Hoe de moslimbarbaren van ISIS jonge meisjes rekruteren voor het kalifaat

Screen-Shot-2015-03-06-at-16.18.19
Foto:

Propaganda, propaganda en nog eens propaganda. Maar dan toegespitst op meisjes.

De genocideplegende massamoordenaars van ISIS proberen niet alleen mannen voor het kalifaat te rekruteren om te vechten. Ze richten zich ook op vrouwen en jonge meisjes, om de simpele reden dat de mannen in het terreurleger een betere moraal krijgen als zij ‘thuis’ iemand hebben zitten waar ze kinderen mee kunnen krijgen.

De feiten spreken voor zich. Steeds meer jonge meisjes vertrekken, al dan niet ongewild, naar het islamitisch kalifaat in Syrië en Irak. Inmiddels is tien procent van de gerekruteerde jihadi’s (buiten Syrië en Irak) vrouw, en ze worden meestal via social media naar het kalifaat ‘gelokt’ (van lokken is niet altijd sprake, maar in sommige gevallen wel, zeker als het gaat om de allerjongste meisjes van 15 jaar):

http://twitter.com/MsIntervention/status/580070482856304640

Dat ziet er dan zo uit:

isis_twitter

Een deel van de propaganda van ISIS is speciaal gericht op moslima’s. Volgens de Human Security Centre krijgen de moslima’s te horen dat er “religieuze jihadistische mannnen” op ze wachten, en dat ze een kans krijgen om in de enige echte islamitische staat te wonen om hun leven te wijden aan hun geloof en hun god. Ze krijgen vooral een positief beeld voorgeschoteld van het kalifaat, alsof het allemaal fantastisch is.

Zoals gezegd, de mannelijke moslimterroristen hebben die moslima’s keihard nodig, want anders gaan ze ‘gewoon’ weer naar huis:

It is well documented that any large army of men, which we must recognise that ISIS has become, requires morale building and continuous incentives. Women play a critical role in this and have done for centuries. The community building skills that women bring, alongside the obvious reproductive capabilities, provide a sense of belonging and responsibility to fighters without which they could be tempted to return to their home nations where their families and friends still reside.

De rekrutering gaat met name via social media zoals Twitter, Facebook en Instagram. Zodra de moslima’s interesse tonen, worden ze weggeleid naar websites die niet vindbaar zijn via zoekmachines als Google:

The English language, chatty and modern style of tweets, blogs and Instagram pictures that are uploaded by ISIS women, notably those of Western origin, act as a valuable propaganda tool to encourage more young women to travel. The fact that most UK women who are known to have travelled to Syria are below the age of 24 demonstrates the value and influence of such techniques, the familiarity of which chimes with their current social lives. (…) Prospective female recruits and travellers are then advised to switch from traceable platforms to the so called ‘dark web’, where ISIS women provide advice on the safest travel routes, what to bring and who to contact without the level of oversight afforded to open platforms.

Het is van essentieel belang dat westerse overheden begrijpen hoe de rekrutering van nieuwe jihadi’s in elkaar steekt. De online-propaganda van ISIS is kennelijk enorm succesvol onder moslima’s die vatbaar zijn voor radicalisering. Het tegengaan van die propaganda met westerse ‘propaganda’ om vooral niet te gaan, is niet genoeg om die moslima’s tegen te houden. Er moeten veel meer sites, Twitter- en Facebook-accounts offline worden gehaald. En, nog belangrijker, ISIS moet worden vernietigd nu het nog kan.

Leest u De Dagelijkse Standaard graag? Help ons dan groeien. Doneer nu. Alleen met uw hulp kunnen we onze supersnelle groei bekostigen (we zijn razendsnel gegroeid, wat helaas extra kosten met zich meebrengt) én investeren in de toekomst, waardoor u nog meer te lezen en te zien krijgt op DDS, en we het niveau kunnen verhogen. Alle giften zijn dus buitengewoon welkom: of het nou om 100 euro, 50 euro, 50 euro of 5 euro gaat. Wilt u 250 euro of meer geven? Doe dat en word een officiële Vriend van DDS, waardoor u uitgenodigd wordt om met de redactie te dineren en gratis toegang krijgt tot onze (te organiseren) evenementen.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!