Steeds meer bedrijven kiezen voor promotie via bedrukte bekers

Steeds meer bedrijven kiezen voor promotie via bedrukte bekers

Promotie via bedrukte bekers wordt steeds populairder. Het is een belangrijk onderdeel van interne branding maar ook externe promotie. Promotie via een beker is namelijk veel efficiënter dan promotie via bijvoorbeeld een flyer.

Koffie uit een kartonnen koffiebeker

Op het werk is koffie drinken een belangrijk onderdeel van de dag. Koffie verhoogt de productiviteit, verbeterd de sfeer, verhoogt de tevredenheid én is het visitekaartje van jouw bedrijf. Waar de koffie in geserveerd wordt verschilt, maar koffie serveren in een plastic beker is ethisch in ieder geval niet meer verantwoord. Een ouderwetse koffie mok brengt beperkingen met zich mee zoals opslagruimte en het feit dat de afwas nou eenmaal vaak gedaan moet worden. Al snel kom je uit bij een kartonnen koffiebeker wat milieutechnisch veel verantwoordelijker is. Doordat je de kartonnen beker zeker 3 keer kunt gebruiken en deze daarnaast ook nog eens recyclebaar zijn maakt dit de kartonnen koffiebeker is duurzaam. Kartonnen koffiebekers hebben daarnaast ook nog eens veelzijdige mogelijkheden tot een mooie interne branding. Deze bekers worden namelijk steeds vaker bedrukt met bijvoorbeeld een logo, merknaam of een andere boodschap.

Interne branding straalt door naar je klanten!

Bedrukte bekers helpen bedrijven om zichzelf steeds beter te profileren. Interne branding werkt vanuit het inside-outside principe: het externe merk wordt vanuit de interne organisatiestructuur gebouwd. Door als organisatie een sterk merk vanuit binnenuit op te bouwen kun je sterk naar buiten treden. Een bedrukte beker helpt hier aan mee. Het begint namelijk bij de koffie, wat belangrijk onderdeel binnen de organisatie is voor medewerkers en vooral klanten. Dat de koffie zelf van kwaliteit moet zijn weten ze in Nederland als geen ander. Als de koffie daarnaast uit een mooi bedrukte beker gedronken wordt, dan vertaald dit zich uiteindelijk door naar een optimale beleving.

De toegevoegde waarde van een bedrukte beker

De communicatie waarde van een bedrukte beker is de laatste jaren flink gestegen. In het begin werd de beker gezien als alleen iets om uit te drinken. Steeds meer wordt de beker een promotietool die ook steeds beter in de gedachte van de klant blijft hangen bij gebruik. Er zijn verschillende manieren om promotie met bedrukte bekers in te zetten. Naast het intern gebruik kun je deze promotietool ook gebruiken op externe evenementen zoals een beurs. Je kunt op een beurs koffie schenken in een mooie bedrukte beker met daarop jouw logo, merknaam of boodschap. Doordat de kop koffie niet in een mok maar een kartonnen beker wordt geschonken wordt de bezoeker niet weerhouden om met jouw promotiemiddel aan de wandel te gaan. Hierdoor maak je niet alleen zelf reclame voor jouw bedrijf maar word je een handje geholpen door omstanders. Het wisselen van design is ook gemakkelijk bij een bedrukte kartonnen koffiebeker. Per periode, actie of product kun je kiezen voor een andere bedrukking, zo blijft de beker elke keer weer vernieuwend en actueel.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!
Lees meer over:
promotie Drukwerk koffiebekers

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties