Ze legden €9 miljoen neer voor een levensechte Pokémon-tv-spot. Eerlijk is eerlijk: dan héb je ook wat!

Nog nooit zag je nostalgie er zo ontzettend gaaf uit!

Was jij één van de vele tienduizenden die z’n jeugd niet meer los kan zien van Pokémon? Grote kans dat dat het geval is, want al twintig jaar lang bestaat Pokémon en al even zo lang zijn de digitale diertjes die je kan vangen, trainen, laten vechten en zelfs eieren kan leggen bijzonder populair bij de jeugd én volwassenen.

Met inmiddels twee decennia onder de riem besloot Nintendo – het bedrijf achter de rage – dan ook dat het hoog tijd was om dit eens uitgebreid te vieren. En zo geschiedde, want maar liefst €9 miljoen gaf het bedrijf uit aan deze commercial waarin het twintigjarige bestaan van de dieren gevierd wordt.

En alsof dat nog niet genoeg is, gaat Nintendo deze spot ook uitzenden in Amerika in de beruchte pauze van de Superbowl – het duurste advertentiemoment van het jaar. Het mag dus wat kosten…

Het jubileum moet namelijk groots gevierd worden, en de Japanse spellenbouwer laat dat op meer dan één manier merken Je wordt immers maar één keer 20! En dus kunnen straks niet alleen spelers van de Pokémon-spellen elke maand een nieuw zeldzaam beestje downloaden, maar ook worden de originele 8bit-Gameboy-spellen uit de jaren ’90 opnieuw uitgegeven.

Maar het meest gave van allemaal blijft toch nog echt wel deze commercial. Goedkoop was-ie dus niet. Maar alle Pikachu’s op een stokje, zeg: het was het geld dubbel en dwars waard!


Waardeer jij de artikelen op DagelijkseStandaard.nl? Volg ons dan op Twitter!

In dit artikel

Wie op onze website reageert, gaat akkoord met ons huisreglement.

Reacties

e-mail:

 
Ja, ik ga ermee akkoord dat Dagelijkse Standaard mij incidenteel commerciële emails stuurt.