Het is elke zomer weer exact hetzelfde liedje bij de staatsomroep en hun batterij aan gesubsidieerde klimaatexperts: zodra de zon een paar dagen schijnt, breekt de paniek gans uit en rollen de apocalyptische scenario's over het scherm. De NOS pakt deze week groots uit met een ronkend data-onderzoek naar de grondtemperatuur in Nederlandse steden. Wat blijkt? In versteende wijken is de grond warmer dan in een bos. Wat een schokkende ontdekking! Hoewel het planten van extra struiken en bomen in kale straten op zichzelf een prima en esthetisch idee is, wordt dit praktische groenonderhoud door het deugkartel direct misbruikt om te doen alsof we in Nederland inmiddels jaarlijks drie maanden lang in een onleefbare woestijn bivakkeren. De hitte-hysterie kent werkelijk geen grenzen meer! Hittekaarten en hittestrategieën voor die paar mooie dagen
In het artikel worden steden als Eindhoven en Rotterdam langs de meetlat gelegd. In de Eindhovense wijk Het Ven zou de grondtemperatuur rond het middaguur op sommige plekken de 47 graden Celsius aantikken, terwijl het in een groene wijk veel koeler blijft. Wethouder Rik Thijs (Klimaat en Vergroening, D66) glundert natuurlijk direct bij deze cijfers en kondigt aan dat hij nog eens tientallen straten wil gaan vergroenen om de gevoelstemperatuur omlaag te brengen.
De waanzin wordt nog groter als hoogleraar stedenbouwkunde Anne Loes Nillesen van de TU Delft aanschuift. Zij adviseert gemeenten over een heuse "hittestrategie" en het in kaart brengen van "koele looproutes". Het kabinet en de gemeenten willen nu zelfs dat burgers binnen vijf minuten wandelen altijd op een koele plek kunnen aankomen, met extra schaduwrijke routes rondom zorginstellingen. Het is de ultieme betutteling. We praten hier over Nederland, een land waar we het overgrote deel van het jaar met jassen aan lopen en smeken om een beetje zonneschijn!
VECHT MEE TEGEN HET PARTIJKARTEL: STEUN DE DAGELIJKSE STANDAARD EN DONEER NU! (Artikel gaat verder onder deze oproep)
De gevestigde orde en het linkse partijkartel doen er alles aan om onafhankelijke rechtse stemmen te smoren, te censureren en monddood te maken. Wij buigen niet voor de Hilversumse mores, weigeren ons te conformeren aan de deugcodes en blijven de rauwe, ongecensureerde waarheid opschrijven. Maar om deze frontale strijd vol te kunnen houden tegen de met miljoenen gesubsidieerde staatspers, hebben we jóuW hulp keihard nodig!
⭐ Laat het kartel niet winnen en steun onze onafhankelijke journalistiek met een directe financiële donatie. Elke euro is een rechtstreekse klap in het gezicht van de deugelite en helpt ons om de barricaden op te blijven gaan.
🔗 Doneren kan safe en rechtstreeks via bankoverschrijving:
IBAN: NL95RABO0159098327
T.n.v.: Liberty Media
Samen trekken we de grens tegen de totale hypocrisie!
"Houten huizen en groene gevels" tegen de zomerdagen
De hoogleraar schroomt niet om met gans onrealistische, peperdure adviezen te komen om de zogenaamde risico's in te dammen. Grasveldjes zijn niet meer goed genoeg, er moeten struiken komen. Huizen van steen moeten in de toekomst wellicht vervangen worden door gebouwen van hout omdat steen warmte vasthoudt. De klimaatbureaucratie wil de hele gebouwde omgeving op de schop gooien voor die paar weken per jaar dat het kwik serieus oploopt.
Zelfs de scholen ontsnappen niet aan de bemoeizucht. Schoolpleinen moeten worden omgebouwd en de hoogleraar stelt zelfs dat het bij warmte beter is om kinderen naar school te laten komen dan ze thuis te houden. De overheid moet blijkbaar de airco in de klas gaan managen omdat ouders dat thuis zelf niet zouden kunnen. Het toont de diepe drang naar centrale controle die achter deze hele klimaatagenda schuilgaat.
Koop gewoon een airco en stop de paniek
De oplossing voor de warmere zomerdagen is in de praktijk ontzettend simpel en vereist helemaal geen miljardenverslindende herinrichting van onze steden door D66-wethouders. Als het een paar dagen echt warm is in Nederland, dan koopt de burger gewoon een airco of een ventilator voor zijn woning. Wordt het buiten te heet? Dan blijf je lekker binnen in de koelte, of je gaat naar buiten omdat het moet of omdat je lekker gaat zwemmen bij een plas of het strand. Klaar! Zo simpel is het.
De Nederlander heeft geen behoefte aan overheidssubsidies voor groene gevels of ambtelijke kaarten die voorschrijven via welke schaduwzijde van de straat hij naar de supermarkt moet lopen. Meer bomen in de straat is prima voor het straatbeeld, maar hou op met het creëren van een permanente crisissfeer rondom de Hollandse zomer. Stop de betutteling, zet de airco aan en geniet van de zon zolang het kan!
ELKE DAG RECHTS EN ONAFHANKELIJK NIEUWS: RECHTSTREEKS STEUNEN MET EEN DONATIE!
Als u wilt dat er in Nederland een vlijmscherp, rechts en onafhankelijk geluid blijft klinken dat de naïviteit van de politieke klasse en de valstrikken van het partijkartel genadeloos blootlegt, help ons dan om terug te vechten. Zonder uw directe financiële betrokkenheid worden we weggesmoord door de reguliere mediamafia. Laat ons rechtse geluid niet kapotgaan!
⭐ Maak het verschil en doe vandaag nog een donatie op onze officiële bankrekening:
- Rekeningnummer (IBAN): NL95RABO0159098327
- Ten name van: Liberty Media