Tijden veranderen voor iedereen; oude familiebedrijven maken daarom de overstap naar online
De afgelopen jaren is er veel veranderd; technologische innovaties hebben de hele economie op haar kop gezet. De invloed van het Internet is significant.
Nooit eerder was het zo gemakkelijk om een bedrijf te beginnen en zo snel mogelijke klanten te vinden. Het gevolg: webshops zijn flink gegroeid en drukken traditionele familiebedrijven uit de markt.
Daarom maken steeds meer familiebedrijven de stap naar het web. Zo ging bijvoorbeeld ook de grootste modewinkel van Nederland Van Tilburg online. Het bedrijf biedt naast zijn netwerk van winkels een volwaardige webshop, waar heren terecht kunnen voor hoogwaardige kostuums en jeans en dames voor schitterende blouses en korte broeken die in deze tijd van het jaar natuurlijk erg in trek zijn.
Net als Van Tilburg is schoenenwinkel Omoda een echt familiebedrijf dat in zijn winkels de nieuwste mode in schoenen - van nette schoenen tot sportschoenen, en van pumps tot sandalen voor in de zomer - aan de man (en de vrouw) brengt. Maar niet alleen via zijn winkels. Klanten kunnen nu ook online bij Omoda schoenen kopen. De webshop heeft net zo'n groot assortiment als de winkel, inclusief slippers, die deze zomer het straatbeeld zullen domineren.
Het internet dwingt alle sectoren van de economie tot verandering. Wie wil overleven, moet zich aanpassen. Zo ook familiebedrijven als Van Tilburg en Omoda. Het wordt de komende tijd bijzonder interessant om te zien hoe dit soort bedrijven zich aanpassen en zich steeds meer op het combineren van winkel en online verkoop zullen richten.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties