt.
De viervoudig wereldkampioen heeft al vaker aangegeven dat hij het ellenlange F1-seizoen op termijn wel gezien heeft en dat zijn hart ook bij de langeafstandsraces (Endurance) ligt.
Dit jaar won hij al een GT3-race op de legendarische Nordschleife van de Nürburgring.
Met een eigen team en topmateriaal van Mercedes staat de deur wagenwijd open voor een deelname aan de 24 uur van de Nürburgring of Spa.
Stelt u zich eens voor: Max Verstappen die in een Mercedes iedereen op een ronde zet. Het zou de ultieme plotwending zijn in zijn jongensboek.
Voor nu is het een meesterzet.
Aston Martin is bedankt voor de diensten, maar in de topsport telt alleen het heden.
En het heden is Mercedes.
Succes, Max!
WORD AANDEELHOUDER VAN HET VERZET!
Wij blijven het ronkende motornieuws brengen met passie. Steun de onafhankelijke pers!
🚀
Steun ons via BackMe: https://dds.backme.orgOf maak uw bijdrage over op NL95 RABO 0159 0983 27 t.n.v. Liberty Media.
PS: Zet uw e-mailadres erbij voor onze exclusieve SubStack-columns!