Het politieke kaartenhuis van het minderheidskabinet-Jetten stort in een angstaanjagend tempo volledig in elkaar. De kiezer is de visieloze deugpolitiek, de asielchaos en de economische afbraak meer dan zat en trekt in de nieuwste peiling van Maurice de Hond een vlijmscherpe, vernietigende streep. De regeringspartijen gaan collectief en historisch hard AF! Van de 66 zetels die D66, VVD en CDA in oktober 2025 nog gezamenlijk wisten te behalen, is vandaag de dag nog maar een schamel restant van 49 zetels over. Dat betekent een gigantisch, bloederig verlies van maar liefst 17 zetels in slechts een paar maanden tijd! Terwijl de coalitiepartijen de afgrond in storten, klopt een herrijzend rechts oppositieblok de gevestigde orde genadeloos uit de ring. Het electoraat vlucht massaal weg bij de partijen die ons land klemzetten. Het totale failliet van D66, CDA en VVD
De onderliggende electorale processen die De Hond dit weekend blootlegt, laten zien dat de spijt onder de coalitiestemmers als een lopend vuurtje om zich heen grijpt. Neem de premierpartij
D66: zij storten in de
peilingen naar beneden en houden nog maar 19 zetels over,
een pijnlijk verlies van 7 zetels ten opzichte van de verkiezingen.
Maar liefst 14% van hun kiezers heeft inmiddels keiharde spijt van hun stem en een aanzienlijk deel (12%) vlucht over naar de linkse oppositiepartij PRO. Bij het CDA is het beeld al even gitzwart. De christendemocraten verliezen 5 zetels en blijven steken op 13 zetels, waarbij 18% van de achterban openlijk toegeeft spijt te hebben. Veel van hun voormalige kiezers lopen over naar rechtse alternatieven of 50PLUS.
Het allerhardst krijgt de VVD er echter van langs. De liberale kiezer pikt de linkse deugkoers van dit minderheidskabinet absoluut niet langer. Een schokkende 28% van de VVD-stemmers heeft spijt van de gemaakte keuze in oktober! Minder dan de helft (47%) zou nu nogmaals op de VVD stemmen.
De rest van de rechtse achterban vlucht massaal weg: maar liefst 27% van de VVD-kiezers stapt direct over naar JA21 en 7% kiest voor FVD. De VVD wordt gedecimeerd tot een schamele 17 zetels.
MIS NIETS VAN ONS NIEUWS: MAAK DDS JOUW GOOGLE-FAVORIET! (Artikel gaat verder onder deze oproep)
De linkse media en de gevestigde orde proberen het internet te domineren en onafhankelijke rechtse stemmen weg te drukken via gecensureerde algoritmes. Wij buigen niet voor de Hilversumse mores en weigeren ons te conformeren aan de deugcodes! Om te zorgen dat je altijd direct toegang hebt tot de rauwe, ongecensureerde waarheid, hebben we jouw hulp nodig.
⭐ Zorg dat je onze scherpe analyses en onthullingen nooit mist. Voeg De Dagelijkse Standaard (DDS) vandaag nog toe aan je Google-voorkeuren en favorieten! Vanaf nu zie je onze artikelen altijd direct bovenaan in je nieuwsoverzicht, zonder linkse filters.
Samen trekken we de grens tegen de totale hypocrisie!
De spectaculaire opmars van JA21 en Forum voor Democratie
Wie profiteren er dan wel van deze historische kaalslag? Het antwoord is zonneklaar.
JA21 schiet werkelijk als een komeet omhoog in de statistieken en wint maar liefst 9 zetels ten opzichte van de verkiezingen. De
partij van Joost Eerdmans stijgt naar
18 zetels. Dit danken zij aan een enorme zetelroof bij de VVD (5 zetels), de PVV (2 zetels) en het CDA (2 zetels).
Maar - gelukkig! - nóg spectaculairder is het herstel van Forum voor Democratie (FVD). FVD-leider Lidewij de Vos veegt de vloer aan met de concurrentie en stijgt naar 17 zetels (+10 zetels vergeleken met TK2025!). Wat opvalt is de ongekende loyaliteit van de FVD-achterban: 93% heeft nul spijt en een astronomische 94% zou direct wéér FVD stemmen. FVD vreet met deze overtuigingskracht de PVV zowat levend op; de partij pakt maar liefst 7 zetels af van de PVV, 1 van de VVD en 1 van JA21.
De PVV verkeert door deze gecoördineerde rechtse aanval in zwaar weer en keldert met 8 zetels omlaag naar een historisch dieptepunt van 17 zetels. Hoewel 69% van hun kiezers geen spijt heeft, zegt slechts 47% de partij opnieuw te steunen, terwijl 30% van de PVV-stemmers aangeeft over te stappen naar het veel standvastigere FVD. Aan de linkerkant profiteert overigens alleen de fusiepartij PRO, die met 5 zetels stijgt naar 25 zetels, voornamelijk door teleurgestelde D66- en SP-stemmers op te slokken.
Het onvermijdelijke einde van het minderheidskartel
De electorale basis onder dit kabinet is volledig weggeslagen. Het minderheidskabinet heeft geen schijn van kans meer in het land. De burger pikt de ranzige compromissen, de lastenverzwaringen en het negeren van de democratische volkswil niet langer.
Het uur van de waarheid is aangebroken voor
Rob Jetten en zijn politieke vrienden. Dit kabinet is klinisch dood en regeert op geleende tijd. Met nog maar 49 zetels over in de peilingen is er maar één eervolle uitweg om het land uit deze verstikking te redden: de koning om ontslag vragen, de stekker eruit trekken en direct nieuwe verkiezingen uitschrijven!
ELKE DAG RECHTS EN ONAFHANKELIJK NIEUWS: KIES VOOR DDS!
Als u wilt dat er in Nederland een vlijmscherp, rechts en onafhankelijk geluid blijft klinken dat de naïviteit van de politieke klasse en de valstrikken van het partijkartel genadeloos blootlegt, zorg dan dat de algoritmes ons niet kunnen wegmoffelen. Zonder uw directe betrokkenheid worden we weggesmoord door de gesubsidieerde staatspers. Laat ons geluid niet kapotgaan! ⭐ Blijf op de hoogte en omzeil de censuur: voeg DDS direct toe aan uw Google-voorkeuren en ontdek elke ochtend als eerste de rauwe feiten die de mainstream media bewust verzwijgen!