Het is werkelijk om moedeloos van te worden, maar de rabiate drang van de deugelite in Den Haag om het dagelijks leven van de burger maximaal te ontregelen kent werkelijk geen enkele stopknop. Terwijl de samenleving kreunt onder de inflatie, een vastlopend stroomnet en de asielcrisis, heeft het kabinet-Jetten tijd gevonden voor een nieuw staaltje groene bemoeizucht. Minister Stientje van Veldhoven van Klimaat en Groene Groei (D66) heeft aangekondigd dat er ook statiegeld moet komen op melk- en sapflessen. Ja, u leest het goed: de burger mag binnenkort ook zijn ranzige, zuur geworden zuivelflessen in de keuken gaan verzamelen om ze vervolgens braaf naar de supermarkt te zeulen. De linkse controlebureaucreatie draait de duimschroeven weer een stukje verder aan! D66-minister wil Ɣlle plastic flessen tot 3 liter belasten
Uit het voorstel dat Van Veldhoven naar de Tweede Kamer heeft gestuurd, blijkt dat de statiegeldplicht fors wordt uitgebreid. Het deugkabinet wil dat in de toekomst werkelijk alle plastic flessen tot en met 3 liter onder het systeem gaan vallen. Tot nu toe waren sappen en zuivelproducten nog uitgezonderd, juist vanwege de enorme logistieke en hygiƫnische nadelen die hieraan kleven. Maar voor een
D66-minister wijkt de praktijk natuurlijk altijd voor het papieren groene ideaal.
Het grapje wordt nu doorgedrukt onder het mom van de circulaire economie, waarbij de burger de financiƫle en praktische lasten mag gaan dragen. In plaats van dat de overheid en de afvalverwerkers zelf zorgen voor fatsoenlijke scheiding achteraf, wordt de consument veranderd in een onbetaalde afvalsorteerder die statiegeldvrijstellingen ziet verdwijnen en extra moet betalen aan de kassa.
VECHT MEE TEGEN HET PARTIJKARTEL: STEUN DE DAGELIJKSE STANDAARD EN DONEER NU! (Artikel gaat verder onder deze oproep)
De gevestigde orde en het linkse partijkartel doen er alles aan om onafhankelijke rechtse stemmen te smoren, te censureren en monddood te maken. Wij buigen niet voor de Hilversumse mores, weigeren ons te conformeren aan de deugcodes und blijven de rauwe, ongecensureerde waarheid opschrijven. Maar om deze frontale strijd vol te kunnen houden tegen de met miljoenen gesubsidieerde staatspers, hebben we jóuW hulp keihard nodig!
ā Laat het kartel niet winnen en steun onze onafhankelijke journalistiek met een directe financiĆ«le donatie. Elke euro is een rechtstreekse klap in het gezicht van de deugelite en helpt ons om de barricaden op te blijven gaan.
š Doneren kan veilig en rechtstreeks via bankoverschrijving:
IBAN: NL95RABO0159098327
T.n.v.: Liberty Media
Samen trekken we de grens tegen de totale hypocrisie!
Een hygiƫnische ramp in uw keuken en de supermarkt
Zelfs de minister moet in haar Kamerbrief toegeven dat dit plan op gigantische praktische bezwaren stuit. Er is namelijk een harde randvoorwaarde gesteld: er moeten eerst maatregelen komen om grote problemen met de hygiƫne te voorkomen, vooral bij de zuivelflessen. Iedereen met een greintje gezond verstand snapt waarom. Restjes melk, karnemelk of yoghurt die dagenlang in een warme tas of keukenkast staan, veranderen in een mum van tijd in een stinkende, bacteriƫle bron van ellende.
De supermarkten en de medewerkers die de innamemachines moeten legen, kunnen hun borst dus natmaken. We zien nu al dat de statiegeldautomaten in de winkels regelmatig gans vervuild zijn, plakken van de frisdrank en constant vastlopen.
Als daar straks ook nog de zure melkresten bij komen, is de hygiƫnische ramp compleet. Maar de D66-bureaucratie dendert blind voort, zolang er in de statistieken maar weer een vinkje kan worden gezet achter een nieuw klimaatdoel.
Stop de betutteling van de burger
Dit nieuwe statiegeldplan is het zoveelste symbool van een doorgeslagen deugcultuur die de burger niet meer als een vrij individu ziet, maar als een instrument om Haagse hobby's te financieren. Eerst werden de kleine plastic flesjes en blikjes al belast - wat in grote steden tot gevolg heeft dat vuilnisbakken massaal worden opengetrokken door gedupeerden die statiegeld zoeken - en nu is de melkfles aan de beurt.
Er is een fundamentele streep nodig door deze dwingende regelzucht. Laat de industrie zelf zorgen voor innovatieve recyclingmethoden in plaats van de huishoudens te terroriseren met stinkende verpakkingen en onnodige prijsverhogingen aan de kassa. Het kabinet-Jetten moet ophouden met deze micro-management en de burger gewoon in vrijheid zijn boodschappen laten doen. Weg met deze statiegeldwaanzin!
ELKE DAG RECHTS EN ONAFHANKELIJK NIEUWS: RECHTSTREEKS STEUNEN MET EEN DONATIE!
Als u wilt dat er in Nederland een vlijmscherp, rechts en onafhankelijk geluid blijft klinken dat de naïviteit van de politieke klasse en de valstrikken van het partijkartel genadeloos blootlegt, help ons dan om terug te vechten. Zonder uw directe financiële betrokkenheid worden we weggesmoord door de reguliere mediamafia. Laat ons rechtse geluid niet kapotgaan!
ā Maak het verschil en doe vandaag nog een donatie op onze officiĆ«le bankrekening:
- Rekeningnummer (IBAN): NL95RABO0159098327
- Ten name van: Liberty Media