Op deze succesvolle manier pakt het strenge Australië de boten vol asielzoekers aan

noway
Foto: Screenshot YouTube

Hier kan Europa nog wat van leren.

Willen we een écht humaan asielbeleid, dan moeten we voorkomen dat duizenden vluchtelingen met gammele bootjes de oversteek van Noord-Afrika en het Midden-Oosten naar Europa maken. Dat dringt helaas nog niet tot iedereen door.

We kunnen wat dat betreft nog wel wat leren van Australië. Het land voert al een hele tijd een campagne om migrantenboten tegen te houden en terug te sturen. Uit de Volkskrant van vanochtend:

De Australische premier Tony Abbott heeft dé oplossing voor de ‘vreselijke tragedie’ op de Middellandse Zee. Hij raadde de EU-lidstaten dinsdag zijn No Way-aanpak aan: alle migrantenboten tegenhouden en terugsturen. Abbott is er trots op, want vrijwel geen migrantenboot weet Australië sinds 2013 nog te bereiken.

Abbott: “De enige manier om de sterfgevallen te stoppen, is de mensenhandel stoppen. De enige manier om de sterfgevallen te stoppen is, in feite, de boten tegenhouden. Daarom is het hoog tijd dat Europa beleid aanneemt dat de mensensmokkel op de Middellandse Zee beëindigt.”

Australië houdt niet alleen de boten fysiek tegen, ze proberen nieuwe bootvluchtelingen ook al tegen te houden via filmpjes op internet, zoals deze van de No Way-campagne (vertaald in onder andere Arabisch, Vietnamees en Indonesisch):

Citaat van de Australische generaal Angus Campbell uit de video:

“Deze regels gelden voor iedereen: gezinnen, kinderen zonder begeleiding, hoogopgeleide en geschoolde personen. Er zijn geen uitzonderingen. Geloof de leugens van mensensmokkelaars niet. Deze criminelen zullen uw geld stelen en het leven van u en uw familie in gevaar brengen, voor niets.”

Wanneer gaan de Europese landen deze succesvolle Australische aanpak overnemen? Het lijkt me onvermijdelijk als we willen dat er niet nog meer mensen verdrinken op de Middellandse Zee.


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reageer

63 reacties

  1.   

    https://www.youtube.com/watch?v=wgCSw1JKl7A

    Wijze woorden weer van Geert Wilders….

    1.   

      Prachtige parodie! Goede humor van Geert.
      En natuurlijk is de Australische oplossing de enige echte oplossing die werkt.

  2.   

    Was de wereld maar net zo gevormd als Australië.

    Dan hadden we altijd een passend antwoord.

    Of vluchten er ook mensen voor hun leven naar Australië?

  3.   

    Nee keffelq, maar wel bijvoorbeeld Vietnamezen of Indonesiers waarvan sommigen gelukszoekers zijn en anderen weer infiltreerde Aziatische moslims of vervolgde christenen ! Daarnaast heeft Australie een regeling en schikking getroffen met Cambodja om de terug gestuurde vluchtelingen of immigranten daar te mogen laten verblijven!

  4.   

    Nee maar – een oplossing die werkt. Maarre, dat wil de Linkse Kerk helemaal niet. Die wil ze allemaal hierheen halen. Dat is goed voor de stemmen, voor het Gutmensch spelen en goed voor de islamisering, heerlijk gewoon.

  5.   

    Kan alleen maar als je de Libische kust zuivert van moordende en knokkende partijen.

  6.   

    Overigens zijn de interrupties ( vragen) van de linksen van een adembenemende gemeenheid, natuurlijk.
    Dat is geen zorg om verdrinkende mensen.
    Dat is én vragen naar de bekende weg… én tóch weer een poging doen meneer Wilders te beschadigen.
    Wát een volk!

    http://www.dumpert.nl/embed/6651218/0659b42b/

  7.   

    ziek Volk Gielah….én ongeneeslijk !

    1.   

      Want gehersenspoeld, Jasterke

      En niet alleen de linkse kerk wil ermee doorgaan, maar de EU idem dito.

      Geen wonder daar verzamelt ultra-links zich.

      Weg met ons [het autochtone volk] en laat de islam maar binnenstromen.

      Geloof maar niet dat de Australische aanpak hier ooit ingang zal vinden.

      Mag niet van de EU!

      De enige logische oplossing: uit de vervloekte marxistisch/communistische dictatuur.

      Voor het te laat is!

  8.   

    Willen we een echt humaan asielbeleid….zo begint dit stuk van Verhoef. Alsof dat wat interesseert! Humaniteit voor de ‘dobbernegers’ zoals die benaming hier regelmatig voorbij komt? Hou toch op, het is slechts een stok om mee te slaan om asociale ideeen een zogenaamd mooi gezicht te geven.

    1.   

      @Maaike…die Afrikaanse dobbernegers slopen heel Europa wat onze voorvaderen met jarenlang hard zwoegen hebben opgebouwd……En begin niet over hun kinderen…want achter ieder kind schuilt een familie-clan die wij hier niet kunnen hebben….

      1.   

        Trudy, u spreekt als een nazi.

    2.   

      @Maaike
      Wat is er zo inhumaan om ervoor te zorgen dat mensen niet meer verdrinken? Waarom geen deal sluiten met Marokko of Ethiopië (laatste land had afgelopen jaar een economische groei van bijna 8%)? Kijk naar de landsgrenzen en constateer dat het echt eenvoudiger is om naar Ethiopië te gaan dan de oversteek naar Italië te maken.
      En dan nog eens wat Maaike, de echte vluchtelingen zullen niet verder komen dan de omringende landen, hebben ze het geld en de mogelijkheden niet voor. Waarom die mensen niet helpen met bijvoorbeeld Ikea noodwoningen in plaats van tenten? Dan hebben ze stroom, een stevig dak en een niet onaardige inrichting.

  9.   

    Ik denk dat de dobbernegers inderdaad nog het beste op deze manier tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen. Dan zijn ze misschien teleurgesteld maar leven ze nog wel.

    1.   

      Dobbernegers, Frank?

  10.   

    Europa wil van niemand leren, ook niet van zijn eigen landen.

    Moraliteit hier naar eigen mensen toe steeds verder zoek.

    Dus moet het zo maar?

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/04/live_het_grote_zinloze_tk_dobb.html#comments

    (Zie vooral foto)

    1.   

      Wat een bewondering voor Australië….zij weten wel hoe zij die Islamitische Afrikaanse slopers moeten weren uit hun mooie land…

  11.   

    https://www.youtube.com/watch?v=okLAfn_QOSI#t=153

    Pat Condell: We have a democracy problem –

    Engels ondertiteld.

    Wat is die man goed … een van de helden van onze tijd.

  12.   

    Wilders oplossing is natuurlijk de effectiefste maar niet de sympathiekste… bij de overige partijen is het net andersom..we gaan toch beleven dat we hier (half) afrikaniseren..

    1.   

      Uiteindelijk is Wilders zijn oplossing de meest sociale, maar dat wil links niet inzien.

      Terugslepen + opvang eigen regio:
      – Geen verdrinkingsdoden meer
      – Meer mensen opvang bieden voor hetzelfde geld
      – In Nederland wordt de sociale zekerheid weer betaalbaar.

      Dat is toch precies wat links Nederland wil?

  13.   

    Ik had het fout,een poosje geleden, toen beweerde ik nog dat het maar een paar PVV-ers waren die gewoon slecht zijn, en dat de rest gewone mensen waren, die zich zorgen maken over hun land. Als ik de laatste dagen lees hoe men hier denkt over diegenen die zijn verdronken, dan ben ik werkelijk verbijsterd. En zijn er ook nog een paar bij die zich christelijk durven te noemen. Nee PVV-ers, in ieder geval de PVV-ers die hier reageren zijn gewoon zielig ,inhumane, antichristelijke mensen, die alleen maar medeogen kunnen hebben voor mensen van hun eigen soort. En het ergste is dat men er nog trots op is ook.

    1.   

      @Maaike
      Totale normvervaging. Ik ben mijn verbijstering inmiddels voorbij.
      http://www.frontaalnaakt.nl/archives/dobbernegers.html

      1.   

        @Beukman
        Begin jij ook nog eens een keer. Laat dat woord er nou eens uit en aanschouw de rest van de tekst.
        Het zijn verdomme de Gutmenschen die duizenden slachtoffers maken en dit soort drama’s veroorzaken. En groetjes aan Peter die volkomen is doorgeslagen. Jammer van zijn ooit eens goede blog.

        1.   

          @Steen
          Wil je soms ontkennen dat er onder het PVV-volk bijzonder akelige ideetjes circuleren over de mensen die hun leven wagen om aan hun ellende te ontsnappen? Onze Trudy bijvoorbeeld komt bijkans drievoudig klaar op de fantasie dat bootjes volgepakt met hulpeloze mensen, inclusief kinderen, naar god worden gebombardeerd. En zij is niet de enige.
          Geenstijl en aanverwanten hebben het salonfähig gemaakt om over vluchtelingen te praten zoals de nazis over joden praatten. Ik heb een bijzonder sterke maag, maar ik ga hiervan over mijn nek.

          1.   

            @Beukman
            Zie mijn antwoord aan Maaike. De boten kunnen niet zinken, dus geen slachtoffers. En wat ik onder een ander onderwerp al schreef, er zijn meer dan zat mogelijkheden in Afrika zelf, en als jij dat niet weet, dan ben jij de xenofoob. Of in elke geval iemand die nog nooit over de dijken heeft gekeken.
            Ethiopië, bijna +8% economische groei, ik zou toch menen dat je daar vanuit Somalië naartoe vlucht.

            Nee, kom me niet aan met de lapsmoes dat het Syriërs zouden zijn. Die mensen zien er echt niet uit als Somaliërs. Trouwens, de meeste echte vluchtelingen worden al over boord gegooid, want tja christelijke vluchtelingen…

          2.   

            @Beukman
            Waar worden bootjes gebombardeerd? Iets teveel fantasie?

          3.   

            @toets
            En dus is het prima dat de Roze Khmer walgelijke grappen maakt over mannen, vrouwen en kinderen die massaal verzuipen? Ga toch heen, Steen.

          4.   

            Steen:
            “Waar worden bootjes gebombardeerd? Iets teveel fantasie?”
            Dat was een aanbeveling in een andere draad van Trudy, ons eigen moordwijf.

          5.   

            Wat een leugenaar ben je toch…

          6.   

            Nee hoor Trudy, jij bent hypocriet. Jij zegt dat wat jou betreft ‘dobbernegers’ (waarmee je mensen al ontmenselijkt) wel mogen verzuipen,terwijl de kustwacht dan maar de andere kant moet opkijken. Weer een paar uitkeringstrekkers minder, nietwaar Trudy Kijk nog maar even naar deze toekomstige uitkeringstrekker:.http://soitzine.nl/ellendige-vlucht/

          7.   

            Daar zijn we dan in ieder geval vanaf, toch Trudy?

    2.   

      @Maaike
      Domme muts, begint u hier nu opnieuw nadat ik u wees op het feit dat de PVV helemaal geen mensen wil laten verdrinken?
      U bent werkelijk totaal van het pad mevrouw! U weet niet eens waar Wilders het over heeft!

      http://www.news.com.au/national/australian-lifeboats-used-to-send-asylum-seekers-back-to-indonesia-cost-25-million/story-fncynjr2-1226836532115

      Onderste plaatje, daar kunt u zo’n onmogelijk te zinken boot zien! En dat gaat u inhumaan noemen? Antichristelijk of weet ik wat nog meer?

      Mededogen, mededogen domme mevrouw, betekent ervoor zorgen dat die mensenhandelaren geen geld meer verdienen omdat mensen niet meer instappen op die gammele bootjes.
      Het zijn die verrekte socialisten die in hun goedmensdenken verantwoordelijk zijn voor al die lijken!

      1.   

        Je hebt volkomen gelijk Toets, ik wordt niet goed van dat gutmenschen gezever. Zo stupide en niet realistisch. Wanneer stappen ze eens in de realiteit, ik snap echt niet hoe het bestaat dat (meestal linkse) mensen zo kortzichtig en wereldvreemd kunnen zijn.
        Mijn reactie wacht op moderatie, door de verwijzing, maar daar staat het:

        De enige echte oplossing…. maar de volstrekt wereldvreemde EU heeft het verboden…men wil zelfs het tegendeel doen, namelijk meer legale wegen creëren voor vluchtelingen om naar Europa te komen.
        Als het zo eenvoudig wordt zullen de honderdduizenden die nu jaarlijks illegaal de oversteek wagen naar alle waarschijnlijkheid aanzwellen tot vele miljoenen….met dank aan de gutmensch…

  14.   

    Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er met deze mensen gebeurt! Maar zijn wij daar dan de schuld van? Het ligt toch meestal bij de bron waar dat vandaan komt waarom deze mensen massaal onze kant op vluchten! Als die bron niet aangepakt wordt blijf je met de problemen van deze kamikaze vluchtelingen zitten. En ze weten precies waar ze naar toe moeten gaan vluchten dankzij alle reclame die links propagandeert in die landen van; hoe rijk ons landje wel niet is waardoor wij jullie met ontwikkelingsgeld kunnen blijven gaan steunen en dat wij het beste sociale vangnet van Europa hebben mocht je een keer gaan vluchten of als je immigreren wilt.

    1.   

      Hoe kunnen we het oplossen? Het gemiddelde IQ in Afrika ligt rond de 80. Daarnaast is de grootste groei daar de bevolkingsgroei en het bevolkingsoverschot komt onze kant uit. Hoe kun je mensen met het IQ van een zwak begaafde uitleggen dat minder kinderen krijgen en harder werken hun land verder brengt?

      Uiteindelijk komt het er op neer dat westerse landen de boel daar over moeten nemen. Kolonisatie heeft welvaart en vooruitgang gebracht in Afrika. Binnen de kortste keer heb je welvaart, zodra het westen het daar voor het zeggen krijgt. Maar uiteraard zal dit nooit geaccepteerd worden door de politiek correcte VN (want blanke mannen mogen het vooral niet voor het zeggen krijgen, ook al is 99% van alle vooruitgang in de wereld het werk van blanke mannen geweest).

  15.   

    Deze had ik al eerder bij een ander artikel gezet, hier past het nog beter.

    22 april 2015 at 15:33

    De enige echte oplossing…. maar de volstrekt wereldvreemde EU heeft het verboden!! Dat hun krankzinnige beleid een enorm aanzuigende werking heeft, zo laten de afgelopen jaren en zeker de laatste maanden heel duidelijk zien, zal ze een zorg wezen….dat de Europese landen en bevolking het niet meer aankunnen helemaal.
    In de EU wijzen de meeste politici het Australische beleid niet alleen resoluut af, men wil zelfs het tegendeel doen, namelijk meer legale wegen creëren voor vluchtelingen om naar Europa te komen Misschien is de enorme ontwrichting die het mee brengt wel de bedoeling….

    “Terwijl het slappe, naïeve en vol met linkse ‘goedmensen’ gevulde Europa op het punt staat om nog meer ruimte en geld vrij te maken voor honderdduizenden extra –vrijwel uitsluitend islamitische- vluchtelingen, wijst de Australische premier vol trots op zijn wél succesvolle beleid, waardoor hij erin geslaagd is om sinds 2014 geen enkele vluchtelingen meer te hoeven toelaten. Zijn simpele doch zeer effectieve remedie: alle boten onmiddellijk met militaire middelen terugsturen en niet één boot meer doorlaten.”

    De resultaten van het strenge beleid bleven niet uit: in 2014 en 2015 lukte het niet vluchtelingenboot om Australië te bereiken. Naar aanleiding van het in één keer verdrinken van 900 vluchtelingen op de Middellandse Zee dringt premier Abbott er daarom bij de EU op aan om het Australische voorbeeld te volgen.

    In de EU wijzen de meeste politici het Australische beleid niet alleen resoluut af, men wil zelfs het tegendeel doen, namelijk meer legale wegen creëren voor vluchtelingen om naar Europa te komen. Als het zo eenvoudig wordt om naar ons continent te komen, zullen de honderdduizenden die nu jaarlijks illegaal de oversteek wagen naar alle waarschijnlijkheid aanzwellen tot vele miljoenen”.

    http://www.t-online.de/nachrichten/panorama/id_73719932/fluechtlinge-australien-fordert-europa-zu-totaler-abschottung-auf.html

    http://xandernieuws.punt.nl/content/2015/04/Australische-premier-tegen-Europa-Zo-stop-je-alle-bootvluchtelingen

  16.   

    Zojuist hoor ik op radio 1 een zekere Kati Piri, Europarlementariër voor de PvdA, op verwijtende toon aan het oreren dat de populisten alléén maar willen dat de vluchtelingenstroom gestopt wordt, máár… zo gaat mevrouw verder, ‘…er móet een veilige weg naar Europa toe blijven’.

    Na een hoop haken en ogen wil ze dan wel zover gaan om meesmuilend toe te geven, dat ‘ er natuurlijk óók wel iets in de regio geregeld ZOU kunnen worden…’ , maar het is duidelijk dat dit háár voorkeur niet is.

    De PvdA wil iederéén hierheen hebben.
    En dat allemaal om dat rottige partijtje-zonder-noemenswaardige-idealen van hen in het zadel te kunnen houden?
    Daartoe moet ons hele continent én ons land door al die duizendtallen worden overstroomd en kaalgevreten?

    En och… dan zijn daar nog die vréselijke ‘populisten’…. die hen dáár willen opvangen.
    Wat wreed!
    Wat ontzéttend wreed.
    Het moest toch niet mogen…?

    Intussen heb ik altijd nog bewondering voor wat dan smalend ‘populisten’ genoemd worden… en vooral verachting voor die linkse landverraders, die kennelijk zelfs over lijken willen gaan om toch nog maar wat stemmers over te kunnen houden.

  17.   

    Het schelden, elkaar verwijten maken en zeker niet de problematiek waar het om gaat, bespreken en analyseren, dat vergiftigt deze debatsite.
    Mag ik jullie allen om zelfbeheersing verzoeken?

    Laten we eens bij het begin beginnen. Dat er mensen verdrinken is een ramp, daar kunnen we het snel over eens zijn.
    Waardoor wordt dit probleem veroorzaakt?
    Dat is de vraag waar je mee moet beginnen, anders weet je van tevoren dat je het nooit eens wordt.
    Ik trap graag af met:

    Er is oorlog, wanorde, onderontwikkeldheid, armoede in grote delen van Afrika en het Midden-Oosten.
    In Europa heerst meer structuur, behoorlijke welvaart, en een sociaal stelsel waardoor mensen op de staat kunnen terugvallen als ze niet in hun levensonderhoud kunnen voorzien.

    Het is daarom aantrekkelijk als iemand uit Afrika in Europa terecht kan komen om te kijken of hij zich in een welvarend land kan vestigen. Mensen nemen enorme risico’s om dat te bereiken.

    Rond die mensen is een industrie gegroeid die heel veel geld verdient aan de mensen die naar Europa willen, en die op niets-ontziende manier met hun welzijn omgaat.

    Nu is er ruzie in Europa over de vraag in hoeverre je die risico-nemende mensen te hulp moet schieten. Als je dat ruimhartig doet dan wordt het in Europa heel vol, dat is zeker.

    Tot zover eens?

    1.   

      @Theo
      Zeker.
      Persoonlijk ben ik er niet voor om iedereen maar toe te laten. Maar die mensen laten verdrinken zonder 1 poot uit te steken, is wmb geen optie.

      In de Volkskrant van vandaag een ontmoedigend artikel waarin diverse methodes ter sprake komen om deze economische en politieke vluchtelingen buiten te houden, en de “antwoorden” die de georganiseerde vervoersindustrie hierop heeft.

      1.   

        De smokkelaars presteren het om een boot met honderden mensen erop met te weinig brandstof richting Malta te sturen; vlak bij de kust melden ze dat de boot in nood verkeert en ze willen hem ook nog wel lek prikken. Wat doe je als dat gebeurt? En wat doe je met de mensen die je uit zo’n situatie kunt redden?

        Jij weet het ook niet, dat zie ik.

        Maar laten we dit probleem onder ogen zien zonder te gaan vitten over woordgebruik of vermoede politieke richting.

        1.   

          Weet jij het Theo?

          1.   

            @Maaike:

            En dan dit:

            http://fubar.mobi/2015/04/21/moslim-negers-trekken-christelijke-nederlanders-van-hun-fiets/

            En wat betreft dat kind in het water….nou dat is niet echt hoor…..want welke vluchteling moet dat nu gefotografeerd hebben midden op Zee…..hadden zij dan camera’s bij zich? ;-) ;-) ….en dan nog bijna op de bodem van de zee? Nee hoor dat is bewust in scéne gezet door een linkse oproerkraaier…..om op die manier te provoceren….

          2.   

            Nee, Maaike ik weet het niet.
            Ik weet wel dat de aanpak van ons kabinet niet handig is.

            En over die boten zou ik zeggen:
            – Als mensen gered kunnen worden van de verdrinkingsdood, dan dat niet nalaten;
            – de geredden zo snel mogelijk naar het herkomstland terugbrengen;
            – je niet schuldig voelen over de mensen die wel verdrinken; dat is immers de schuld van henzelf en van de smokkelaars, niet van ons.

          3.   

            Moeilijk nietwaar,om de waarheid onder ogen te zien, toch Trudy? Dat meisje is een echt dood meisje. Misschien wel zo oud als dat meisje in jouw buurt. Waarschijnlijk is zij gefotografeerd door een van de bemanningsleden van een schip in de buurt die de opvarenden hebben geprobeerd te redden. U weet wel, van die lui, waarvan u vindt dat ze de andere kant moeten opkijken als er een bootje met ‘dobbernegers’ kapseist.

          4.   

            @Theo,

            Dat je mensen red in nood is je mensenplicht, lijkt mij. En terugbrengen is denk ik niet zo gemakkelijk. Waar wil je ze heen brengen? Naar Tunesie, naar Libie, Eritrea? En schuldig voelen,dat niet, wel aangeslagen.

          5.   

            Dat terugbrengen zal inderdaad niet gemakkelijk zijn, Maaike.
            Maar volgens mij moet het wel gebeuren. Want alleen dan zullen de nieuwe aspirant-overstekers weten dat het oversteken zinloos is en dat ze hun geld beter in hun zak kunnen houden.
            En waarheen, vraag je? De mensen weten echt wel waar ze vandaan komen. Willen ze dat niet vertellen dan moeten ze maar afwachten in welk Noord-Afrikaans land ze terechtkomen.

          6.   

            Maar stel bijvoorbeeld, Theo, dat er mensen bij zijn die op de vlucht zijn voor ISIS, of dat er mensen komen uit Eritrea. Die kun je niet met een boot terugbrengen, toch? Moet je dat niet eerst uitzoeken? Verdiend kortom niet iedereen een kans? Maar aan de andere kant is het de vraag hoeveel wij kunnen dragen als Europa,en dat er mensen zijn die steeds weer met valse hoop jaren in Europa blijven. Moeilijk hoor.

          7.   

            Het is inderdaad een complexe zaak, Maaike.
            Als nu mensen voor ISIS vluchten, waarom gaan ze dan naar Europa? Kunnen ze niet naar Turkije, of naar Saudi-Arabië? Eens zal ISIS wel verdwijnen, en dan kunnen ze weer terug.
            En hoeveel van die mensen hebben een goed verhaal? Probleem is: als je dat in Nederland moet gaan uitzoeken dan ben je zo een half jaar verder, en dan raak je ze niet meer kwijt als blijkt dat hun verhaal te zwak is of verzonnen.
            Ik denk dat je dan toch beter de rigoureuze aanpak kunt nemen: iedereen terug, en de mensen met een goed verhaal hebben pech.
            Er zijn teveel mensen zonder goed verhaal doorgeglipt, en die weigeren terug te gaan. Die hebben het dan voor anderen verpest.

            Hard hé? Maar ik denk dat dat het enige is dat voldoende afschrikt om een nieuwe toestroom te ontmoedigen.

            Misschien weet jij iets beters.

            En intussen maakt het niet veel uit wat we hier verzinnen, want onze regeringsleiders zullen deze lijn toch nooit volgen. We raken dit probleem niet kwijt, vrees ik.

        2.   

          @Theo
          Dat laatste schijnt nogal moeilijk te zijn.
          Ik vind het kwalijk dat sommigen over de bedoelde groep schrijft alsof het ongedierte is. De waarheid is: het zijn mensen zoals jij en ik.

          1.   

            Daar heb je gelijk in, Beuk.
            Maar ze zitten niet in dezelfde positie als wij; wij hebben geluk, en zij hebben pech.
            Misschien heeft eigen prestatie, of prestatie van de eigen bevolkingsgroep er ook nog iets mee te maken maar dat wordt een glibberige discussie.

          2.   

            Je hoort wel eens de wens uiten dat alle mensen op de wereld dezelfde kansen zouden moeten hebben. Met dat soort non-discussies houd ik me niet bezig.
            Te ver van de realiteit.

          3.   

            @Theo
            De wereld op een normatieve manier bekijken impliceert bijna dat er een Groot Plan is.
            Dat is er echter niet: er is geen bedoeling, en zoals Hamlet zegt: “… there is nothing either good or bad, but thinking makes it so.”
            Dat is een inktzwarte visie op het bestaan, een visie die ik onderschrijf en waarmee ik heel goed kan leven, vermoedelijk omdat ik het geluk heb op een uiterst leefbaar stukje van de wereld te zijn geboren. Ik heb dus makkelijk praten.

            Vind jij het moeilijk om je voor te stellen dat jein een of ander prutland woont, het beste voor je vrouw en kinderen wil, en besluit om de grote oversteek te wagen?

          4.   

            Nee hoor dat is niet moeilijk.
            Ik zou wellicht hetzelfde doen. De meeste overstekers komen uiteindelijk ergens terecht.

            Dat neemt niet weg dat ik vind dat Europa alles op alles moet zetten om deze stroom in te dammen.

  18.   

    NEderland had in 2013 een migratie saldo van 19.000, Australië 210.000.

    Eén van de redenen waarom Austral;ië dit succesvol kan doen, is omdat ze veel meer immigranten toestaat dan Nederland. De meeste vluchtelingen komen het land gewoon binnen zonder asiel te hoeven aanvragen, maar via de gewone kanalen.

    Daarnaast helpt het natuurlijk dat de afstand tussen de dichtsbijzijnde oorlog en Australië tien keer zo groot is als de afstand tussen de EU en de dichtsbijzijnde oorlog.

    1.   

      Als je nu wilt gaan vergelijken, nog1, dan zou je Europa met Australië moeten vergelijken. Dat ziet er heel anders uit.

      Verder lijkt me je tweede punt, van de afstand, wel relevant. Maar de ferme opstelling tegenover illegale immigratie heeft meer te maken met bestuurlijke kracht dan met de omvang van de legale immigratie.

  19.   

    Er komt net een bericht binnen dat de nieuwe moslimnegers uit Senegal…Ivoorkust en Malie net binnen in Nederland in het plaatsje Ede de Christelijke Nederlanders aan het belagen zijn…

    http://fubar.mobi/2015/04/21/moslim-negers-trekken-christelijke-nederlanders-van-hun-fiets/

    1.   

      Het schijnt nep te zijn. Maar wen er alvast maar aan dat moslims straks in Nederland meer mogen dan niet-moslims omdat ze zogenaamd achtergesteld en huiliehuilie zouden zijn.

    2.   

      Zo Trudy, dus van dat soort enge websites haal jij je informatie.

  20.   

    De linkse schijnheiligheid wordt hier in volle glorie zichtbaar.

    Ik heb het al eerder geschreven; ik hoor geen linkse flapdrol over de gevolgen van de instroom voor de autochtonen.

    De ellende in Zweden is maar flauwekul, op de duizenden verkrachtingen in GB reageren ze niet eens, niet de moeite waard.

    Het moslimgeweld in de Europese grote steden wordt ontkend.

    En over de duizenden Joden die in heel Europa gedwongen hun biezen moeten pakken heb ik ze nog nooit gehoord.

    Wel zich ver verheven voelen boven het rechtse volk, dat het durft te wagen om op te komen voor hun land, hun cultuur en bovenal voor hun vrijheid:

    Fascisten, racisten en nazi’s zijn het, volgens hoogstaand links.

    Hoe is het mogelijk dat mensen zo’n gebrek aan zelfkennis hebben.

    1.   

      Je zegt niks nieuws, wachteres, en je reageert niet op de stelling die hier besproken wordt.

Like nu onze nieuwe pagina voor nieuws en opinie!