Het is werkelijk om ziedend van te worden hoe de politieke klasse in Den Haag blijft buigen voor papieren modellen, ambtelijke stroperigheid en de tirannie van activistische rechters. Heel Nederland zit op slot: de bouw van woningen ligt lam, vitale infrastructuur kan niet worden aangelegd en onze hardwerkende boeren worden tot de bedelstaf gedreven. En wat is het antwoord van het kabinet op deze verstikkende stikstofcrisis? Een slap, futloos plan om pas uiterlijk eind volgend jaar - dus eind 2027 - weer toe te staan dat projecten kleine hoeveelheden stikstof mogen uitstoten. Dit moet ophouden. Deze gekkigheid moet per direct stoppen! Het land moet nú bevrijd worden van deze stikstofgijzeling, en als die links-activistische rechters daar niet blij mee zijn, dan is dat maar ontzettend jammer voor hen. Hun mening kan en moet ijskoud worden genegeerd! Het land zit op slot door een absurde rekenkundige ondergrens
De huidige situatie, waarover wordt bericht, is van een rabiate krankzinnigheid. De grens vanaf wanneer een stikstofvergunning nodig is, ligt momenteel zo bizar laag dat in de dagelijkse praktijk werkelijk voor elke scheet een loodzware vergunningsprocedure moet worden doorlopen. Omdat er door het falende overheidsbeleid zogenaamd geen "stikstofruimte" meer is, kunnen zelfs de kleinste projecten, lokale evenementen of hoognodige verbouwingen simpelweg niet doorgaan.
Het kabinet beweert nu met een heel stikstofpakket ruimte te willen maken om de zogenoemde 'rekenkundige ondergrens' flink omhoog te gooien. Als die grens stijgt, hoeft niet elke kleine activiteit direct langs de meetlat van de stikstofbureaucraten.
Maar in plaats van deze papieren schijnwerkelijkheid vandaag nog met een pennenstreek bij het grofvuil te zetten, kiest Den Haag voor een slakkengang. Pas eind 2027 moet het geregeld zijn, met de schamele belofte dat het "zo mogelijk eerder" gebeurt als de ambtelijke molens toevallig sneller draaien. Onacceptabel!
VECHT MEE TEGEN HET PARTIJKARTEL: STEUN DE DAGELIJKSE STANDAARD EN DONEER NU! (Artikel gaat verder onder deze oproep)
De gevestigde orde en het linkse partijkartel doen er alles aan om onafhankelijke rechtse stemmen te smoren, te censureren en monddood te maken. Wij buigen niet voor de Hilversumse mores, weigeren ons te conformeren aan de deugcodes en blijven de rauwe, ongecensureerde waarheid opschrijven. Maar om deze frontale strijd vol te kunnen houden tegen de met miljoenen gesubsidieerde staatspers, hebben we jóuW hulp keihard nodig!
⭐ Laat het kartel niet winnen en steun onze onafhankelijke journalistiek met een directe financiële donatie. Elke euro is een rechtstreekse klap in het gezicht van de deugelite en helpt ons om de barricaden op te blijven gaan.
🔗 Doneren kan veilig en rechtstreeks via bankoverschrijving:
IBAN: NL95RABO0159098327
T.n.v.: Liberty Media
Samen trekken we de grens tegen de totale hypocrisie!
PAS-melders en de bouwsector blijven in de kou staan
Door dit treuzelbeleid blijven de slachtoffers van de stikstofgekte onnodig lang in diepe onzekerheid verkeren. Denk aan de zogeheten PAS-melders: boeren die buiten hun eigen schuld om zonder geldige vergunning zitten. Dit zijn veelal eigenaren van kleine familiebedrijven die destijds netjes aan alle wetten voldeden en destijds alleen een melding hoefden te maken van hun
stikstofuitstoot. Zij worden nu al jarenlang behandeld als criminelen en met de ondergang bedreigd door juridische haarkloverij.
Als de rekenkundige ondergrens eindelijk stijgt, zouden deze boeren mogelijk weer ademruimte krijgen. Hetzelfde geldt voor de woningbouw en de infrastructuur, die smeken om het startsein. Het feit dat het kabinet de bouw van huizen voor jonge gezinnen en het legaliseren van te goeder trouw handelende boeren nog anderhalf jaar op de lange baan schuift, toont aan hoe diep het deugcomplex in de Haagse torens verankerd zit. Men durft de knoop niet door te hakken uit angst voor de juristenmafia.
Doorbreek de juridische dictatuur: Bevrijd Nederland nú!
Het is de allerhoogste tijd voor een soevereine overheid die durft te besturen in het belang van het eigen volk. Dit hele stikstofprobleem is een politiek gecreëerd spookkasteel, opgetrokken uit Brusseldeugregels en dichtgetimmerd door wereldvreemde rechters die op de stoel van de wetgever zijn gaan zitten. Elk ander land in Europa lacht ons vierkant uit om de manier waarop wij onszelf economisch de das omdoen voor een fictief stikstofmodel.
We kunnen niet wachten tot eind 2027. De huizencrisis is nu, de nood bij de boeren is nu! Het kabinet moet per direct een noodwet uitvaardigen, die absurde ondergrens per vandaag schrappen en de bouwplaatsen en boerderijen weer vrijgeven.
En als de activistische rechters van Urgenda of andere gesubsidieerde milieu-clubjes daar gitzuur over gaan lopen janken? Jammer dan! Een democratisch gekozen regering staat boven de dictatuur van de achterkamerjurist. Toon eindelijk eens ballen, negeer de linkse dictaten en bevrijd Nederland direct van deze waanzin!
ELKE DAG RECHTS EN ONAFHANKELIJK NIEUWS: RECHTSTREEKS STEUNEN MET EEN DONATIE!
Als u wilt dat er in Nederland een vlijmscherp, rechts en onafhankelijk geluid blijft klinken dat de naïviteit van de politieke klasse en de valstrikken van het partijkartel genadeloos blootlegt, help ons dan om terug te vechten. Zonder uw directe financiële betrokkenheid worden we weggesmoord door de reguliere mediamafia. Laat ons rechtse geluid niet kapotgaan!
⭐ Maak het verschil en doe vandaag nog een donatie op onze officiële bankrekening:
- Rekeningnummer (IBAN): NL95RABO0159098327
- Ten name van: Liberty Media