'VN-blauwhelmen vrijgelaten'

Nieuws11 sep 2014, 13:00

Wilt u DDS vaker zien?

Stel DDS in als voorkeursbron op Google.

Voeg DDS toe op Google
Fiji.
Als dit klopt is dat natuurlijk bijzonder goed nieuws, in ieder geval voor de soldaten zelf en hun families:

De 45 VN'ers uit Fiji die in Syrië werden vastgehouden, zouden vrij zijn gelaten. Volgens de Arabische nieuwszender al Jazeera heeft het radicale al-Nusra-front, dat banden heeft met al-Qaida, de blauwhelmen laten gaan. De VN-vredesmilitairen werden twee weken geleden in de Golanhoogten gevangengenomen door al-Nusra, dat in Syrië tegen het regime van Assad vecht.

Dit is allemaal leuk en aardig, maar het betekent niet dat het Westen Al-Nusra 'dus' maar met rust moet laten. Als puntje bij paaltje komt is die organisatie net zo slecht als ISIS, alleen zijn ze minder machtig. Ook zij willen niet-moslims de oorlog verklaren en ja, ook zij willen een kalifaat opzetten.
Wangedrag als het ontvoeren van VN-soldaten kan niet worden geaccepteerd. Punt.
Ga verder met lezen
loading
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten

Loading